Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Що за корито е...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Що за корито е...

    Нещо ми съ върти из главата в тази тема да плщем по разни кораби.
    И нека аз да хвърля първият камък:
    Бисмарк
    Безпорно добър кораб, но за това водоизместване би трябвало да има далеч по-добри характеристики. Нека започнем с бронята. Единственната причина тя да осигурява сностна защита е използуването на старата схема със скос (което води до доста недостатъци), иначе доста тънък пояс, не особенно висо, вертикален при това. много куца хоризонтална защита разчетена само за артилерийски бои.
    Главният калибър се трайва някак, ама е по остаряла схема (никой от новите няма такава, сАо венгард, ама там са стари установките) което води до прекомерна дължина на цитаделата. Средния калибър е добър, ама като за ПСВ, зенитната артилерия е откровенно слаба.
    Силовата установкапрекомерно капризна и неикономична.
    Избраната бронева схема с ниска палуба освен голямата уязвимост води и до прекомерна метацентрична височина, а от там и до рязко клатене, което не е пръв приятел на точността.
    Доста нисък борд и дори с преустоения нос посредственна мореходност.

    #2
    Хайде бъди обективне изкритикувай в същия ред и:
    Ришельо
    Виторио Венето
    КГ V
    Норт Каролина
    Саут Дакота
    Айова
    Ямато - всичиките нови
    След това нека пък за всеки да кажем по една добра дума и да резюмираме наистина що за кораб е той
    П.В.

    Comment


      #3
      И на тях ще им дой де редът ама утре че след малко си тръгвам. А като стигна до Айова.....нали знаеш че ми е любимец

      Comment


        #4
        За новия проект на Воланд и Голъм

        Защита на Бисмарк - вярно е всичко, което казваш, но 320мм пояс не е много по-тънък от този на другите линкори на ришельо, построен с най-компактната цитадела заради четворките е 330мм - наклонен.Допълнителна защита му дава 110/120мм скос, което го прави практически непробиваем.За четирите двойки - конструкторско решение - по добро разпределение на огъня може би.
        .Височина на пояса 5.20 срещу 5.50 на Норт Каролина и 3.50 на Литорио.Ришельо - 5.95м, КГV- 7.16м
        Откровена слабост плоската част на кулите само 130мм и предния им наклон - 180мм
        плоската част на палубата 80 и 95мм, макара че те се пробива, дори и от оръдията с най-стръмна траектория - на Саут Дакота и Норт Каролина едва от 19 000м и то при машиното.Едно попадение няма да потопи кораба
        П.В.

        Comment


          #5
          Поясът не е много по-тънък ама е вертикален, а на другите или е по-дебел и/или е наклонен. Вярно скосът осигурява теоретично много силна защита, ама той предпазва само помещенията ПОД доста ниската палуба, а бронебойният снаряд може (и най-вероятно ще) детонира след преодоляването на пояса, и тогава ще стане мазано. От един снаряд корабът няма да потъне, ама един снаряд може да реши съдбата на въпросният (справка Шарнхост). Сега се сетих и за още един недостък на ниската бронева палуба. Мноого сериозен недостатък: барбетите се получават много високи, респективно много тежки.
          BWT:предлагам първо да свъшем с плюенето (очевидно моята роля) и/или защитата (вашата) на даден кораб и тогава да минаваме към другите.

          Comment


            #6


            Огън бий по другите! :fire:[/list]
            П.В.

            Comment


              #7
              Спамер. Следваща жертва Ямато
              Започвам с корпусът: поради желанието да осигурят плитко газене корабът се получава много широ, това води до много голяма площ на ватерлиниятя и голямо съпротивлени. мисля видяхте че адмиралтейският коефицент на корабът е доста посредствен въпреки прилагането на разни хитрини като булб и заваряване в стик. Широкият корпус също така води до прекомерна устойчивост, нещо отразяващо се доста негативно върху точността на стрелба.
              Корпусът има много дълга цилиндрична секция (за тези дето не са светнати с геометрията ще поясня че цилиндър не е задължително да бъде кръгов) това дава доста компановъчни предимства :като по-лесно раместване на аграгатите и значително улеснено изграждане на ПТЗ. цилиндричната секция обаче води до повишено съпротивление.

              Comment


                #8
                говориш само от корабостроителна гледна точка.Кже нещо за въоръжение, броня, ПТЗ, радари
                Примерно Броня:
                много добра хоризонтална защита,
                най-дебелите кули в света, но покривите са от лицево закалена стомана - лошо
                посредствено, да не кажа лошо качество на VН стомана, използвана за защита на вертикалните плоскости, неефективна, макар и широка ПТЗ, ПВО -мощно, но неефективно - без снаряди с взриватели
                Пробиваемост - най-добрата в света, но купена на неимоверна цена, пък и като пробиваемост не превъзхожда много оръдието на Айова или на Бисмарк
                П.В.

                Comment


                  #9
                  За оръдията изниква следната дилема: дали е необходимо да постигнеш абсолщтна пробиваемост на всички дистанции при положение че опитът сочи че така и така е много трудно да се потопи линкор. Не е ли по добре да се предпочете такава комбинация от защитни и нападателни елементи че въоръжението да е достатъчно да направиш противниковият кораб небоеспособен, като в същото време твоята защита те подсигурява от това. А за загубата на боеспособност далече не нужно да можеш да му изкормиш бронята на всички дистанции. От тази гледна точка съвсем не смятам че въоръжението на КГ 5 е някакъв съществен недостатък.

                  Comment


                    #10
                    Ако сме преминали към КГV казвай - наистина по параметъра цена ефективност е доста добър, хоризонталаната му защита е добра, макар над машините да е малко тънка, циркулацията е голяма, рубката е слабо бронирана, ПТЗ-то е плитко, както споменах, барбетите тънки - 299мм, оръдията са добри, а след отстраняване на дефектите на на затворите стават още по-добри като арт.производителност.ПВО-то му е посредствено 133мм не са много добри нито като скрострелност нито като скорст на въртене и повдигане, пом-помите - не са добри, особено на север
                    П.В.

                    Comment


                      #11
                      ранните модели на 133мм не са добри, тези на Венгард са чудовищни направо, е аз харесвам повече късните 114мм - най-добрите универсални оръдия за ВСВ. КГ5 има едно доста същественно предимстрво: корпусът е с проста формо, това освен че улеснява строителството, спо,мага много и за ускоряване ремонта. Според мен с леки доработки от КГ би се получил идеалният линкор за ВСВ.
                      Под доработки имам предвид:
                      - замяната на силовата установка с такава с повишени параметри, но не прекомерно, с това ще се икономиса маса и ще се повиши икономичността. допълнителна маса бих иконимисал ако демонтирам 2-оръдейната кула, това ще доведе до незнаително снижение на огневата мощ. на нейно място бих сложил 4 4цевни установки Хаземаер. с кавито ще смяня и помпомите, маха самолета и там също слагам пом поми, хангарите ги ползуваме за допълнителни каюти.
                      икономисанатамаса се използува за засилване на ПТЗ (то ще се получи по-дълбоко и поради по-компактните машини) и противоосколочна защита. Така подобреният кораб би бил идеален като ядро на авианосно съединение, както и за оказване на огнева поддръжка на десанта. При това на мнооого приемлива цена.

                      Comment


                        #12
                        Чакай, чакай, критикувай казавай плюсове и минуси на построен вече кораб и аз мога да сложа на Бисмарк по-дебела хоризонтална палуба и покриви на кулите, но вече ще се превърне в Н-39
                        П.В.

                        Comment


                          #13
                          Ами какво да му критикувам, ти вече го каза.
                          Айова,чудовищна изгъзица. голямо нещо като нищо. Изключително калпав корпус, много нисък адмиралтейски коефициент. Това е резултат от вече описаната голяма цилидрична секция. много скверна мореходност, с този вирнат нос са се опитали да компенсират нещо, ама единственото което са съксеснали е че са ограничили ъглите на стрелба. Защо нищо не епостигнато? Ами защото носът е много тесен и на практика не "закрива" корпусът от вълни, и се получва мокра работа. дръг недостатък на тесния нос е че има малка плаваемост в резултат корабът са зарива във вълните. За справка можете да видите носът на Венгард, има много разпространена снимка от носа, на практика възвишението закрива целият корпус. сега за концепцията за бързоходен линкор: смефффф в залата, нещото се оказало съвсем не бързо, ако и да има най-мощните машини качвани на линкор. сега има си причина за калпавите обводи, по-точно за цилиндричните обводи и тя е че ширината е била лимитирана за да може да се преминава през Панамския канал.Защитата:изключително неадекватна, добра но крайно неадекватна за това водоизместване, схемата всичко-нищо без дори идея за противоосколочна защита и допълнителни пояси:без коментар.Въоръжението:мощен главен калибър, ама същия може да се вмести и в предните класове сащиански линкори, универсалния калибър :lol: пльокалца с жалка балистика, единственното спасение са радиовзривателите, доста неразионално разположение. Малокалибрените зенитки, добри и много, Радарите също добри ама без противоосколочна защита може да стане страшен сакатлък в нощен бои с джапански тежки крайцери, напълно възможна победа за последните. Общо взето кораб направен основно за фукня.

                          Comment


                            #14
                            Можем да добавим и още:
                            кули от хомогенна стомана - лицевите плочи - лошо, тъй като лицево-закалената е некачествена
                            ПТЗ-то е изтънено на Айовите особено при носовите кули, за да се придадат по-заострени обводи и оттам по-плитко.Палубта и еквивалентна с тази на КГV, а кораба тежи с 10 000 тона повече
                            ИМа добра скорст 30+, далечина на плаване, кофти и с небронираните надстройки виж Саут Дакота.А, + - тунеловидна кърма - пази вътрешните винтове от торпедно попадение.Мощни барбети, рубка, покриви
                            П.В.

                            Comment


                              #15
                              Хе, скоростта е НОРМАЛНА, ако бяха ползували обводите на Венгард (а горкия дори няма булб) щяха да постигнат 35.4, а с булб 36.3, при това от по-пълните обводи щеше да има много повече място за ПТЗ.

                              Comment

                              Working...
                              X