Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Космически новини

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts



    След 40 минути.

    Comment


      Дали, ке падне?

      Comment


        Надали, пуска е много важен. Ама знае ли човек.

        Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	60.2 КБ
ID:	552983

        Comment


          Ъъъ, след един час е старта.

          ПП http://livestream.com/ESA/exomars

          Comment


            Протон се е представил достойно. Европееца пътува към Марс.
            This is my signature. There are many like it but this one is mine.

            Comment


              Хаирлия да е, очакваме инфо за марсианските животинки

              Comment




                Обичам журналистите. Или поне една част от тях - а именно тези, които ми качват самочувствието (и настроението). Аз по принцип съм невежа, но всичко се познава в сравнението. А в сравнение с горните съм си направо Айнщайн, оле!

                Да се чуди човек какво е попречило на тези хорица да попрочетат малко от ето това, например, където щяха да намерят всичко нарязано на хапки и поднесено на тепсия. Усилието би си струвало - та нали не всеки ден Русия е замесена в изстрелването на марсиански спутник!

                Казано накратко: с цел ефективност - повече товар при по-малки размери и тегло (гориво най-вече) - ускорителите (в случая не особено големият "Бриз-М") отначало "разлюляват" сателита по елиптична околоземна орбита (подобно на чукохвъргач), като включват двигателите "на спускане" и ги изключват "на изкачване", постигайки всеки път по-висока и по-висока скорост дотогава, докато се достигне нужната. "Бриз-М" специално може да направи това до 8 пъти, но в случая бяха достатъчни четири. Така се пести гориво, макар че се удължава времето, необходимо сателитът да достигне втора космическа. Това не са "опити", това е част от щатната процедура и макар че руснаците имат ускорителни блокове, които биха могли да затласкат модул като "ЕкзоМарс" директно към целта, те са по-големи и излизат далеч по-скъпо. А пък по този начин, с "разлюляването", по-малък ускорител като "Бриз-М" може да запрати 1.5 пъти повече товар, отколкото "директно" би направил дори от най-големият като ДМ.
                Last edited by Обикновен лаик; 17-03-2016, 19:36.
                Човешката глупост е безпределна, защото разумът му е неограничен!

                Comment


                  Сменят екипажа на МКС плюс любопитни факти: http://smart.dir.bg/it/news/22048005/
                  This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                  Comment


                    Цели двечки!
                    Индия ще тества многократен кораб.
                    А пък ДАРПА ще прави ръчички за оправяне на слънчевите панелчета.
                    "Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта

                    Comment


                      Успешен полет и кацане на Falcon 9:

                      Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.


                      Кацането на баржата е невероятно

                      Comment


                        a_godumov написа Виж мнение
                        Кацането на баржата е невероятно
                        Определено не се спускаше вертикално. И започна да се изправя в предпоследния момент.
                        Човешката глупост е безпределна, защото разумът му е неограничен!

                        Comment


                          Страхотно кацане

                          Ако на някой му се чете повечко:
                          SpaceX’s Dragon spacecraft returned to flight Friday with the CRS-8 resupply mission to the International…


                          Между другото за скоростта с която идваше към баржата - предполагам, че контролът който позволяват разните газодинамични двигателчета (ако ги има) + въртенето на самия двигателн е доста ограничен. Може би скоростта всъщност позволява малко повече управление от аеродинамичните елементи (онези хубави метални неща отгоре на ракетата).
                          „Аз, Драгомир, писах.
                          Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                          Модератор на раздел "Военна Авиация"

                          Comment


                            Първоначално са планирали да контролират ракетата само с карданът на двигателите и двигателите за управление на ракетата, които работят със втечнен азот, но се е оказало, че това е недостатъчно, така че след това са добавили мрежовите аеродинамични плоскости, които се оказва, че работят много добре.

                            Относно скоростта, тя е висока по необходимост. Въпреки, че кацането се извършва само с един двигател, който работи на минимална мощност (за съжаление работенето в широк диапазон от мощности е много трудно за ракетните двигатели и много не могат да работят с мощност по-ниска от 60-70% спрямо стандартната), към момента на кацането първата степен на ракетата е много лека - изразходвано е почти всичкото гориво и не трябва да ности отгоре втора степан и товарът. Поради това дори 1 двигател, работещ на 70% (което е примерно, не съм сигурен каква точно е минималната мощност на Мерлин) осигурява тяговъженост повече от 1. Поради тази причина Falcon не може да зависне над баржата (или площадката за кацане) и да кацне плавно, а трябва да пропадне с висока скорост и в последния момент преди контакта да усили тягата и да сведе вертикалната скорост до 0.

                            Това изглежда много трудно и човек едва ли би могъл да кацне така, но един компютър съвсем спокойно може да се справи с такъв тип кацане, както се и видя. Нещо повече, този тип кацане всъщност е полезен, защото се спестява много гориво. Един ракетен двигател изгаря огромни количества гориво в секудна и времето изхабено в зависване над целта и плавно кацане би довело до изхарчване на много повече гориво. С други думи сегашният модел на кацане е най-добрият, като естествено трябва да се открие каква точно е оптималната скорост на снижаване - колкото по-висока е, толкова по-малко гориво се хаби, но от друга страна, колкото по-рязко е спирането, толкова по-голямо е претоварването в последния момент и ракетата си има максимално претоварване, което може да издържи (особено Falcon, който използва балонен тип структура - няма опорна структура, а структурата се осигурява от резервоарите, които след като се изхаби горивото се пълнят с инертен газ) и отделно, макар и кацането да се извършва от компютър, който реагира изключително бързо, все пак самите двигатели и контролни повърхности си имат граница на максимална скорост, с която могат да реагират на подадените от компютъра команди.
                            Last edited by a_godumov; 10-04-2016, 09:53.

                            Comment


                              a_godumov написа Виж мнение
                              ....
                              М-да... Пък аз си живеех с представите от пилота Пиркс и как корабът бавно и тържествено смазва с тежестта си факела на двигателите. А то не било баш така.
                              Човешката глупост е безпределна, защото разумът му е неограничен!

                              Comment


                                М-да... Пък аз си живеех с представите от пилота Пиркс и как корабът бавно и тържествено смазва с тежестта си факела на двигателите. А то не било баш така.
                                Авторът на тази книга има доста развинтено въображение в частта с компютъра, който причини катастрофата на Марс

                                Comment

                                Working...
                                X