Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Линкорите

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    Така и не разбрах дали имате предвид техническото съвършенство на линкорите или кой колко е използвам. Вярно е че Ямато е използван досто рядко и затова е оцелял до 1944 г но пък през Втората световна война най-големия раг на флота е авиацията.

    На бойно поле България

    Comment


      #32
      Големите кораби на флота, линкорите са ползвани по-често, но рядко влизат в сражение. Така че, ролята им започва да се свежда донякъде до ескорт - при евентуална (наистина малко вероятна) среща с противникови кораби от подобен клас. Заради повишената роля на самолетоносачите и палубната авиация (много бърза и с много голям обсег) ролята на големите кораби бързо намалява.
      В тихоокеенската война те все пак се използват, например, ако се не лъжа има сражения с големи кораби през 1942 г. около Гуадалканал и други острови. Там често има и нощни сражения, за които японския флот се готви още отпреди войната. В тях авиацията няма особена роля (при липсата на подходящи навигационни прибори ... ), така че, големите кораби са от значение. В тези сражения обаче, макар и подготовката на японските екипажи да е много добра си проличава и техническото превъзходство на американския флот - наличеието на радари.
      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
      Проект 22.06.1941 г.
      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

      Comment


        #33
        Е, не че линкорите въобще не се използват, даже доста активно се използват, но наистина рядко влизат в сражение (най-често ролята им се свежда до артилерийска поддръжка на десант). Което определено поставя въпроса за съотношението цена/бойна ефективност. Явно за тогавашното флотско ниво по-далновидно би било да се влагат средства в самолетоносачи и поддържащи кораби, но пък линкорите си остават гордостта на флота (и основната му декорация ).

        Comment


          #34
          Воланд написа:
          Да, знам, че са само за примамка и то каква! Иначе, колкото пъти чета за тази операция, толкова пъти се чудя и на замисъла и на провеждането й. Много добре разработена и въпреки влиянието на човешкия фактор - много добре изпълнена. От японска страна разбира се.
          Замисъла на цялата операция според мен е следния:
          1. Императорския флот да загине в съзвучие с японската традиция и да се избегне позор подобен на Руската 2-ра Тихоокеанска ескадра и Hochzeeflot-а. Разбира се при японския начин на мислене това изобщо не е толкова чудно.Още в пътя на самурая е записано, че за да запази честа си воинът трябва да се хвърли срещу превъзхождащия го противник дори и да е заплашен от смърт.
          2.Тактически операцията не е целяла разгрома на американския флот-след битката при Марианските о-ви никой вече не мисли за това.Обаче да му се нанесът тежки загуби все още може.
          И тук е цялата гениалност на операцията-след 3 години непрестанни въздушни сражения Тойода и Одзава решават да използват за примамка останалите в строя самолетоносачи (общо 124 самолета) със слабо подготвени екипажи и старите линкори от типа "Фусо". Главния удар са нанасяли Курита с "Ямато","Мусаши", "Нагато","Конго" и "Харуна" и Шима с малкото останали боеспособни тежки крайцери. Одзава е трябвало да отвлече самолетоносачите на север и да отвори пролива Сан Бернардино за Курита, а Нашимура е трябвало да отвлече старите линкори на Кинкейд, за да се промъкне Шима.
          И замисъла като цяло се получава. Хелси още при съобщението за японски самолетоносачи с празни палуби се впуска на север. Олендорф и Кинкейд потапят "Фусо" и "Ямаширо", но оголват транспортите и ескортните самолетоносачи (с над 500 самолета на борда между другото .Никой в Пасифика не е можел и да допусне че през 1944 г. главния удар може да бъде нанесен от линкори.
          Само като забележка ще добавя, че в големите флотски операции, американците няма с какво да се похвалят. Спасява ги техниката и безкрайния запас от резервисти. :twisted: Нито една операция не е проведена като хората, при равностоен противник.
          А че тежките кораби са използвани-използвани са. Воланд вече спомена за сраженията за Гуадалканал. Там даже много активно, но не чак толкова компетентно са използвани. В началото на войната Япония бързо потапя или неутрализира противниковите линкори. Затова и няма реален противник на "Ямато". В Атлантика, обаче ситуацията е коренно различна-там единствената авиация е съюзническата. Така че въздушни боеве няма как да има.
          А и до 1941 г. Япония се готви да отрази американските атаки през Каролинските о-ви осъществени от линейния флот, подкрепени с набегови операции от самолетоносачите. За това сражение се е готвел "Ямато". Но много бързо Ямамото доказва на практика, че времето на линкорите е отминало безвъзвратно.
          Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
          Неизвестен руски адмирал

          Comment


            #35
            Намерих подробни данни за действията на червения флот в Балтика, по време на съветско-финландската война. Ще ги постна обаче във "военно изкуство".
            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
            Проект 22.06.1941 г.
            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

            Comment


              #36
              Originally posted by "Сержант Уханов"

              защо след 1935 г. ограничението отпада?
              a kakwo ще кажеш за Венгард??? Аз лично американските въобще не ги харесвам, по-калпава защита е трудно да се направи, всички останали са по-добре защитени, по моему Айова дори са линеини караицери а не линкори

              Comment


                #37
                Ми к'во да кажем за "Венгард"-нарязан е през 1956 г.
                Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                Неизвестен руски адмирал

                Comment


                  #38
                  Originally posted by "Hartman"

                  Одзава,можеш ли да ми дадеш малко повече инфо за руските линкори "Советский Союз"?
                  Линкор “Советский Союз”, СССР (проект).

                  Заложен в 1938 г., не е достроен.
                  Водоизместваме :
                  стандартно - 59 150 т, пълно - 65 150 т
                  Размери :
                  Дължина -269,4 м.
                  Широчина - 38,9 м.
                  Газене - 10,4 м.
                  Мощност -201 000 к.с.
                  Скорост - 28 възела.
                  Броня :
                  страничен противоторпеден пояс - 420-375 мм
                  странична бордова - 365-230 мм,
                  Бойни кули на главния калибър 495-230 мм,
                  рубка до 425 мм,
                  палубата 25+155+50 мм
                  Въоръжение :

                  9 х 406-мм
                  12 152-мм
                  12 100-мм зенитни оръдия,
                  40 37-мм зенитни оръдия, 4 хидросамолета.

                  В 1938—1940 г. са заложени 4 единици :
                  “Советский Союз”, “Советская Украина”, “Советская Россия” и “Советская Белоруссия”. Завършването на последния е прекратено през октомври 1940 г., на останалите през юли 1941 г.

                  Comment


                    #39
                    Английската параноя
                    Линеен кораб “ВЕНГАРД”, Англия, 1945 г.


                    Заложен в 1941 г., спуснат на вода в 1944 г.
                    Водоиместване стандартно - 42 300 т, нормално - 48 000 т, пълно - 51 400 т.
                    Дължина - 248,3 м, широчина - 32,9 м, газене - 10,9 м.
                    Мощност - 80 000 л. с., скорость 26,5 възла.
                    Броня :
                    противоторпеден пояс 356-330 мм,
                    на бойните кули - 330 мм,
                    барбети - 406 мм,
                    палуба 127-153 мм.
                    Въоръжение :
                    8 х 381-мм,
                    16 х 133-мм универсални оръдия,
                    71 х 40-мм зенити оръдия.

                    Comment


                      #40
                      Хе хе тия глупости от къде ги изкопа? Венгард е развивал малко над 31 възела на изпитанията, и над 30 при пълно водоизместване +това мощността е доста по висока.
                      А относно използуването на линкороте: те са идеалния кораб за северния атлантик и северно море. Там поради климатичните условия самолетоносачи не е възможно да се използуват ефективно-през зимата е невъзможно, а през "лятото" пак трябва да се разчита на "добро" време. Леките сили порадо по-лошата си мореходност просто не са в състояние да поддържат висока скорост (справка боят при Норд Кап) или пък да са ефективна оръжейна платформа.

                      Comment


                        #41
                        Айде стига де :lol: Гоги, не ми разваляй впечатлението за теб.
                        А относно използуването на линкороте: те са идеалния кораб за северния атлантик и северно море. Там поради климатичните условия самолетоносачи не е възможно да се използуват ефективно-през зимата е невъзможно, а през "лятото" пак трябва да се разчита на "добро" време. Леките сили порадо по-лошата си мореходност просто не са в състояние да поддържат висока скорост (справка боят при Норд Кап)
                        Няма да привеждам примери, а само ще кажа, че съюзниците използват конвойни самолетоносачи през цялата година. И имат самолети (Харикейни) на платформи поставени на транспортните кораби, които са влизали в състава на Мурманските конвои
                        Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                        Неизвестен руски адмирал

                        Comment


                          #42
                          Originally posted by "Gaden Gogi"

                          Хе хе тия глупости от къде ги изкопа? Венгард е развивал малко над 31 възела на изпитанията, и над 30 при пълно водоизместване +това мощността е доста по висока.

                          Я каде съм гледал когато съм го писал това?


                          Четыре турбозубчатых агрегата суммарной мощностью 130 тыс. л. с. сообщали линкору скорость 29,5 узла.
                          И като реванш, ....

                          ......Gaden Gogi харесва ли ти рисунката?


                          А относно използуването на линкороте: те са идеалния кораб за северния атлантик и северно море. Там поради климатичните условия самолетоносачи не е възможно да се използуват ефективно-през зимата е невъзможно, а през "лятото" пак трябва да се разчита на "добро" време. Леките сили порадо по-лошата си мореходност просто не са в състояние да поддържат висока скорост (справка боят при Норд Кап) или пък да са ефективна оръжейна платформа

                          ИИИИ ти само кажи къде ще ги пратиш, за да пратим и ние нещо!

                          :tup:

                          Comment


                            #43


                            albireo написа
                            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                            Comment


                              #44
                              Шефе, точно от теб неочаквах да извадиш тази снимка.
                              1991 Американските линейни кораби водат огън по иракски отбранителни съоръжения. Линкорите са 2, ВВ 63 "MISSOURI" и BB 64 "WISCONSIN" те могат да водят едновременно огън с 9те си 406мм оръдия МК 7 и да изтрелват КР "ТОМАХОУК".

                              Comment


                                #45
                                Нека да поговорим за :

                                Линкор “Бисмарк”, Германия, 1940 г.

                                Пълно водоизместване - 50 900 т
                                Дължина - 251м
                                Ширина - 36м
                                Газене - 10,6м
                                Мощност - 160 000к.с.
                                Скорост - 31в.
                                Гориво - 8170т

                                Въоръжение :
                                8 бр. 380мм
                                12 бр. 150мм
                                16 бр. зенитни 105мм
                                16 бр. зенитни 37мм
                                16 бр. зенитни 20мм

                                6 самолета Арадо 196
                                2 катапулта за изтрелване на самолетите


                                Comment

                                Working...
                                X