Така и не разбрах дали имате предвид техническото съвършенство на линкорите или кой колко е използвам. Вярно е че Ямато е използван досто рядко и затова е оцелял до 1944 г но пък през Втората световна война най-големия раг на флота е авиацията.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Линкорите
Collapse
X
-
Големите кораби на флота, линкорите са ползвани по-често, но рядко влизат в сражение. Така че, ролята им започва да се свежда донякъде до ескорт - при евентуална (наистина малко вероятна) среща с противникови кораби от подобен клас. Заради повишената роля на самолетоносачите и палубната авиация (много бърза и с много голям обсег) ролята на големите кораби бързо намалява.
В тихоокеенската война те все пак се използват, например, ако се не лъжа има сражения с големи кораби през 1942 г. около Гуадалканал и други острови. Там често има и нощни сражения, за които японския флот се готви още отпреди войната. В тях авиацията няма особена роля (при липсата на подходящи навигационни прибори ... ), така че, големите кораби са от значение. В тези сражения обаче, макар и подготовката на японските екипажи да е много добра си проличава и техническото превъзходство на американския флот - наличеието на радари.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Е, не че линкорите въобще не се използват, даже доста активно се използват, но наистина рядко влизат в сражение (най-често ролята им се свежда до артилерийска поддръжка на десант). Което определено поставя въпроса за съотношението цена/бойна ефективност. Явно за тогавашното флотско ниво по-далновидно би било да се влагат средства в самолетоносачи и поддържащи кораби, но пък линкорите си остават гордостта на флота (и основната му декорация ).
Comment
-
Воланд написа:
Да, знам, че са само за примамка и то каква! Иначе, колкото пъти чета за тази операция, толкова пъти се чудя и на замисъла и на провеждането й. Много добре разработена и въпреки влиянието на човешкия фактор - много добре изпълнена. От японска страна разбира се.
1. Императорския флот да загине в съзвучие с японската традиция и да се избегне позор подобен на Руската 2-ра Тихоокеанска ескадра и Hochzeeflot-а. Разбира се при японския начин на мислене това изобщо не е толкова чудно.Още в пътя на самурая е записано, че за да запази честа си воинът трябва да се хвърли срещу превъзхождащия го противник дори и да е заплашен от смърт.
2.Тактически операцията не е целяла разгрома на американския флот-след битката при Марианските о-ви никой вече не мисли за това.Обаче да му се нанесът тежки загуби все още може.
И тук е цялата гениалност на операцията-след 3 години непрестанни въздушни сражения Тойода и Одзава решават да използват за примамка останалите в строя самолетоносачи (общо 124 самолета) със слабо подготвени екипажи и старите линкори от типа "Фусо". Главния удар са нанасяли Курита с "Ямато","Мусаши", "Нагато","Конго" и "Харуна" и Шима с малкото останали боеспособни тежки крайцери. Одзава е трябвало да отвлече самолетоносачите на север и да отвори пролива Сан Бернардино за Курита, а Нашимура е трябвало да отвлече старите линкори на Кинкейд, за да се промъкне Шима.
И замисъла като цяло се получава. Хелси още при съобщението за японски самолетоносачи с празни палуби се впуска на север. Олендорф и Кинкейд потапят "Фусо" и "Ямаширо", но оголват транспортите и ескортните самолетоносачи (с над 500 самолета на борда между другото .Никой в Пасифика не е можел и да допусне че през 1944 г. главния удар може да бъде нанесен от линкори.
Само като забележка ще добавя, че в големите флотски операции, американците няма с какво да се похвалят. Спасява ги техниката и безкрайния запас от резервисти. :twisted: Нито една операция не е проведена като хората, при равностоен противник.
А че тежките кораби са използвани-използвани са. Воланд вече спомена за сраженията за Гуадалканал. Там даже много активно, но не чак толкова компетентно са използвани. В началото на войната Япония бързо потапя или неутрализира противниковите линкори. Затова и няма реален противник на "Ямато". В Атлантика, обаче ситуацията е коренно различна-там единствената авиация е съюзническата. Така че въздушни боеве няма как да има.
А и до 1941 г. Япония се готви да отрази американските атаки през Каролинските о-ви осъществени от линейния флот, подкрепени с набегови операции от самолетоносачите. За това сражение се е готвел "Ямато". Но много бързо Ямамото доказва на практика, че времето на линкорите е отминало безвъзвратно.Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
Намерих подробни данни за действията на червения флот в Балтика, по време на съветско-финландската война. Ще ги постна обаче във "военно изкуство".Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Originally posted by "Hartman"
Одзава,можеш ли да ми дадеш малко повече инфо за руските линкори "Советский Союз"?
Заложен в 1938 г., не е достроен.
Водоизместваме :
стандартно - 59 150 т, пълно - 65 150 т
Размери :
Дължина -269,4 м.
Широчина - 38,9 м.
Газене - 10,4 м.
Мощност -201 000 к.с.
Скорост - 28 възела.
Броня :
страничен противоторпеден пояс - 420-375 мм
странична бордова - 365-230 мм,
Бойни кули на главния калибър 495-230 мм,
рубка до 425 мм,
палубата 25+155+50 мм
Въоръжение :
9 х 406-мм
12 152-мм
12 100-мм зенитни оръдия,
40 37-мм зенитни оръдия, 4 хидросамолета.
В 1938—1940 г. са заложени 4 единици :
“Советский Союз”, “Советская Украина”, “Советская Россия” и “Советская Белоруссия”. Завършването на последния е прекратено през октомври 1940 г., на останалите през юли 1941 г.
Comment
-
Английската параноя
Линеен кораб “ВЕНГАРД”, Англия, 1945 г.
Заложен в 1941 г., спуснат на вода в 1944 г.
Водоиместване стандартно - 42 300 т, нормално - 48 000 т, пълно - 51 400 т.
Дължина - 248,3 м, широчина - 32,9 м, газене - 10,9 м.
Мощност - 80 000 л. с., скорость 26,5 възла.
Броня :
противоторпеден пояс 356-330 мм,
на бойните кули - 330 мм,
барбети - 406 мм,
палуба 127-153 мм.
Въоръжение :
8 х 381-мм,
16 х 133-мм универсални оръдия,
71 х 40-мм зенити оръдия.
Comment
-
Хе хе тия глупости от къде ги изкопа? Венгард е развивал малко над 31 възела на изпитанията, и над 30 при пълно водоизместване +това мощността е доста по висока.
А относно използуването на линкороте: те са идеалния кораб за северния атлантик и северно море. Там поради климатичните условия самолетоносачи не е възможно да се използуват ефективно-през зимата е невъзможно, а през "лятото" пак трябва да се разчита на "добро" време. Леките сили порадо по-лошата си мореходност просто не са в състояние да поддържат висока скорост (справка боят при Норд Кап) или пък да са ефективна оръжейна платформа.
Comment
-
Айде стига де :lol: Гоги, не ми разваляй впечатлението за теб.
А относно използуването на линкороте: те са идеалния кораб за северния атлантик и северно море. Там поради климатичните условия самолетоносачи не е възможно да се използуват ефективно-през зимата е невъзможно, а през "лятото" пак трябва да се разчита на "добро" време. Леките сили порадо по-лошата си мореходност просто не са в състояние да поддържат висока скорост (справка боят при Норд Кап)Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
Originally posted by "Gaden Gogi"
Хе хе тия глупости от къде ги изкопа? Венгард е развивал малко над 31 възела на изпитанията, и над 30 при пълно водоизместване +това мощността е доста по висока.
Я каде съм гледал когато съм го писал това?
Четыре турбозубчатых агрегата суммарной мощностью 130 тыс. л. с. сообщали линкору скорость 29,5 узла.
......Gaden Gogi харесва ли ти рисунката?
А относно използуването на линкороте: те са идеалния кораб за северния атлантик и северно море. Там поради климатичните условия самолетоносачи не е възможно да се използуват ефективно-през зимата е невъзможно, а през "лятото" пак трябва да се разчита на "добро" време. Леките сили порадо по-лошата си мореходност просто не са в състояние да поддържат висока скорост (справка боят при Норд Кап) или пък да са ефективна оръжейна платформа
ИИИИ ти само кажи къде ще ги пратиш, за да пратим и ние нещо!
:tup:
Comment
-
Нека да поговорим за :
Линкор “Бисмарк”, Германия, 1940 г.
Пълно водоизместване - 50 900 т
Дължина - 251м
Ширина - 36м
Газене - 10,6м
Мощност - 160 000к.с.
Скорост - 31в.
Гориво - 8170т
Въоръжение :
8 бр. 380мм
12 бр. 150мм
16 бр. зенитни 105мм
16 бр. зенитни 37мм
16 бр. зенитни 20мм
6 самолета Арадо 196
2 катапулта за изтрелване на самолетите
Comment
Comment