Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Космически новини
Collapse
X
-
Обичам журналистите. Или поне една част от тях - а именно тези, които ми качват самочувствието (и настроението). Аз по принцип съм невежа, но всичко се познава в сравнението. А в сравнение с горните съм си направо Айнщайн, оле!
Да се чуди човек какво е попречило на тези хорица да попрочетат малко от ето това, например, където щяха да намерят всичко нарязано на хапки и поднесено на тепсия. Усилието би си струвало - та нали не всеки ден Русия е замесена в изстрелването на марсиански спутник!
Казано накратко: с цел ефективност - повече товар при по-малки размери и тегло (гориво най-вече) - ускорителите (в случая не особено големият "Бриз-М") отначало "разлюляват" сателита по елиптична околоземна орбита (подобно на чукохвъргач), като включват двигателите "на спускане" и ги изключват "на изкачване", постигайки всеки път по-висока и по-висока скорост дотогава, докато се достигне нужната. "Бриз-М" специално може да направи това до 8 пъти, но в случая бяха достатъчни четири. Така се пести гориво, макар че се удължава времето, необходимо сателитът да достигне втора космическа. Това не са "опити", това е част от щатната процедура и макар че руснаците имат ускорителни блокове, които биха могли да затласкат модул като "ЕкзоМарс" директно към целта, те са по-големи и излизат далеч по-скъпо. А пък по този начин, с "разлюляването", по-малък ускорител като "Бриз-М" може да запрати 1.5 пъти повече товар, отколкото "директно" би направил дори от най-големият като ДМ.Last edited by Обикновен лаик; 17-03-2016, 19:36.Човешката глупост е безпределна, защото разумът му е неограничен!
Comment
-
Сменят екипажа на МКС плюс любопитни факти: http://smart.dir.bg/it/news/22048005/This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Comment
-
a_godumov написа Виж мнениеКацането на баржата е невероятноЧовешката глупост е безпределна, защото разумът му е неограничен!
Comment
-
Страхотно кацане
Ако на някой му се чете повечко:
SpaceX’s Dragon spacecraft returned to flight Friday with the CRS-8 resupply mission to the International…
Между другото за скоростта с която идваше към баржата - предполагам, че контролът който позволяват разните газодинамични двигателчета (ако ги има) + въртенето на самия двигателн е доста ограничен. Може би скоростта всъщност позволява малко повече управление от аеродинамичните елементи (онези хубави метални неща отгоре на ракетата).„Аз, Драгомир, писах.
Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“
Модератор на раздел "Военна Авиация"
Comment
-
Първоначално са планирали да контролират ракетата само с карданът на двигателите и двигателите за управление на ракетата, които работят със втечнен азот, но се е оказало, че това е недостатъчно, така че след това са добавили мрежовите аеродинамични плоскости, които се оказва, че работят много добре.
Относно скоростта, тя е висока по необходимост. Въпреки, че кацането се извършва само с един двигател, който работи на минимална мощност (за съжаление работенето в широк диапазон от мощности е много трудно за ракетните двигатели и много не могат да работят с мощност по-ниска от 60-70% спрямо стандартната), към момента на кацането първата степен на ракетата е много лека - изразходвано е почти всичкото гориво и не трябва да ности отгоре втора степан и товарът. Поради това дори 1 двигател, работещ на 70% (което е примерно, не съм сигурен каква точно е минималната мощност на Мерлин) осигурява тяговъженост повече от 1. Поради тази причина Falcon не може да зависне над баржата (или площадката за кацане) и да кацне плавно, а трябва да пропадне с висока скорост и в последния момент преди контакта да усили тягата и да сведе вертикалната скорост до 0.
Това изглежда много трудно и човек едва ли би могъл да кацне така, но един компютър съвсем спокойно може да се справи с такъв тип кацане, както се и видя. Нещо повече, този тип кацане всъщност е полезен, защото се спестява много гориво. Един ракетен двигател изгаря огромни количества гориво в секудна и времето изхабено в зависване над целта и плавно кацане би довело до изхарчване на много повече гориво. С други думи сегашният модел на кацане е най-добрият, като естествено трябва да се открие каква точно е оптималната скорост на снижаване - колкото по-висока е, толкова по-малко гориво се хаби, но от друга страна, колкото по-рязко е спирането, толкова по-голямо е претоварването в последния момент и ракетата си има максимално претоварване, което може да издържи (особено Falcon, който използва балонен тип структура - няма опорна структура, а структурата се осигурява от резервоарите, които след като се изхаби горивото се пълнят с инертен газ) и отделно, макар и кацането да се извършва от компютър, който реагира изключително бързо, все пак самите двигатели и контролни повърхности си имат граница на максимална скорост, с която могат да реагират на подадените от компютъра команди.Last edited by a_godumov; 10-04-2016, 09:53.
Comment
-
a_godumov написа Виж мнение....Човешката глупост е безпределна, защото разумът му е неограничен!
Comment
Comment