Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Немските концерни през войната

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Немските концерни през войната

    Повечето от големите немски концерни се включват активно във въоръжаването на Вермахта . Ето няколко примера :

    "MAN" - Произвежда дизелови двигатели за подводниците .
    "Maybach" (Майбах) - Произвеждат двигателите за повечето такнове.
    "Daimler-Benz" (Даймлер-Бенц) - Произвеждат танковете "Panzer I",
    "Panzer II" , "Panzer III" , "Panzer IV".
    "Porsche AG" (Порше) - Произвеждат танковете "Panzer VIII Maus" и
    "Elefant" .
    "BMW" (БМВ) - Произвеждат двигатели за някои от самолетите и
    мотоциклети за пехотата .
    "Opel" (Опел) - Произвеждат транспортни камиони .
    "Siemens" (Сименс) - Произвеждат комуникационни съоръжения , както и навигацията за V1 i V2 .

    Като се вземе предвид че един лек танк (Panzer I , II ) струва 100000-150000 райхсмарки , средните и тежките (Panzer III , IV , V , VI) струват по 200000-350000 RM излиза че тези компании са извлекли големи печалби от войната .
    Имате ли повече информация по темата ?

    #2
    Евгени написа Виж мнение
    Повечето от големите немски концерни се включват активно във въоръжаването на Вермахта.
    Повечето ли?! Т.е. имало е такива, които не са щяли да "се влючват активно"?! Имаш доста интересна представа за нацистка Германия.

    Иначе - не зная по каква причина - не са споменати Круп, Месершмит, Райнметал, Хайнкел и прочие; вероятно като "подразбиращи се".

    От "неподразбиращите се" мисля, че е пропуснат може би най-известният пример - ИГ Фарбен. Той е между най-известните и заради това, че документацията за съвместното със СС предприятие - комплексът за синтетичен каучук и горива "Аушвиц" - попада непокътната в американски ръце и е публикувана. ИГ Фарбен пазят всеки документ с немска педантичност и картината може да бъде възпроизведена в детайли. Специално проектиран и построен, за да може в него да се използват затворници, комплексът се е състоял от А1 - първоначалният концентрационен лагер, А2 - лагерът за изтребление в Биркенау, А3 - самият завод за каучук и гориво в Моновиц и А4 - собственият на предприятието концлагер към завода.

    Пристигащите с влакове жертви са разделяни на здрави и негодни (в което число влизат децата, болните, слабите и повечето от жените) и отправяни съответно към Моновиц или Биркенау. Работниците на "Буна Моновиц" са започвали работа в 3 ч. сутринта и се движат в "СС-тръст" през цялото време, дори ако носят някакви тежки материали. Излизането извън определената зона от десетина метра е означавало незабавен разстрел, спирания за почивка не е имало. Хранени са и са подслонявани при най-ниското мислимо ниво на разходи - супа от картофени обелки и цвекло на обяд и парче хляб вечер. При това положение средният срок на преживяемост е бил около три месеца (в случай, разбира се, че не те пребият с камшици, не те разстрелят "при опит за бягство" и не те обесят просто за назидание) - т.е. за нормално хранен до тогава мъж това означава средна загуба на тегло около 3-4 кг на седмица. (Между другото, добра основа за преценка на пълната фантастичност на "чудо-препаратите" за отслабване, които ви обещават да свалите 10 кг за седмица, при това без да ви пращат в Биркенау.)

    Едновременно с това Аушвиц е между най-красноречивите примери, че идеята за съвременно производство, в основата на което стои робски труд, е напълно несъстоятелна. Дори ако пренебрегнем ужасяващото морално падение на нейните автори, подобно на всички робски производства - независимо дали са в Германия или СССР - заводът в Моновиц е абсолютен икономически провал - не успява да произведе и грам каучук и съвсем малко синтетично гориво.

    Евгени написа Виж мнение
    Като се вземе предвид че един лек танк (Panzer I , II ) струва 100000-150000 райхсмарки , средните и тежките (Panzer III , IV , V , VI) струват по 200000-350000 RM излиза че тези компании са извлекли големи печалби от войната .
    Това е напълно произволен извод. От цената на изделието няма как да се прецени печалбата и аз дълбоко се съмнявам, че са "извлекли големи печалби от войната". Нямам впечатление тези предприятия да са особено процъфтяващи към май 1945 г. Дори и само затоа, че точно производствата са първа мишена на бомбардировките и по около още стотина причини.
    Last edited by Обикновен лаик; 17-12-2011, 22:57.
    Човешката глупост е безпределна, защото разумът му е неограничен!

    Comment


      #3
      ИГ Фарбен призвеждат синтетичен бензин и каучук и наистина документацията попада в американците , но тя не представлява кой-знае какъв интерес за тях . Синтетичния бензин излиза много по скъпо от този който се рафинира от петрол , той е просто алтернатива , плюс това се иска голямо количество лигнитни въглища .

      Comment


        #4
        Също така под шапката на И. Г. Фарбениндустри са компаниите BASF и Bayer . Първата в момента е водеща в химическата промишленост , а годишния оборот на компанята е 50,7 милиарда евро (химикали, пластмаси, нефт и газ) .

        Comment


          #5
          Евгени написа Виж мнение
          Произвеждат танковете "Panzer VIII Maus"
          Това е една много печеливша серия танкове, доказателството е че Порше днес е водещ производител на спортни автомобили.
          albireo написа
          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

          Comment


            #6
            Евгени написа Виж мнение
            ИГ Фарбен призвеждат синтетичен бензин и каучук и наистина документацията попада в американците , но тя не представлява кой-знае какъв интерес за тях . Синтетичния бензин излиза много по скъпо от този който се рафинира от петрол , той е просто алтернатива , плюс това се иска голямо количество лигнитни въглища .
            Германия ИМА лигнитни въглища, както междувпрочем и почти всяка европейска държава, но Германия има много. Дефинирай "много по-скъпо", не знам колко е по скъпо, но райха героично(това без насмешка) губи войната използвайки основно синтетичен бензин, така че може би не е чак толкова скъпо когато нямаш избор. Тук не съм много сигурен, но освен залежите в Плоещ май райха няма достъп до други източници на петрол след 41-ва?
            This is my signature. There are many like it but this one is mine.

            Comment


              #7
              Imperial написа Виж мнение
              Това е една много печеливша серия танкове, доказателството е че Порше днес е водещ производител на спортни автомобили.
              Изобщо не си прав, традицията за съжаление е безвъзвратно загубена. Според това което четох последното 911, както и новият им седан с предно предаване не са с торсионно окачване - срамота!
              (да - да знам, че и пнцерите не са с торсион, ама така звучи по-смешно)
              This is my signature. There are many like it but this one is mine.

              Comment


                #8
                Всъщност Pz II, III, V, VI - всички са с торсиони.

                Ето хубаво моделче на Пантера

                albireo написа
                ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                Comment


                  #9
                  Като се има впредвид първоначалния въпрос - платено ли е военното производство напълно преди края на войната, ако е платено в някаква твърда валута ли?

                  Comment


                    #10
                    По време на войната в швейцарски банки са преведени около 15 милиарда райхсмарки от Германия , така че е платено . Друг е въпроса дали може да се счита райхсмарката за твърда валута .

                    Comment

                    Working...
                    X