Пресича се, но би го оспорило. Той има разни приказки за "историографията", която не е история. Май в "Битие и време" беше. Самото "време" при него е такава една сложнотия, една сбраност на миналото, сегашното и бъдещето в "мигновението", което пък е и връзката, най-общо казано с битието... Но по-късно Хайдегер отстъпва от позициите на "Битие и време". Разбира се с добавка: "Мисленето за провала не е провал на мисленето".
Във втория си период, след "обрата" той започва да търси по-скоро "долавянето на битието" и възприема една терминология, близка до мистичното. А на евентуалните обвинения за това "връща въпроса":
А какво е мислене, рационално, ноейн? Вероятно именно увлечението по кибернетиката е изключително ирационално. Вероятно тъкмо то ни кара да изгубим разума си. (По-късно ще цитирам по-точно).
Във втория си период, след "обрата" той започва да търси по-скоро "долавянето на битието" и възприема една терминология, близка до мистичното. А на евентуалните обвинения за това "връща въпроса":
А какво е мислене, рационално, ноейн? Вероятно именно увлечението по кибернетиката е изключително ирационално. Вероятно тъкмо то ни кара да изгубим разума си. (По-късно ще цитирам по-точно).
Comment