Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Либийската армия

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Един самолет е свален, но се твърди, че много са унищожени на земята. Но нямам конкретни данни.
    albireo написа
    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

    Comment


      #17
      Kamos, достатъчно е да се поинтересуваш от кой да е военен конфликт с интензивно използване на въздушни сили и да намериш съответната статистика, за да видиш какво е "нормалното разпределение" на загубите (естествено, тази "норма" зависи много от конкретните условия и състоянието на ВВС, но все пак има нещо подобно, въз основа на което можеш да преценяваш).

      Ето, да речем, погледни британските загуби във Фолклендската война. Да вземем само "Хариерите" (гледам по тази кратка статия):

      - общо участват 38 самолета от различни модификации (флотски и армейски);

      - пише, че са направили общо 1 561 бойни полета (т.е. по 41 на самолет средно);

      - загубени са общо 10 самолета (26%);

      - от тези загуби общо 4 (40%) не се дължат на въздействието на противника: два хариера се сблъскват по време на патрулен полет по охрана на авионосното съединение; един се разбива по време на излитане и един пада зад борда заради лошо време);

      Както се вижда, небойните загуби могат да бъдат значителен процент от общите.

      Да вземем друг пример, за период с интензивно използване на авиация: немската операция срещу Франция от 1940 г. Общите загуби на Луфтвафе (статия от "Уикипедия", но за тези цели върши работа) са 1 428 унищожени самолета, от които 1 129 са бойни загуби, а 299 (21%) са загубени при небойни инциденти, а повредени са 488, от които 225 са бойни, а 263 (54%) са повредени в инциденти.
      Т.е. над 20% са небойните загуби.

      Могат да се дават още много примери, но от всички тях ще забележиш, че поне 1/5 или повече от загубите са небойни, особено ако периодът е по-дълъг, а операциите по-интензивни. Тези небойни загуби, естествено, се случват както над заета от совите територия, така и над противникова. Те се дължат както на механични повреди, така и на човешки грешки или случайности. Както отбеляза Империал, тези неща не се планират и могат да се случат както над своя, така и над заета от противника територия. Въпрос на статистическо разпределение на едната спрямо другата в сравнение с маршрута на полетите.

      Извинявам се на останалите за писането извън темата.

      По темата съм съгласен с Динайн, че Кадафи може да спечели войната, но това, както пише и той, няма да стане на бойното поле, т.е. ен е функция на "силата" на либийските въоръжени сили, а на желанието на западните сили да се ангажират с тази задача. А поне засега не виждам някой да твърди, че операцията има подобна цел (тя не може и да се постигне само от въздуха).

      Comment


        #18
        За Виетнам :


        Само за ВВС. Загубите, които не са нанесени от врага са 23%. С всяка изминала година този процент расте. Не само заради развитието на технологиите, ами и вече няма подобни конфликти. Свалените със зенитна артилерия са 14 пъти повече от свалените с ЗРК.

        Първата война в Ирак - иракчаните свалят 40 западни самолета (10 със зенитна артилерия, 28 със ЗРК, 1 или 2 във въздушен бой). Свалените със зенитки са помти 3 пъти по-малко (дялът им пада 42 пъти). 12 са разрушени от повреди, човешка грешка или подобни. Процентът е същия. Но - в следващата война с Ирак са загубени 24 самолета, само 2 от които са свалени от врага. Тоест, процентът от "други" (23% при Виетнам и първата война в залива) е 83%.

        Либия далеч не е Виетнам от 60-те и 70-те или Ирак от 90-те. Ако успеят да свалят един-два самолета пак ще е постижение. Кадафи може да победи във военния смисъл на думата само ако Аллах разтвори небесата и срази неверниците. Ирак губи войната през 1991, но Саддам печели (=остава на власт).
        http://rayofhalifaxproductions.com/26662

        Comment

        Working...
        X