Понеже стана въпрос за сравнение междутези два кораба реших да отворя отделна тема където да изнесем фактите и да сравним техните възможности.
Понеже този път ме мързи да изнасям фактологи (ако все пак на някого му е любопитно ще напишем нещо) ще мина директно към съпоставката.
И понеже ми е най-интересно ще запо4на със скоростта.
Мицу(гледам него защото е по-бърз) на изпитанията постига 26.728 възела при водоизместване от 33,750 тона и мощност 87,494.
Най-високата скорост постигната от Худ е 32.07 възела при водоизместване от 42,674 тона и мощност 151 280 конски сили.
Това показва адмиралтейски коефициент(приравнен към 29 възела като средноаритмети4но на техните скорости и за съпоставимост) 194 и 326 съответно за Нагато и Худ.
Сега да сметнем на каква скорост биха могли да раз4итат двата кораба в бойни условия, т.е. пълно водоизместване и без форсаж на машините.
Нагато има пълно водоизместване 38.500 т и проектна мощност 80 000 кс.
За Худ показателите са 47.429 т и 144 000.
Данните са към момента на постъпване в строя.
Бойните им скорости биха били 25.2 за Мицу и 30.8 за Худ.
Мисля цифрите са достатъ4но красноре4иви.
Сега за защитата на цитаделата:
При Нагато цитаделата е защитена от 305 мм главен, вертикален пояс с висо4ина 2.74 м. Цитаделат на Худ се прикрива от броневи пло4и със същата дебелина но разположени под ъгъл 12 градуса и високи 2.9. О4евадно вертикалната защита на Худ е по-добра.
Хоризонталната защита и на двата кораба съдейки по описанията е доста голяма манджа с грозде 4иито основни съставки са палуби с дебелина до 3 , пастваме директно от сорсовете пък който иска да си гадае, за мен хоризонталната им защита е еквивалентна.:
Нагато:
Кормовая палуба изготавливалась из бронелистов НТ толщиной 38-25 мм. По краю бортового бронепояса проходила главная палуба толщиной 70 мм (броня НТ). Под главной палубой находилась средняя палуба. Толщина средней палубы составляла 51 мм, по краям палуба соединялась с нижним краем бортового бронепояса в 1.524 метра ниже конструкционной ватерлинии. Края, располагались под углом к борту и выполнялись из трех наложенных друг на друга бронеплит толщиной 25 мм (НТ). Нижняя палуба была толщиной 76 мм (НТ), равно как и вторая средняя палуба в районе кормы.Худ:
Decks (Horizontal)
Forecastle: 1 - 2in / 4.4cm - 5cm
Main: 1 - 3in / 2.5 - 7.6cm (averaged 2in / 5.1cm on the slope)
Upper: in - 2in / 1.9cm - 7.6cm
Lower: 1 - 3in / 2.5 - 7.6cm (3in / 7.6cm amidships in vicinity of boiler rooms)
След малко продължаваме с въоръжението, 4аст която предполагам пове4ето о4акват с нетърпение.
След кратко ровене в нета намерихме оценки за ка4еството на закалените броневи пло4и на японските и британски кораби към разглежданият период, както се и о4аква в пола на британската броня, като посо4еното превъзходство е 7,2%, което ще ре4е 4е 305 мм пояс на Худ е еквивалентан на 327 мм от японска стомана, ова ще ни потрябва когато смятаме зоните на свободно маневриране.
Понеже този път ме мързи да изнасям фактологи (ако все пак на някого му е любопитно ще напишем нещо) ще мина директно към съпоставката.
И понеже ми е най-интересно ще запо4на със скоростта.
Мицу(гледам него защото е по-бърз) на изпитанията постига 26.728 възела при водоизместване от 33,750 тона и мощност 87,494.
Най-високата скорост постигната от Худ е 32.07 възела при водоизместване от 42,674 тона и мощност 151 280 конски сили.
Това показва адмиралтейски коефициент(приравнен към 29 възела като средноаритмети4но на техните скорости и за съпоставимост) 194 и 326 съответно за Нагато и Худ.
Сега да сметнем на каква скорост биха могли да раз4итат двата кораба в бойни условия, т.е. пълно водоизместване и без форсаж на машините.
Нагато има пълно водоизместване 38.500 т и проектна мощност 80 000 кс.
За Худ показателите са 47.429 т и 144 000.
Данните са към момента на постъпване в строя.
Бойните им скорости биха били 25.2 за Мицу и 30.8 за Худ.
Мисля цифрите са достатъ4но красноре4иви.
Сега за защитата на цитаделата:
При Нагато цитаделата е защитена от 305 мм главен, вертикален пояс с висо4ина 2.74 м. Цитаделат на Худ се прикрива от броневи пло4и със същата дебелина но разположени под ъгъл 12 градуса и високи 2.9. О4евадно вертикалната защита на Худ е по-добра.
Хоризонталната защита и на двата кораба съдейки по описанията е доста голяма манджа с грозде 4иито основни съставки са палуби с дебелина до 3 , пастваме директно от сорсовете пък който иска да си гадае, за мен хоризонталната им защита е еквивалентна.:
Нагато:
Кормовая палуба изготавливалась из бронелистов НТ толщиной 38-25 мм. По краю бортового бронепояса проходила главная палуба толщиной 70 мм (броня НТ). Под главной палубой находилась средняя палуба. Толщина средней палубы составляла 51 мм, по краям палуба соединялась с нижним краем бортового бронепояса в 1.524 метра ниже конструкционной ватерлинии. Края, располагались под углом к борту и выполнялись из трех наложенных друг на друга бронеплит толщиной 25 мм (НТ). Нижняя палуба была толщиной 76 мм (НТ), равно как и вторая средняя палуба в районе кормы.Худ:
Decks (Horizontal)
Forecastle: 1 - 2in / 4.4cm - 5cm
Main: 1 - 3in / 2.5 - 7.6cm (averaged 2in / 5.1cm on the slope)
Upper: in - 2in / 1.9cm - 7.6cm
Lower: 1 - 3in / 2.5 - 7.6cm (3in / 7.6cm amidships in vicinity of boiler rooms)
След малко продължаваме с въоръжението, 4аст която предполагам пове4ето о4акват с нетърпение.
След кратко ровене в нета намерихме оценки за ка4еството на закалените броневи пло4и на японските и британски кораби към разглежданият период, както се и о4аква в пола на британската броня, като посо4еното превъзходство е 7,2%, което ще ре4е 4е 305 мм пояс на Худ е еквивалентан на 327 мм от японска стомана, ова ще ни потрябва когато смятаме зоните на свободно маневриране.
Comment