Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Митове и легенди...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Митове и легенди...

    Бих предложил в тази тема да се посмеем на неверните данни, публикувани за всякакви видове кораби. Започвам пръв:
    Данни за "стандартните" линкори на американския флот Тенеси, Колорадо и Айдахо - дебелина на пояса 406мм /реално 343мм/
    Норт Каролина - пояс 406мм /305мм в действителност/, скорост 28 /реално 26.7
    Саут Дакота - пояс 457мм външен, 280 мм броневи палуби две
    реално пояс - 310мм, вътрешен под 19 градуса, бронирана палуба една с дебелина 127-135+19мм подложка
    Айова 482мм пояс, външен, палуби - 2 общо 305мм :o :aaa: , скорост 33-35 възла
    Реално пояс 307мм+22мм, вътрешен под 19 градуса, палуба - 120-146мм+32мм подложка, скорост 32.5 възла.
    Бисмарк 200 мм бронирана палуба /без да броим горните!!!/
    КГV - пояс и чела на кулите 406мм, скорост 30 възла, далечина на плаване 15 000 мили при 14 възла
    Тежък крайцер Кент палуба след модернизация - 127мм!!! /реално 37мм/, погреби - 75мм
    Тежък крайцер Люцов - 127мм пояс, но Принц Ойген е 80мм - германците явно обичат да строят по-хубави кораби за врага!
    Ако се върна към ПСВ става още по страшно- всички немски дредноути имат 100-110мм /любимо число на авторите/ скос. В действителност е 30мм+20-30мм подложкау тоест не надвишава това на английските кораби от същата епоха
    П.В.

    #2
    Норт Каролина - пояс 406мм /305мм в действителност/, скорост 28 /реално 26.7
    Предполагам че едното е с налепа, а второто - след гланциране...
    "No beast so fierce but knows some touch of pity."
    "But I know none, and therefore am no beast."

    (Richard III - William Shakespeare)

    Comment


      #3
      Ако броим и коралите по дъното - да.Иначе говорим за данни за защитния пояс от броня.
      Също се сещам и за други легенди - Гангут най-великия линеен кораб на всички времена. Модернизиран със 100мм бронирана палуба през ВСВ.
      П.В.

      Comment


        #4
        De Ruyeter написа
        .Също се сещам и за други легенди - Гангут най-великия линеен кораб на всички времена. .
        Това пък кой го е измъдрил. То май че само Испанските линкори са по-слаби от тего.

        Comment


          #5
          руските автори. Но има и още по- умопомрачителни заключения. Непостроените линейни крайцери Измаил са по-силни от всичко дето плава - Баден, Баерн, Роял Соверин, Куин Елизабет, Фусо, Исе, американските стандарти. Ако заговорим за другата страна - интерпретиране н историческите факти - може направо да те хване страх. Половината немски флот пред ВСВ е потопен от руснаците /най-вече с атаки от страна на торпедни катери/. Само в една от атаките героя на Съветския Съюз ГУманенко потопява 2 есминеца и един лек крайцер :lol:
          А за Гангут - ако го сравняваме с ранните друдноути тип белерофон и Сейнт Винсънт и те са по-слаби от него, но са и по-старички.
          В момента търся инфо за боя при калиакра, защото нещо резултатите от боя /става дума през 1791г./ са доста двусмислени...
          П.В.

          Comment


            #6
            В тази връзка излезе на руски книгата "Парадокси на военната история" от Юрий Федорович Каторин. В книгата са описани предимно военноморски парадоксални събития, развенчаващи нечия незаслужена слава или показващи некадърно водене на военни действия.
            Като цяло ми беше интересно, макар да очаквах и парадокси за други родове войски.
            "...а крилете биват всякакви-каза враната..."

            Comment

            Working...
            X