Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Линейните кораби през ПСВ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Линейните кораби през ПСВ

    Зна4и линейните крайцери сме ги разглеждали поне в 4-5 теми но на линейните кораби не сме обърнали нужното внимание. И ако при крайцерите нещата да са малко мътни (според един хер те хем били правени за бой в линия хем не били за такова правени, явно и той не знае) то при линейните кораби нещата са ясни,в смисъл за какво са правени.
    За по-коректно сравнение е хубаво да ги разделим на няколко периода или групи, за британските аз бих предложил следното делелне:
    1-ва група
    Дредноут, Белерофон,Сент Винсент,Нептун и Колосус.
    2-ра група
    Орион,КГ5,Айрън Дюк
    3-та група
    QE,R
    разните изгъзици полу4ени по наследство не ги броя поради о4евидни при4ини.
    Да 4уем предпложително делене за Германия, САЩ и Япония,
    Отдено може да разгледаме второразредните сили като Франция, Италия, Австро-Унгари и Русия,
    Ако и за това да си имаше специална тема коят замря някъде назад.

    #2
    Tо пък на Русия какво толкова да и разглеждаме? Тя има един единствен реализиран проект с доста съмнителни достойнства, победил на конкурса донякъде с връзки. Проекта им на линеен крайцер, реално е значително по-добре защитен и тежко въоръжен(а плановете за превъоръжаването му са още по-страховити) от реализираните им линейни кораби(особено от построените за Балтика), на Балтика линейните им кораби киснат през повечето време в Кронщад и имат много повече принос в организацията и набавянето на участници за контрареволюционни бунтове през двайсетте отколкото в каквито и да е военни действия през ПСВ и Гражданската война.
    А виж третата група британски кораби, в частност Queen Elisabeth, Warspite и дружки, е един чудесен линеен кораб - здраво въоръжен, здраво защитен, верно не чак толкоз бърз, но за бързи работи по това време си има Поправка, Ремонт и подобни
    Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

    Comment


      #3
      He he he, точно пък Измаил е еднин от най-безнадежждно глупавите проекти в историят на корабостроенето (конкурира го само пр.23, непостроеният Съветски Съюз) и то по съвсем простата при4ина: не са можели да го построят, оръдията за британски, валовете за машините Германски и Австроунгарски, лагерите за кулите Австро-Унгасрки, абе излагация абсолютна, а Севастопол може да е изгъзица ама другите второразредни също не сътвояват особенни шедьоври.
      По отношение на британските кораби: QE на изпитанията постигат доста висока скорост, при това с близко до максималното водоизместване и без форсиране на машините, виж R класът е тотална изгъзица и излагация, трябва да ги е срам 4е са построили такова нещо, вярно по-добри са от вси4ко което другите флоти имат, ама при нали4ието на QE да строят ТОВА, при положение 4е дори цените им са еднакви, срам срам срам.

      Comment


        #4
        Японските линкори през ПСВ са 2 групи:
        1. Додредноути, строени съобразно изводите след Цушима (тип Катори - 2 бр., "Аки", "Сацума", тип "Сетцу" - 2 бр.)
        2. Дредноути построенни по програмата "4-4" ("Фусо")
        Поради спецификата на военните действия в Тихия океан и политическия вектор на експанзия на Япония останалите 3 линкора са завършени към 1918 г. когато имат съмнителна бойна стойност. Но за 1915 г. "Фусо" е бил (поне според мен) е бил в челната тройка с QЕ и тип R.
        Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
        Неизвестен руски адмирал

        Comment


          #5
          По-скоро в 4елната 4-ка, и то в нейният край, след 3-те типа европейски 15" линкора: QE,R и Баден, подредени по сила, просто им отстъпва зна4ително по всеки параметър, но за сметк ана това е зна4ително по уда4ен от американските, като говорим за ПСВ, след нея основно заради компановъ4ната си схема (комбинация от монотонна и линейно-възвишена) имат доста по-малък модернизационен потенциал.
          Това е моята класация за последното поколение линкори (ако и това да е класификация по скоро по техни4ески, не по хронол;оги4ен показател).
          От втората група, явяваща се първо поколение на супердредноутите на първо място поставям Айрън Дюк, просто като най-съвършен от британските, а те са на първо място защото когато британците строят кораби с 343 другите още са зациклилили на 305 или пък тепърва преминават на този калибър, а когато се пестрашават да направя кра4ка нагоре ве4е трябва да ги сравняваме с QE, което е безсмислено поради явното превъзходство на пследният не само над вси4ки съвременници, пък и над доста от по-късните кораби.
          За първото поколение аз ли4но не бих за наел да двам оценка просто защото не ги харесвам, no kato se zamislq Делауеар е доста прили4ен кораб (нищо 4е е американски) зна4и на първо място той, после Нептун и останлите британски и на опашката германците номинирани за приза урод на годината и и нженерна изгъзица на епохата.

          Comment


            #6
            Gaden Gogi написа
            He he he, точно пък Измаил е еднин от най-безнадежждно глупавите проекти в историят на корабостроенето (конкурира го само пр.23, непостроеният Съветски Съюз) и то по съвсем простата при4ина: не са можели да го построят, оръдията за британски, валовете за машините Германски и Австроунгарски, лагерите за кулите Австро-Унгасрки, абе излагация абсолютна, а Севастопол може да е изгъзица ама другите второразредни също не сътвояват особенни шедьоври.
            По отношение на британските кораби: QE на изпитанията постигат доста висока скорост, при това с близко до максималното водоизместване и без форсиране на машините, виж R класът е тотална изгъзица и излагация, трябва да ги е срам 4е са построили такова нещо, вярно по-добри са от вси4ко което другите флоти имат, ама при нали4ието на QE да строят ТОВА, при положение 4е дори цените им са еднакви, срам срам срам.
            Не е срам ключовата дума. Ключовата дума е зор. R върви и на нефт и на въглища, а Kуин Елизабет и дружки само на нефт, пък нефта е дефицитен. Вероятно именно за това вместо да врътнат още няколко еднотипни дружки на Уорспайт и QЕ са врътнали класа R. Не коментирам проекта на Исмаил, но по принцип "линейния крайцер" Исмаил се предвижда да има по-големи оръдия, по дебел пояс и по-висока скорост от "линкорите". A има и още по-грандомански проект да довършат Исмаил с 406 мм. оръдия(руснаците поне договори не ги обвързват)
            Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

            Comment


              #7
              Нещо си в грешка R се е предвиждало да бъде на въглища но е завършен само на нефт.
              Относно Измаил: мераците и желанията са едно, реалните възможности са съвсем друго, то и аз планирах в4ера да правя разни неща на задната седалка на Бентлито с .. абе не е ваша работа с кой, ама не стана, та и руската работа таква, абсолютно същото се повтаря с пр 23 и 69 (това са Съветски Съюз и Кронщат).
              А ти като се 4удиш какво да правиш вземи си измери размера на соплата и ми се обади да ми кажеш 4е съм си затерял някъде лист4ето с размерите

              Comment


                #8
                Goga, към 1915 г. освен "Фусо" кораби с артилерия повече от 343 мм са едва 1 КЕ. Нито Баден, нито тип R са в играта. Така че до 1916 г. Фусо е напред в класацията. След това самите японци смятат кораба за неотговарящ на изискаванията на програмата 8-8. И залагат НАгато. Та Фусо е "линкор" до 1920 г. След това е ерзац-линкор по неволя.
                Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                Неизвестен руски адмирал

                Comment


                  #9
                  Ще има да вземаш, в строя към 18.11.1915 са всички кралици без Валиант и Малая, демек 3, като ще броим по този на4ин, аз съвсем наро4но предложих сравнение по поколения, но ако ще гледаме коли4ество към дадена дата то тогаwa нищо не може да се сравни с RN.
                  Впро4ем преди да се стигне до Нагато се минава през Исе.
                  При мерак може да сложим и недостроените кораби, Нагато,Нелсън,Худ +американските,
                  Аз ли4но не виждам Nагато с много (ако изобщо) да превъзхожда кралиците, и определено бледнее пред Худ и Нелсън... впро4ем това се отнся за вси4ки капитални кораби по онова време.

                  Comment


                    #10
                    Хм...абе аз като количество съм далеч от мисълта да сравнявам когото и да било с КФ. Ама края на поста ти е малко...как да кажа...прекален. Че 5-та ескадра са добри кораби - такива са. Че Худ е добър линеен карайцер - да. Ама да ги изкараш по-добри от Нагато. Това си е филия против която точно ти си се обявявал.
                    ДАй да се върнем и да караме по ред. Дай да постнем данните подобно на линейните крайцери и да видим как стоят нещата.
                    П.С. А Исе да не по-стока от Фусо. На практика почти същия линкор с прекомпонирана силова установка и средна артилерия. Нищо не е спечелено от инженерното разместване на кутийките на отсеците.
                    Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                    Неизвестен руски адмирал

                    Comment


                      #11
                      $ак пък филия, аз казах 4е Нагато не превъзхожда с кой знае какво кралиците, има малко по-мощни оръдия(но с облек4ена конструкция) и скорост, но пък защитата му отстъпва на тази на кралиците.
                      А предвид 4е худ е защитен поне на нивото на въпросните кралици а по скорост отстъпва само на някой от крайцерите...... ина4е при мерак може да направим разиграване от сорта QE или Худ срещу Нагато а при желание може и Нелсън срещу нагато и нека цифрите покажат кой е фил и кой не. по желание в оригинална конфигурация, при желание модернизирани и към ВСВ (по подразбиране Худ в последното не у4аства)

                      Comment


                        #12
                        Goga, има ги правилата, няма кой да води двубоя. А и японската доктрина не предвижда прост линеен двубой а комбинирано сражение. Но Нагато срещу Нелсън ще е 1:1. Останалото ще е като Байерн срещу Дредноут
                        Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                        Неизвестен руски адмирал

                        Comment


                          #13
                          Ха, игрови правила, ако са като онези дето бяха за една от форумнит игри и които предвиждаха константна маса кинти за целият период на играта (от което ми се изправи косата, а ти знаеш 4е е прекрасно 4уплива) не мерси.
                          Флотски концепции: ами освен сащианците вси4ки си имат някаква, нямам против да сравним кой какво би могъл да направи към дадена година.
                          Сравнение на отделните кораби: няма проблем, аз имам една 4удесна програмка за външна балистика трябва ми само инфо за ка4еството на японската броня към разглежданият период.
                          Естественно най-интересно ще е сравняването на концепциите и възможностите на флотите да ги реализират, ако и 4исленото превъзходство на РН да е твърде подавящо за подобен род сравнения.... та това ме навежда на мисълта 4е британците на гбят особенно от Вашингтонският договор, отървават се само от ненужните 12" линкори и крайцери, ядрото на флота остава непокътнато.

                          Comment


                            #14
                            Класът "Р" не са изцяло на течно гориво - просто англичаните не могат да си позволят лукса да бъдат на течно гориво.По тношение на Нагато срещу Нелсън - Нелсън го превъзхожда и по защита и по огнева мощ, само му отстъпва по скорост.
                            П.В.

                            Comment


                              #15
                              Ха, намерих си данни за изпитанията на Нагато и Мицу (и на доста други) значи като направим сметките при пълно водоизместване и без форсаж (те не саги зорили много на изпитанията) биха вдигали 25.12 и 25.19, Малая при същите условия 23.29.

                              Comment

                              Working...
                              X