If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Добре момчета...
Вижте историята , която разказа Грей е истината - поне така е според учебниците и официалната версия . Моят разказ е една алтернатива . Историята е богата на различни източници и един от тези беше моята история . Истина или не , кой може да ви каже . Едно е сигурно- тя е намерила място до официалната на сайта ми .
На сайта ми ще намерите много интерестна информация ( имам я от едно доста интерестна автобиографична книжка , в която има много интерестни моменти от живота на Наполеон ) - тя стой редом до официалната, демек тая дето е в учебници и енциклопедии - просто предлагам още няколко алтернативи , защото за историята никога не може да се говори с абсолютна точност .
"Ако светът може да бъде по-добро място , то да направиш добро се смята за провал . Не спирай , Не се предавай , Надбягай Себе си ! "
Уфффф........не знам Грей , но ще е след лятото . Нямам време , много работа имам - просто защото съм се захванал с какво ли не , без да си изчисля правилно времето ! ( тъп съм просто ) . Може би към октомври...или , дай боже септември ...нямам си и идея ??? Просто стоя на компа и пред разни тетрадки и пиша разни ролеви игри , сюжети за компютърни игри ( едни много сериозни пичове от Варна , заедно със Gamer's workshop , са се хванали да правят игри - та ме наеха за писане на сценарии-имам опит в измисляне на светове и прочие ) , а за утре си намерих и работа ( тя е за един ден ) на рпг форумите . Не знам . Наполеон не съм го пипал от 1 месец , а и проекта ми за ВСВ 2 ролева игра пак е на линия .
Като го завърша ще го видите не се съмнявай!
Дайте тука д продължаваме и да метнем една яка дискусия !
Фасо...чакам биографията на адмирал Хорацио Нелсън - тя ще ми свърши работа и са сайта . Аз ще изровя къде имах за морските структури на Франция и Англия от този период и ще го пусна тука
"Ако светът може да бъде по-добро място , то да направиш добро се смята за провал . Не спирай , Не се предавай , Надбягай Себе си ! "
Хайде аз ще ви разкажа една история, която не е с претенции да е историческа случка, защото е станала преди 6 години, но за сметка на това може да се радваме на 100% достоверност.
Баща ми е боцман трампово - далечно плаване към Български морски флот. Пътуват за Бразилия с безценен товар от СТОМАНА - Перник, когато ги атакуват три малки пиратски катера. Закачат се на кораба и започват да се катерят. А който е виждал 50 000 тонният м-к "България" знае, че има какво да се изкачи, за да се вземе на абордаж този гигант на българската корабостроителна мощ. За щастие рулевият вижда какво се случва и извиква по телефона боцмана, който изкрещява нещо на моряците по палубата да се приберат бързо и да затворят филистрините и вратите навсякъде, което превръща мостика в почти непревземаема с конвенционални оръжия крепост.
Всички от офицерския състав се качват на горе на мостика и капитана им раздава въздушните пушки, които обаче далеч не са безобидни предвид факта, че с тях се избиват патканите, които често са с размер на средно голямо куче (булонка примерно ). Капитана нарежда "пълен напред" и повличат с всичките си 28 възела малките лодки след себе си.
И се започва епопеята за спасяването на "безценния" товар. Спомням си думите на баща ми: "Товарът беше без значение, но тези мръсници се опитваха да стъпят на българска територия, а това нямаше да позволим по никакъв начин и на каквато и да била цена" :evil: . Започват да ги обстрелват отгоре и след не повече от 20 минути ги отказват напълно от аспирациите да абордират кораба. Получават само няколко пробойни (тук отбелязвам, че пиратите се въоръжени с истински огнестрелни оръжия). За жалост са твърде далеч, за да получат помощ от бреговата охрана, но не позволяват на никой да стъпи на палубата.
Останах истински изненадан, че все още има пирати. Мислех, че са отживелица.
Пирати има и са не по-малко опасни от преди.
Преди седем-осем годинки беше станала известна следната история която се случила из Индонезийте някъде...някакво пиратско корабче което приближава огромен кораб който изглежда търговски. Приближавасе корабчето и изведнъж - лека промяна - показват се солидно количество дула и от малкото пиратско коритце остава спомен.
Виконт Хорейшо Нелсън(1758 – 1805), британски адмирал. Един от най-прочутите морски герои на Британия. В чест на победата при Трафалгар, днес на площад “ Трафалгар Скуеър” в Лондон се издига голям паметник на адмирал Нелсън.
Нелсън влиза във Военноморския флот на 12 години като юнга и става капитан на 20 години. Отличава се в сражения в Западните Индии, Балтийско море и Канада. През този период става близък приятел на херцог Кларънс( бъдещ Уилиам IV) и се жени за вдовицата Франсис Низбет(1787) в Западните Индии. Същата година се връща в Англия и изпада в немилост пред Адмиралтейството.
През 1793 Великобритания влиза във Френските революционни войни и Нелсън получава командването на кораба Агамемном. Служи в Средиземно море, борейки се при Тулон и помагайки за превземането на Корсика. При Калви губи едното си око. През 1797 Нелсън смело и без да се съобрази с върховното командване, атакува испанската флота и печели знаменита победа край нос Светин Винсънт. Получава титлите : сър, рицар на Британската империя и контраадмирал. В неуспешния опит на британския флот да плени Санта круз де Тенерифе(1797), Нелсън губи едната си ръка и е отзован в Британия.
Върнат на служба, той е изпратен в Средиземно море да открие френската флота, плаваща за Египет. След дълго преследване френския флот е разгромен при Абукир(1798), блокирайки по този начин армията на Наполеон Бонапарт, която е превзела Египет. Нелсън е засипан с възнаграждения и почести, но получава само скромната титла барон Нелсън Нилски. Поверява му се командването на британския ескадрон в кралството на Двете Сицилии. Там тойс е влюбва в съпругата на британския посланник лейди Ема Хамилтън, която става негова метреса.
През 1800 Нелсън се връща в Англия с Хамилтън и следващата година се разделя със съпругата си. Същата година, Хамилтън му ражда дъщеря- Хорация. Нелсън получава нареждане, да замине в Балтийско море, под командването на сър Хайд Паркър. През 1801 той побеждава датчаните при Копенхаген, въпреки нареждането на Паркър , да спре атаката, слагайки телескоп в сляпото си око, той казва , че не е видял сигнала. Връюайки се в Британия е направен виконт и му се поверява командването на флотата в Ла Манша, за да пази Британия от френска атака. По време на мира(1802-03) той живее с лейди Хамилтън.
При подновяване на войната с Франция(1803), на Нелсън сеповерява командването на флота в Средиземно море и той блокира Тулон за 22 месеца. Когато най-сетне французите успяват да се измъкнат от блокадата , той ги преследва през Атлантика до Западните Индии и обратно до Испания. В Кадис, френския флот се обединява с испанския. На 21.10.1805 двете флоти откриват, че Нелсън ги чака край нос Трафалгар . Преди битката Нелсън заявява : “ Англия очаква, че всеки мъж ще изпълни своя дълг”. Той печели най-великата си победа, но загива в битката.
Робърт Блейк(1599-1657)-английски адмирал. Търговец, той става член на Късия Парламент(1640), а по късно взема страната на Парламента в Гражданската война. Ръководи отбраните на Бристол, Лим и Тонтън от монархистките атаки(1643-45). Получил титлата морски адмирал(1649), на средна възраст той започва блестяща морска кариера. През 1650, преследва монархическата флота, под командването на принц Рупърт до Португалия, където пресрещва флота с португалско злато, при устието на река Тагус. Настига Рупърт в Средиземно море и разрушава флотата му. През 1651 превзема Сцилийските острови от монархистите и помага за товоюването на Джърси. През Първата холандска война, той нанася няколко тежки поражения на холандците и търпи една голяма загуба в битка. През 1655 той напада и разрушава Средиземноморската пиратска флота при Порто Ферино. Зимата на 1656-57 блокира испанското крайбрежие и побеждава испанската флота при Санта Круз. Направен член на Държавния съвет през 1651, той спомага за създаване на ефективен военноморски флот.
Франсис Дрейк е роден през 1540 г. в Девън и въпреки , че някои смятат, че това не е истина, той принадлежи към семейство Дрейк от графство Девън. Нищо не се знае за Дрейк, докато той не взема участие в търговията с Гвинея през 1565г. Две години по- късно той придобива слава като командир на кораб в ескадрона на братовчед си Джон Хокинс , който търгува с Америка, въпреки забраната на Испания. Хокинс и Дрейк са вероломно нападнати в пристанището Сан Хуан де Луа и всичките им кораби, без два са разрушени. При връщането си в Англия , те искат обезщетение от английското правителство, но не го поилучават и решават да възстановят загубите с пиратски експедиции срещу испанския търговски флот.
През 1570, 1571 и 1572г. Дрейк прави три пътувания до Западните Индии , като при третото превзема и ограбва испанския град Номбрес де Риос. Много от крайбрежните градове са изоставени , поради сериозните щети , причинени им от атаката на Дрейк. Дрейк се зарича следващия път неговият кораб, да бъде първият английски, който ще преплава Тихия океан.
През 1577г. Дрейк предприема прочутото си пътуване с кораба " Златната кошута " и още 4 по- малки по пътя на Магелан. По време на това пътуване Дрейк е изоставен от единия от корабите си, губи друг в буря, потушава два бунтам но успява да прекоси тихоокеанското крайбрежие на Южна Америка на 57 градуса морска ширина( протока Дрейк, разделящ Америка от Антрактида) . Дрейк ограбва Валпарайсо, превзема Какапуего, и на север достига до Сан Франсиско. Смятайки, че е по- безопасно да не се връща през протоците, Дрейк потегля през Тихия океян към островите Ладронес. Златната Кошута пуска котва за кратко край остров Ява, после и при Сиера Леоне и накрая достига Англия с пълни трюмове с подправки и испанско злато и сребро- 1580г.
Испанският посланник настоява екипажът да бъде обесен, но кралица Елизабет I се позовава на факта , че Испания е забъркана в бунтовете в Англия и Испания срещу нейното царуване и третирането на английските кораби, така както Дрейк третира испанските. Освен това тя държи на правото на англичаните да прекосяват Тихия океан, въореки че испанците гледат на него като свое вътрешно море.
През 1582г. Дрейк става кмет на Плимут и съветник на английското правителство за морските въпроси. През 1585г. Дрейк става член на Парламента, есента на същата година Дрейк е изпратен с флота от 25 кораба в Испанска Америка за да отмъсти за ембаргото, което Испания е наложила на английските кораби. При това пътуване Дрейк ограбва испанския град Виго( Галисия), след това прекосява Атлантика и превзема и ограбва Сан Доминго, Картахена и няколко градчета във Флорида. Дрейк завежда и подслонява първите английски колонизатори във Вирджиния и се връща в Англия през лятото на 1586г.
Следващата задача, която му е възложена е да атакува испанските пристанища, в които се подготвя испанската " Непобедима Армада" за нашествие в Англия. Дрейк напада Кадис и унищожава 38 кораба. Ако кралицата му е била позволила да повтори експедицията си и в Лисабон, Арнадата никога не би потеглила. Делът на Дрейк в победата по- късно над Армадата е първостепенен и той постоянно кара правителството да усилва морската мощ на Англия. Атаката му срещу Армадата през 1589г. е по- малко успешна, но той все пак успява да изгори част от експедицията, подготвяна в Ла Коруня. Английски войници са дебаркирани в Лисабон, но атаката срещу португалската столица се проваля и Дрейк е обвинен , че не е подкрепил нападението ис а му отнети наградите .
Следващите 5 години няма сведения за дейността му и последната му експедиция ( 1595) със сър Джон Хокинс до Западните Индии е неуспешна. Испанците са предупредени и всяко техно пристанище е силно укрепено. Хокинс умира близо до Пуерто Рико, а Дрейк при Пуерто Бело . Той е погребан в морето.
Сър Франсис Дрейк е най- добрият от моряците на Елизабет I : човек, готов на всякакви приключения , обичан и следван от хората си, човек с висока интелигентност. Най- добрият пример за почитта към него е залива край Дартмур( близо до Плимут), който все още носи неговото име. Писмата мус а пример за здрав разум и изключително живописни и добре описващи епохата на кралица Елизабет I.
Скоро мога да пусна и още морски герои, не амо британци.
Пирати има и са не по-малко опасни от преди.
Преди седем-осем годинки беше станала известна следната история която се случила из Индонезийте някъде...някакво пиратско корабче което приближава огромен кораб който изглежда търговски. Приближавасе корабчето и изведнъж - лека промяна - показват се солидно количество дула и от малкото пиратско коритце остава спомен.
Спомням си че историята беше доста нашумяла.
Е историята е мааалко по-различна, корабът не е търговски, а десантен, руски, и не потапят пирата а само стрелят пред носа.
Разбира се но аз говоря за хора като Лаперуз и Дюрвил, Кук, Лисянски, Крузещерн та дори Нансен, Пири и Скот. Разбираш, че имам предвид хора, които не са затъпели контраадмирали като например Д`Антркасто, а напротив - откриватели, авантюристи истински изследователи отдадени на науката (и послушни на политическите цели поставени от техните покровители - тоест използващи подходящия момент в политическото положение и благоволението на управляващия за да осъществят собствените амбиции които се покриват с амбициите на същия този управляващ)
Comment