Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Хоризонтална защита на модернизираните линкори

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Хоризонтална защита на модернизираните линкори

    в тази тема ще се опитам да изложа колкото се може по-подробно хоризонталната защита на модернизираните и немодернизирани линкори, за да може незапознатият читател да придобие някаква представа за тях.Ще дам тяхната финална конфигурация - т.е. отпреди началото на ВСВ, тъй като някои кораби претърпяват множество модернизации през 20-те години.
    Великобритания:
    "Р" класа практически без промяна три палуби по 25мм/ на скоса две плочи по 25мм НТ стомана/.На втората палуба има част от участък, който е 32мм.Частично е модернизиран Роял Оук - над погребите е монтирана 4" нецементирана броня, като старата 25мм е демонтирана.
    Куин Елизабет - разпадат се на 4 групи по начина на брониране - Вълиант и Куин Елизабет - 1" нецемнтирана стоманта +1.5" "Д" стомана върху машините и котлите и 4"+1 върху погребите.Втората палуба е монолитна 79.8мм.Над машинното има и трета 24.9мм., както и над носовата група кули.
    Уорспайт - има още по мощна палуба -4"+1" на погребите и 2.5+1.5" на машините.Горната палуба и лодъчната са със същата дебелина.Най-слабо модернизирани са Бархъм и Малая, коинт имат подобрена броня върху погребите - 4"+1".
    На класа Нелсън броневата защитаи така си е мощна и англичаните не я увеличават - върху погребите е 159+12.44мм, а при машините 93мм+12.44мм ламинация
    На Могъщия Худ халубите са аналогични с тези на "Р" класа и на Куин Елизабет отпреди модернизацията - 3 палуби по 25мм в края 32мм, на скоса 50мм от НТ стомана.Само погребите са сравнително добре /за стандартите на 1920г. защитени / 76+19+50+32/ в носа, а в кърмата 76+50+32мм.
    Следващ клас са Рипълс и Ринаун .След последната голяма модернизация Рипълс има палуба на погребите 95мм+49.8мм, на машините 87мм+ 24.9мм, а на котлите 75+25мм.Ринаун е с 100+24.9мм на погребите, 62.25мм+49.8мм на машините и на котлите.И двата кораба имат 24.9мм горна лодъчна палуба
    П.В.

    #2
    Това всичкото в имперски инчове ли е?
    Can't talk! Got to Shoot!

    Comment


      #3
      да, понеже в англоезичната литература не се пресмятат ничовет например 4" дали са 102мм или 99.6мм, а само ги пишат еди колко си инча, пък читателят знае британската и стандартната инчова система е добре, че направи това уточнение.Между другото на инчова система са и японците до към 1920 /нали техни учители са англичаните/.Даже първите тежки крайцери - Аоба, Фурутака, Миоко също са на инчова систем.После минават на метрична и Нагато след модернизацият, Ямато си е на метрична
      П.В.

      Comment


        #4
        Aми пиши нататък. Аз лично няма какво да кажа по въпроса. В "криле" линкора вече го потопихме:mhehe: . Но пък ми е интересно да попрочета нещичко за защитата, примерно на американските линкори
        Can't talk! Got to Shoot!

        Comment


          #5
          Американските линкори се делят условно на въглищни и такива с течно гориво, като идеята на конструкторите е да ъпгреднат бронята до нивото на послединет нефетени линкори - класовете Тенеси и Колорадо.
          На класа Арканзас основната палубна броня е 44.5мм+44.5мм+31.75мм - това е STS стомана на 12.7мм подложка от мека стомана.Противоосколочната палуба е 25.4мм, а горната лодъчната е 12.7мм-6.35мм
          При следващият клас Ню Йорк /Тексас/ се повтаря абсолютно същото разположение на палубите със същите дебелини.
          При Невада, когото явно американците считат за по-ценен, заради защитата "всичко или нищо" бронираната палуба е 44.5мм+44.5мм+51мм STS стомана.Горната палуба е 12.7мм, противоосколочната е 25.4мм, скосът е 76мм
          При класа Пенсилвания защитата се запазва на същото ниво - горна палуба 12.7мм, в края 31.75мм
          основна или бронева два слоя по 31.75мм+ 44.5мм и подложка от 12.7мм от мека стомана.Противоосколочна - 25.4мм
          Клас Ню мексико започва направо с бронева палуба - 44.5+44.5мм+51мм
          Противоосколочна 70мм на три слоя 25.4+38+32
          Клас Тенеси + Уест Вирджиния от класа Колорадо - 44.5+44.5мм+51мм, противооосколочна 25+38мм, а бомбова или горна 32мм.В райно на погребите е 44.5мм+44.5мм+76мм
          На Колорадо и Мериланд главната бронева е 44.5+44.5мм, горната е 32мм, а противоосколочната 25.4мм+38мм
          П.В.

          Comment


            #6
            Японските линейни крайцери Конго имат следната хоризонтална защита.Основната бронева палуба е 75мм нецементирана броня или 3 инча от "Д" стомана на 19мм подложка от НТ стомана.Скосовете на серията Конго в горната част също са удебелени и достигат 75+19мм.
            Горната палуба е 1.5" или 38мм.
            На Фусо и Исе палубата е следната основна бронева: 82мм нецементирана стомана+32мм от НТ.На скосовете същата дебелина с изтъняване до 25мм в долна част.Средната палуба е от 13мм НТ, а бомбовата от 35мм НТ.При машинното защитата е 67мм+32мм върху подложка от 19мм.Средната палуба е 12мм, а бомбовата 35мм
            Най-много е модернизиран Нагато и близнакът му Муцу.Горната палуба е 25мм в центъра - в края 51мм, втората е 70мм НТ, а третата или втората бронева е от 2Х25мм плочи от "Д" стомана и една от 25мм НТ.При погребите нещата стоят по различен начин при кула 1 и 4 дебелината е като над машинното, над кула две е 25+70+178мм, на кула 3 бронята е 25+70+165мм.На скосовете на погребите дебелината на участъци, вярно неголеми достига 250-280мм
            Last edited by De Ruyeter; 14-04-2005, 10:28.
            П.В.

            Comment


              #7
              To за това рецептата при японските е била, бум няколко торпеда за да спре и после :fire: :fire: :fire: бомби и ракети колкото поеме, докато не потъне.
              Can't talk! Got to Shoot!

              Comment


                #8
                в смисъл искаш да кажеш, че е било слабо ПТЗ-то ли?Тое било абсолютно идентично с английското - в булите на линкорите и тежките крайцери са слагани стоманени тръби, които са повишавали устойчивостта на кораба и донякъде са противодействали на торпедата /това вече в зависимост от големината на заряда и вида му - ТНТ, аматол, торпекс, хексанит/.На английските кораби от класа Куин Елизабет, "Р", Худ Ринаун, Рипълс булите също са пълни със стоманени тръби.Американското ПТЗ е най-широко /обемисто/ около 8-10м след модернизацията, но проблемът е, че стените му са тънки и лесно се деформират - дебелината на някои противоторпедни прегради е само 6-9мм, вместо 12-15 или 25мм
                П.В.

                Comment


                  #9
                  De Ruyeter написа
                  в смисъл искаш да кажеш, че е било слабо ПТЗ-то ли?Тое било абсолютно идентично с английското - в булите на линкорите и тежките крайцери са слагани стоманени тръби, които са повишавали устойчивостта на кораба и донякъде са противодействали на торпедата /това вече в зависимост от големината на заряда и вида му - ТНТ, аматол, торпекс, хексанит/.На английските кораби от класа Куин Елизабет, "Р", Худ Ринаун, Рипълс булите също са пълни със стоманени тръби.Американското ПТЗ е най-широко /обемисто/ около 8-10м след модернизацията, но проблемът е, че стените му са тънки и лесно се деформират - дебелината на някои противоторпедни прегради е само 6-9мм, вместо 12-15 или 25мм
                  Не бе нищо не искам да кажа за защитата. Просто поради някаква странна причина явно с торпеда са ги спирали и после са ги довършвали с бомби и ракети, няма един дето да е потопен само с бомби или само с торпеда, а потопени само с артилерийски огън май се броят на пръстите на едната ръка(забравих вече как се казваха тия дето дават фира при засадата организирана от американските стари линкори при Филипините). А двете най-големи корита - Ямато и Мусаши май "поемат" по десетина бомби и пак толкоз торпеда, въобще без участието на каква и да е артилерия
                  Can't talk! Got to Shoot!

                  Comment


                    #10
                    Принципно най-ефективни срещу голям брониран кораб са торпедата.По този начин са потопени Ямато, Мусаши, Конго, Хией след 85 попадения е добит с торпеда от Ентърпайз, Исе е Хиюга са потопени на плитккот, но пак от торпеда.В протока Суригаао американците взривяват стария линкор Фусо благодарение на торпеда.Шарнхорст е потопен преимуществено с торпеда.Бисмарк е потопен от торпеда+ отваряне на кингстоните.Рипълс и Принс ъф Уелс стават жертва на торпеда, както и Роял Оук и Бархъм.В американския флот Оклахома е потопен с торпеда.В храбрия италиански флот Кайо Дуилио е изваден от строя за цялата война.
                    Потопен от бомби са много малко линкори - съветския дредноут "Марат", немския Гнайзенау е изваден от строя, Тирпиц с 5.4 тонни бомби Толбой, Аризона, Рома с телеуправляема бомба.Потопените от артилерийски огън са най-малко - Худ, Бретан, Киришима.Ямаширо е потопен от торпеда и артилерийски огън.
                    П.В.

                    Comment


                      #11
                      Италианските линкори имат многослойна защита, изработена от високоеластична стомана НТ и РО /хомогенна стомана Пиестро омогене/.
                      Разположението на хоризонталната броня на Дуилио и Чезаре е следното:
                      горна или бомбова палуба - 30мм+10мм, втора палуба - 32мм, трета /бронева - 80мм на машините, 40мм - две плочи от по 20мм на скосовете.Върху погребите цифрата е 100мм на плоската частКъм борда изтънява до два листа от 10+11мм
                      При френските дредноути от класа Бретан - те изобщо не са модернизирани палубата е на три етажа - 40мм, 45мм и 30мм.Скосовете са 70мм.

                      Ак сравним старите британски с немските от периода на ПСВ Дерфлингер и Баден излиза, че хоризонталната защита на англичаните е малко по-добра.
                      На Дерфлингер палубите са 25мм горна, 30 мм долна или бронева и 30мм на скосовете.Батарейната е небронирана, а вкрая на 25мм тя се удебелява до 50мм.
                      На Баден има също две палуби от 30мм горна и 60мм бронева със скос от 30мм.Скосът е тънък, тъй като има 3 метров слой от въглища върху скос, който допълнително намалява енергията на снаряда.Счита се че един метър въглища = 1"
                      Last edited by De Ruyeter; 14-04-2005, 17:30. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
                      П.В.

                      Comment

                      Working...
                      X