Чакай малко, какво общо имат славянските названия на дните от седмицата с христианството (изключва шабата, по-известен у нас като събота)? Ако идеята е, че седемдневната седмица при славяните е въведена под християнско влияние, то това също е много съмнително. Съвсем очевидно е, че срядата не е среда. Ако приемем пък, че първия ден от седмицата е неделя, то тогава губят смисъл названията на дните вторник, четвъртък и петък. Що се отнася до немците пък, техния среден ден действително се пада в средата на седмицата (той е четвърти по ред), тъй че нека не превъзнасяме ценовизма. А с това направо трепе рибата:
При такова ултрапатриотарско изявление на всеки трябва да му светне червената лампичка както пишат колегите от ВИ. Евангелията са писани на гръцки език, тъй че "най-христианските дни" (ако такова нещо въобще съществува) са тези с гръцки названия.
славянското христянство започва още от апостола Павла и че славяните в духовно отношение са представлявали една култура. И тъй, не само че славянските християнски седмични дни са оргинални, но те са и единствени най-христянски дни измежду дните на днешните европейски народи.
Comment