Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Създаване на горивопроводи на Източния фронт пред настъпление?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Създаване на горивопроводи на Източния фронт пред настъпление?

    Здравейте,

    загледах се в документалното филмче от епохата Берлин, създадено 1945 г. в тясно взаимодействие с политотдела на 1ви Бел. фр. Режисьор е известният Райзман.
    Към осмата минута се пресъздава подготовката за настъплението на РККА оттатък Одер и респективно към Берлин. Освен цялото концентрировуване на техниката се показват и няколко кадъра конкретно на горивопроводи (вероятно нафтопроводи) на плацдарма. Дикторът чете информацията, че множество литри гориво се изливат към войските.
    Очудих се първоначално, че е възможно да се построяват такава дизеловопроводна инфраструктура на фронта. Тъй като предполагам че е наистина възможно да се изработят такива мрежи, може ли да Ви помоля за повече информация по въпроса, някъде статийка да се прочете. Ако трябва да приложа скромно непрофесионално, естествено, мнение, то това изглежда повече като ненужно усложняване на логистиката. Дори и количествата да са огромни заедно с резерви, то трябва да се построят респективно и нефтени складове. Ако последните са налични, а и както има ешелони с гориво и достатъчно грузовики, по моему се обезсмислят конкретно тия едни инжинерни работи. Или пък презастраховане от предишните резултати от 1944 г. и разтягането на снабдителните линии? Скромни мой разсъждения
    Прилагам снимки от филмчето, а и линк към самото него
    Click image for larger version

Name:	BERLIN[(012848)00-20-12] - ãîðèâíè òðúáè ïðåä Îäåð, ÂÑÂ ëîë.JPG
Views:	1
Size:	58.0 КБ
ID:	558349
    Click image for larger version

Name:	BERLIN[(012909)00-21-46].JPG
Views:	1
Size:	85.5 КБ
ID:	558350
    Click image for larger version

Name:	BERLIN[(013034)00-21-56].JPG
Views:	1
Size:	78.9 КБ
ID:	558351

    Линк към филмчето в Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=S9IAwbk045s
    С пожелание за леко утро

    #2
    Много интересно! Поне за мен, тъй като съм строил нефто- и газопроводи много години. Според мен показаният тръбопровод е разпределителен и е с малка дължина - най-вероятно от резервоарите, скрити в гората, до зарядната станция край пътя. По всяка вероятност има и тръбопровод от ЖП гарата до ГСМ склада в гората. От зарядната станция до машините горивото се пренася с камиони-цистерни, както се вижда на филма.

    По това време тръбопроводите са с множество механични съединения (фланци, муфи, компресионни фитинги), защото електродъговото заваряване не е развито, използвано е само в заводски условия. Някои от обектите, в които съм участвал, включваха замяната на такива стари тръбопроводи (строеи през 30-те години на 20-ти век) с нови, позволяващи високо налягане, което механичните фитинги не позволяват. Тръбите са сдвоявани в заводски условия чрез ацетиленово заваряване, свързването на отделните тръби става с компресионен фитинг (Dresser coupling).
    Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
    A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець

    Comment


      #3
      Това, което аз съм чел за снабдяването на съветските армии в онзи период от войната е, че правят големи складове, зарити под земята и маскирани, така че версията за този тип тръбопроводи, които Ник описва, ми изглежда доста вероятна.
      А ги зариват и прикриват, защото до края на войната все още има активна немска авиация на Източния фронт. Даже някъде бях чел дискусия и разсъждения по въпроса (но не помня точно къде беше, минаха поне десетина години), защото от западната страна на фронта нещата са по различен начин решени.
      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
      Проект 22.06.1941 г.
      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

      Comment

      Working...
      X