Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Най-най-най

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Най-най-най

    Не бъркайте, това не е продължение на темата "кой е по-по-най", има си съвсем друг смисъл, а именно да се изброят най-големите постижения в областта на корабоплаването. Подозирам че ще бъде концентрирана основно върху военното и то около ВСВ, просто подозирам.
    Айде да започна:
    Най-скоростен Линеен кораб: Ришельо: 32,6 възела
    Най-добри обводи: Венгард
    Най-големокалибренни оръдия: Ямато и Фюриъс-457 мм
    Най-тежки снаряди:Фюриъс 1 504 - 1 814 кг.
    Най-много оръдия от главен калибър: линкори- Agincourt 14х305 мм.

    #2
    Серийно оръдие с най-голяма дулна енергия:46 cm/45 (18.1") Type 94

    Comment


      #3
      Давай да го продължим по следните точки:
      Най добро ПТЗ - Ришельо;
      Най-дебела броня - Ямато;
      Най-добро ПВО - Айова, Венгард, Вълиант;
      Най-добър радар - ?
      Най-висока скорострелност на главния калибър - Бисмарк, Шарнхорст
      П.В.

      Comment


        #4
        Само един въпрос, това:
        Серийно оръдие с най-голяма дулна енергия:46 cm/45 (18.1") Type 94
        японско оръдие ли е?

        Comment


          #5
          Да, това е оръдието на Ямато със снаряд 1460 кг. - бронебоен, фугас - 1360кг. и далечина на стрелбата 42.5км.Цялата кула на Ямато /тройката тежи 2774 тона
          П.В.

          Comment


            #6
            Ами да, на ямато оръдието. не че и други страни не разработват и произвеждат със същият калибър при това по-мощни, но не са монтирани на кораби.
            Така още нещо: Хубаво е имената на корабите да са болтирани че да се виждат по лесно. После Хубаво е всеки който има въпроси да си пита.

            Линеен кораб с най-добра мореходност: Венгард
            Last edited by Gaden Gogi; 14-01-2005, 15:22.

            Comment


              #7
              Най-добра вертикална защита: Виторио Венето
              Най-добра хоризонтална защита: Ришельо
              Най-добри машини (масогабаритни характеристики+икономичност): Ришельо
              Далекомери с най-голяма база: Ямато
              Най-масов линеен кораб (след ПСВ): Кинг Джорч 5
              Най-качествена закалена броня: Великобритания

              Comment


                #8
                Най-балансиран линеен крайцер [B]B]Страсбург
                П.В.

                Comment


                  #9
                  Има един въпрос италианската стомана не е ли по-качествена.И бронята на ямато не е ли по-добра /вертикалната от тази на Венто/, както и хоризонталната на Ямато от тази на Ришельо?
                  П.В.

                  Comment


                    #10
                    Ами според повечето книги Британска я дават като най-добра, освен това Италианците повече от 280 мм не правят.
                    За защитата:
                    1 на Ямато бронята е кашкавал, неговите 410 ги дават равни на 280 британски, на Винето практически е навъзможно снаряд да мине през пояса, просто това е комбинирана преграда.
                    2. В монографията за Ришельо е описано защо е така, освен това Ямато си няма никаква друга палуба освен основната, и с фугасни и/или полубронебойни бомби става на дреп всичко над главната. Изобщо схемата му е много недомислена и на практика е похабено огромното водоизместване.
                    Старзбург не е линеен крайцер, а малък линкор, пък исамият лаф "балансиран" трудно се поддава на определение "най", иначе наистина е много добре балансиран, във всичко освен ПВО-то, и за това са виновни само 130 мм кули, другото е на ниво по предвоенните стандарти.

                    Comment


                      #11
                      въпрос

                      Един въпрос:
                      1 на Ямато бронята е кашкавал, неговите 410 ги дават равни на 280 британски, на Винето практически е навъзможно снаряд да мине през пояса, просто това е комбинирана преграда.
                      ТОва поради качеството на самите броневи плочи (стомана) ли е? В смисъл, че и Япония, и Гелмания изпитват много големи затруднения с различните легиращи добавки за качествена стомана (а за Япония може би има проблем и с производството на броневи плочи с подобна дебелина)?

                      Comment


                        #12
                        А най-добрия морски барут - не е ли шимозата на японците!?
                        От както е изобретен барута, ангелите не участват в сраженията на хората!

                        Comment


                          #13
                          Ямато си има на места 25мм, на места 50мм палуба, на места 12мм не съвсем еднопалубен тип линкор.
                          Освен това Страсбург го сравнявам с Аляска и Шарнхорст и Дюнкерк разбира се - кораби от ново поколение.Най-голямо предпочитание бих отдал н немските, но ако бяха с 380мм оръдия.
                          А на Венето не, че подценявам борда, но е много тесен
                          П.В.

                          Comment


                            #14
                            За танкиста: Шимозата е Лидит и тя е взривно вещество, не е много практична защото е нестабилна и през Р-Я война от 04-05 е имало случаи на детонация в цевите.
                            За Голум: процесът на цементация?, т.е. насищане на повърхностният слий с въглерод не е бил така добър, а когато са се строили тези кораби все още не еимало такъв проблем с легиращите материали.

                            Comment


                              #15
                              Plamen написа
                              Ямато си има на места 25мм, на места 50мм палуба, на места 12мм не съвсем еднопалубен тип линкор.
                              Освен това Страсбург го сравнявам с Аляска и Шарнхорст и Дюнкерк разбира се - кораби от ново поколение.Най-голямо предпочитание бих отдал н немските, но ако бяха с 380мм оръдия.
                              А на Венето не, че подценявам борда, но е много тесен
                              Това на Ямато е около кулите от главнияткалибър и е с цел да пази палубнат настилка от ударната вълна при изстрел.
                              А поясът на Винето не е толкова тесен, освне това тесен пояс значи че повече снаряди (при равни други условия) ще падат върху палубата.
                              А Шарнхост за да носи такива оръдия трябва да е сериозно реконструиран, пък и вече доста трудно ще се вписва в понятието "малък линкор" и ще трябва да се сравнява с нормалните, където доста ще издиша.

                              Comment

                              Working...
                              X