Иконата най-вероятно вече е била на острова, преди йоанитите да пристигнат в Родос през 1306г. Реликвата била донесена от пилигрим, който връщайки се от Светите Земи, построил и първата църква в планината Филермос. Интересно дали самия образ е пресъздал реалнатото лице на историческата Мария, чиито съвременник е бил апостол Лука?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Хоспиталиери
Collapse
X
-
Vlad Dracul написа Виж мнениеИнтересно дали самия образ е пресъздал реалнатото лице на историческата Мария, чиито съвременник е бил апостол Лука?A strong toun Rodez hit is,
The Castell is strong and fair I wis...
блог за средновековна балканска история
Comment
-
Да, би трябвало да е от семитски произход със сигурност. Като започнахме на религиозна тема, Ги, какво ще кажеш за остров Патмос и манастира на Св. Йоан Богослов, който също е бил владян от Ордена за известен период.
Last edited by Henry Sinclair; 15-01-2012, 08:34.Войната е лека за зрителите...
Comment
-
Патмос е бил васален на хоспиталиерите в периода, когато византийският флот вече не е имал възможност да достига дотам. Но те, тъй като са имали голям брой православни поданици, са уважавали автономията на острова, който фактически принадлежи на манастира. Плюс това орденът е имал респект към колегите си монаси от Патмос като сходна структура - и там, както в Родос, върховната власт е била в ръцете на Манастира. Но православните монаси никога не са имали военни функции, рядкост е било и използването на наемници, дори и в тази изключително войнолюбива епоха.A strong toun Rodez hit is,
The Castell is strong and fair I wis...
блог за средновековна балканска история
Comment
-
Steelman написа Виж мнениеОчевидно е, че Баязид II е искал да бъде в добри отношения с папата заради така наричания от някои, принц Джем.A strong toun Rodez hit is,
The Castell is strong and fair I wis...
блог за средновековна балканска история
Comment
-
Гост
Според мен в случая с Джем, най-добре е да се използва титлата шехзаде(дори и тя да се превежда, като принц). Джем освен принц Джем е наричан и Зизим, а също и султан Джем, тъй като през 1481г. той се провъзгласява за султан. Не съм специалист по структуриране на турските имена през 15 век и затова мога да направя само няколко предположения(който е специалист, може да каже дали това е така). Първото предположение е, че турските имена са се структурирали подобно на арабските. Ако това е така, предполагам че Джем не е нито неговото исм(или алам(първото име)), нито неговото насаб(показващо името на бащата), нито неговото нисбах(име указващо етническата или религиозната или политическа принадлежност или показващо родното място), а най вероятно Джем е неговото лакаб(нещо като прозвище). Чел съм, че неговото исм(алам) e Гияс (Гияс ад дин.Гияс означава рамо, дин означава вяра, а Гияс ад дин означава опора или стълб на вярата). Разбира се, това са само хипотези и не е сигурно, дали Гияс е неговото исм(алам) или Гияс ад дин е неговото лакаб, защото "ад дин" на практика винаги е лакаб и не е сигурно, че Джем е неговото лакаб. Това, което съм писал за копието на Лонгин( и за съмненията дали е автентично), съм чел в руската встъпителна статия на Лозинский за дневника на Йохан Бурхард(Ioannis Burchardi, който е бил (доколкото знам) нещо като церемониалмайстор на Сикстинската капела и е бил съвременник и свидетел на някои от събитията, които описва в дневника си).
Comment
-
Нещо достойно за отбелязване според мен, не знам дали е точно за тази тема, но днес се задълбах в нета и с удоволствие открих, че са се появили няколко нови пиейчди-та (т.е. доктори по история), които (като мен) се занимават с политическата история на Източна Европа през 13-15 век, като я изследват в интернационален аспект, наблягайки на международните и над-националните връзки и тяхното влияние върху отделните държавни формирования. Това може само да ме радва, тъй като традиционната закостеняла "национална" историография все трябва да бъде "разбита" някой ден, тъй като не отговаря на новите нужди и тенденции и фактически представя повече спънки, отколкото улеснения за съвременния медиевист (мое мнение).A strong toun Rodez hit is,
The Castell is strong and fair I wis...
блог за средновековна балканска история
Comment
-
Не, обаче фамилията ми е позната, мисля че има и други високопоставени братя-рицари с нея.A strong toun Rodez hit is,
The Castell is strong and fair I wis...
блог за средновековна балканска история
Comment
-
Да, мисля, че фамилия Куерини се появява на Архипелага след обсадата на Константинопол и IV-тия кръстоносен поход. През 1204г. Джон Куерини получава от Марко Санудо като владение остров Астипалия на Додеканезите, където построява внушителен венециански замък. Фамилията остава на островите около 300 години.
замъка Куерини на АстипалияLast edited by Henry Sinclair; 18-11-2012, 08:55.Войната е лека за зрителите...
Comment
-
Vlad Dracul написа Виж мнениеПрез 1204г. Джон КуериниA strong toun Rodez hit is,
The Castell is strong and fair I wis...
блог за средновековна балканска история
Comment
-
A strong toun Rodez hit is,
The Castell is strong and fair I wis...
блог за средновековна балканска история
Comment
-
A strong toun Rodez hit is,
The Castell is strong and fair I wis...
блог за средновековна балканска история
Comment
Comment