Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Джобните линкор

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    Повечето инфо е засекретено и до сега???!! :? и не знам защо.Може би защощо са служили чак до 70-те години
    П.В.

    Comment


      #32
      Значи четем си вчера за Шпее, това ми е лщбимият германски кораб. И ми хрумва следното: добре корабът е хубаво направен отговаря на концепцията. Но самата концепция издиша страшно. Защо? Ами тя гласи "да избяга от по-силният и да е по-силен от по-бързият", това добре, напълно е способен да се справи и с крайцерите и с линкорите. Но тук се пропуска еднин много специфичен, характерен само за RN клас: линейните крайцери. Проектът е разработен през 1926 г. тогава първите проекти линейникрайцери вече са нарязани ('21-'24г) или превърнати в самолетоносачи (Корейджес и Глориъс) обаче в строя остават още 4, всеки от които сам би могъл да попилее и трите "джобни" и само снаряди не биха му достигнали за предвижданите 6.
      Т.е. корабите още при проектирането си са обречени, и няма никакво оправдание, още повече че британските кораби изначално са предвидени да ловят точно такива "неща".
      За пореден път в германската концепция нещо куца...и с двата крака.

      Comment


        #33
        To по принцип идеята на концепцията май е основно да заобиколи версайските ограничения, а иначе по повод качеството на изпълнение, аз поне не знам нещо немско дето да е лошо изпълнено ако няма недостиг на ресурси
        Can't talk! Got to Shoot!

        Comment


          #34
          Че аз не съм казал че е лошо изпълнено, много са си хубави даже. Изрично казах че концептуално издишат.

          Comment


            #35
            Напротив Дойчландите са абосолютно Версайски кораби! 10 000 тона водоизместване и калибър 280мм.Не се уточнява скоростта или броят им.
            А колкото до британските линейни крайцери.Худ развива към 1939 г. 28.5, Ринаун - 30.5, Рипълс - 30 възла.Тайгър е нарязан.Когато съотношението е 3:3, а се появяват и Шарнхорст и Гнайзенау - също бързоходни ми е чудно как ще се занимават с тези 3 рейдера едновременно
            П.В.

            Comment


              #36
              Концепцията е съставена през '26-та, тогава са 4, а ако швабита са били такива медиуми че да знаят какво ще стане след няколко години нямаше да загубят войната. А и когато са залагани Худ си е вдигал бая повечко, Нямало е такива неща като Шарнхост и Гнайзеннау (още повече че с тях се занимават основно КГ5).
              Друг въпрос че "джобните" са толкова договорни колкото ти си хипопотам, общото с договорът са само оръдията, водоизместването го надхвърлят значително.

              Comment


                #37
                Ти знаеш, че договорните кораби са си доста добри за размера - 11 700 стандртно Дойчланд, Шеер - 11 900, Шпее - 12 100.Освен това на пърия етап от морското превъоръжаване Хитлер разглежда Франция като потенциален противник, която на този етап 26-33 има само стари кораби
                Германия е твърде слаба, за да търси открит конфликт с Англия.Още една причина е намаляването на калибъра на оръдията на Шарнхорст
                П.В.

                Comment


                  #38
                  17-21% си е доста голямо надхвърляне. То по тази логика и Айва е вашинктонски линкор.
                  А я да ме светнеш как рейдър се прави срещу франция? Или не знаеш че войната с франция е сухопътна, франция не зависи от своите морски комуникации в такава степен че тяхното евентуално прекъсване да е фатално за нея. А иначе може спокойно да изкараш че и срещу Русия са строени, все ще се намери някой с подходящ по състав флот.
                  А за калибъра на Шарнхост основна причина е това че просто нямат големите оръдия готови, фюрерът не желае да забавя влизането в строя на кораба и за това го строят с наличните, ползуват се много от вече готовите конструкции за оставащите три "джобни".
                  Но фактът си остава недомослена концепция. Типично по германски.

                  Comment


                    #39
                    Гога, като четеш едната, чети и другата концепция и ще ти се изясни положението. Именно т.нат Вашингтонски крайцери са тези които Адмиралтейството смята да патрулират на океанските комуникации. След 1932 г. към тях се добавят и леките крайцери. Именно те са по-бързите в случая. Едва ли АдмиралЩаб е разглеждал линейните крайцери като сериозна заплаха. 4 кораба са мизерно количество и рейдерът е щял да се справи с по-слабите си противници докато дойдат Големите момчета. Скоростта на "джобните" линкори е трябвало да ги пази от случайна среща с 15-те линкора на RN (е, само 4 пъти повече са били от линейните крайцери). Та съвсем правилна си е била немската концепция.
                    Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                    Неизвестен руски адмирал

                    Comment


                      #40
                      Ами аз точно и другата концепция съм прочел. Прочети я и ти и ще видиш за какво аджеба са предназначени линейните крайцери. И докато среща с линкор най-вероятно ще е случайна ('щото последният си има други цели) то с линеен крайцер ще е преднамерена и ще свърши много бързо.

                      Comment


                        #41
                        :? И каква е вероятността 3 кораба да срещна 4 в Океана?
                        Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                        Неизвестен руски адмирал

                        Comment


                          #42
                          Тия английски линейни крайцери имат няколко големи минуса, както и повечето английски кораби.Отвратително малка далечина на плаване.То бива, бива ама 4000 мили.То едва излезеш и трябва да се прибереш.Та по съществоАз ще си бръмча с дизела на пълен или го-ре долу пълен ход - 24-25 възла 9000 мили,.Иинтересно кой Худ, Рипълс или Ринаун ще ме гони тогава.Американците усещат, че трябва да се градят мобилни съединения, които да се придвижват месеци наред, без да разчитат на сухопътна база.Англичаните с многото колонии, не се сещат за този тънък момент
                          П.В.

                          Comment


                            #43
                            Голяма май. 3-те кораба е бродят безцелно (или поне на теория) а се движат по търговките маршрути, so зоната където трябва да бъдат търсени се стеснява мнооого. Общо взето практиката показва че не е никак трудно да бъдат открити и съвсем не случайно равят само два (единият фатален) похода.

                            Comment


                              #44
                              нека да кажа така Северен Атлантик, Южен, Арктика - е, малко ли е
                              П.В.

                              Comment


                                #45
                                ОК да попитам така-колко кораба търсят "Граф Шпее" и кои го намират?
                                Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                                Неизвестен руски адмирал

                                Comment

                                Working...
                                X