If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Аз пък чак сега стоплих, че съм гледал цял документален филм за тази летяща лодка и за конкуренцията между американци и англичани. Ако не ме лъжат спомените това нещо пътуваше повече от денонощие от острова до САЩ.
Щях да напиша същото - въобще не е вярно, че "добре са си живеели тогава". Малцина са можели да си позволят такова пътуване, а други, освен луксозни полети, просто не е имало.
Nearly 50,000 people would fly Imperial Airways from 1930 until 1939. But these passengers paid incredibly high prices to hop around the world. The longest flights could span over 12,000 miles and cost as much as $20,000 when adjusted for inflation.
Imperial Airways е единствената британска авиокомпания, тогава предлагаща международни полети до всяко кътче на империята. За 9 години 50,000 пътници - това е смешна бройка. Днес просто тази концепция е заменена с частни самолети.
Да не говорим, че не са били чак толкова луксозни и удобни.
London to Singapore—in Just 8 Days!
Air travel may have looked luxurious in the photos of the 1930s — and it no doubt was in many ways—but it was still an incredibly grueling way to get from Point A to Point B. Or, more appropriately, Point A to Point Z, with every stop in between.
The map above shows how Imperial passengers in 1934 could get from London to Singapore at a cost of £180 (about £10,900 or $17,600 when adjusted for inflation). What a deal! Especially since the hotel accommodations, food, and nearly everything but the alcohol was included in the price. But what a headache.
Especially when you consider that most of the world was mired in the Great Depression during this whole period. An 11 day airplane ride to Australia would have seemed just as unattainable to the 99% as a trip to space does today.
Огромната част от хората тогава са пътували с кораб, разбира се. И докато първата класа е като на снимките, или сравнима с днешен круизен кораб, за останалите си е било баш "скотовоз", само че бавен. Трансатлантическото пътуване е траело 5-6 дни.
"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."
(Richard III - William Shakespeare)
Comment