Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кой е Константин от Апамея?
Collapse
X
-
Със сигурност споменаването на волите (монотелизма и дителизма) у Константин Апамейски няма никаква пряка връзка с българите и България. Дискусиите за тези учения заемат голяма част от протоколите на този събор, но освен в изказването на Константин, за българи въобще не става дума в протоколите. Ако българите имаха отношение към въпроса за волите, това би било просто невероятно.
Константин ги споменава според мен като аргумент по тезата си за примиряването на двете страни (монотелитите и дителитите) в името на мира и любовта между християните. Очевидно за него понесеното поражение във войната с българите е форма на Божие наказание за липсата на съгласие по въпроса за волите и божествената природа (понеже другата основна тема, по която се спори на този събор е монофизитизъм / дифизитизъм).
Comment
-
Всъщтност почти доказано е,че Кубрат е християнин.А за исаврийците-не са никакъв сирийски и мало азиатски народ,а арменски.Византийците водят непрестанни войни с тях докато ги покоряват.У византийската армия от 6-до 8 век служат често като наемници.Вероятно са участвали на страната на императора в битката при Онгъл.Думите звучат като яросна критика.Никой не си позволява да критикува божия наместник Императора,а някакъв си призвитет вместо да си гледа арабите,го интересува далечно събитие станало на север от Хемус.Нека духът ти живее и нека ти който,обичаш Тива,да прекараш милиони години ,обърнал лице към северния вятар,докато очите ти съзерцават щастието.
Надпис от чашата с пожелания от гробницата на Тутанкхамон.
Comment
-
владетелят на шумер написаВсъщтност почти доказано е,че Кубрат е християнин.А за исаврийците-не са никакъв сирийски и мало азиатски народ,а арменски.Византийците водят непрестанни войни с тях докато ги покоряват.У византийската армия от 6-до 8 век служат често като наемници.Вероятно са участвали на страната на императора в битката при Онгъл.Думите звучат като яросна критика.Никой не си позволява да критикува божия наместник Императора,а някакъв си призвитет вместо да си гледа арабите,го интересува далечно събитие станало на север от Хемус.
Много си заблуден. Ама така е - малко са чели, но бързат да пишат.
И за да не се изказвам безпочвено:
Всъщтност почти доказано е,че Кубрат е християнин.исаврийците-не са никакъв сирийски и мало азиатски народ,а арменски.Никой не си позволява да критикува божия наместник Императора,а някакъв си призвитет вместо да си гледа арабите,го интересува далечно събитие станало на север от Хемус.
Comment
-
Аз да се заям малко - как си представяш императорът да направи някого патриций и той да му е най - добрия приятел, ако не е християнин? Имало ли е патриций или кесар (в случая на Тервел), който не е християнин преди или след това?Не 7, а 77 пъти по 7...
http://www.mathematicalanthropology.org/
Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм
Comment
-
Darkas написаАз да се заям малко - как си представяш императорът да направи някого патриций и той да му е най - добрия приятел, ако не е християнин? Имало ли е патриций или кесар (в случая на Тервел), който не е християнин преди или след това?
Comment
-
Това за исаврийците можеш ли Thorn да ми посочиш статия в нета или просто заглавие на книга,където да се твърди,че са малоазиатско.Защото съм чел на няколко места,че са кавказко и арменско.Нека духът ти живее и нека ти който,обичаш Тива,да прекараш милиони години ,обърнал лице към северния вятар,докато очите ти съзерцават щастието.
Надпис от чашата с пожелания от гробницата на Тутанкхамон.
Comment
-
Стига с тия исаври- не са арменци и толкова , нека някой да вземе да ми преведе следното изречение:
Ethelesu gar aparhes eiselthein eis ten sunodon kai parakalesai ina genetai/e eirene, opos ti pote enotikon genetai eis meson, (...)
Така поне трябва да е горе-долу латинската транскрипция на тази част от гръцкия текст, в която става въпрос за "страните" с двете и едната воля. На гръцки можете да го видите в линка към тома на ГИБИ, постнат по-горе от Хана, на страница 170.A strong toun Rodez hit is,
The Castell is strong and fair I wis...
блог за средновековна балканска история
Comment
-
Ги, ето ти превода (обаче съм довършил изречението от твоя цитат):
"Понеже (защото) още в началото поисках да вляза (да проникна) на събора и да призова (да подканя, да подтикна) за да се направи мир, някакси да се направи съгласие (помирение, обединяване) на страните и нито тези да се измъчват (угнетяват, обиждат), нито онези, т.е. изповядващите (букв.:говорещите в полза на) едната воля и изповядващите двете воли."
Макар да се постарах да ти направя най-буквален превод, тъй като мисля, че точно това те интересува в случая, не е възможно. Напълно буквалното превеждане просто прави текста неразбираем. Точно поради това двата официално публикувани превода на изказването (на Ю.Трифинов и на Дуйчев) се различават донякъде, макар че различията не касаят всъщност смисъла, а са чисто лексикални.
Освен това, понеже съм срещал тук там из форумите една особена интерпретация на изказването - в смисъл, че презвитер Константин под "обединяване / помиряване на страните" бил имал предвид България и империята, обяснявам че изразът εις μεσον (eis meson - не знам ще излезе ли гръцкият шрифт) не означава "страни" в смисъл на "държави" и дори смисълът му в текста (спорещите на събора страни) е не буквален, а преносен. Така че изказването не може в никакъв случай да бъде свързвано с призиви за обединяване или помиряване между българи и ромеи - било в религиозно, било в политическо отношение.
За исаврийците и арменците: ами обяснете на владетеля на Шумер, че Исаврия е малоазийска област до Киликия и там (в Киликия и Исаврия) наистина са живели арменци след едно преселение на юг и е имало дори арменска държава, само че векове по-късно от времето, за което тук говорим.
Comment
-
T.Jonchev написаОсвен това, понеже съм срещал тук там из форумите една особена интерпретация на изказването - в смисъл, че презвитер Константин под "обединяване / помиряване на страните" бил имал предвид България и империята, обяснявам че изразът εις μεσον (eis meson - не знам ще излезе ли гръцкият шрифт) не означава "страни" в смисъл на "държави" и дори смисълът му в текста (спорещите на събора страни) е не буквален, а преносен.A strong toun Rodez hit is,
The Castell is strong and fair I wis...
блог за средновековна балканска история
Comment
-
kocetu написаСпоред мен от самото начало си беше ясно, че почти не съществува вероятност "страните" да се четат като "държави", но друго си е когато е потвърдено с извори.A strong toun Rodez hit is,
The Castell is strong and fair I wis...
блог за средновековна балканска история
Comment
Comment