Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Германската морска стратегия

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Originally posted by "Imperial Friedrich"


    Сега просто искам Уханов пак да започне да пише дълги постове в минало време все едно е свидетел и ще взема да се разчувствам :twisted: :lol: :twisted:
    :cry:
    Спасибо Вам, Георгий Константинович, за то, что спасли Россию! Вечная вам память!

    Comment


      #17
      Не мога да разбера защо трябва да се спори за понятия. Всеки от изпратилите мнение се опитва да обеди останалите, че германците са ИЗБРАЛИ някоя от изброените стратегии. По мое мнение такова твърдение е невярно и екоректно изразено. Бисмарк (предполагам значително по-сериозен експерт дори и по отношение на военните въпроси от всички присъстващи във форума) твърди, че политиката е изкуство на възможното, а войната несъмнено е част от политиката...!
      Състраданието е слабост...

      Comment


        #18
        В това съм съгласен с фон Цеков. Но все пак тук спорим (естествено, предимно некомпетентно, но пък така се образовама малко по малко) от една по-скоро алтернативна или вероятностна гледна точка. И според "какво би било ако..." са възможни много интерпретации и мнения.

        Comment


          #19
          Фон Цеков, не, че те гоня или нещо такова, но в общи приказки можеш да прочетеш форума за какво е измислен. Ако всички са само експерти по определени теми, нямаше да има дискусии ами постоянно съгласяване и повтаряне на фактите. С други думи - две различни мнения няма да има. Затова се появяват такива спорове, защото този форум не е посещаван само от военни експерти, ами от различни по компетентност хора, които могат да споделят тяхната информация по между си и да научават един от друг нещо. Тъй че... няма да е лошо ако и ти се включваш в дискусиите от време на време
          20ти декември преди излитане, Спаич към техника си :
          "Иване, сега кръв ще се лее!"

          Comment


            #20
            Добре Калчев добре.Д вземем немските оидводници например.Кто цяло немците са правели наи-добрите лодки през цялата воина ,но само с подводници морска воина не се печели.Кодовете "Енигма " разбити от англичаните несамнено са нанесли голям удар по момчетата на Дьониц,но това е част от неуспеха на немските подводничари.Особено след 1941година когато англичаните започват да произвеждат достатъчно малки по размер и надеждни за експлоатажия радари.Което е фатално за немските лодки,тъй като болшинството от тях са потопени от авияцията.А германците изостават плачевно точно в областа на радиолокацията.Разбира се ,правени са опити за създаване на уреди които реагират на радиолокационно облъчване ,но ефекта им е бил слаб.
            Друг смъртоносен противник на немските лодки е бил сонара/или т.наречения асдик/.Както всеки знае дизеловата подводница на повърхноста развива приемлива скорост и маневреност,но потопена на дълбочина нестата корренно се променят.А долу веднъж открит няма каде да се скриеш...
            Друг голям успех на съюзниците в борбата с немските лодки е било тясното взаимодействие на флот и авияция ,нещо което немците не успяват на разгърнат в пълен мащаб.И резултата е на лице

            Колкото до самите подводници те са рзделени на няколко типа

            1.тип II малки лодки за деисвия в прибрежните акватории,слабо въоръжени,екипаж около 20-25 човека
            2.тип VII тяхното предназначение за деиствия по основните морски комуникации на противника но като недостатък мога да отбележа недостатъчния запас от гориво,екипаж 45-51 човека
            3.тип IX това вече са океански тип лодки мойещи да правят дълги преходи по океанската шир
            4.тип XIV това са така наречените доини крави-тяхната задача е да дозареждат с гориво патрулиращите в морето лодки.Произведени са 4 или пет от тях.

            Засега толко за немския подводен флот ако някои има друго мнение винаги съм готов да поспоря на тази тема :evil:
            Състраданието е слабост...

            Comment


              #21
              Фон Цеков, как си могъл така да ни окепазиш подводниците?
              Имало било само тип: 2,7,9 и 14, тъй ли?! :o
              Ще се спра подробно. В Kriegsmarine има цифром и словом точно 8 (осем) серии подводни лодки. Това са : Тип1, Тип2, Тип7, ТипА, Тип9, ТипЦ40, Тип10, Тип14, Тип17(експериментални, без въоражение), Тип21 и накрая и първите машини които могат да се нарекат подводници (в смисъла който влагаме днес) Тип21. А и щях да забравя Тип23.
              Ти даваш някои данни за нашите подводници с които не съм съгласен. Числеността на екипажа на всички подводници Тип2 е 25 човека. Разликите м/у отделните варианти на този тип - A, B, C и D са малки. И това е обяснимо. От този тип са произведени общо 50 машини, през периода 1934г.-1940г. Най-многобройни са от модела Тип2B - 20 броя. Надводната скорост варира от 13 възла при моделите A и B, до 12 възла при следващите два. Мощността на двигателите за надводен ход остава непроменена през годините - 700к.с. Подводната скорост на всички модели от серията е 7 възла. Мощността на вдигателите за подводен ход е 360к.с. при моделите "A"и "B" и 410к.с. при другите два. Водоизместимостта започва от 250т. за модела А и завършва с 314т. при модела "D". В залпа си всички подводници от този тип имат 3 торпедни апарата.
              По отношение на Тип 7. Тук моделите са: A, B, C, D и F. Най-многобройни са машините от модела "С" - 656, произведени през периода 1939-1945г. Това представляваше гръбнака на подводния ни флот. Тип 7 остава в производство през сялото време от 1939, та чак до края на войната. Водоизместването расте с новите модели. И от 626т. при първите, достига до 1080т. при последния модел. Общо са произведени 705 машини от този тип. Скоростта им се движи в рамките на 16-17 възла надводна и 7-8 възла подводна. В залпа си имат по 5 ТА. Екипаж - 44 човека, освен при модела "F" където са 46.
              Ще посоча, че данните ти за броя на "Морските крави" е неточен. От този ... фасон, сме произвели 12 машини. Две от тях са IXD1, а 10 XIV Тип. "Деветките" носят по 252т. гориво, докато "четрнайските" по 432т. И дванайсетте са произведени презпериода 1940г.-1942г. По скоросттаа си не се отличават същестено от останалите масови подводници.
              Няма да се спирам на останалите типове подводници, освен на Тип 21. Това са първите истински подводници. Машини които са направени да се движат под вода, да се бият под вода, а не просто да могат са се потапят. От този тип в перида 1944г.-1945г. произведохме 127 броя. Те имат водоизместване от 1620т. , при 77метра дължина. За подводниците от този тип се грижи екипаж от по 57 човека. Скоростта им е 16в. надводна и 17в. подводна!!! И всичко това при положение, че машината има 6ТА. Наистина сериозна работа! Ако имахме тези подводници малко по-рано.. Ееееееех, мечти.
              Аз не знам дали сме правели най-добрите лодки през ЦЯЛАТА Война, въпреки всичко благодаря за комплимента. Но до преди появата на най-новите ни модели през 1944г., СССР има доста интересни лодки. Нека посоча "Тип К" - водоизместване 1390т./2600т. скорост 18/10 възла , както и страшно въоражение - 10ТА. И нещо нечувано в немския подводен флот - 2x100мм. оръдия :lol: Какво да кажа, бруталността на руснаците ма изпълва от всякъде! :tup:
              "Войната е продължение на политиката с други средства" Генерал Карл фон Клаузевиц

              Comment


                #22
                Сега да спомена и нещо относно радарите (все пак и това си е към "Стратегия"). Първо грешката да не се използва радар е още преди началото на войната. При немски разработки на такъв уред, който да засича радиовълните от определена машина, бързо се отказват, защото полученото не им било достатъчно за да продалжът разработките по такъв апарат. Англичаните също започват преди войната да разработват радара, но те са силно убедени, че в този апарат има хляб. Техният радар е по-непрофесионално конструиран от немския, но при следващите опити се получава вече скромното засичане на разстояние от 120 км !!!
                Райхсмаршала Херман Гьоринг прави грешка, когато не смята за нужно ползването на радари за подкрепа на атакуващите самолети, но и също за защитаване. За жалост го осъзнава чак когато англичаните са прекалено напред с разработките, за да бъдат достатъчно бързо настигнати, и да се затвори втория фронт на време.
                Следователно щом не се смята за нужно в авиацията, няма нужда да се употребява в морксата стратегия на Немската Империя... голяма грешка!
                20ти декември преди излитане, Спаич към техника си :
                "Иване, сега кръв ще се лее!"

                Comment


                  #23
                  brawo Fasho mnogo dobro i pylno reziume na lodkite :tup:
                  XV mile the sea brode is
                  From Turkey to the Ile of Rodez...

                  Comment


                    #24
                    В интерес на истината "Бисмарк" има радар.
                    albireo написа
                    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                    Comment


                      #25
                      А знаеш ли кога е снабден с такъв и въобще какъв обсег е имал ?? Дали всъщност радарът е бил с висок приоритет, след като не е бил зачитан от повечето военно началници ??
                      20ти декември преди излитане, Спаич към техника си :
                      "Иване, сега кръв ще се лее!"

                      Comment


                        #26
                        Ta sega otnosno nemskite lodki-daje ne sam i imal ideja da gi opisvam podrobno,inache shtjah da sam mnogo po toghen i izcherpatelen,fasho.a sasto taka ne sam zabravil che osven izbroenite ot men tipove ima oshte modeli lodki koito ne sam spomenal.A ako temata te interesuva MOIJE DA OBMENIME INFORMATZIJA.kolkoto do bismark-da imal e radar no toi e bil dosta dalech ot jelanoto za tozi period.

                        P.S.Fasho mai si propusnal i oshte nesto-lodkite tip 1.proveri prijateljo.
                        Състраданието е слабост...

                        Comment


                          #27
                          kolkoto do ruskite lodki tip K sam saglasen che sashto sa etalon za podvodno korabostroene ot tozi period
                          Състраданието е слабост...

                          Comment


                            #28
                            Понеже темата е за военно морската стратегия на Германия,предлагам да поразсъждаваме по следния въпрос.

                            Известно е че акцентът върху подводниците е една импровизация в хода на войната.Преди войната стратегията се е градила върху т.н. "Балансиран флот".Тя е отразена най-добре в корабостроителната програма / план Z / приета в началото на 39г.Накратко не се предвижда използване на надводния флот поне до 45г. и подводниците играят спомагателна роля,част от крейсерските операции.При така очертаната стратегия Кингсмарине посреща войната с 56 подводници,от които 22 океански.За сравнение СССР на 22,06,1941,който също е континентална държава,има 212 подводници.

                            Какви резултати се получават на практика през войната.Германия пуска на вода още почти 1100 подводници.Те потопяват общо 2759 кораба с общ тонаж 14 100 хил.тона.
                            Би ли могло този резултат или по-добър да се получи ако тези средства бяха насочени за строителството на някакъв тип надводни кораби,напр.крайцери.

                            Моето мнение е,че при тези условия ,германците са избрали най-доброто решение.Например резултатите от действията на крайцера "Хипер" в операциите му на комуникациите на съюзниците ,са напълно съпоставими с резултатите на една средна подводна лодка.В същото времестроителството на тежък крайцер, изисква минимум 10пъти повече ресурси/стомана,броня,двигатели,въоръжение,екипаж/ и се строи много по-бавно.И ако се гледат само крейсерските операции ,не може едновременно да се намира на 10 позиции,а 10 подводници могат.

                            Comment


                              #29
                              Цеков, ми то аз не бих казал, че съм ги описал подробно. Дори не съм споменал техническите данни на различните модели от дадените типове. Просто не сметнах за необходимо. Но ти бе тръгнал да изреждаш всички типове подводници, с които сме разполагали, а списъка ти бе непълен. За това изброих и останалите. А лодките Тип1 не съм ги пропуснал - виж по-внимателно пост-а ми. Да, не съм им казал техническите данни, но аз не казах и тези и на доста от останалите лодки. Обаче, след като го правиш на въпрос... От Тип1 има само една разновидност. Модела "А". Произведени са само 2 бройки в периода 1933-1936г. При 860т. има дължина от 72 метра. Надводната и скорост е 17 възла при мощност на двигателите 2'300к.с. Под водата развива до 8 възла при мощност - 1'000к.с. Екипажа и е 43 души, а в залпа си има 6ТА. Монтират им и по едно 105мм оръдие. Това е приятелю

                              Що се касае до "Бисмарк". Радиолокационните прибори на "Бисмарк" работят до самия му (и) край. Но нашите отстъпват на британските. (на 23.05.1941г. тежките крайцери "Суфък" и "Норфолк" засичат "Бисмарк" и "Принц Ойген" - който е клас "Хипер", югозападно от Исландия, но явно нашите пробори не откриват британците) Ние работим с прибори действащи с дължина на вълната 50см., а серийните с дължина на вълната 80-150см., абсурдно е но те работят в метровия диапазон. Британските работят на 11-12см., а после пускат с 9см. Нашите "радари" показват само направлението и дистанцията до целта, докато английските показват и самата цел на вкран. Нашите станции тип "ес герет" са в зародиш, а дори и в края на войната те засичат предмети на дистанция 5-6 мили. Самия Хитлер не вярва в радар-а, и през 1941г. спира разработките. Когато ги възобновяваме през 1943г., вече е късно.

                              Някой спомена за приборите, които нашите подводници имат за засичане на вражеските радари. Те не сработват защото работят в друг диапазон.

                              В началото на Войната ние наистина имаме малко подводници. По-малко отколкото на другите воюващи страни. Но през Войната успяваме да произведем общо 1164 подводници. От тях най-многобройни са от тип: VII-C - 656бр., IX-C/C-40 - 141бр., XXI-127бр. и XXIII-62бр. Успехите, постигнати от нашите момчета ясно говорят за правотата на избраната тактика. А крайцерската война се проваля с гръм и трясък. И "Принц"-а и "Адмирал Шпее" и "Хипер" и дори "Шарнхорст се проваля. А подводниците, които струват много по-малко почти успяват да прекъснат комуникациите м/у Британия и САЩ. Това се дължи на факта, че подводницата може да остане незабелязана много по-лесно от бойиня кораб. Ето защо те имат такъв успех. За да бъдат ефективни, бойните кораби трябва да се концентрират, защото в противен случай рискуват да бъдат бити на части. Те няма къде скрият всичките си тонове, докато подводницата може да се скрия под водата и да се изплъзне. А къде да се скрие крайцера? 8)
                              "Войната е продължение на политиката с други средства" Генерал Карл фон Клаузевиц

                              Comment


                                #30
                                Еми... пускат две масивни "димни завеси" и изчезват със свръх-скорост .

                                Не, фактите говорят за себе си и мисля, че не е нужно повече да разглеждате стратегията с подводниците.

                                Въпросът ,според мен, е, защо немската надводна доктрина е толкова хаотична. Дали една концентрирана немска флотилия би била достатъчно мощна за да спре помощите на САЩ за Англия и дали би успяла да им спре доминацията по световните води ?
                                20ти декември преди излитане, Спаич към техника си :
                                "Иване, сега кръв ще се лее!"

                                Comment

                                Working...
                                X