Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Юрий Гагарин: 40 години от смъртта му

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Юрий Гагарин: 40 години от смъртта му

    calendar.dir.bg написа
    Юрий Гагарин /1934-1968/, руски пилот - е първият човек в историята на човечеството, който е летял в космоса на 12 април 1961 година с космическия кораб „Восток“. Загива при тренировъчен полет.

    Юрий Алексеевич Гагарин е роден на 9 март 1934 г. в с. Клушино, Смоленска област. За при мистериозни обстоятелствата, което поражда няколко противоречиви версии. Cамолетът на който е бил е УТИ МиГ-15, той още е дин руски пилот катострофират на 27 март 1968 година в 10:31 сутринта в района на село Новосьолово на 18 км от град Киржач, Владимирска област. Според, съветските историци самолетът е влязъл в свредел и на пилотите не достигат няколко секунди.

    Друга версия дава различни метеорологични условия и се базира на друго място - самолетът е намерен в близост до селата Рязанци и Крутец. И според нея, смъртта на Гагарин е дело на самото съветското правителство, тъй като той станал твърде популярен. Другите версии са свързани с преминаване в опасна близост до друг самолет, в резултат на което „Миг“-ът на Гагарин е загубил управление и директно попадение с ракета по самолета на Гагарин.
    Кремъл забрани ново разследване на гибелта на Гагарин (на руски) - извадка:
    "Резултатите от официалното разследване приличаха повече на предположения и не обясняваха, какво точно се е случило и защо.

    Следователите само направиха извод, че "най-вероятната причина" за гибелта му е внезапна маневра, заради която "МиГ"-ът е влязъл в пике и не е могъл да излезе от него.

    Те предположиха, че пилотите са били принудени да се отклонят от курса, за да избегнат стълкновение с метео-балон или попадане в зона на облачност. Смътният характер на изводите на комисията застави много експерти да се усъмнят в компетентността на Гагарин като пилот и създаде информационен вакуум, непрекъснато пораждащ безкрайни теории за заговор.

    ...

    Обаче авиоинженерът Игор Кузнецов, участник в разследването през 1968 г., смята, че заедно с колеги е успял разгадае загадката в резултат на собствено разследване с използване на съвременни методи. В интервю за The Independent той изрази убеждение, че Гагарин и Серегин са загинали в резултат на трагична авария, като заяви, че последниете действия на обречения самолет кардинално са се различавали от първоначалната версия.

    Според версията на експерта, кабината на пилота не е била херметична заради частично отворен панел за вентилация, което принудило пилотите да предприемат крайни мерки и спешно да се снишат.

    Фактът, че панелът е бил открехнат, не предизвиква подозрения и не е вследствие намеса на "човешки фактор", твърди експертът, обаче именно по тази причина двата пилота са загинали.

    В процеса на снижаване със скорост от 145 метра в секунда, допустима в този момент, обаче впоследствие призната за опасна, двамата пилоти са загубили съзнание още преди самолета да се вреже в земята."


    Самата аз четох навремето едни пространни обяснения /не помня дали в "Наука и техника" или в "Криле"/, най-характерното в които беше, че няма еднозначно мнение на специалистите като в каква фигура е влязъл самолета - и най-вече: по какви причини. Имаше обаче пространни обяснения защо след като веднъж е влязъл в едната от най-вероятните фигури, по чисто технически /и от особеностите на модела/ съображения не е могъл да излезе. Ще ми е интересно да чуя вашите мнения, ако някой се е интересувал и може да разясни опасностите на предполагаемата последна фигура или на другите версии.
    "Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта

    #2
    Пике обикновенно пикиране ли е или свредел? Защотото 21-цата обикновенно не излиза, ако влезе, какво остава за 15-ката. Но не съм специалист. На времето имаше едни слухове за вероятен саботаж от страна на пренебрегнати кандидати (чрез техни ментори разбира се иначе не виждам как ще е възможно), но повтарям само СЛУХОВЕ.

    Comment


      #3
      Вечна му памет !

      За най-приемлива май се считаше версията, че висотомерът на МиГ-а е давал твърде голямо отклонение от действителната стойност поради голямата скорост на снижение, а на машината не са достигнали няколко метра да излезе от свредела. Това, че МиГ-15 не можел да излезе от такава фигура, си е смехория. За такива обучени пилоти това е било отработена рутина. Дори при неспасяемо положение винаги има възможност да напуснат машината- при друга от версиите именно това са се опитали да направят, но следствие от грешката на висотомера закъсняват. Но версии много и различни. Общото е, че става дума за свредел.
      Quae fuerant vitia, mores sunt.

      Comment


        #4
        mitaca написа
        Пике обикновенно пикиране ли е или свредел? Защотото 21-цата обикновенно не излиза, ако влезе, какво остава за 15-ката. Но не съм специалист. На времето имаше едни слухове за вероятен саботаж от страна на пренебрегнати кандидати (чрез техни ментори разбира се иначе не виждам как ще е възможно), но повтарям само СЛУХОВЕ.

        Като казваш, че МИГ 21 не излиза от свредел имаш предвид, че в по-голямата част случаите пилотите не са се справяли или че просто е невъзможно да се възстанови нормалната работа на машината?
        I can't continue like this - surviving in the world of nothingness.

        Comment


          #5
          общото е че Гагарин нитое първия нито е последния нито е от малкото загинали пилоти изпитатели и целия шум около него май се дължи не на таинствените обстоятлства на катастрофата, а на любовта на някои хора към сензации. а такива гора както знаем само чакат някой известен да умре от заушка за да обяват че е отровен от извънземните. Типичен примерп - преди година Ала Пугачева изчезна о погледа на пресата за една седмица , на третия ден плъзна слуха за таинствената кончина на актрисата, умряла в самото в своята "мизерна квартира" забравена от всички ....

          Кремъл забранил разследвания - ами нормално е да ги забрани. Държвните специалисти нямча да открият повече отколкото са окрили преди. А частните изследователи ще намерят това което търсят още преди да направят изследването. Държавата която ще поощтрява подобна масова истерия и дезинформация си е за оплакване. Дори в демократчните страни никой няма да допусне свободни специалисти до катострофирал модел който е бил в ръцете на летци-изпитатели. Защото може би не е бил в ръцете на изпитателите току така ...

          Според мен това е поредната история със "търсачи на сензации" ...
          Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

          请您死在地狱般的阵痛
          [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
          きさまはしんでくださいませんか
          [kisamawa shinde kudasaimasenka]

          Comment


            #6
            Ако разполагате с достатъчно време ви предлагам да прочетете книгата на Эдуард Шершер - Тайна гибели Гагарина. В нея са разгледани всички известни версии. Написана е от специалист, който е участвл в държавната комисия разследвала катастрофата. Може да я има публикувана и в мрежата.

            Comment


              #7
              muzicantini написа
              Като казваш, че МИГ 21 не излиза от свредел имаш предвид, че в по-голямата част случаите пилотите не са се справяли или че просто е невъзможно да се възстанови нормалната работа на машината?
              Едно време в казармата офицери от разузнаването ни разказваха сказки (надали са се наричали така, но общо взето бяха интересни случаи от Корейската и Виетнамските войни, както от конфликтите в Близкия Изток). Та една от тях бе за първия космонавт на Виетнам, който е първия и може би единствения свалил Б-1 (или Б-52, забравил съм точно). Та именно той спомена, че след свалянето на бомбардировача 21-цата на виетнамския пилот изпаднала в свредел и именно затова ескорта от истребители не го свалил, знаели, че МиГ-21 не излиза от свредел и ще се разбие. Пилота обаче овладял машината и успял да се прибере - и се превърнал в герой.

              Comment


                #8
                Пилота обаче овладял машината и успял да се прибере - и се превърнал в герой.
                Хах, много "герои" значи има из България и не само...
                Quae fuerant vitia, mores sunt.

                Comment


                  #9
                  Юлиан Август написа
                  Хах, много "герои" значи има из България и не само...
                  Той се е превърнал в герой не защото е овладял машината, а защото е свалил бомбардировача. Ако се бе разбил или го бяха свалили пак щеше да е герой ....... посмъртно.

                  Comment

                  Working...
                  X