Разработвах си нова бронева схема, и днеска дори направих изчисления.
По същество разликите: в моят вариант се залага на много по-нисък броневи пояс, с това се постига следното: по-голяма чст от попаденията в цитаделата се падат на броневата палуба, с икономисаната маса от пояса се увеличава дебелината на палубата, но тя (палубата освен че пази от снаряди пази и от бомпи, ефектът се удвоява. Направих и изчисления получава се че дири зоната на свободно манавриране за разтяга, а също и "относителната зона на свободно маневриране. За изчисленията ползиувам фиктивен кораб с широчина 33 м и височина на пояса 4 м, дебелина на пояса 380мм, дебелина на палубата 150 мм, при намаляване височината на пояса на 2 м и запазване масата на бронята получаваме палуба с дебелина 196 мм. За целите на експеримента ползувам балистиката на американските 406/50 на Айова.
Получава се следната картина на относителната зона на свободно маневриране. със син цвят е новата а с червен старата схема. При това тук разглеждам най-простият вариант всичко -нищо с вертикален пояс, а при използуването на схема с казематен пояс и наклонен главен ( той поради по-малката си височина може да е с по-голям наклон) могат (за сметка на малко по-тънка палуба) да се получат много по-големи бонуси.
По същество разликите: в моят вариант се залага на много по-нисък броневи пояс, с това се постига следното: по-голяма чст от попаденията в цитаделата се падат на броневата палуба, с икономисаната маса от пояса се увеличава дебелината на палубата, но тя (палубата освен че пази от снаряди пази и от бомпи, ефектът се удвоява. Направих и изчисления получава се че дири зоната на свободно манавриране за разтяга, а също и "относителната зона на свободно маневриране. За изчисленията ползиувам фиктивен кораб с широчина 33 м и височина на пояса 4 м, дебелина на пояса 380мм, дебелина на палубата 150 мм, при намаляване височината на пояса на 2 м и запазване масата на бронята получаваме палуба с дебелина 196 мм. За целите на експеримента ползувам балистиката на американските 406/50 на Айова.
Получава се следната картина на относителната зона на свободно маневриране. със син цвят е новата а с червен старата схема. При това тук разглеждам най-простият вариант всичко -нищо с вертикален пояс, а при използуването на схема с казематен пояс и наклонен главен ( той поради по-малката си височина може да е с по-голям наклон) могат (за сметка на малко по-тънка палуба) да се получат много по-големи бонуси.
Comment