Съобщение

Collapse
No announcement yet.

кораби на античността - триреми, квадриреми, пентерми и т.н.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    кораби на античността - триреми, квадриреми, пентерми и т.н.

    Нека тук да бъде мястото, където да споделяме инфото за римски, гръцки, картагенски, финикийски кораби, тяхното въоръжение, големина, бързина и пр.Чувствайте се свободни да допълвате информацията
    П.В.

    #2
    Аз имам едно въпросченце.
    Коя е първата морска битка в света, която е описана или нарисувана-в гробница имам предвид.
    Винаги съм се чудел. Някой знае ли нещо по този въпрос?
    То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

    Comment


      #3
      много е трудно да се отговори.Чел съм, че една от първите битки е на флота на Клеопатра и Марк Антоний или при Саламин - 480 г. пр. Хр. гърци срещу перси
      П.В.

      Comment


        #4
        Доколкото си спомням, в Египетските Пирамиди има стенописи на морски сражения и това ме накра да се замисля по този въпрос.
        То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

        Comment


          #5
          Има данни за древни сражения в делтата на Нил, но за кой период и кои фараони не мога точно да кажа.По интересно поне за мен е употребяваните оръжия на корабите от този период
          П.В.

          Comment


            #6
            хм, те имали ли са корабни оръжия? Аз си представям следното: основната идея е да вземеш другия на абордаж или да го таранираш. Предварително се целите със стрели. Не мога да си представя други оръжия по тва време
            albireo написа
            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

            Comment


              #7
              Не, имали са стреломети, които са изстрелвали запалени стрели, за да запалят вражеския кораб от дистанция, малки каменохвъргачки, харпакс - за пробиване на бордовете, разбира се тарани, римските кораби са имали гарван - либурните, абордажен мостик, който се е прикрепвал към мачатат и се е хвърлял на палубата на вражеския кораб.На края е имал шип с който се е захващал за палубата и легионерите са минавали на чуждия кораб.Имало тактика на чупене на веслата на вражеския кораб с корпуса на твоя и обездвижването му
              П.В.

              Comment


                #8
                Това за шиповете, тарана и чупенето на веслата го знам.нещо друго няма ли. Чел съм също, че римляните са използвали катапулти. От кога датира използването на катапулта в корабите?
                То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                Comment


                  #9
                  X Legio 2.0 – Десятый легион. Наиболее полный в российском и русскоязычном интернете источник по широкому спектру военно-технических тем и военно-исторических вопросов, связанных с Древними Грецией и Римом, Византией, государствами средневековой Европы.

                  Comment


                    #10
                    До колкото знам за първи път се използват някакви форми на метателни машини от корабите по време на войните между наследниците на Александър Македонски. Даже май сина на Антигон беше този изобретател.
                    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                    Проект 22.06.1941 г.
                    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                    Comment


                      #11
                      Гоги е дал много добър линк за гребните кораби - четете го римляните измислят харпакса - абордажно копие, изстрелвано на големи дистанции, което пробива борда на вражеския кораб и после го придърпваш към твоя.Кош дълг 30-40 пълън с гръцки огън, с който запалваш от разстояние вражеския кораб, тежките скорострелни арбалети, които изстрелват по няколко стрели с дължина 44, 68 и 89 см наведнъж, балистите с тегло на снаряда 12кг, 18кг. 35кг, скорпионите, бойните кули в носа и кърмата за защита на кораба
                      П.В.

                      Comment


                        #12
                        По времето на царуването и, Хатшепсут организира експедиции на юг по течението на р. Нил до Нубия. Никъде обаче няма данни те да са учствали в сражения, Според мен първата истински морска битка е била най-вероятно между египтяните и така наречените морски народи, които ако не греша Рамзес II разгромява (може да греша и да е Рамзес III).

                        Comment


                          #13
                          Това, което аз съм чел, е:
                          Основата на флота във времената на Александър и войните на наследниците му са триерите, класическата триера е 40 х 8 метра. Около 170 гребци, веслата са между 4 и 4.5 метра. Освен гребците е имало и около 50 войника и десетина "матроси". Зад всяко весло е имало 1 гребец.
                          Скоро вместо тях се появяват тетрери и пентери - на всяко весло вече седят четири и съответно пет гребци. При наследниците на Александър има вече и хексери и хептери (повече редове весла, повече гребци). Като тук отново се проявява "адаша" Деметрий Полиоркет (май беше син на Антигон). Прозвището Полиоркет той получава заради многобройните обсади с използване на най-разнообразна бойна техника). Та, той се увлича да строй разни гиганти, някои от които с над 600 гребци. Пак той въвежда на корабите стационарни метателни машини.
                          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                          Проект 22.06.1941 г.
                          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                          Comment


                            #14
                            Сигурно е имало кораби с повече от 3 реда гребла, но ми се струва че борят им е бил ограничен, тъй като едва ли са били особено функционални като бойни кораби. Все пак за да има кораб с 5, 6 че и повече реда гребла, то той би трябвали да е нещо огромно и с ужасно високи бордове и би се преобърнал лесно. Триерите като че ли са били най-доброто постижение от гледна точка на съотнощение между брой гребла и размер.

                            Comment


                              #15
                              Да, с три реда, но не и триерите Т.е., когато на едно гребло е седял един гребец тактиката е била съвсем проста, поради причината, че умората бързо го е надвивала. Когато обаче не едно гребло седят вече 3-4 гребци нещата са по-различни. Иначе повечето редове гребла наистина май създават повече проблеми.
                              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                              Проект 22.06.1941 г.
                              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                              Comment

                              Working...
                              X