Някой знае ли повече за тези проекти разработвани преди '89?
Единия е за прокопаване на плавателен канал от Варна до Русе, който да конкурира румънския канал Дунав-Черно море, както и значението на делтата на Дунав измествайки трафика на плавателните съдове поради по-краткия и бръз маршрут към Босфора (с около 300 км спрямо румънския канал). Релефът на местността го е позволявал - да се разширят коритата на някои реки (Провадийска и Бели Лом) заедно с водохранилища край тях и да се свържат. Проблемът се е състоял в това, че почвите в района са били неподходящи - водата бързо се просмуква в почвата и се стича в подземни галерии и кухини. В крайна сметка е построен канал от Варна само до Девня (дължина 20 км, дълбочина - 14 м). След това проектът е замразен.
По-амбициозния проект обаче е бил за превръщането на Искър в плавателна река чак до Софийското поле и издълбаването на канал и пристанище край самата София, която трябвало да има всички достойнства на другите европейски столици. Гражданите са били доста ентусиазирани и доколкото знам са участвали масово в изкопаването на канал край жк Младост. Но всичко това е изоставено след 1989 г..
Единия е за прокопаване на плавателен канал от Варна до Русе, който да конкурира румънския канал Дунав-Черно море, както и значението на делтата на Дунав измествайки трафика на плавателните съдове поради по-краткия и бръз маршрут към Босфора (с около 300 км спрямо румънския канал). Релефът на местността го е позволявал - да се разширят коритата на някои реки (Провадийска и Бели Лом) заедно с водохранилища край тях и да се свържат. Проблемът се е състоял в това, че почвите в района са били неподходящи - водата бързо се просмуква в почвата и се стича в подземни галерии и кухини. В крайна сметка е построен канал от Варна само до Девня (дължина 20 км, дълбочина - 14 м). След това проектът е замразен.
По-амбициозния проект обаче е бил за превръщането на Искър в плавателна река чак до Софийското поле и издълбаването на канал и пристанище край самата София, която трябвало да има всички достойнства на другите европейски столици. Гражданите са били доста ентусиазирани и доколкото знам са участвали масово в изкопаването на канал край жк Младост. Но всичко това е изоставено след 1989 г..
Comment