Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съветски автомобили в България през 30-те години

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Съветски автомобили в България през 30-те години





    От http://toro-toro-toro.livejournal.com/18408.html


    thorn

    Средновековните църкви в България

    #2
    Като се има предвид, че тези модели почти сигурно са от онези по американски лиценз (в момента не ми се търси - ще проверя по-нататък), може да са били добра сделка. Качеството на изработка, разбира се, е било далеч от американското, но пък сигурно и цената е била подобаващо по-ниска, най-малкото са идвали от по-близо.

    Comment


      #3
      bsb написа Виж мнение
      Като се има предвид, че тези модели почти сигурно са от онези по американски лиценз (в момента не ми се търси - ще проверя по-нататък), може да са били добра сделка. Качеството на изработка, разбира се, е било далеч от американското, но пък сигурно и цената е била подобаващо по-ниска, най-малкото са идвали от по-близо.
      Тези модели са си абсолютно тяхна конструкция. Следвоените модели - Газ 51(Молотовка) и Зис 150, 151 са от американските Интернационал и Студебейкър. По интересна е историята на единственният оцелял АМО. В средата на двадесетте години, след приключване на активната си дейност като съветски разузнавач, българин от ямболско е подарен камион АМО. Той го докарва в България и е оцелял до средата на 80-те години в една плевня.
      Тъй като не е имал официални наследници, руснаците си го прибират и през 1989 год. е възстановен и се намира в техническият музей в Москва.

      Comment


        #4
        Американски са, най-малкото двигателите, за самите камиони съм почти сигурен, но трябва да се провери. Двигателите обаче са си със сигурност американски. През 20те и 30та СССР масово закупува машини и патенти, във всички класове, като се започне от автомобили, та се стигне до кораби.

        P.S. Малко за употребата на двигатели от камиони в бронираните коли и танковете:
        - лека бронирана кола ФАИ - двигател ГАЗ-А (практически - ФОРД-АА)
        - лека бронирана кола БА-20 (една от най-масовите): ГАЗ-М1 (50 к.с.)
        - бронирана кола БА-10 - същия (макар че е имало и други със сходна мощност)
        - Т-27 - ФОРД-АА
        - Т-37/38 - ГАЗ-АА (практически - ФОРД-АА)
        - Т-40 (ГАЗ-11 и Додж Д-5)
        - БТ-2 - "Либърти", американски
        Last edited by messire Woland; 26-06-2011, 16:48.
        Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
        Проект 22.06.1941 г.
        "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

        Comment


          #5
          Все пак проверих. ЗИС-5 наистина не е произвеждан по директен американски лиценз, а е до голяма степен собствена конструкция. В същото време и конструкцията е развитие на АМО-3 (който пък е изцяло произведен с руски детайли АМО-2, който пък е американски Autocar), и двигателят е - минимално, бих казал - развитие на американския за АМО (между другото, АМО е старото име на ЗИС).
          Източници:
          Самой массовой моделью начала 30-х гг был ГАЗ-АА, конструкция которого базировалась на Форде-АА образца 1929 г.

          и
          http://bronetehnika.narod.ru/zis5/zis5.html (където се вижда дословното копиране от първата книга, или поне мисля, че посоката е била тази)

          За леките коли ГАЗ това вероятно важи в още по-голяма степен, понеже поради малкото производство на леки автомобили проблемите с тях не са изпъквали толкова остро, но там вече няма да проверявам. Желаещите могат да четат в първата посочена връзка, книгата е интересна.

          А най-интересно е дали наистина са се продали съветски камиони у нас. Не видях за ЗИС-5 да пише, че са изнасяни за България, докато пише за Монголия, Турция, Китай, Румъния и разни други държави.

          Comment


            #6
            Да, не са лицензирани, но са модификации.

            Автомобилът изглежда е ЗИС-101 - модификация на Ленинград-1, от своя страна копие на Бюик-32-90. Дизайна на купето е нов, направен по поръчка от американската Budd Company за половин милион долара. От конструкцията са отстранени по-сложните за производство и по-ненадежните възли, подсилена е рамата и ходовата част.

            Comment


              #7
              А фотоснимка на съветските автомобили в България имат (1930-е)? Не реклама, а реална снимка?

              Comment

              Working...
              X