Здравейте, Sucu и добре дошъл във форума.
Предлагам Ви да продължите с този въпрос в съответната тема, както вече предложи Торн. Добре е да станат нещата така, защото ще бъде по-организирано. Дори бих си позволил свободата (ако Вие сте съгласен) да прехвърля последните постове в темата за този източник.
Съмнявам се, че правото тук има каквато и да е роля и място. Въпросът е изцяло исторически. Аз самият не съм историк по професия, а само любител, така че не знам какви точно са процедурите, които се прилагат при разглеждане на автентичността на даден източник (още повече, известен по много късен препис), но все пак съм дотолкова запознат да знам, че всеки източник се проверява, а данните от никой (особено подобен преразказан) източник не се приемат на 100%, а винаги се проверяват и отсяват по някакъв начин. Не знам дали става въпрос за ясна и в този смисъл техническа процедура или за значително по-гъвкав подход (подозирам второто). Т.е. това вече се прилага "наред за всеки източник", при това, не от вчера.
Във форума пишат историци (например, споменатият вече Йончев, Ги и т.н.), така че е добре те да се произнесат.
За конкретния случай аз не съм запознат и подозирам, че въпросът е дискусионен (по спомени от темата, към която пуснах връзки). Т.е. вероятно всяка страна (а Вие в случая ми изглеждате такава) трябва да опише защо и какво намира за автентично в този източник.
Предлагам Ви да продължите с този въпрос в съответната тема, както вече предложи Торн. Добре е да станат нещата така, защото ще бъде по-организирано. Дори бих си позволил свободата (ако Вие сте съгласен) да прехвърля последните постове в темата за този източник.
Sucu написа
Във форума пишат историци (например, споменатият вече Йончев, Ги и т.н.), така че е добре те да се произнесат.
За конкретния случай аз не съм запознат и подозирам, че въпросът е дискусионен (по спомени от темата, към която пуснах връзки). Т.е. вероятно всяка страна (а Вие в случая ми изглеждате такава) трябва да опише защо и какво намира за автентично в този източник.
Comment