Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Българските въоръжени сили 2004-2024

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    План 2020:
    We don't see things as they are, we see them as we are
    ---Anais Nin----

    Comment


      Министерството на отбраната ще закупи бронирана техника чрез процедура на договаряне с обявление. Това става ясно от обявена от МО обществена поръчка с предмет: „Доставка на бронирана високопроходима автомобилна техника, доставка и монтаж на комуникационно-информационна (КИ) техника за бронирана високопроходима автомобилна техника“. Поръчката охваща доставката на 4 бронирани автомобила за техническо наблюдение, 2 бронирани високопроходими транспортни автомобила и 31 броя комуникационно-информационна техника – УКВ-радиостанции, сателитни терминали, лаптопи и други. За доставката на бронираните автомобили са отделени общо 13,4 млн. лв. през 2016-2018 г., а за КИ-техниката – 3,1 млн. лв. за същия период.

      We don't see things as they are, we see them as we are
      ---Anais Nin----

      Comment


        Покрай сухото в МО гори и мокрото
        Ръководството на военното министерство реши да отмени всички търгове за бронирани машини и автомобили без много обяснения

        Тъй като напоследък стана модерно да се спират обществени поръчки с причина или без причина, Министерството на отбраната пое курс към отмяна на редица търгове. В рамките ...
        We don't see things as they are, we see them as we are
        ---Anais Nin----

        Comment


          Поради значителната финансова тежест, цялостното изпълнение на проекта ще се реализира за период от пет години, а строителството и оборудването на новите кораби с различни видове въоръжение ще се осъществява на три етапа.


          Правителството одобри покупката на ново оръжие за 1 млрд. лева

          Исторически ден за армията, така военният министър Николай Ненчев определи днешния 30 март, след като правителството одобри три проекта за покупката на ново оръжие за 1 млрд. лева, съобщи Би Ти Ви. Става въпрос за бойни самолети, два патрулни кораба и за осигуряване на летателната годност на изтребителите МиГ-29.

          В съобщение на правителствената информационна служба се посочва, че това се прави в изпълнение на програмата на кабинета за развитие на въоръжените сили. Реализацията на проектите щяла да повиши оперативните способности на Българската армия и да се изпълнят част от поетите ангажименти към колективната отбрана, се допълва в информацията.

          Въвеждането на въоръжение на нов тип боен самолет цели да се преодолее дефицитът от способности на въоръжените сили за неутрализиране на широк спектър от въздушни, наземни и морски заплахи. С неговата реализация ще бъде постигната пълна оперативна съвместимост с военновъздушните сили на съюзниците от НАТО и ЕС, се подчертава в съобщението.

          Проектът за осигуряване на летателната годност на МиГ-29 пък давал възможност да се извърши преход от придобиването на новия тип боен самолет до застъпването му в бойна готовност. През този т.нар. транзитен период задачите на изтребителната авиация, възложени с редица национални и съюзни документи, ще се изпълняват със самолетите МиГ-29.

          С придобиването на нов тип многофункционален модулен патрулен кораб, ВМС ще постигнат способности, необходими за участие в широк спектър от морски операции на НАТО и ЕС. Инвестиционният проект предвижда въвеждането на въоръжение на два многофункционални патрулни кораба, уточнява пресслужбата на МС.

          От съобщението става ясно, че поради значителната финансова тежест, цялостното изпълнение на проекта ще се реализира за период от пет години, а строителството и оборудването на новите кораби с различни видове въоръжение ще се осъществява на три етапа.

          Предстои в Министерски съвет да бъде внесе и инвестиционният проект за изграждане на батальонни бойни групи от състава на механизирана бригада, с реализацията на който Сухопътните войски ще се превъоръжат с нова бойна машина на пехотата.

          По повод решенията министърът на отбраната обяви, че е сложен край на съмненията, че българската военна авиация ще бъде приземена. "Проектите за модернизация на Военновъздушните и Военноморските сили ще бъдат предложени за одобрение от Народното събрание в най-скоро време", допълни той.

          По думите на Ненчев за него е било важно да получи подкрепата на министрите и "лично на министър-председателя". Ненчев изрази надежда, че проектите ще бъдат одобрени от депутатите.

          Военният министър подчерта също, че по отношение на модернизацията на Военновъздушните сили, проект с подобни параметри не е внасян от 2003 година. "Българската авиация ще бъде в добро състояние и се надяваме в рамките на няколко месеца да имаме напълно изправни приблизително 12 самолета МиГ-29, които са напълно достатъчни за охраната на въздушното ни пространство, за обучение на млади пилоти и за извършване на всички дейности, които имаме", допълни Николай Ненчев, цитиран от пресцентъра на министерството на отбраната.
          Last edited by djio; 30-03-2016, 15:15.

          Comment


            „Проектът за двата патрулни многофункционални кораба, част от одобрения от Министерския съвет вчера пакет инвестиционни проекти за модернизация на Военновъздушните и Военноморските сили, е на стойност 820 млн. лв. в напълно завършен вид - с необходимото въоръжение, техника и комуникации“. Това каза министърът на отбраната Николай Ненчев при посещението си във Варна днес, 31 март. Той уточни, че предстои обявяване на обществена поръчка за избор на изпълнител и посочи, че според предварителната информация при изграждането на плавателните съдове в България, цената ще бъде с около 30% по-ниска. „В рамките на три и половина до 6 години ВМС ще разполагат с два напълно завършени кораба“, заяви министър Ненчев. Той поясни, че в следващите няколко дни проектът за модернизация на ВМС ще бъде внесен в Народното събрание, като очакванията са да бъде приет от Парламента до края на месец май. След приключването на процедурата ще се пристъпи към конкретни действия, във връзка с които вече са проведени предварителни разговори със страни-членки на Европейския съюз и НАТО.

            We don't see things as they are, we see them as we are
            ---Anais Nin----

            Comment


              Проектите за „Удължаване и модернизация на писта за излитане и кацане", „Осигуряване на местостоянка за стратегически и тактически транспортни самолети" и „Осигуряване на карго терминал" в авиобаза Безмер са реализирани по Програмата на НАТО за инвестиции в сигурността (NSIP) в периода 2014 - 2016 г. В тях са вложени близо 62 364 925 лева (без ДДС), от които над 7 387 000 лева по програми на Министерството на отбраната и 54 977 923 лева - от общите фондове на НАТО по Програмата на НАТО за инвестиции в сигурността (NSIP).

              Авиобаза Безмер, която е със 65-годишна история, вече разполага с писта, с дължина 3 000 м (преди е била 2 500 м) като в двата й края са направени места за обръщане с дължина 150 м. Широчината на пистата е 60 м., с две странични ивици за безопасност. Изградени са две местостоянки за самолети тип С-5 и С-130, с обща площ 133 150 м2 бетонова настилка, които са свързани с пистата посредством новоизградени пътеки за рулиране. Изградени са още карго терминал, с площ 11 800 м2 бетонова настилка и мостово съоръжение.



              Click image for larger version

Name:	5876__512x384_04_10.jpg
Views:	1
Size:	91.0 КБ
ID:	553073
              We don't see things as they are, we see them as we are
              ---Anais Nin----

              Comment




                Малко военноморски учения на наша корвета с канадска фрегата в ЧМ, има и снимки.

                Comment


                  Новите бойни бронирани машини, с които ще бъдат оборудвани Сухопътните войски (СВ), може се строят у нас. Броневиците може да бъдат съвместно производство с чужда компания. Това стана ясно по време на международна конференция във Военната академия „Г. Ст. Раковски“ през март 2016.
                  Форумът, в който участва и министърът на отбраната Николай Ненчев, дискутира въоръжението и екипировката на СВ за изпълнение на целите на способности и за националната отбрана. Организатори бяха Командването на СВ и Асоциацията на СВ на България.
                  В докладите на конференцията бяха разгледани нуждата от модернизация и превъоръжаване на най-големия вид Въоръжени сили, спецификата на унифицираната колесна бронирана платформа за новата бойна бронирана машина на СВ, тенденциите в развитието на този тип техника по света. Представени бяха и презентации на водещи компании от отбранителния бизнес.
                  Предстоящото оборудване на СВ с нова колесна бойна бронирана машина е част от Програма 2020, с която ще се извърши модернизация на българските ВС. „Давам си сметка, че документът е амбициозен, особено във финансов план. Без неговата реализация обаче няма да бъде преодолян процесът на деградация на отбранителните способности и да бъде прекратена веднъж завинаги зависимостта на въоръжените ни сили от страни извън НАТО и ЕС, каза при откриването на форума министър Ненчев. И допълни: „Нека го кажа ясно – исканото увеличение на бюджета за отбрана не е самоцел. Това е единственият възможен начин да гарантираме националната си сигурност“.
                  Оставам длъжник към Сухопътните войски, те заслужават много повече от това, което сме направили, но и оставам с надеждата, че ще направя така, че всички вие да бъдете удовлетворени, време е за действие, обърна се министърът към залата.
                  До края на март големите модернизационни проекти ще бъдат внесени в Министерския съвет, заяви Ненчев пред журналисти. Няма никакво забавяне от наша страна както проектът за многоцелевия самолет, така и проектът за двата патрулни кораба, и, разбира се, машините за СВ, от които имаме изключително голяма нужда, ще бъдат внесени в следващите няколко дни в Министерския съвет, обеща той. И напомни, че проектите са с уредена документация, а средствата за тях са залегнали в бюджетната рамка.
                  Задължително условие в процедурата, която ще стартира, е новата бойна машина за СВ да е съвместно производство с български фирми, каза командирът на СВ генерал-майор Андрей Боцев, в отговор на въпрос на в. „Българска армия“. „Ще държим както самата бойна машина да е съвместно производство, така и цялото оборудване по нея – да участват колкото е възможно повече български фирми. Знаете, че това се отнася до нашата икономика, това са работни места, икономически ефект ще има“, посочи той. По думите му така машината ще бъде много по-евтина като при това у нас ще бъде и логистичното осигуряване, обучението, поддръжката, ремонтните дейности. Това е най-реалният вариант да се случи, изтъкна генерал-майор Боцев.
                  По думите му става дума за проект на стойност около милиард лева, който ще се изпълнява 6-7 години. С него на СВ ще се осигурят около 250 машини за три батальонни бойни групи. „Това са първоначални прогнозни цени. Ако се направи съвместно производство, машината най-вероятно ще е на по-ниски цени“, поясни генерал-майор Боцев. Според него, предстои да се закупи нова техника, с която да се модернизират родовете войски в СВ – противовъздушната отбрана, артилерията, инженерните войски, разузнавателните войски, химическите войски. „Всичко това подлежи на модернизация. Техниката ни е 40-50-годишна. Но най-важна за момента е платформата на бойната машина“, обобщи командирът на СВ.

                  В строя влязоха 250 Мерцедеса
                  250 броя машини „Мерцедес“ са постъпили във формированията, откакто през 2005 г. стартира проектът за превъоръжаване на БА с автомобилна тех
                  ника. Съгласно сключено рамково споразумение с фирма „Даймлер“ за доставка до 2018 г. СВ трябва да бъдат окомплектовани с общо 1502 броя автомобили от различен тип, каза в доклада си на форума началникът на сектор „Подготовка на инженерните подразделения“ в отдел „Бойна подготовка на войските“ в Командването на СВ полковник Йордан Йорданов.
                  По думите му в изпълнение на директния офсет са усвоени ремонтът и поддръжката на автомобилите. Полковник Йорданов представи пред присъстващите визията за развитие и модернизиране на формированията на родовете и специални войски от състава на СВ.
                  През 2005 г. стартира модернизацията на колесния бронетранспортьор БТР-60ПБ, посочи офицерът. Този проект беше изпълнен през 2008 г. Повишена е бойната ефективност на машините. Модернизирани са общо 30 бронет-
                  ранспортьора.
                  Полковник Йорданов посочи, че СВ са окомплектовани с основно въоръжение, бойна и специална техника и екипировка, произведени преди 30-35 г., предимно руски образец. Машините не отговарят напълно на съвременните изисквания за съвместимост с техниката, използвана в НАТО.
                  „Липсват съвременни комбинирани прибори за водене на нощно и дневно разузнаване от родовете и специалните войски. Противотанковите управляеми ракетни комплекси „фагот“ и „Конкурс“ са остарели, от 2-ро поколение, при наличие на трето. Боеприпасите за тях често дават дефекти при стрелбата“, заяви офицерът.
                  Той посочи и основните посоки на модернизация в СВ, освен проекта за батальонните бойни групи. За артилерийските формирования е предвидено осигуряване на следгаранционна поддръжка и модернизиране на програмното осигуряване на автоматизираната система за управление на огъня на артилерията (АСУОАД) „Вулкан-С“. Формированията на ПВО ще придобият тактическа трикоординатна радиолокационна станция за ПВО, със среден радиус на действие. Предстои модернизация на зенитно-ракетния комплекс „Оса“ или замяната с нова система за ПВО със сходни бойни възможности, отговарящи на стандартите на НАТО. Ще бъдат придобити самоходни зенитно-ракетни и зенитно-артилерийски комплекси за близко действие, както и мобилен пункт за командване и управление на огъня на силите и средствата за ПВО.
                  За инженерните формирования е планирано придобиването на техника и екипировка в областта на военноинженерното осигуряване, като машини за дистанционно устройване на минни полета, машини за разузнаване и разчистване на пътища от невзривени бойни припаси и импровизирани взривни устройства (ИВУ), Високопроизводителни установки за пречистване на вода, специализирана екипировка за екипите за унищожаване на невзривени бойни припаси и ИВУ.
                  Многофункционалните взводове за ядрена, химическа и биологическа защита (ЯХБЗ) ще бъдат окомплектовани с нови технически средства за ЯХБЗ, прибори и оборудване като преносими йономо-билни спектрометри, преносими дозиметрични прибори, станции за специална и санитарна обработка, комплекти за обеззаразяване на чувствително оборудване, дистанционни детектори за радиоактивно, химическо и биологическо заразяване.


                  С наличното въоръжение, бойна техника, оборудване и екипировка, съществува недостиг от оперативни способности. Този извод направи по време на форума началникът на сектор „Бронетанкова, автомобилна и специална техника“ в отдел „Логистика“ на Командването на СВ полковник Николай Антонов.
                  В момента Сухопътните войски са окомплектовани основно с въоръжение и техника предимно руски образец, изтъкна офицерът. Основната бойна техника е второ и трето поколение и в голяма степен е технически и физически остаряла. БМП-1 е на въоръжение от 1978 г., а БМП-23 - от 1983 г. Освен тези машини формированията от Българската армия използват също бронетранспортьорите МТЛБ и БТР-60ПБ МД-1.
                  Извършвайки оценка на възможностите на техниката, полковник Антонов посочи някои недостатъци на машините. БМП-1 не е подходяща за водене на огън в силно пресечена местност. Оръдието е с ниски скорострелност и мерно разстояние - 8 изстрела в минута и 1300 м.
                  Бойните машини на пехотата са предимно верижни и имат ограничения за използване в градски условия. Почти всички не притежават климатична система, което би довело до прегряване на екипажа.
                  Средствата за комуникация и информация са неефективни, както и оптиката за наблюдение. Основните системи дават чести откази при използване в условия на високи температури и запрашеност. Липсват качествени нощни и мерни наблюдателни прибори.
                  Бронята издържа само срещу стрелково оръжие. Машините не отговарят на изискванията за балистична и противоминна защита по стандартите на НАТО. Не дават възможност за допълнително брониране. Несъвместими са с използваните от партньорите ни в НАТО и ЕС.
                  Машините частично покриват изискванията да могат да поразяват всички познати брони на разстояние 2000 м, но не дават възможност за атакуване на пехотни укрития. Също недостатъчни са възможностите им за наблюдение на 360 градуса, разузнаване денем и нощем при всички метеорологични условия. Машините не покриват изискванията на системите за
                  артилерийска и въздушна защита, за идентификацията „свой-чужд“, за полевата навигационна система, както и за параметри като скорост и проходимост.
                  В области като цялостна балистична защита, подобрена защита срещу мини, защитата срещу атака отгоре, намаляването на топлинната и радарна видимост, както и на шума при работа, тази техника не отговаря на съвременните образци. В същото време обаче тя покрива изискването „Възможност за транспортиране на мотопехотно отделение“.
                  Според полковник Антонов ло-гистичната поддръжка на руските образци техника е силно ограничена поради дефицита на резервни части и основни възли и агрегати.
                  Независимо от изброените слабости и недостатъци бронираната ни техника е годна за бойно използване и с определен запас от моторесурси, допълни той.
                  По думите му решението е стартиране на процес за модернизация и превъоръжаване на СВ.
                  БА използва в мисии зад граница машините „Гардиън“ и „Командо-селект“. СВ разполагат също с ле-кобронирани „Мерцедес“ и „Хамър“. „Командо-селект“ е на въоръжение от 2015 г., а „Гардиън“, който е със степен на балистична и противоминна защита по СТАНАГ 3-о ниво - от 2009 г. Лекобронираният „Хамър“ е на въоръжение от 2008 г. и е със степен на защита 2-ро ниво. Мерцедесът има балистична защита ниво FB6.

                  We don't see things as they are, we see them as we are
                  ---Anais Nin----

                  Comment


                    На конференция на тема „Адекватност на българската отбранителна политика в национален и съюзен контекст и необходимо развитие на въоръжените сили на страната до 2025г.“, организирана от СОР „Атлантик“ бяха представени някои технологични решения за придобиване на ключови способности за въоръжените сили на страната ни. Форумът разгледа какви допълнителни военни способности ще са нужни на страната ни в средносрочен план до 2025 г., за да бъдем максимално адекватни на влошаващата се среда за сигурност, като се гарантира по-надеждно националната отбрана и се предостави по-забележим принос към колективната отбрана.
                    В изпълнение на Програма 2020 като начален етап за технологичната модернизация на ВС на България и перспективи до 2025 г. полковник Андрей Немцов от Дирекция „Стратегическо планиране“ посочи осигуряването на въздушния ни суверенитет в NATINAMDS чрез преодоляване на дефицита от способности, освобождаване на честотен спектър за граждански цели, прекратяване на зависимостта за поддръжка на изтребителната авиация от страни извън НАТО и ЕС. Предвижда се броят на самолетите да се увеличи до 16 закупени на два етапа. Първият посочен етап за закупуване на първите 8 изтребители е от 2018 г. – 2021г., а вторият до 2023 г. Финансова рамка за първия етап е от 1,5 млрд. лева като предвидените варианти за реализация на проекта включват новопроизведени или употребявани самолети от Швеция (Gripen C/D), Италия (Eurofighter Tranche 1) или Португалия (с логистичен пакет и въоръжение от САЩ) – F-16 MLU (Third Party Transfer)
                    Според полковник Немцов, тази тема придобива все по-актуално звучене, особено в светлината на вече приети основополагащи документи за определяне на стратегическата рамка на отбранителната политика като Програма за развитие на отбранителните способности на ВС 2020 и Плана за развитие на ВС до 2020 г., приет с постановление на МС. Именно за осигуряване развитието на способностите на Въоръжените сили и двата документа бяха съобразени с поетия политически ангажимент на срещата на върха на НАТО в Уелс за постепенно увеличаване на разходите за отбрана и достигане в рамките на следващото десетилетие на 2 % от БВП.
                    Динамичният и все по-непредсказуем характер на съвременната среда на сигурност и приближаването на зоните на несигурност до нашите граници, плюс поетият политически ангажимент на срещата на върха в Уелс дават основните насоки за изграждане на отбранителните способности на ВС до 2020 г. и финансовата рамка за по-добрата оперативна съвместимост със съюзниците. По-конкретно това са комуникационно-информационните системи на силите за развръщане и за участие в операции и мисии зад граница, повишаването на мобилността на формированията от сухопътни войски, способностите на военоморските сили за борба с морски мини, морски и въздушен противник, системите за самозащита на летателните апарати, способностите за водене на разузнаване, наблюдение и целеуказване, изграждането на невоенни способности.
                    Сред посочените от полковник Немцов основни инвестиционни проекти за изграждане на батальонни бойни групи от състава на механизираните бригади до придобиването на нов тип боен самолет, нови трикоординатни радари, автоматизирани системи за командване и управление, придобиване на многофункционален модулен патрулен кораб, изграждане на батальонни бойни групи, създадаване на проектно портфолио в единна интегрирана рамка на капиталовите разходи и с точно определени времеви и финансови параметри, като капиталовите разходи трябва да се равняват на 20% от общите бюджетни разходи.
                    На конференцията бяха поканени и представители на създадената през 2005 г. Национална академия по разработка на софтуер (НАРС), която предлага разнообразие от специализирани курсове по програмиране и съвременни софтуерни технологии. От НАРС изразиха амбицията си за участие в строителството на новите ММПК (OPV/CORVETTE), модернизацията на фрегатите Е 71 и изразиха вижданията си за доизграждане на C4ISR и системата на ВМС.
                    Д-р Свилен Александров, кап. I р. (OР), предложи архитектурни и технологични решения при модернизация и строителство на нови патрулни кораби за ВМС, които да поддържат способности за водене на бойни действия срещу надводен, подводен и въздушен противник, контрол на корабоплаването и борба с асиметрични заплахи на море, както и да се подобрят способностите за водене на минна война и за провеждане на специални операции.
                    От Командването на Сухопътните войски предложиха доклад за основните изисквания и ключовите характеристики на новата бойна бронирана машина за СВ. Полковник Николай Антонов, началник-сектор в отдел „Логистика“ предложи инвестиционния проект за бъдещата бойна бронирана машина.
                    С наличното въоръжение, бойна техника, оборудване и екипировка, възможностите за постигане на необходимите и декларирани способности са ограничени, сподели той. Наличното въоръжение и бойна техника
                    не отговаря на изискванията за съвместимост по стандартите на НАТО. Изразените от СВ потребности са за окомплектоване на три батальонни бойни групи от състава на механизирана бригада, изграждане на утвърдени в Концепцията отбранителни способности, 238 броя бойни и специални бронирани машини (бойни бронирани машини – 100 бр.; специални и осигуряващи – 138 бр.; инженерни, химически, разузнавателни, за ПВО за управление, за медицинско и логистично осигуряване и др.). За допълнително оборудване (за ПВО и Комуникационна и информационна система на ББГ, Тилова техника) е необходима интегрирана логистична поддръжка през целия жизнен цикъл за трите батальонни бойни групи.
                    Оперативни, функционални и технологични изисквания на СВ са за Мобилна платформа тип „колесна“, която осигурява не по-малко от 2-ро ниво на защита срещу балистични заплахи и не по-малко от 3а/3б ниво противоминна защита по STANAG 4569 и възможност за монтиране на допълнителна броня. Фирмата – изпълнител и доставчик, трябва да осигурява кооперирано участие на български фирми от военната индустрия в изпълнение на проекта и логистична поддръжка територията на България и извън нея.
                    Колесна бронирана бойна плаваща машина трябва да е въоръжена с оръдие и сдвоена с него картечница, като трябва да отговаря на следните оперативни изисквания: експлоатация в диапазона от – 30°С до + 50°С; да транспортира 11 души (3+8). Технологичните изисквания са общото тегло да е под 25 тона, полезният товар над 6 тона, общата дължина под 8 метра и широчина под 3, височината на корпуса да не надвишава 2,30 м. Функционалните изисквания към бойната машина са да е достатъчно маневрена и лека за управление, да осигурява висока надеждност и експлоатационни характеристики, съответствуващи или по-добри от изискваните, да е перспективна за следващия период от 20-25 години, да е високотехнологична, произведена от производители – лидери в областта на военната техника.

                    We don't see things as they are, we see them as we are
                    ---Anais Nin----

                    Comment


                      Проекти за решения за приемане на Проект за инвестиционен разход „Придобиване на нов тип боен самолет“ и за приемане на Проект за инвестиционен разход „Придобиване на многофункционален модулен патрулен кораб за ВМС“ (Вносител: Министерски съвет, 1.4.2016 г.).



                      Проект за решение за приемане на Проект за инвестиционен разход "Придобиване на нов тип боен самолет" 602-03-4 - http://parliament.bg/bills/43/602-03-4.pdf
                      Проект за решение за приемане на Проект за инвестиционен разход "Придобиване на многофункционален модулен патрулен кораб на ВМС" 602-03-5 - http://parliament.bg/bills/43/602-03-5.pdf
                      Доклад - Проект за решение за приемане на Проект за инвестиционен разход "Придобиване на нов тип боен самолет" 653-02-36 - http://parliament.bg/pub/plenary_doc...nen_razhod.pdf
                      Доклад - Проект за решение за приемане на Проект за инвестиционен разход "Придобиване на многофункционален модулен патрулен кораб на ВМС" 653-02-37 - http://parliament.bg/pub/plenary_doc...nen_razhod.pdf
                      Доклад - Проект за решение за приемане на Проект за инвестиционен разход "Придобиване на нов тип боен самолет" 653-23-8 - http://parliament.bg/pub/plenary_doc..._PIR_PNTBS.pdf
                      Доклад - Проект за решение за приемане на Проект за инвестиционен разход "Придобиване на многофункционален модулен патрулен кораб на ВМС" 653-23-9 - http://parliament.bg/pub/plenary_doc...MPK_na_VMS.pdf

                      Някои факти относно досегашната модернизация в БА:
                      2003-2014 - инвестирани 1,8 млрд. лева по 12 проекта. От тях:
                      700 милиона дадени през 2006-2010 за 12 въртолета Кугър и 3 Пантер
                      106 милиона лева дадени през 2005г. за 2 фрегати и 1 минен ловец от Белгия
                      89 милиона лева дадени за поддръжка на Миг-29

                      В момента, посочи командирът на ВМС, флотът разполага с 6 бойни кораба. От тях три белгийски фрегати, като две са оперативни, а едната поради липса на финансови средства не е в необходимата боeспособност, но независимо от това се използва. Освен това имаме и три руски бойни кораба – една фрегата и две корвети.
                      Трите руски кораба, каза контраадмирал Петев, имат живот не повече от 3-4 години. Това означава, че половината от бойната способност на флота ще бъде загубена през следващите три години. Колкото и да модернизираме трите белгийски фрегати, те няма да станат шест, заяви командирът на ВМС.
                      Поставя се въпросът за пълна модернизация на двете белгийски фрегати, за да не се купуват нови кораби. Първо, посочи контраадмиралът, няма една фирма, която изцяло да изпълни модернизацията им. Имало само две фирми, които са дали отговор – Локхийд Мартин и Люрсен. Оценките им са за 500 милиона лева и то за срок, по-дълъг, отколкото е строителството на нов кораб. Необходими им са две години за разработване на документацията. Още две години – за насищане с оръжие. Тези 500 милиона, уточни команидрът, не включват ракетното оръжие. Освен това, продължи той, никъде по света не се прави пълна модернизация на 40-годишни кораби. (б.р. – белгийските фрегати са произведени през 1976 г.) Пълна модернизация се прави на 25-годишни кораби, но на 40-годишен кораб, който има 10 години още живот, да се сложи техника и сензори, които имат 30 години, просто не е далновидно, бе категоричен контраадмирал Петев. От неговите думи стана ясно още, че новите кораби ще имат вертолетна площадка, докато фрегатите не притежавали такава възможност. Имало разработен проект от белгийския флот, но той бил изключително скъп. Подчертано бе, че екипажите на новите кораби са от 49 души, като се прибави един специален отряд, стават 69. Това е срещу 150 на белгийските фрегати. Трябва да се има предвид още, посочи командирът, че експлоатационните разходи на един патрулен кораб са два пъти по-малко от руските и толкова, които имат фрегатите. В същото време оръжейната мощ е такава, каквато ни трябва, смята контраадмиралът.
                      Не е екстравагантност да искаме нови кораби, каза командирът на ВМС. Оперативните разчети показвали, че имаме необходимост от четири нови кораби. Поради финансови причини проектът е за два. Освен това се предвижда частично възстановяване за 90 милиона лева на боеспособността на фрегатите. Ако ги няма новите кораби, прогнозира контраадмиралът, тотално загубваме способностите си за участие в операции на НАТО и да устояваме морския си суверенитет, което една трета от нашата сухопътна територия нанесена в морета.
                      Минималният период за придобиване на два съвременни патрулни кораба е 42 месеца, а максималният – 66 месеца. Това е записано в проекта за инвестиционен разход „Придобиване на многофункционален модулен кораб за ВМС“. Това е предложение на една от корабостроителниците, като е отчетена и натовареността с поръчки към момента. Основната част от компаниите посочвали, че проектирането, строителството и усвояването на корабите ще стане за 4 години.
                      Прогнозната максимална стойност на проекта ще е 820 млн. лв. - при разсрочено плащане, без гратисен период за времето на строителството на двата кораба от пет фискални години. От 2016 до 2020 г. процентното разпределение на плащането е съответно 20/30/30/10/10. Това означава 164 млн. лв. - през 2016 г., 246 млн. лв. - през 2017 г., 246 млн.лв. - през 2018 г., 82 млн. лв. - през 2019 г. и 82 млн. лв.- през 2020 г. Като единствен възможен източник за финансиране се определя целево финансиране от държавния бюджет при разсрочено плащане.

                      Last edited by dibo; 12-06-2016, 13:40.
                      We don't see things as they are, we see them as we are
                      ---Anais Nin----

                      Comment


                        По отношение на перспективите пред 101-ви Алпийски батальон в следващите години и трансформирането му в полк, командирът на 68-ма бригада „Специални сили“ бригаден генерал Явор Матеев разясни, че е предвидено формированието да се развива така, че да изпълнява и нови задачи, които са пряко насочени към съвременните рискове и заплахи.



                        Авиобаза Крумово: Вертолетна авиационна ескадрила, ескадрили „Оперативна подготовка на авиационната техника”, „Периодично обслужване и войскови ремонт”, „Летищно, техническо и битово осигуряване” и „Комуникационни, информационни и навигационни системи”
                        We don't see things as they are, we see them as we are
                        ---Anais Nin----

                        Comment


                          – Г-н генерал-майор, каква е съдбата на големия модернизационен проект на Сухопътните войски (този за оборудването на батальонните бойни групи с нови колесни бойни бронирани машини – б. р.)?
                          – Проектът на Сухопътните войски в момента е напълно завършен. Изготвихме допълнително вариант за по-разсрочено разплащане на сумите. Увеличихме периода за придобиване на тази техника от 7 години на 12 години. Така за новопостъпилата техника на година ще се изплащат средно около 100 милиона лева. В момента проектът е при министъра на отбраната.
                          .....
                          – Министърът на отбраната току-що обяви, че специалните сили, които в момента са към СВ, ще преминат към началника на отбраната (след като бъдат приети съответните промени в ЗОВС – б. р.). Там ли е по-подходящото им място?
                          – Убеден съм, че мястото им е именно на пряко подчинение на началника на отбраната. Защото те действат на оперативно и на стратегическо ниво. При всяка операция ние реално ги придаваме към водещия операцията и изпълняват задачи в интерес на ръководещия операцията.
                          – Преподчиняването бързо ли ще се осъществи и в какво ще се изразява? Ще има ли местене на формирования, промяна на дислокацията и т. н.?
                          – Няма да има никакво местене на формированията и промяна на дислокацията. Специалните сили си имат, както виждате – специализирания полигон, военното формирование си има район. Абсолютно всичко остава. Прехвърлянето е формално, с акт за сдаване и приемане за преминаване в подчинение пряко на началника на отбраната. Това няма да доведе до абсолютно никакви сътресения, защото подготовката се запазва. Необходимите финансови средства за издръжка и подготовка са осигурени. Така че не виждам да се получат някакви сътресения. Напротив, всичко ще мине много плавно и нормално. Но, за да може да се пристъпи не само към отделянето на специалните сили, а изобщо – към изпълнението на целия план за развитие на ВС, трябва законът да се промени в най-скоро време.
                          – Доскоро имаше опасения, че специалните сили може да се редуцират от бригада в полк. Има ли сега подобен риск?
                          – Не, няма. Това е прието с план 2020 – специалните сили си остават бригада, но без 101-ви алпийски батальон. Защото спецификата на задачите, които изпълнява батальонът са несъвместими със специалните сили. Както казах, специалните сили изпълняват задачи на оперативно и стратегическо ниво, докато алпийските подразделения са на тактическо ниво и тяхното място е в СВ. Винаги съм бил на мнението, че мястото на алпийския батальон не е в специалните сили.
                          – А какво ще е развитието на алпийския батальон?
                          – Преди години, когато се правеше План 2014, категоричното ми мнение беше, че алпийската бригада трябва да си остане като цяло, да си остане алпийска бригада, поради спецификата на нейните действия. Те обикновено изпълняват задачи във високопланинска местност. Като имаме предвид, че 70 процента от територията на България е планинска, такива сили трябва да има. При тях обемът от задачи е много по-голям поради труднодостъпната местност, на която изпълняват задачите си, така че може с по-малко сили и средства да изпълняват много голям обем от задачи.
                          – Да очакваме ли в бъдеще и разширяването на батальона?
                          – Да, според промените в плана за развитие, алпийският батальон от 2018 г. трябва да стане алпийски полк.



                          Извършването на модернизация във военните формирования от СКС и контингентите, участващи в мисии зад граница, е наш приоритет, категоричен е генерал-майор Тодоров.
                          „Източници за извършване на модернизацията са планираните в програмните меморандуми финансови средства за придобиване на въоръжение и техника за покриване на заложените способности, както и програмите на САЩ за чуждестранно военно сътрудничество за подпомагане в областта на сигурността FMF.
                          В тази насока със задоволство мога да споделя, че през миналата година в района на мисията в Кандахар, Афганистан, по договор ¹ J1-B-UAF по тази програма бяха придобити бойни бронирани машини MSFV Commando Select. Същите бяха приети на въоръжение, въведоха се в експлоатация и в настоящия момент се използват за изпълнение на задачите, стоящи пред контингента в Афганистан. Проведено бе обучение на експлоатиращия личен състав“, разказа командващият на СКС.
                          По думите му през текущата година средствата за модернизация са по-малко от 1 на сто от бюджета на командването. Те са разпределени основно за придобиване на лабораторна апаратура за единствената в БА акредитирана лаборатория за изпитания и анализ на качеството на специални течности и гориво-смазочни материали към в.ф. 24510-София. За следващия програмен период 2017-2022 г. са предвидени финансови средства за придобиване на техника за изпълнение на поетите ангажименти по пакета Цели за способности 2013. Планирано е закупуването на система за маркиране и контрол на товарите – GPS/AV. Допълнително финансиране за нея ще бъде осигурено по линия на програмата FMF на САЩ. Предвижда се и поетапното извеждане от експлоатация на автомобилната техника с бензинови двигатели и нейната замяна с нова, с дизелови двигатели, за да сме съвместими със съюзниците от НАТО.

                          We don't see things as they are, we see them as we are
                          ---Anais Nin----

                          Comment


                            Бойни кораби на НАТО “превземат” родното море
                            Тактическо учение на ВМС в Черно море

                            Военноморските сили на Република България ще проведат национално военноморско учение „Бриз 2016” отворено за участие на ВМС от страни членки на НАТО (от Плана на Българската армия за 2016 година). То ще се проведе от 8 до 17 юли 2016 г.

                            Учението е планирано и ще се ръководи съгласно стандартите и процедурите на НАТО. Провежда в териториалното море, прилежащата зона и изключителната икономическа зона на Република България и в полигони, които са обявени своевременно.

                            „Бриз 2016” е насочено към усъвършенстване на нивото на подготовка на личния състав от ВМС по планиране и провеждане на морска операция в коалиционен формат и издигане нивото на координация с правителствени и неправителствени организации и институции при реакция на кризи и защита на населението.

                            В учението ще участват над 25 бойни и спомагателни кораби и катери и над 1700 души личен състав от военноморските сили на България, Гърция, Румъния, Турция, Испания, както и Втора постоянната група противоминни кораби на НАТО от силите за отговор на Алианса. В учението ще се включат и два вертолета на ВМС, самолет от патрулната авиация на САЩ, два самолета от българските Военновъздушни сили, представители от Сухопътни войски и 19 държавни организации, институции и ведомства от 4 министерства, местни органи на управление и неправителствени и частни организации.

                            Щабът за контрол на учението ще се развърне в Пункт за базиране Бургас.

                            Comment


                              ....всички парашути, които имаме на въоръжение в бригадата – МС-6, RS-4/4Т и малко количество RS-8. Скоковете с парашутите SOC-TW-7 тип „Летящо крило“ бяха от височина до 3500 метра.
                              – Ще получите ли нови парашути от тип „Летящо крило“?
                              – От тези американските парашути тип „Летящо крило“ още не сме получили. Това е предвидено по програмата FMF и те ще бъдат доставени. Очаквам до края на годината около 80 броя.

                              We don't see things as they are, we see them as we are
                              ---Anais Nin----

                              Comment


                                Военното министерство е изправено пред много сериозна кадрова криза в поделенията на българската армия. След като дълги години умишлено не обявяваше конкурси за нови войници, сега МО не може да намери кандидати дори за малкото обявени свободни позиции. Това показват данни на военното министерство, с които разполага Меdiapool.

                                Oт началото на 2016 г. са обявени конкурси за 736 войнишки длъжности във военни формирования от Съвместното командване на силите, Сухопътните войски, Военновъздушните сили, Военноморските сили и Националната гвардейска част, но кандидатите за тях са малко и неподготвени.

                                Така например при обявени 220 длъжности в 61-ва Механизирана бригада – Карлово са се явили 305 кандидати, като са допуснати 294. От тях 256 са се явили на конкурса, а едва 121 са класирани. Ситуацията не е по-различна и във 2-ра Механизирана бригада – Стара Загора. Там за общо 130 обявени длъжности на конкурс са се явили 157, а одобрените са само 77.

                                Във всички завършени досега конкурси от началото на годината са били обявени общо 462 длъжности, явили са се 431 души (бел. ред. - възможно е статистиката да не е пълна), от които са одобрени едва 280.

                                ¹ Структура Кандидати
                                [бр.] Допуснати [бр.] Явили се на конкурс
                                [бр.] Обявени
                                длъжности
                                [бр.] Класирани
                                кандидати
                                [бр.]

                                1 СВ – 61-ва Механизирана бригада – Карлово 305 294 256 220 121
                                2 СВ – 2-ра Механизирана бригада – Стара Загора 223 185 157 130 77
                                3 ВМС 83 64
                                4 НГЧ 19 19 19 29 18
                                Всичко 547 498 431 462 280

                                До края на годината са планирани за конкурси за още около 300 вакантни длъжности в Сухопътните войски.

                                Повечето кандидати са негодни

                                Според анализ на военното министерство "по-голямата част от кандидатите са негодни за военна служба (НГВС)". Определена част от кандидатите не успяват да покрият нормативите за физическа годност, което се установява от комисиите за провеждане на конкурсите. Малка част не се приемат на военна служба, поради отказан достъп до класифицирана информация от компетентните органи.

                                Другото препятствие е тестът за интелигентност.

                                Наскоро командирът на Сухопътните войски генерал-майор Андрей Боцев разказа, че на един от конкурсите са се явили хора с ниско образование и изрази притеснение, че не могат да се справят с теста за интелигентност.

                                Comment

                                Working...
                                X