Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Велики личности от българските земи по римско време

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    възможно е да греша в дребните факти, но като цяло едва ли може да се говори за влиянието на латинската култура в историята на българския народ (освен ако броим латинските рицари).

    БТВ бих бил благодарен да ме насочите към тема посветена на "последния римлянин" - не съм запознат добре с късната история на Римсаката империя.
    Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

    请您死在地狱般的阵痛
    [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
    きさまはしんでくださいませんか
    [kisamawa shinde kudasaimasenka]

    Comment


      #32
      Виж сега - ще започна отначало - едно по едно:
      1. Не съм го харесал АЗ, Флавий Аеций, а световната история. Ако ти приятелю не се гордееш с историята на тези земи и хората тук, преди идването на българите, ако ти с присмешка гледаш на цялата ос на историята преди българите като нещо мижаво, а само боготвориш късно дошлия ни народ тук, то аз няма смисъл да се оправдавам пред теб, защо ще дам предложение на Силистренската община за малък бюст на човек, спасил бъдещата европейска цивилизация от варварството. И това е така, приятелю, защото освен в България, аз живея и в Европа, и мисля не само за моите, но и за нейните ценности. За нейните исторически измерения и стойности.Абстрахирането поне малко от рамките на егоистичния принцип няма да те направи по-малко Българин - както ти казах, аз също желая да видя много български паметници, но така или иначе вече ядем от една обща паница - погледни света около себе си. Кой те излъга че ще изчезнем? Демографите ли? Политиците ли? Неее, братко! България и българската история няма да изчезнат никога и притесненията ти за това са напълно неоснователни.
      2. Не "натрисвам" на никой идеята си. Дадох просто едно предложение. Казах, че аз самия не съм идолопоклонник и не бих се вманиачил в това. Мисля си обаче, че криворазбраните ми думи са много изгодна основа за поредните кавги, в чиито дъно прозират чисти политически разногласия. Аз бягам от политиката. Тя е античовечна и не обективизира историята, а я разделя. Може и да те забавлявам като "радетел за историческо наследство", но това със сигурност показва, че поне не съм равнодушен и търся взаимовръзката между нещата, без да изпадам в модерните политически дразги!
      3. Българският народ... Българската култура... все понятия, с които се е спекулирало и в името им се е вършило какво ли не. Убийства, изселване, натиск, тормоз... Струва ми се, че отправната точка е не тоя или оня народ, това или онова събитие, а човещината, голямото дело, скритото и неафиширано добро, направено за повече хора, за света. Сигурно вече припадаш, мислейки си колко йезуитщини наприказвах, но аз така или иначе, братко, вярвам и ще продължавам да вярвам в тях.
      Колко бързо изчезва всичко — и самите тела във вселената и споменът за тях във вечността. Каква е природата на всичко сетивно и особено на онова, което ни примамва с удоволствие, плаши с мъка или заслепява тщеславието на хората с празната си външност. Колко евтино, презряно, нечисто и изложено на гибел е то в оценката на умствената способност.

      МАРК АВРЕЛИЙ, "Към себе си", II, 12

      Comment


        #33
        между другото в Сапарева баня има паметна плоча на Велизарии


        thorn

        Средновековните църкви в България

        Comment


          #34
          Мда, аз не се гордея с историята на тези земи преди идването на българите, нито след идването. И това не е защото съм руснак - аз не се гордея и с историята на Русия преди идването на русите и след идването им.

          Що се отнася за спасяването от варварство, поправи ме ако греша, но всичките съвремени държави в Европа са порождение именно на онова което ти наричаш Варварство, а народите им са били някога част от хунския съюз на Атила - така че по-скоро твоя спасител просто е раздробил на малки парченца онова което иначе можеше и да си остане цяло, ако Атила имаше време да закрепи завоеванията си и да сплоти съюза в една държавна структура. Но това са разни ако ...

          та както казах - аз съм космополитен човек - не се гордея с ничии чужди постижения - исторически или съвремени - уважавам ги, но не се гордея с тях - нямам право, тъй като нямам принос. Гордостта е нещо доста опасно ако не се знае мярка в нея.

          А историята никога няма да изчезне, независимо дали е българска или не и явно ти си решил че съм про-бългериан нази и враг на всичко чуждо и казвам на кибрита "драсни-пални-клетчица" - от там и неадекватните ти аргументи.

          Моят въпрос е защо ще правиш бюст на Флавий? каква е целта ти? какво искаш да постигнеш с това? за кого го правиш? с какво е заслужил Флавий да има бюст именно в Силистра (раждането му там не е много негова заслуга)? Лично аз например много уважавам Джон Атанасов като учен и човек който много е допренесъл за развитието на техниката и заслужил благодарност на човечеството, но не мисля че най-адекватното място за негов бюст е ямболското село където е роден дядо му. Също така смятам че всеки що годе културен човек трябва да знае кой е бил Спартак, но не мисля че най-подходящото място за негов паметник е Тракия. Както и смятам че и Петър ² е велик руски руформатор, но негов паметник в Москва, където е роден винаги ми е изглеждал нелеп - при положение че той никога не е обичам старата столица и при всяка възможност я е принизявал, въпреки че е роден в нея (това естествено като изключим факта че тя сега е столица, което донякъде оправдава наличието на ЕДИН негов паметник в нея). И още много много примери ...
          Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

          请您死在地狱般的阵痛
          [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
          きさまはしんでくださいませんか
          [kisamawa shinde kudasaimasenka]

          Comment


            #35
            Thorn написа
            между другото в Сапарева баня има паметна плоча на Велизарии
            С риск да обидя Русев- винаги съм смятал, че сте много назад в Силистра
            A strong toun Rodez hit is,
            The Castell is strong and fair I wis...


            блог за средновековна балканска история

            Comment


              #36
              Незнам защо всички решихте, че съм от Силистра. Явно четете през ред и то емоционално. Аз не смятам да се оправдавам, както казах, за каквото и да е. По-горе беше изложена пълната ми адекватна аргументация. Може би направих грешка, че оповестих намеренията си въобще. Явно има повече желание за чепкане и себедоказване, чисто по форумски и на дребно, отколкото търсеното от мен градивно и положително отношение. Но съм свикнал. Както и да е!

              Та, така заядения от вас Русев, може да каже още много неща, но не вижда смисъл в това да хаби сили и време, тъй като целта му не е спора. Напускам темата, и, знаейки, че ще имате последния глас, с радост ви давам възможността да се насладите на едно победоносно изказване под мен!
              Колко бързо изчезва всичко — и самите тела във вселената и споменът за тях във вечността. Каква е природата на всичко сетивно и особено на онова, което ни примамва с удоволствие, плаши с мъка или заслепява тщеславието на хората с празната си външност. Колко евтино, презряно, нечисто и изложено на гибел е то в оценката на умствената способност.

              МАРК АВРЕЛИЙ, "Към себе си", II, 12

              Comment


                #37
                само така и не разбрах кое е градивното и положителното в издигане на бюст на Флавий.
                Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

                请您死在地狱般的阵痛
                [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
                きさまはしんでくださいませんか
                [kisamawa shinde kudasaimasenka]

                Comment


                  #38
                  Честно казано, за какво е този спор? Мисля че всяка група хора може да си организира общестевно движение за създаване на някакъв паметник, особено когато става въпрос за лични средства. Това, че Флавий е родом от Силистра (или по-точно от селище, което е било там перди това) е достатъчно основание и в това съм склонен дза се съглася с вас, Dobromir Rusev, местната история или традиции едва ли има смисъл да се органичават в пределите на националната история, още повече когато има археологически находки и общо казано "история", която ги надхвърля. Останалото е въпрос на желание, място (което се решава от общината в този случай), средства (въпрос на събиране на такива).

                  Comment

                  Working...
                  X