Добре, и така да е. Сигурно поне ще е по-приятно четиво. Но аз исках да кажа друго: който и да описва дадени събития, винаги вкарва някакви свои, субективни разбирания. И се опитва да манипулира четящия, да му натрапва някаква било идеология, било религия или каквото там.
Не го обясних добре, затова ще дам пример :
В английското Уики в биографията на хан Крум например, освен изброяването (със стиснати зъби) на наистина великите му победи, задължително се набляга на изколването на гарнизона на Сердика като едва ли не основен факт от управлението на хана. Как ги бил измамил, как те доброволно му отворили вратите, а той да видиш варваринът му с варварин изклал доверчивите и добрички ромеи. Никой не е бил там, преписват ромейски историци (които естествено нямат основание да обичат и превъзнасят човека, който ги е бил като шкембе в дувар), и лека-полека оставаш с впечатлението, че те - българите са си такива... и така.
Сигурно звуча и аз пристрастно...
Не го обясних добре, затова ще дам пример :
В английското Уики в биографията на хан Крум например, освен изброяването (със стиснати зъби) на наистина великите му победи, задължително се набляга на изколването на гарнизона на Сердика като едва ли не основен факт от управлението на хана. Как ги бил измамил, как те доброволно му отворили вратите, а той да видиш варваринът му с варварин изклал доверчивите и добрички ромеи. Никой не е бил там, преписват ромейски историци (които естествено нямат основание да обичат и превъзнасят човека, който ги е бил като шкембе в дувар), и лека-полека оставаш с впечатлението, че те - българите са си такива... и така.
Сигурно звуча и аз пристрастно...
Comment