Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Двойните имена на българските владетели

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Славянизират се титлите- княз, цар, чъргобил /има славянска транскрипция/.
    Владимир не е християнско име- славянско е. По това време славяните са все още езичници. Хрисиянските могат да бъдат намерени във всеки требник или евангелие.
    Енравота е носел и името Воин , това заедно със Звиница и транскрибираното Маломир или Маламир са довели и до гореспоменатите изводи.
    А за иранските транскрипции, моля, когато се докаже и иранския произход, тогава и те биха били състоятелни. За сега знаем едно- България се превръща в типична славянска държава, със славянски език и с Иран има толкова общо, колкото и с Египет.
    Quae fuerant vitia, mores sunt.

    Comment


      #17
      За да се твърди, че тези имена са славянски (или поп ринцип каквито и да е), трябва или да има завидетелствани други такива славянски имена, или етимологията на имената да е безспорно и очевидно славянска. От всичките тези три имена аз виждам една наставка -ИЦА, която е сходна със славянските. Маламир на пръв поглед прилича на други подобни славянски имена, завършващи на -мир (Светомир, Спасимир, Боримир), само че при всички тях първата част носи някакво значение (светъл свят, спасител на света, победител на света), докато при Маламир подобно нещо няма. Също толкова успешно бихме могли да е причислим към германските имена, завършващи на -мер и -мир.

      Comment


        #18
        Владимир е славянско име, което не му пречи да бъде и християнското - тъй като християнин не е народност а славянството не е религия. Владимир , руския княз, е носил това име и преди покръстването, но го е запазили ислед него, което говори за това че името не е противоричало на тогавашните християнски норми. За разлика на българския Борис, който сменя името си на гръцкото Михаил (мисля че се приема като гръцко).
        Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

        请您死在地狱般的阵痛
        [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
        きさまはしんでくださいませんか
        [kisamawa shinde kudasaimasenka]

        Comment


          #19
          E, не съм филолог, но не си ги измислям аз нещата. Хипотезата, за която говоря, е отдавна застъпена в българската историография.
          "Маломир/Маламир" как да няма представка ? Мал- и до сега из някои диалекти има значение на малък. Така сложното име може спокойно да има умалителен характер.

          Владимир е славянско име, което не му пречи да бъде и християнското - тъй като християнин не е народност а славянството не е религия. Владимир , руския княз, е носил това име и преди покръстването, но го е запазили ислед него, което говори за това че името не е противоричало на тогавашните християнски норми.
          Да и както в България, така и в Русия най-разпространени имена са както старославянските, променяли се с времето, но с изяснена етимология, така и гръко-римските, дошли масово с приемането на християнството.
          Last edited by Юлиан Август; 29-10-2007, 20:31. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
          Quae fuerant vitia, mores sunt.

          Comment


            #20
            От първите ни християнски царе, не е ли Гавраил-Радомир с двойно име? После Иван-Владислав, когото Батбаян и Багатур са споменали мимоходом?

            Comment


              #21
              Hussar написа
              Климент може изобщо да не произхожда от нашите ширини.

              А каква е наистина историята с Владимир Расате? Защо Владимир? Интересно е и името Маламир, някъде в предишни теми се обсъждаше, че голяма част от имената на готите завършват на -мир. Или е просто съвпадение.

              За Климент Охридски има изрично казано в изворите, че е "родом от европейските извори, наречени българи". С тия съмнения скоро ще почнем да се питаме и дали ние сме българи или от други ширини :clown:

              Юлиан Август написа
              А за иранските транскрипции, моля, когато се докаже и иранския произход, тогава и те биха били състоятелни. За сега знаем едно- България се превръща в типична славянска държава, със славянски език и с Иран има толкова общо, колкото и с Египет.
              Между България и околните Славинии се прави разлика от хронистите и по времето на княз Борис. И по негово време и по това на Симеон титлите и аристорацията си остават прабългарски. Славяните са малко в тази част на йерархията, освен ако не предположите, че владетелската династия е станала по някакъв магически начин славянска. Малко е далеч от еталон за славянска държава
              Last edited by Darkas; 29-10-2007, 23:36. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
              Не 7, а 77 пъти по 7...

              http://www.mathematicalanthropology.org/

              Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм

              Comment


                #22
                Tова последното, каква връзка има с цитата ?
                Не се били променили титлите- ти виждаш ли се какво си написал- княз Борис, княз каква титла е ? Смех :mhehe:
                Quae fuerant vitia, mores sunt.

                Comment


                  #23
                  Юлиан Август написа
                  Tова последното, каква връзка има с цитата ?
                  Не се били променили титлите- ти виждаш ли се какво си написал- княз Борис, княз каква титла е ? Смех :mhehe:

                  А кой е казал, че е славянска по произход ?
                  Не 7, а 77 пъти по 7...

                  http://www.mathematicalanthropology.org/

                  Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм

                  Comment


                    #24
                    Християнското име на Персика е Евпраксия.
                    ДАЛЕКУ ОД СЛОБОДАТА
                    И НЕРАЗДЕЛЕНИ ОД НЕА
                    ОВДЕ ПАДНАА 40 ХЕРОИ
                    НА ИЛИНДЕН

                    Паметна плоча, Крушево,
                    ИЛИНДЕН 1953

                    Comment


                      #25
                      А кой е казал, че е славянска по произход ?
                      Ми вземи се разтърси как се наричат славянските племенни вождове още през VI-VIII век- питай Божо, той също ще ти обясни... Тук не говорим за произхода на титлата, а за връзката и с българската държава по принцип.
                      Има едно нещо, наречено Бръснача на Окам
                      Ти ако искаш, доказвай, че дървото е съборено от 200-метрови извънземни, твой си проблем.

                      И стига тролщина, че дискусията съвсем на чат заприлича :tdown
                      Quae fuerant vitia, mores sunt.

                      Comment


                        #26
                        Не съм съвсем наясно, но ми е интересно и затова питам. Доколкото знам, има три преписа на "Именника..." и там се споменава титлата княз в две форми, "кназ" и "къназ" . Може ли да се предположи, че това е канас, като се знае, че в гръцкия няма "ъ", и къде може да се прочете нещо повече по този въпрос?

                        Comment


                          #27
                          Хана написа
                          За да се твърди, че тези имена са славянски (или поп ринцип каквито и да е), трябва или да има завидетелствани други такива славянски имена, или етимологията на имената да е безспорно и очевидно славянска. От всичките тези три имена аз виждам една наставка -ИЦА, която е сходна със славянските. Маламир на пръв поглед прилича на други подобни славянски имена, завършващи на -мир (Светомир, Спасимир, Боримир), само че при всички тях първата част носи някакво значение (светъл свят, спасител на света, победител на света), докато при Маламир подобно нещо няма. Също толкова успешно бихме могли да е причислим към германските имена, завършващи на -мер и -мир.
                          ..или на -мар, защото Владимир да кажем си е и древно немско Валдемар.

                          BAGA_TUR написа
                          Може би, защото "Йоан/Иван" се използва пред другото име в смисъла: Хубавия/Добрия Шишман.. Страцимир.. Владислав и пр..

                          .
                          мисля 4е бъркаш. представката Кало- (в Калоян) зна4и 'Хубавия/Добрия'
                          но Йоан и Иван си е "Бог е с нас" на Староеврейски...мисля, 4е просто тогава както и днес е било най популярното име сред българите

                          А ето малка извадка от статия на Здравко ДАСКАЛОВ:

                          Влад произлиза от името на древния тракийски цар Владилий, за когото пише поп Йовчо в своята Хронология и йеросхимонар Спиридон в своята история * той е царувал 820 г. пр.Хр. Сигурно е бил велик цар, щом Расате заемайки престола 889 г. сл.Хр., приема името му прибавяйки към него частицата “мир” (мер). Княз Владимир Киевски носи това име, защото е българин. Майка му е княгиня Олга (Елена) дъщеря на цар Симеон, а баща му Игор е българин от рода Дуло. Така то се наложило в Русия. Днешните български имена, окончаващи на “мир” като: Любомир, Тихомир, Страшимир, Станимир, Стоимир, Драгомир, Добромир, Красимир, Бранимир, Чудомир, Христомир, Хрисомир, Витомир и др., както и същите в женски род, от които най-масово е Красимира, са също тракийски. Много популярното Влад и от него Владо, Влади, Владко е също тракийско. Такова е и Мирослав, което означава “великият могъщ Слав”, също и Миролюб. От “мир” произлиза Мирок, Мирчо, Миро, означаващо Велико, Величко и др. Тракийски са още окончаващите на “мир”: Златомир, Радомир, Страцимир, Славомир, Божимир, Будимир, Велимир, Кръстомир, Правдомир, Вестимир, Звонимир, Срезимир, Алдомир, Алтимир, Казимир, Фотимир и др. Тези имена открих в телефонния указател на София от 1983 г. Не само акад.Георгиев, но и езиковедите проф. Иван Дуриданов и проф. Йордан Заимов считат, че така са се образували тези български имена и това е значението им смислово. Тракийското Бото е сегашното масово име Ботю. Като прибавим производните на Борис * Борислав, Борко, Боро, Борчо, а може би от него и Борил тракийските имена в нас като видове са над 50. Допълним ли ги с Аспарух, Крум, Боян, Сабин, Персиян, Асен е видно, че днес българите продължават на носят своите прадревни имена. Щом в България има и лично име Фотимир, сигурно българин е бил и византийският патриарх и философ по време на княз Борис Фотий. От името Владимир разбираме, защо имената на някои наши канове и царе окончават на “мир”, като сина на Омуртаг * Маломир, на Самуил * Гаврил Радомир и на последния цар от Второто българско царство Срацимир. Поп Йовчо посочва, че седмият български цар, заемал престола през 986 г. пр.Хр., е бил Илирик. Веднага се разбира откъде идва името на балканската област Илирик. Той там е роден и там е царувал. От неговото име и това на сина на Атила Ирник, въпреки изтеклите 1400 години, както и по-късно след 1700 години името на кан Телерик.
                          Проф. Заимов е уточнил, че Владил произлиза от Влад, Владо, а че Маломир означава “голям, прочут по скромност”, за Радомир счита, че ще да бъде “прочут, известен с радостта си, с доброто си чувства”, а Срацимир, “който да подчинява, да насърчава, да подбужда”. Според него името Тертер произлиза от Тертимер (Тертимир) * да има големи цели, което подобава точно на цар. Като ехо от тракийския ни произход е, че 39 селища в България днес, включително град Радомир са с тракийски имена образувани въз основа на думата мир като: Айдемир, Алдомировци, Алтимир, Звонимир, Боемир, Братимир, Добромир, Добромирка, Драгомир, Елдемир, Казимир, Драгомирово, Радомирци, Тихомир, Тихомирово, Царимир, Мирковец, Мирково * 4 села, Мировиц, Мировяне, Мирославци, Мирчовци, Миромир, Мирча вода, отделно 13 села носят името Владимир и Владовци. Тези имена на селища са извън посочените при съпоставката между тракийската и българската топонимия.
                          Да разгледаме българската “каменна библиотека” от надписи, от които първите са трите на Мадарския конник. Във втория на два пъти се споменава името Крумесис. Както е съдържанието на текста, може да се приеме, че надписът не е от Тервелово време, а от Крумово. Проф. Бешелиев счита, че това име се отнася за кан Кормисош. Това е друг въпрос извън темата, трябва по-обстойно разглеждане * в текста липсват немалко думи. Без значение е, за кой български кан се отнася. Важното е, че типично тракийското име Крумесис е било не само популярно през Първата българска държава, но се е носело и от българските канове, а ако е през времето на Тервел, висш български администратор го е носел. Това означава, че траките не са изчезнали, а продължават да са в Първата българска държава и тя е тракийска. Потвърждават го следващите надписи в “библиотеката”. На първо място са Омортаговите възпоменателни надписи на починали негови военоначалници и висши администратори, сред които има характерни тракийски имена като Корсис, Негаваносис, Славнас, Сетит, Шун и Турдачис * той е бил кандидат при Омуртаг, което някой определят като помощник на кана. Сигурно е бил такъв, защото е погребан в огромен каменен саркофаг тежък 3,4тона и то в дворцовото гробище, край абсидата на Голямата базилика в Плиска. Надписът е на капака на саркофага и е не само на гръцки, но и с българската рунна писменост, означаващо, че и на български е същият. Не е разчетен. Турдачис най-малкото е бил сред висшите Омуртагови сановници, а може би е бил член и на династията. Тракийско е името на Крумовия стратег Иртоис * боил капханът. Според проф. Бешелиев това е не само командващ войските, но и съвладетел на кана. Може ли един чужденец, ако българите не са траки да бъде такъв, какъвто е Турдачис. 150 г. от създаване на Аспарухова България. Имената на държавните ръководители са тракийски. Такова е и това на Хумир, чийто печат е открит. за да има такъв и той е висш сановник. Въпреки смесването със славяни те не успели да претопят българо-тракийския елемент, защото са били многобройни и носители на многовековна култура и сила на духа, каквито славяните не са имали. затова говори факта, че основно археологическите останки и паметници в нас са предимно тракийски и български, и нищожни бройки славянски, и то от кирпич * сурова керемида. Щом българите продължават да носят тракийските си имена, включително и кановете им, те са се считали траки. Ако се вгледаме в името на Омуртаг и то е тракийско. Много близко звуково е до Спартак. Акад. Георгиев установява, че окончанието “АГ” бързо преминава в “АК”. Омуртаг е тракийско име, не случайно, такова е и това на сина му Маломир, както и на потомците на Борис I и II, Владимир, Гаврил Радомир и Срацимир. През II-то царство името на цар Тертер е тракийско не само защото произлиза от Тертимир, но то е много близко и с имената на древните тракийски царе: Терер, Трер, Терес и др. От 46-те държавни глава на I и II българско царство безспорни тракийски имена имат 12 души, от които 8 през първото или повече от една четвърт. И Атила, който е българският кан, името му е много близко до това на тракийските царе Садала I и Садала II и Дола Бела, въпреки отдалечеността от 8-9 века с тях. Положително има и други български държавни глави с тракийски имена.
                          Last edited by Ivo Gramatik; 01-11-2007, 04:15. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                          Comment


                            #28
                            А ето малка извадка от статия на Здравко ДАСКАЛОВ:.......
                            :sm113: :kill_myse
                            Quae fuerant vitia, mores sunt.

                            Comment


                              #29
                              Няма ли автохтонисти в този форум ? Аз нещо се запалих по тази теория напоследък....

                              Comment


                                #30
                                Юлиан Август написа
                                :sm113: :kill_myse
                                Напълно подкрепям. Тръките са българи. Русите са Българи. И Германците са Българи, щото Валдемар идва от древен прабългарски корен, който освен това е и в основата на руското словосъчетание "Валяй дурака!"
                                Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

                                请您死在地狱般的阵痛
                                [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
                                きさまはしんでくださいませんか
                                [kisamawa shinde kudasaimasenka]

                                Comment

                                Working...
                                X