В следствие на договорите ограничаващи морските въоръжение се стига до прецедент в историята на корабостроенето: капитални кораби (линени кораби и линейни крайцери) биват многократно модернизирани вместо да бъдат заменени с нови, четсо пъти сумата на модернизацията надхвърня в пъти построечната цена и дори цената на нов капитален кораб.
В междувоенният период с коренна модеринизация се занимават всички водещи флоти без френският.
Наблюдават се два подхода/
При първият от тях прилаган само на линейни кораби (все пак линейни крайцери имат само Англия и Япония) се осилва хоризонталнат защита (според договорите бордовата броня не трябва да се пипа) в някой от случаите се модернизира главният калибър и подменя спомагателният. Допълнителното водоизместване се компенсира посредством були. Пряк резултат от споменатите промени се явява спадането на скоростта.
Вторият вариант на модернизация е насочена към подобряване защитата, осъвременяване на въоръжението но за разлика от предходният вариант запазване и дори увеличаванена скоростта. На такава модернизация са подложени британските и японски линейни крайцери както и италианските линейни кораби. При този случай були не се добавят а на италианските и японскикораби обводите са подобрени через удължаване на корпуса в носа или кърмата.
Анализ на двата подхода в следващият епизод.
Също там ще докажем как британците са се справили най-добре и в двата случая
В междувоенният период с коренна модеринизация се занимават всички водещи флоти без френският.
Наблюдават се два подхода/
При първият от тях прилаган само на линейни кораби (все пак линейни крайцери имат само Англия и Япония) се осилва хоризонталнат защита (според договорите бордовата броня не трябва да се пипа) в някой от случаите се модернизира главният калибър и подменя спомагателният. Допълнителното водоизместване се компенсира посредством були. Пряк резултат от споменатите промени се явява спадането на скоростта.
Вторият вариант на модернизация е насочена към подобряване защитата, осъвременяване на въоръжението но за разлика от предходният вариант запазване и дори увеличаванена скоростта. На такава модернизация са подложени британските и японски линейни крайцери както и италианските линейни кораби. При този случай були не се добавят а на италианските и японскикораби обводите са подобрени через удължаване на корпуса в носа или кърмата.
Анализ на двата подхода в следващият епизод.
Също там ще докажем как британците са се справили най-добре и в двата случая
Comment