Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бг флот - бета тест

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    След около година писане и справки почти целия Български флот е на "Вимпел". Остава да се сложат страниците на още няколко кораба, но те са си спомагателни. Така да се каже - на втори план.
    Има обаче друг проблем - вече неколкократно проявяват интерес към нашите кораби хора с никакви или слаби познания по български език. Моите познания по западните езици пък не позволяват литературен превод на написаното на български.
    Та имам следната молба - би ли помогнал някой за превода на страниците на Бг-флота на английски език. Като разбира се авторството право ще му бъде защитено чрез упоменаване на всяка преведена страница.
    Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
    Неизвестен руски адмирал

    Comment


      #17
      Зачетох се в статията за крайцера "Надежда". Има някои правописни и стилови грешки на български. И има някакво объркване с датите:
      "Спуснат е на вода на 10.09.1898 г. Приет е на 22.10.1898 г. от капитан II ранг Пол Пишон с новосформирания български екипаж в Бордо." и малко по-късно "На 18.10.1898 г. рано сутринта крайцерът застава пред Евксиноград, където е инспектиран от княз Фердинанд. " Може би е приет на 22.09?

      Comment


        #18
        Благодаря за забележките - ще ги оправя. В смисъл - ще оправя правописните (те са от бързане), а стилистичните :shrug: Още на времето моите учителки така и не успяха да ми обяснят какво е това животно стила (ако и да четох на времето "Упражнения по стил" - ама там човека се упражняваше, аз зяпах неразбиращо). Та за съжаление - толкова може пианиста ...
        За датите - приета е на 18.11.1898 г. Коригираме го веднага ...
        Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
        Неизвестен руски адмирал

        Comment


          #19
          Т. е. пристига в Евксиноград на 18.11, а е приет в Бордо на 22.10? Нали под "приемане" се разбира, че изпълнителят предава, а възложителят приема поръчката, в случая кораба (със или без забележки)? И вероятно в същия момент корабът е записан в нашия флот, щом по пътя насам е изпълнил първото посещение на български военен кораб в чуждо пристанище.
          А под "стилови грешки" имам предвид най-вече "бъдещето за комплектоване на бъдещия флот", ама има и други дреболии. Когато не ме мързи, може да обърна повече внимание.

          Comment


            #20
            Е, тафталогията съм се стремил да я избягвам където мога. Но някъде съм пропускал. Пак ще погледна. Да- приет е официално от командира тогава, макар и още не въоръжен се води официално първият ни кораб посетил чуждо пристанище. Във флота е зачислен (в смисъл първо е приет - т. е. официално е "получен" от България от корабостроителницата, а в списъците на флота е записан когато е пристигнал в страната. На някои кораби им се е случвало да потънат преди да ги включат във флота. Например японския "Чичишима"). Ако не броим корабите на Дунавската флотилия разбира се. Но те са си полу-военни.
            Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
            Неизвестен руски адмирал

            Comment


              #21
              Предлагам тук да продължим дискусията за поправките по "Вимпел".

              Ако искаш да започнем с юбимите ти японски кораби. На първо място Ямато. Дебелината на челата на кулите е 650мм, покрива е 270мм, тилната плоча е 190мм. Страните не помня колко са, но ще погледна. Броневият пояс е 410мм по 20 градуса наклон, изтъняващ до 75мм към дъното. Барбетите са 546мм, рубката 500мм. Далечината на плаване е към 7200 мили, не 12 800. Не зле да се даде и дължината и ширината на бронирания пояс - 5.5м. ширина. Главният калибър е 460/45, не 457мм.
              Някои неща наистина съм ги дал занижени, обаче други ... :
              Въоръжението на новите линкори било невиждано до тогава. Новите 460 мм оръдия били разработвани още в началото на 20-те години, когато се предполагал строежа на корабите по програмата 8-8. За
              Тук всичко е ОК.

              За бронята - ще го оправим. Самия Броневи пояс е описан както си го дал, е не съм писал 5500 мм, а 5,5 м, но да ме простят инженерите, то си е едно и съще.

              Хм ... сигурно си гледал не таблицата, а старото описание. Ей сега го махаме.

              Давай друго какво ти е направило впечатление. Аз данните съм ги сравнявал в няколко източника и не твърдя, че винаги съм ги вземал от най-правилния. А и японските кораби се писаха първи, та много от организацията на работата тогава едва се проработваше.
              Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
              Неизвестен руски адмирал

              Comment


                #22
                Тази вечер ще проверя за ширината защото я знам като 38.9м. Също така и водоизместването го знам от Дълин и Гарцке кат 65 000, ама айде там ням да дребнеем за няколко хиляди тона.
                На мен ми е любим Нагато, та искам да му дам данните след модернизацията. Той е много интересен, защото схемата му е инкрементална и някои части на корпуса се запазват непроменени, други значително са усилени.
                П.В.

                Comment


                  #23
                  Аха, и на мен ми е любим - "Нагато" + "Ямаширо". А реалното водозиместване на "Ямато" при построяването никога няма да го знаем със сигурност. Голяма част от документацията изгаря при априлските бомбардировки на Токио 1945 г.
                  Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                  Неизвестен руски адмирал

                  Comment


                    #24
                    Това което мога да допълня за Ямато е следното горна палуба, извън цитаделата 35-50мм, траверси 300мм под 25 градусов наклон носов и 270-300мм кърмов.
                    За Нагато 305мм броневи пояс /реално 299мм/, започващ от 47 шпангоут и стигащ да 269. Ширина 3.05м, от които 1.98 над водата и 1.07м под нея/10 фута/. Дължина на пояса 134м. Под водата поясът постепенно изтънява в горната част до 149мм, а в долната е до 75мм. Неговата ширина е 0.3044м.
                    Цитаделата е с дебелина 229мм и е дълга 110м.Дебелина на челата при построяване 356мм, страни 280мм, покрив 124мм, рубка 371мм.Траверсите са 324-249мм, а кърмовият е 249мм.
                    Палуба - горна 25-38мм на полубака, горна бронирана 70мм, долна 25+25, на скосовете 50мм.Противоторпедна преграда 50-75мм.
                    Барбети 249-300мм
                    Модернизация - Чела на кули -460мм, покрив 250мм, барбети 430мм. Барбетът под палубата е удебелен от 75 на 290мм. При кула А не се увеличава хоризонталнта защитта, но скосът е удебелен и става 270-280мм, изтъняващ до 124мм в средата и до 57мм при свръзката с борда. Хоризонталната защита не е увеличена, защото просто мястото е твърде малко.Хоризонталната защита при кула В става 174мм+70мм на горната палуба. Горната част на скоса се запазва 50мм. долната е увеличена с още 44мм монтирани върху 4х25мм листа, та общо 146мм.
                    Хоризонталната защита при кула 3 е 165мм+70мм горна палуба /стара/. Японците не бронират скосовете както при носовите кули, а монтират вертикален вътрешен пояс направо към противоторпедните прегарди. Той е съставен от две части. Горната е дебела 249мм и изтънява до 165мм.Долната плоча е 279мм и изтънява към дъното до 200мм. При кула 4 конфигурацията е малко променена и понеже корпусът е по извит се ограничават до дна плоч с дебелина 249мм в горната част, изтъняваща до 125мм в долната част.
                    Увеличена е далечината н аплаване и тя достига до 8500 мили при 16 възла.
                    Last edited by De Ruyeter; 24-07-2007, 10:34.
                    П.В.

                    Comment


                      #25
                      За 'Нагато" коя модернизация споменаваш - 1934-36 г.?
                      Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                      Неизвестен руски адмирал

                      Comment


                        #26
                        да, тази. Ти даже ме подсещаш, че за да е всичко ОС трябва да се споменат и предходните модернизации, и смяната на въоръжението и ПТЗ- то
                        П.В.

                        Comment


                          #27
                          Давай, пък аз под акомпанимента на Ramstein ще напиша малко за службата му
                          Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                          Неизвестен руски адмирал

                          Comment


                            #28
                            По време на модернизацията от 1934-36 са инсталирани нови були междеу кула 1 и кула 4 с дължина 137.144м или 63.15% от дължината на корпуса. Височината им е 13.5м, ширината 2.84м. В горната част на булите минава коридор запълнен със стоманени тръбии диаметър 225мм. Горният край на булите се намира на 1.76 над ватерлинията.
                            Увеличава се водоизместването на корабите и стандартното достига 39 030 тона - Нагато и 39 050 - Муцу. Пълното водоизместване на Нагато е 46 356 при газене 10.04м. По време на модернизацията са сменини стволовете от главния калибър. Освен това е увеличен ъгъла на възвишение от 30 до 43 градуса и далечината на стрелбата се увеличава от 33 000 на 37 000м. Демонтирани са 2 140мм оръдия от носовия каземат, а на останалите е увеличен ъгъла на стрелба и по този начин оръдията и от двата реда стрелят на 20 000м /преди това са стреляли на 15 800 горен реди и 17 000 - долен ред/. Ъгъл на възвишение на оръдията от долния ред +35, на горния +25.
                            През 1934 на въоръжение в японския флот постъпват 25мм автомати, които постепенно заменят старите 13мм и 40мм скорострелки. През същия период са снети 4 подводни ТА и едностволите 40мм оръдия.

                            Силовата установка също е модернизирана. Турбините са заменени с нови. Мощността на машините на Нагато нараства до 84 000к.с. На линкорите поставят 10 котли /4 големи и 6 малки/ тип RO. Всички работят на течно гориво с налягане 22кг/см2, при температура на парата 300 градуса. Модернизираната машинна установки тежи 3140 тона на Нагато и 3071 тона - Муцу.
                            По време на изпитанията е достигната мощност от 82300к.с и скорост от 24.98 възла, максимално 25.2. /Нагато/
                            Муци при по-малка мощност - 81 443к.с. развива 25.28, максимална 25.7.
                            Запасът от гориво е 5788 /Нагато/ и 5690 /Муцу/.
                            Цената на модернизационните работи възлиза на 50 920 816 йени /общо за двата линкора/.
                            П.В.

                            Comment


                              #29
                              За Хипер може да коригираме малко - пояс 80мм под наклон 12 градуса, в кърмана 70мм, в носа 40мм, изтъняващ към 20мм. Ширина на 80мм част 2.75м, на 40мм част - 3.75м. Кули чело 160мм, наклонена част 105, покрив - 70мм.
                              Палуба - основна 30мм, на места 20мм и 40мм. Горна 25мм изтънаваща до 20мм и дори 10мм на места. Остааалото е ок.
                              П.В.

                              Comment


                                #30
                                ОК, добавяме го днес - утре.
                                Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                                Неизвестен руски адмирал

                                Comment

                                Working...
                                X