Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Корсарите на Кайзера

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Какво имаш предвид, сега на бронепалубни ли ще ми играеш, или на ²² клас

    Comment


      #17
      на бронепалубни леките се появяват 20-30 години по-късно

      Comment


        #18
        А защо изобщо Шпее се насочва към Южна Америка? Според мен щеше да свърши по-добра работа в Пасифика- примерно да подпомогне Циндао или да нападне австралийците. Всъщност в Индийския океан щеше да свърши още по-добра работа, тъй като можеше да заплаши британските комуникации с Индия. Като знам какво постигат само "Емден" и "Кьонигсберг"...
        A strong toun Rodez hit is,
        The Castell is strong and fair I wis...


        блог за средновековна балканска история

        Comment


          #19
          Основният проблем пред този тип рейдери е липсата на защитени и снабдени бази. Циндао е единствената немска база, а тя може да бъде болкирана и наблюдавана. Това обрича рейдерите първата по-сериозна повреда да ги неутрализира. Но дори по-сериозен проблем са въглищата, защото по това време корабите са силно зависими от снабдяването с тях, а в подобна обстановка те могат да разчитат основно на снабдителни кораби (които обаче първо трябва да стигнат дотам и да се намерят) или на каквото успеят да свалят от пленени кораби или нападнати чужди бункеровъчни станции. А и двете искат време и ги обричат на риск. Още по-големи са нуждите на група от бойни кораби. Затова рейдерските действия далеч от родните брегове и при липса на бази в онези условия са били обречени на неуспех. Във ветроходната епоха корабите са зависели само от храна и прясна вода (както и ремонти, но те изискват по-малка технологичност), което е позволявало много по-голяма свобода.

          ПП Определено не е "спомагателен", такива са преоборудваните търговски кораби, т.е. нестроени специално за бойни действия, на които се поставят няколко оръдия, най-много с леко щитово прикритие и понякога с възможност да бъдат скрити, така че корабът да минава за невоенен. Подобни кораби, предвид начина на строене нямат никаква защита.

          Comment


            #20
            Guy de Mont Ferrand написа
            А защо изобщо Шпее се насочва към Южна Америка? Според мен щеше да свърши по-добра работа в Пасифика- примерно да подпомогне Циндао или да нападне австралийците. Всъщност в Индийския океан щеше да свърши още по-добра работа, тъй като можеше да заплаши британските комуникации с Индия. Като знам какво постигат само "Емден" и "Кьонигсберг"...
            Насочва се на там защото е разчитал да мърсува по комуникациите около Южна америка, все пак там е "пътя на селитрата", от която се правят ВВ, освен това е разчитал на "приятелските правителства да го снабдяват с комюр.
            За Емден: не е постигнал особенно много, първата среща с боен кораб и до там. Около Австралия също се помоткват линейни крайцери.
            За Циндао: а Японците какво? ще стоят и ще гледат?
            Иначе по руските форуми се гъбарката с идеята че етрябвало да му пратят подкрепления, я Брюхер а Фон дер Тан.

            Comment


              #21
              Това имах предвид - че Циндао лесно се блокира, те впрочем май го и блокират. А немската ескадра няма сили да се справи с японската. Затова най-вероятно е било правилно тези кораби да се върнат в Германия когато наближава войната. Особено "Гнайзенау" и "Шарнхорст", които май са били с изключително добре подготвени екипажи. Другият вариант, който Одзава спрягаше веднъж бе широки рейдерски дейстивя да се използват за отвличане на сили от британските ескадри с идеята това да се използва при генерално морско сражение. НО не знам доколко това е постижимо.

              Comment


                #22
                Gaden Gogi написа
                Za Шпее: полза от действията му йок, иначе удържа победа в битката при Коронел след коетосе насочва към Германяи като пътем решава да погледне 'що си чинят британците на Фолклендите, приближавайки пристанижето обаче забелязва някакви много съмнителни мачти да се насочват към изхода на залива (в смисъл не само мачтите, целите кораби) осеща се че това не е да добре, тръгва да бяга но....
                Иначе в негова чест е наречен последният от джобните линкори, като на сосовата надстройка има недпис "Коронел" в чест на биткта, а кулите от главният калибър носят имената на двата му крайцера :Шарнхост и Гнайзеннау.
                За въпросните кораби: към момента на построяването си те са прекрасни съдове, добре въоръжени и бринирани, при това красиви (аз даже знам кой прави техни модели и евентуално ще си купя един). В битката при коронел техни противници за остарели британски крайцери с екипаж от резервисти и резултатът е плачевен за Кредок, при фолклендите обаче споменатите мачти принадлежат на британските линейни крайцери, кораби от ново поколение...


                а на бас че си в грешка:p
                Гога, много си смел в оценките. действията на фон Шпее (и японските кораби също, впрочем) са единствените примери за мобилност на морската мощ, когато останалите адмирали се пробват да изкопаят окопи в морето. А на бас, че Даниц не е в грешка. Към 1914 г. няма общоприета класификация (каквато има в периода 1922-1939 г.). Тогава немските крайцери са известни като "Kleiner Kreuzer" - според скромните ми познания по немски (потвърдени от речника) това би могло да се преведе като "малък крайцер". А това е по-близо до въведената след това класификация -"лек", до колкото т. нар. леки крайцери след 1911-1912 г. в немския флот вече са с броневи пояс, така че желанието да ги изкараш "бронепалубни" според френско-руската класификация пък съвсем е в грешка. Просто ние сме приели да ги наричаме "бронепалубни" - което си е придобило гражданственост, ама пък не е точно.
                По въпроса защо Шпее се насочва към Южна Америка. Разчетът е бил прост - Циндао се очаквало да бъде блокиран от Япония, В Източната част на Пасифика британската търговия е била слаба, а и превозваните стоки са били далеч от представата за стратегически, в Чили е имало голяма колония немци и фон Шпее е разчитал да му осигурят поддръжката на чилийските власти чак до поставяне и ремонт на корабите в док. Освен това Валпарайсо е бил център на съответната зона от "Системата от етапи", а превозваната чилийска селитра е била далеч по-важна от китайския чай.
                Сега видях за "Емден" - ами потопения "Жемчуг" да не е пирога? Или миноносеца "Муске"? Ама хайде да не се заяждаме. Самия "Емден" е преследван от 4 военни и 7 спомагателни крайцера.
                Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                Неизвестен руски адмирал

                Comment


                  #23
                  Аз пък не съм съвсем сигурен, че се е очаквало блокиране на Цин-Тао на Вейхайвей от Япония. Възможно е да са искали да запазят свобода на действие, или просто да са активни и да са в неизвестност за врага.
                  В първите дни на войната и то вече през август, дори берлинската публика устройва акламация на японския посланик в германската столица, като се е смятало, че е възможно Япония да скъса съюза с Великобритания. Берлинската преса не спира хвалбите за японците. Разбира се, сигурността на ескадрата е била сериозна работа, готвели са се за всяка евентуалност.

                  Comment


                    #24
                    gollum написа
                    Това имах предвид - че Циндао лесно се блокира, те впрочем май го и блокират. А немската ескадра няма сили да се справи с японската. Затова най-вероятно е било правилно тези кораби да се върнат в Германия когато наближава войната. Особено "Гнайзенау" и "Шарнхорст", които май са били с изключително добре подготвени екипажи. Другият вариант, който Одзава спрягаше веднъж бе широки рейдерски дейстивя да се използват за отвличане на сили от британските ескадри с идеята това да се използва при генерално морско сражение. НО не знам доколко това е постижимо.
                    Много трудно постижимо е било - на границата на невъзможното като снабдяване. А като планиране през 1914 г. е било ненаучна фантастика. Прословутата малка далечина на плаване я имат всички - кой на 1000 мили повече, кой на по-малко. Но въглищата са вървяли с чудовищна бързина в пещите.
                    Предложената от мен Алтернатива беше исторически и психологически некоректна. Тя предполагаше широка инициатива на средното и висше планиращи звена, което липсва и не може да има през 1914 г. (спомнете си прословутия флаг "R" на мачтата на "Фридрих дер Гросе" и рейда на немските линейни крайцери в Ютландския бой") Още повече, че Тирпиц се опитвал да събере всичко в Северно море, за да даде бой на Кралския флот, но Вилхелм изпитвал свещен страх да не загуби линкор.
                    Според моята версия Германия трябваше да има поне 2 Крайцерски ескадри с флагмани "Блюхер" и "Фон дер Тан" (е, последния може и да не е на линия или да го заменят с "Йорк" да речем). Така Британия ще трябва да оперира поне с 4 линейни крайцера, за да парира набезите на немците. А опирайки се на Източна Африка Германия е имала по-голям шанс - тази територия трудно би се блокирала като Циндао, а ремонтните и снабдителни възможности са позволявали да се снабдяват корабите.
                    Но е трябвало други хора да са в Адмиралщаб тогава.

                    von Danitz написа
                    Аз пък не съм съвсем сигурен, че се е очаквало блокиране на Цин-Тао на Вейхайвей от Япония. Възможно е да са искали да запазят свобода на действие, или просто да са активни и да са в неизвестност за врага.
                    В първите дни на войната и то вече през август, дори берлинската публика устройва акламация на японския посланик в германската столица, като се е смятало, че е възможно Япония да скъса съюза с Великобритания. Берлинската преса не спира хвалбите за японците. Разбира се, сигурността на ескадрата е била сериозна работа, готвели са се за всяка евентуалност.
                    За никого не е била тайна какво е желаела Япония. Посещението на фон Шпее в Йокохама също минава доста прохладно. Да не говорим, че Британия се е пазела всячески от помощтта на Япония, но последната е искала да взема Шандунския полуостров още от Японо-Китайската война. Така, че не е имало дилема дали Циндао (Tsung-Tao< ако предпочита Даниц ) ще бъде мишена на Япония. Самата страна на Ямато успява да вземе всичко от Каролинските о-ви до Фиджи, та се налага специална конференция да помирява Австралия и Япония.
                    Last edited by Odzava; 20-02-2007, 12:50. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
                    Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                    Неизвестен руски адмирал

                    Comment


                      #25
                      Аха и Емден има броневи пояс тъй ли?
                      А Жемчуг си е стоял и се е облейвал в пристанището, за никакъв бой не става дума. Муске също не оказва съпротива 'щот си мисли че онова дето се задава е споменатият Жемчуг.
                      За мобилността: на какъв принцип го смяташ? по изминати мили или що? Британските линени крайцери дето го ступват май точно мобилност демонстрират дотичвайки от метрополията, а за окопите то това Флотът за Закрито море най-добр его умее

                      Comment


                        #26
                        Odzava написа
                        По въпроса защо Шпее се насочва към Южна Америка. Разчетът е бил прост - Циндао се очаквало да бъде блокиран от Япония, В Източната част на Пасифика британската търговия е била слаба, а и превозваните стоки са били далеч от представата за стратегически, в Чили е имало голяма колония немци и фон Шпее е разчитал да му осигурят поддръжката на чилийските власти чак до поставяне и ремонт на корабите в док. Освен това Валпарайсо е бил център на съответната зона от "Системата от етапи", а превозваната чилийска селитра е била далеч по-важна от китайския чай.
                        Явно не е успял да си я осигури, нали?
                        A strong toun Rodez hit is,
                        The Castell is strong and fair I wis...


                        блог за средновековна балканска история

                        Comment


                          #27
                          Германците си излизат от базите по дифо. Сушон също веднага тръгва.

                          Comment


                            #28
                            von Danitz написа
                            Германците си излизат от базите по дифо. Сушон също веднага тръгва.
                            A

                            Comment


                              #29
                              По инструкция, юрват веднага. Сушон е на Гьобен

                              Comment


                                #30
                                Gaden Gogi написа
                                Аха и Емден има броневи пояс тъй ли?
                                А Жемчуг си е стоял и се е облейвал в пристанището, за никакъв бой не става дума. Муске също не оказва съпротива 'щот си мисли че онова дето се задава е споменатият Жемчуг.
                                За мобилността: на какъв принцип го смяташ? по изминати мили или що? Британските линени крайцери дето го ступват май точно мобилност демонстрират дотичвайки от метрополията, а за окопите то това Флотът за Закрито море най-добр его умее
                                No coment - за пореден път сме свидетели на тенденциозно четене. Никъде не съм казал, че "Емден" е с броневи пояс. А Дуварския и Отрантските баражи сигурно немците са направили. Или са влачили мрежи около Хелголанд? А десетките дрифтери и въоръжени траулери сигурно от немските рибари са реквизирани?
                                За британските линейни крайцери - те са буквално "изритани" в морето от Фишер. Но Стерди изминава разстоянието до Фолклендите със 16 възела средна скорост. И проверявал срещнатите транспорти. На това аз не казвам мобилност. Мобилност е способността да накараш неприятеля да действа с изоставане в темпа след теб. А Британското адмиралтейство е било объркано до там, че да вярва, че Шпее ще мине през Панмския канал.

                                Guy de Mont Ferrand написа
                                Явно не е успял да си я осигури, нали?
                                Среща доста благосклонен прием в Чили, но е бързал да се прибира. Макар, че губи почти седмица за безсмислени китайски операции - върти бронепалубните си крайцери (или малките такива) между о-вите Мас-а-Фуера и Валпарейсо, за д опровергае слуховете, че е загубил 2 малки кораба при Коронел. А немците в Чили не само купуват въглища и провизии за немските рейдери. До 1916 г. почти целия екипаж на "Дрезден" се прибира в къщи. Разбира се първия беглец е лейтенант Канарис.
                                Last edited by Odzava; 20-02-2007, 13:04. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
                                Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                                Неизвестен руски адмирал

                                Comment

                                Working...
                                X