Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Чертеж на миноносците Дръзки

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Чертеж на миноносците Дръзки

    По повод 100-годишнината от Балканската война се подготвя издание посветено на нашите торпедоносци тип "Дръзки". Под една или друга форма то ще види бял свят. Но възникна идеята към описанието им да се добави и чертеж, който да е подходящ за построяване на модел на някой от корабите, бих искал да чуя мнението ви - интересувате ли се от построяването на "Дръзки" или някой от другите торпедоносци, за кой период от службата им бихте искали да бъде чертежа, цена и т. н. Идеята е чертежът на торпедионосците да бъде приложение към монографията с описанието им.
    Новият чертеж доста ще се различава от наличния до сега, публикуван през 1972 г. Освен детайлизацията са уточнени промените по корабите по време на преустройството и модернизациите им. За съжаление обемът на работата се определя не от желанието на авторския колектив, а от потенциалния пазар. Безумие, когато става въпрос за подобно нещо, но факт.
    19
    Öåíàòà íÿìà çíà÷åíèå
    47.37%
    9
    Íàä 10 ëâ.
    52.63%
    10
    Äî 10 ëâ.
    0.00%
    0
    Íå ñå èíòåðåñóâàì
    0.00%
    0
    Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
    Неизвестен руски адмирал

    #2
    Това, което е останало от сегашния Кораб-музей "Дръзки" се стопява с всяка изминала година. Преди време спешно се събираха пари за авариен ремонт на фундамента, който се беше пропукал. Откликнаха отчайващо малко хора....тогава мисля, че се намеси една от големите кораборемонтни фирми във Варна и закърпиха положението. Наскоро прочетох, че за празника на флота във Варна са открили отново за посещения външната експозиция на Военноморския Музей. Покрай шума от Подводник 18, никой не споменава "Дръзки" и не знам дали са го мацнали за празника с поредния слой боя отгоре.
    При положение, че България няма национална морска доктрина не очаквам да се намерят пари за чертеж. Ами то има ли морска култура в тази държава. Поклон за усилията на шепата интелектуалци, историци и любители в това направление.
    То въобще културата е под огромен въпрос, но това не е темата сега за дискутиране. Похвално е ако се направи такъв чертеж и в последствие се построи кораба наново.
    А може би е по-добре да се вложат средства за да може да се прибере на закрито и запази това, което е останало в момента. Не може да има спор, че оригинала е по-ценен от репликата. Ами трябва да се направи финансов анализ сега, кое колко струва. Изготвянето на чертеж толкова ли е скъпо за една "морска" държава. Явно ДА щом се говори, че иска да закрие Морското си училище
    Last edited by C/E; 24-09-2011, 14:36.

    Comment


      #3
      От тази тема ме осени идеята да видя френски, малко, източници за тези торпильори - клас, характеристики, конструкция, служба. Одзава, навсякъде, влючително и във Вимпел, пише, че това е 38 м миноносец. Но този модел във Франция се появява през 1905 г.

      Ето как изглежда:


      Възможно ли е този клас да е конструкцията от 1898 на Шнайдер, т.н. "тип 37 м" и да "скъсим" всеки възможен проект с 1 м.? Не съм се занимавал по-подробно, но накратко това е обширна серия, изглежда ми доста да прилича на нашите, с два котела и отместяеми комини.
      Ето как изглежда:

      Преди две години в нета плувнаха копия на френските проекти за кораби, издадени от френския флот. Напълно е възможно да се открие оригинална скица на проекта, но не знам все още 37 или 38 м миноносец ли да търся?! Естествено, възможно е и това изобщо да е дребнотемие и да не е важно. За мен сложното идва, че френските торпильори или миноносци нямат имена, а сериите им се записват имено по дължината. Още по завъртяно е, тъй като от 38-метровата серия има машини по почти 40 метра дължина.
      Last edited by von Danitz; 25-09-2011, 16:37.

      Comment


        #4
        Не е ли най-лесно да се измери дължината на "Дръзки" и да се търси от там оригиналния чертеж. В съвременното корабостроене промените в дължините или другите конструктивни особености се отбелязват така, че оригиналните номерации на конструктивните ребра или на батоксите се запазват, а допълнителните се обозначават с букви за улеснение. От там ако има 40м корпуси от 38м серия те също би трябвало да са с чертежа си. Не може да е строено без чертежи. Друг въпрос е какво се е запазило.

        Comment


          #5
          Ако трябва да се събират пари предварително-свиркайте.
          Аз първи се записвам за бъдещата монография+чертежите.
          То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

          Comment


            #6
            Даниц, нашите са си точно 38-метрови. Те са строени в периода 1897 - 1903 г. Към момента на поръчката вече са се считализа морално устарели, но Пол Пишон ги "пробутал". Добре, че не минало прредложението му за миноноски.

            Благодаря, Parabellum Но да се събират пари не е необходимо. Конструктивните чертежи на нашите миноносци ги има в оригинал във ВММ - Варна. Дали са достъпни е друга, бих казал болна тема. Но такава е релността.
            Въпросът касаеше МОДЕЛИСТКИ чертежи. Такив в България са издавани 2 пъти. Първият е през 1972 г. заедно с една не лоша за времето си монография. Вторият е преиздаване на тези чертежи в "Клуб МОдел" през 90-те. Но повярвайте ми - и двата чертежа имат доста грешки, които са лесно видими ако се сравнят снимките от съответния период. Но тези "грешки" са продиктувани от факта, че използвания материал, т. е. корабът-музей, като цяло е възстановяван набързо и без да се търси максимална достоверност. Ето напримери торпедния апарат - разликата търсете сами. Идеята сега е на базата на голям снимков материал да се направят чертежи, които да са максимално достоверни (за съжаление на 100% няма да са по обективни причини), но и да показват промените правени по самите миноносци в годините на службата им. За момента обещанието е монографията да бъде размер А4, около 70-80 страници с до 80 снимки и схеми. Дано скоро да види бял свят. Въпросът с моделистките чертежи обаче зависи до голяма степен от паара, а точно този в нашата реалност е микроскопичен.
            Attached Files
            Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
            Неизвестен руски адмирал

            Comment


              #7
              von Danitz написа Виж мнение
              Преди две години в нета плувнаха копия на френските проекти за кораби, издадени от френския флот. Напълно е възможно да се открие оригинална скица на проекта, но не знам все още 37 или 38 м миноносец ли да търся?! Естествено, възможно е и това изобщо да е дребнотемие и да не е важно. За мен сложното идва, че френските торпильори или миноносци нямат имена, а сериите им се записват имено по дължината. Още по завъртяно е, тъй като от 38-метровата серия има машини по почти 40 метра дължина.
              Ако намериш който и да е от чертежите ще те удавя в бира
              Но най-достоверното място е тук - http://www.servicehistorique.sga.def.../listebato.php
              Франсетата са си цифровизирали и сложили на свободен достъп много от конструктивните чертежи на своите кораби. А ние лапаме муите, щото сме cool и си пазим сеното. За съжаление номерни миноносци (това се сериите малки миноносци за Мобилната отбрана на флота) там няма. Е, има го първия "Циклон" ама той е доста далеч от нашите.
              Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
              Неизвестен руски адмирал

              Comment


                #8
                Евентуално информация би могло да има в книгата на Henri Le Masson "Histoire du Torpilleur en France, 1872-1940", publié par l’Académie de Marine, 1966, vendu par les Éditions Maritimes et d’Outre Mer
                http://fr.wikipedia.org/wiki/Henri_L...28historien%29
                Той е описал ранните френски торпедоносци, имащи само номера.
                За сега не мога да кажа дали е възможно да се достигне до нея чрез интернет...вероятно не.

                Comment


                  #9
                  C/E написа Виж мнение
                  Евентуално информация би могло да има в книгата на Henri Le Masson "Histoire du Torpilleur en France, 1872-1940", publié par l’Académie de Marine, 1966, vendu par les Éditions Maritimes et d’Outre Mer
                  http://fr.wikipedia.org/wiki/Henri_L...28historien%29
                  Той е описал ранните френски торпедоносци, имащи само номера.
                  За сега не мога да кажа дали е възможно да се достигне до нея чрез интернет...вероятно не.
                  Да, книжката я знам като библиография и съм чел отзиви за нея в различни форуми. Наистина е единственото изследване на въпроса. Обаче има 2 проблема:
                  1. Европейците са законопослушен народ и в торентите книжката не се намира.
                  2. Аз с френският сме в крайно враждебни отношения - т. е. нито го говоря, нито го разбирам.
                  Поради тези причини, а и поради крайно негативният опит с поръчване на литература от Франция не смятам да я поръчвам през Нета. Друг въпрос ако успея да отида до Париж.
                  Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                  Неизвестен руски адмирал

                  Comment


                    #10
                    Писах на едни продавачи на антикварни проекти. Имат нещо такова.
                    Click image for larger version

Name:	torpilleur.jpg
Views:	1
Size:	47.4 КБ
ID:	530193
                    Да видим какво ще отговорят. Но за 38 м и 37 м не съм убеден. Проектът на нашите миноноски е 295 и нататък. Тази серия не е 38 м. Има едно-две места дето го пише и във френските сайтове, но има и други данни. Не съм се занимавал специално, така че нищо не мога да твърдя със сигурност, но нещо с класификацията не е наред. Уж Пишонката пробутал стара технология, но ако е случайно 38 м, ще е най-новата към момента?!

                    Comment


                      #11
                      von Danitz написа Виж мнение
                      Писах на едни продавачи на антикварни проекти. Имат нещо такова.
                      [ATTACH=CONFIG]17349[/ATTACH]
                      Да, знам го този чертеж - на миноносец 1-ви клас. Но това не е като нашите миноносци.

                      von Danitz написа Виж мнение
                      Да видим какво ще отговорят. Но за 38 м и 37 м не съм убеден. Проектът на нашите миноноски е 295 и нататък. Тази серия не е 38 м. Има едно-две места дето го пише и във френските сайтове, но има и други данни. Не съм се занимавал специално, така че нищо не мога да твърдя със сигурност, но нещо с класификацията не е наред. Уж Пишонката пробутал стара технология, но ако е случайно 38 м, ще е най-новата към момента?!
                      Хм ... къде пише, че серията 295 е друга, а не 38-метрови миноносци? Ето например Уикито какво дава за разпределение на номерата на миноносците по проекти:

                      Номерни миноносци за Мобилната отбрана

                      По въпроса за технологията - да стара е била като концепция. До доставката им се стига като компромис, след като Пишин е предлагал десет миноноски А2, Станчо Димитриев и Димитър Добрев искали 250 т. миноносци и "Циклони" за лидери. Накрая Пишонката размахал договорът на банката (между другото сегашното й име е ... "Pariba". Можете да й видите рекламите по половин България), където пишело - доставка от Франция. Тогава под натиск от страна на двореца е приет компромисният вариант вариант с 38-метровите черупки.

                      Между другото нищо от доставеното от Пол Пишон не си е струвало не парите, мастилото под договорите. За безбожни пари той ни е доставил откровени боклуци, и до 1903 г. категорично се е противопоставял на създаването на план за развитие на флота. Бил е най-обикновен кариерист-гешефтар.
                      Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                      Неизвестен руски адмирал

                      Comment


                        #12
                        Одзава, щом са 38-метрови, по-нови, френски тогава не е имало. Значи няма какво да претендираме. Такава е френската концепция и тя се оправдава през войната. Браво на адмирал Об. По големият флот яде бой. Хамидие е торпилиран по всички френски правила.

                        Comment


                          #13
                          Click image for larger version

Name:	2.png
Views:	1
Size:	24.0 КБ
ID:	530199Още нещо странно.
                          на миноносец 1-ви клас. Но това не е като нашите миноносци.
                          В публикация в Навигазет, обявяваща за новите миноносци пише, че те са точно първи клас.

                          Comment


                            #14
                            Колко е щяло да струва това?

                            Comment


                              #15
                              Kramer написа Виж мнение
                              Колко е щяло да струва това?
                              http://www.wrecksite.eu/imgBrowser.aspx?11668
                              Отчитайки и комисионната на Пишонката - сигурно двойно

                              Даниц, към 1904 г. миноносците от типа на нашите са вече вчерашния ден. Самите французи от 1896 г. започват да строят не лоши "torpilleurs d'eskadre" - като почнем с "Дюрандал" и последвалите "Арбалет" и "Аркебуза". Такива да бяха поръчали. Всеки един от тях се е равнявал по артилерийска мощ на половината ни миноносци.
                              Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                              Неизвестен руски адмирал

                              Comment

                              Working...
                              X