Във високия си идеал правото е изкуство на справедливостта и доброто. В реалността е набор от правила, които действащата власт издава за да регулира обществени отношения по свое усмотрение, като прокламира, че спазването от поданиците/гражданите на тези правила са „правилния начин” за действие.
Понякога / т.е. много често/ самата власт не ги спазва, понякога те са противоречиви, но някаква законова процедура или поне видимост на процедура е необходима за пред обществото. Тя е моралното прикритие за действията на властта.
Така че народния съд, който е пародия на съд, действащ на основа на процесуални норми, които са гавра с принципите на процесулалното право и издал присъди, които са гавра с принципите на наказателното право, е изпълнил функцията си. Придал е една макар и привидна легитимност на политическите репресии.
Именно тази привидна легитимност на наказанията е била целта. Въобще целият разговор е за действия, които са много по близо до пропагандата и или пи ара , а не до правото, колкото и да не ни се ще на нас, юристите.
Fiat justitia et pereat mundus не е нищо повече от красива фраза.
Понякога / т.е. много често/ самата власт не ги спазва, понякога те са противоречиви, но някаква законова процедура или поне видимост на процедура е необходима за пред обществото. Тя е моралното прикритие за действията на властта.
Така че народния съд, който е пародия на съд, действащ на основа на процесуални норми, които са гавра с принципите на процесулалното право и издал присъди, които са гавра с принципите на наказателното право, е изпълнил функцията си. Придал е една макар и привидна легитимност на политическите репресии.
Именно тази привидна легитимност на наказанията е била целта. Въобще целият разговор е за действия, които са много по близо до пропагандата и или пи ара , а не до правото, колкото и да не ни се ще на нас, юристите.
Fiat justitia et pereat mundus не е нищо повече от красива фраза.
Comment