в тази тема ще се опитам да изложа колкото се може по-подробно хоризонталната защита на модернизираните и немодернизирани линкори, за да може незапознатият читател да придобие някаква представа за тях.Ще дам тяхната финална конфигурация - т.е. отпреди началото на ВСВ, тъй като някои кораби претърпяват множество модернизации през 20-те години.
Великобритания:
"Р" класа практически без промяна три палуби по 25мм/ на скоса две плочи по 25мм НТ стомана/.На втората палуба има част от участък, който е 32мм.Частично е модернизиран Роял Оук - над погребите е монтирана 4" нецементирана броня, като старата 25мм е демонтирана.
Куин Елизабет - разпадат се на 4 групи по начина на брониране - Вълиант и Куин Елизабет - 1" нецемнтирана стоманта +1.5" "Д" стомана върху машините и котлите и 4"+1 върху погребите.Втората палуба е монолитна 79.8мм.Над машинното има и трета 24.9мм., както и над носовата група кули.
Уорспайт - има още по мощна палуба -4"+1" на погребите и 2.5+1.5" на машините.Горната палуба и лодъчната са със същата дебелина.Най-слабо модернизирани са Бархъм и Малая, коинт имат подобрена броня върху погребите - 4"+1".
На класа Нелсън броневата защитаи така си е мощна и англичаните не я увеличават - върху погребите е 159+12.44мм, а при машините 93мм+12.44мм ламинация
На Могъщия Худ халубите са аналогични с тези на "Р" класа и на Куин Елизабет отпреди модернизацията - 3 палуби по 25мм в края 32мм, на скоса 50мм от НТ стомана.Само погребите са сравнително добре /за стандартите на 1920г. защитени / 76+19+50+32/ в носа, а в кърмата 76+50+32мм.
Следващ клас са Рипълс и Ринаун .След последната голяма модернизация Рипълс има палуба на погребите 95мм+49.8мм, на машините 87мм+ 24.9мм, а на котлите 75+25мм.Ринаун е с 100+24.9мм на погребите, 62.25мм+49.8мм на машините и на котлите.И двата кораба имат 24.9мм горна лодъчна палуба
Великобритания:
"Р" класа практически без промяна три палуби по 25мм/ на скоса две плочи по 25мм НТ стомана/.На втората палуба има част от участък, който е 32мм.Частично е модернизиран Роял Оук - над погребите е монтирана 4" нецементирана броня, като старата 25мм е демонтирана.
Куин Елизабет - разпадат се на 4 групи по начина на брониране - Вълиант и Куин Елизабет - 1" нецемнтирана стоманта +1.5" "Д" стомана върху машините и котлите и 4"+1 върху погребите.Втората палуба е монолитна 79.8мм.Над машинното има и трета 24.9мм., както и над носовата група кули.
Уорспайт - има още по мощна палуба -4"+1" на погребите и 2.5+1.5" на машините.Горната палуба и лодъчната са със същата дебелина.Най-слабо модернизирани са Бархъм и Малая, коинт имат подобрена броня върху погребите - 4"+1".
На класа Нелсън броневата защитаи така си е мощна и англичаните не я увеличават - върху погребите е 159+12.44мм, а при машините 93мм+12.44мм ламинация
На Могъщия Худ халубите са аналогични с тези на "Р" класа и на Куин Елизабет отпреди модернизацията - 3 палуби по 25мм в края 32мм, на скоса 50мм от НТ стомана.Само погребите са сравнително добре /за стандартите на 1920г. защитени / 76+19+50+32/ в носа, а в кърмата 76+50+32мм.
Следващ клас са Рипълс и Ринаун .След последната голяма модернизация Рипълс има палуба на погребите 95мм+49.8мм, на машините 87мм+ 24.9мм, а на котлите 75+25мм.Ринаун е с 100+24.9мм на погребите, 62.25мм+49.8мм на машините и на котлите.И двата кораба имат 24.9мм горна лодъчна палуба
Comment