Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Каюткомпания-място където офицерите пият чай и си приказват

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    разбирай в рамките на пет денонощия
    Да вземеш да идеш на курс по елементарна аритметика ли, калкулатор ли да ти купим, що ли? Как така реши, че "под 96 часа"(щото това пише в текста) са пет денонощия(рече и отсече значи пет денонощия пък текста съдържа една доволно разтеглива цифра)? Не че ми е работа да ти се бъркам в доволно безцелните обяснения колко не го бивало LCS ама поне си чети текстовете дето пускаш. Пет денонощия включват докарване на контейнера от съответния флотски склад до най-близката база на С-17 или С-5М, натоварването му на големия хвърчащ камион(а големия хвърчащ камион може да пренесе няколко) и докарването му до Рота, Гуам, Манама, Йокосука или докъдето трябва и монтирането му на кораба, който може да е и в транзит и контейнера да го чака като пристигне. От друга страна датчаните с такива средства за пренасяне на контейнер в рамките на 14-20 часа до произволно избрана точка на света като да не разполагат и си строят корабите с повече позиции. Иначе и в двата случая чисто физическия монтаж включва поставяне на контейнера на мястото му и свързване с БИУС на кораба и даже араби биха се справили под 5 денонощия със задачата
    Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

    Comment


      Sailor_Malan написа Виж мнение
      Да вземеш да идеш на курс по елементарна аритметика ли, калкулатор ли да ти купим, що ли? Как така реши, че "под 96 часа"(щото това пише в текста) са пет денонощия(рече и отсече значи пет денонощия пък текста съдържа една доволно разтеглива цифра)?
      По-добре си ги оползотвори тези пари за очила:
      The physical swap of mission package equipment can occur, as advertised, in less than 96 hours … GETTING THE SHIP READY FOR A NEW MISSION MAY TAKE A LITTLE LONGER
      Значи замяната на контейнерите отнема под 96 часа, но за да е готов за мисия отнемало "малко повечко", което е особено конкретно определение. И след като за под 96 часа корабът не е боеготов, тогава защо се посочва това число? Ама какъв план само си описал, възхитителен. Чудя се все пак C-17 или C-5 ще се приводняват в пристанището, или ще спускат контейнерите с парашути, щото така както си тръгнал да не се окаже, че за замяната на контейнерите като изключим пряко заетите с физическия монтаж ще трябват още няколкостотин души, заети с логистиката на целия този цирк? Да, така определено се постига оперативна гъвкавост. Отново ти отстъпвам сцената да си продължиш самодоволно да разтягаш локуми. Дерзай!

      Comment


        Ако виждаш нещо общо в концепциите, аз не виждам
        Общото в концепцията е модулният подход, т.е. "базова функционалност" плюс модификация за конкретна мисия според нуждата. Ясно е, че реализацията е различна, но и нуждите, а пък и ВПК-тата са доста различни.

        Именно, Кухулин, затова и пиша, че не може да е специализиран. Това поначало е част от концепцията - модулният подход предполага кораб, който е малко по-слаб (вероятно малко, може и повече) от тясно специализиран (особено пък по отношение на екипажа), но въпросът е, че изглежда LCS има, как да се изразя по-точно: базовата му функционалност е доста определена и, ъъъ, "разширена" (т.е. има много вградено, което едва ли е нужно за всяка специализирана мисия) за сметка на доста малка възможност за "специализация". Както сам посочваш, в ПЛО-роля ще трябва да действа като стандартна ПЛО-фрегата, но разполагайки с по-ограничени възможности и същевременно, самият кораб е много скъп.
        Т.е. съгласен съм, че нещо не звучи както трябва с тези кораби.

        Comment


          Темата за екипажа пък е съвсем отделна и не по-малко интересна За разлика от скандинавската концепция, където един и същи екипаж борави с всичките модули, при LCS имаме отделен специализиран екип за всеки модул (около 30 души). С други думи, когато пренасяме модула от един континент на друг, прехвърляме и екипа. Когато складираме модула в някоя база, складираме и екипа. Освен това всеки кораб има два екипажа, които се сменят през определено време. Изобщо, логистиката на тая програма е нещото, което вероятно първо ще изгърми. Ще си сложат по един опредлен модул на кораб и ще го сменят само при плановия ремонт. Те и без това са 60 модула за 55 кораба.

          Comment


            gollum написа Виж мнение
            Общото в концепцията е модулният подход, т.е. "базова функционалност" плюс модификация за конкретна мисия според нуждата. Ясно е, че реализацията е различна, но и нуждите, а пък и ВПК-тата са доста различни.

            Именно, Кухулин, затова и пиша, че не може да е специализиран. Това поначало е част от концепцията - модулният подход предполага кораб, който е малко по-слаб (вероятно малко, може и повече) от тясно специализиран (особено пък по отношение на екипажа), но въпросът е, че изглежда LCS има, как да се изразя по-точно: базовата му функционалност е доста определена и, ъъъ, "разширена" (т.е. има много вградено, което едва ли е нужно за всяка специализирана мисия) за сметка на доста малка възможност за "специализация". Както сам посочваш, в ПЛО-роля ще трябва да действа като стандартна ПЛО-фрегата, но разполагайки с по-ограничени възможности и същевременно, самият кораб е много скъп.
            Т.е. съгласен съм, че нещо не звучи както трябва с тези кораби.
            gollum, говорим за фрегати, които нямат вграден сонар, а такъв е предвиден в модулите. Ами ако им потрябва, а го нямат? A, Кухулин, ти сериозно ли вярваш, че LCS ще стигнат 55 кораба? Аз не си го представям.

            Comment


              Драги ми Дюк, не се оливай.
              Няма американска база която да не е или в пряка близост до или със собствено летище способно да приема големи хвърчащи камиони. За справка можеш да си поиграеш с Google Earth и да ги поразгледаш. Инак по въпроса за "няколкостотинте"(как така станаха няколкостотин при положение, че екипажите и на двата крилати камиона са по 9 човека барабар с лоудмастърите, краниста всякси е един, шофьорите най-много да са двама ако се кара над 4 часа а монтажа най-вероятно става със силите на екипажа и един арабин кранист максимум) човека - ми имат си хората персонал - ползват си го.
              За справка може да поразгледаш ей тоз линк те, с хубава снимчица на Гуам на която летището се вижда


              The physical swap of mission package equipment can occur, as advertised, in less than 96 hours
              И иди на курс по английски наместо да се нервиш. По-горе дословно пише, че "физическата смяна на контейнера може да стане за по-малко от 96 часа"(демек от склада, на самолетчето, във военноморската база и на корабчето) - много силно ме мързи да ти сметна подробната разбивка за LCS решил да си смени mission package на излизане от Червено море и на два дни път от Манама в случай, че контейнера иде от Сан Диего или Хаваите и колко точно персонал ще отнеме при ползване на услугите на KC-135 и на резервен екипаж за С-5М обаче накрая ще ме накараш да го направя
              Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

              Comment


                Duque de Caixas написа Виж мнение
                A, Кухулин, ти сериозно ли вярваш, че LCS ще стигнат 55 кораба? Аз не си го представям.
                Истинския въпрос е малко по-различен. Флота на САЩ отчаяно се нуждае от кораби и планира 25 броя LCS до 2015 г. Тези бройки най-вероятно ще бъдат построени, няма начин. Та въпроса е дали дотогава ще узрее идеята, че все пак е добре да се удължи ресурса на някои от старите, изпитани и доказани кораби. Това е чисто политическо решение, което трудно може да се прогнозира според мен.

                Comment


                  Duque de Caixas написа Виж мнение
                  Кой хвърли случката с Коул на масата, като аргумент за нуждата от LCS?
                  Ами май точно заради Коул са започнали да проектират LCS.
                  Не ми се влиза в спорове и затова не се включвам в купона, но инцидент от подобен мащаб - есминец (и то не какъв да е) срещу лодка е достатъчен повод да се задействат какви ли не проекти.
                  Еми не излиза достатъчно добър, това прецидент ли е ? Купища са корабите създадени за нещо си, но не оправдали очакванията.

                  Comment


                    Коул си беше абсолютна издънка от американска страна. Просто охранителните им мерки не са били на ниво и то месеци след атентатите срещу посолствата им в Кения и Танзания, след което американците удариха с ракети Томахоук някаква фармацевтична фабрика в Судан, и след няколко опита за атака с лодки натоварени с експлозиви в Аден и Манама. При адекватни предохранителни мерки не би се стигнало до този резултат. Във враждебна страна като Йемен е ясно, че не могат да разчитат на други сили, освен екипажа на разрушителя, но в такъв случай какво въобще са правили там??? Те в натовска страна като отидат винаги си имат собствена охрана на периметъра, обаче отиват в ислямска страна, радикална долу-горе колкото Саудитска Арабия все едно спират да зареждат на 7-Eleven.

                    И Сун Дзъ, разбира се, че не е първият, няма и да е последният кораб, който не е особено удачно проектиран и построен. Първо щеше да бъде по цивилни стандарти, че да е евтин, после се оказа, че той не на бойна обстановка, а на корозията не може да устои, хайде, ще се строи по военни стандарти, поскъпна няколко пъти, основното му въоръжение и оборудване още не е готово... а вече четири са в състава на флота и още два са на вода. И намираш това за нормално?
                    Last edited by Duque de Caixas; 16-10-2012, 18:48.

                    Comment


                      Не ми се влиза в спорове и затова не се включвам в купона, но инцидент от подобен мащаб - есминец (и то не какъв да е) срещу лодка е достатъчен повод да се задействат какви ли не проекти.
                      A то и на мене ми изтече болничния днес и мисля да зарежа Дюка да се забавлява сам, та купона си го опущил
                      Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                      Comment


                        Впрочем и за БПЛА
                        Те и сега са си въоръжени и достатъчно опасни. Позатрили са вече някой и друг талибан(и малко невинни пакистанци и йеменци ма рискове на професията, кво да правиш) и ударните такива общо взето и сега са по-малки като габарити от чудовища като IAI Eitan или Global Hawk/Eurohawk. Неща като МQ-9 Reaper и в момента не е съвсем невъзможно да бъдат изстреляни от LCS (в частност от дългия 127 метра Индипендънс, по-трудно от по-малкия Фрийдъм - 115 метра), а въоръжения с 2-4 хелфайъра Reaper няма съществени проблеми да "утрепе" какъв да е катер, и би натворил сериозни поразии на всичко до есминец, но пък от друга страна може да хвърчи ниско и има мизерна отразяваща повърхност в сравнение с кой да е ударен самолет. Проблема е прибирането на Reapera обратно на кораба(за сега дори на Индипендънс няма как), но пък радиуса му позволява да бъде прибран на приятелско летище в района. А щатно базирания на LCS МQ-8 Fire Scout също си е достатъчно добре въоръжен да утрепе нещо каквото се сетиш до фрегата(а такава вероятно не би се навъртала покрай брега и с нея биха се занимавали есминците и подводниците), та не подценявайте буболечките, те и сега са достатъчно опасни и само по-опасни могат да стават. Още няма как да очистят подводница, но последната навряна в сферата на действие на LCS, (oсобено предвид факта, че от 1939 насам никой не разглежда лова на подводници като one man/ship show а по-скоро като колективно мероприятие и в него участват и най-опасните врагове на подводниците - ударните подводници наравно с авиацията и корабите) няма да се чувства никак комфортно, oсобено ако американците контролират брега и наблизо имат летище способно да приема Посейдон. А намерят ли британците клиент на Мантата платформата за противолодъчна буболечка все едно се е появила.
                        BAE Mantis
                        Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                        Comment


                          Рипъра е голямо чудовище и е доста по-тежък от Предатора, не виждам да излети от нещо по-малко от самолетоносач или десантен кораб.
                          This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                          Comment


                            Ами той и от самолетоносач няма да излита от кой знае колко по-голяма площ от тая на полетната палуба на Индипендънс, та въпроса по-скоро е в подходящ катапулт.
                            Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                            Comment


                              Sailor_Malan написа Виж мнение
                              Ами той и от самолетоносач няма да излита от кой знае колко по-голяма площ от тая на полетната палуба на Индипендънс, та въпроса по-скоро е в подходящ катапулт.
                              Сега се сетих още нещо което прави мисията трудна ако не и невъзможна, дори да направят модификация на Рипър или Предатор да излита от Индипендънс с катапулт и релса (примерно).
                              Знаеш как работи системата при Рипъра и Предатора. Пилотите и офицерите отговарящи за мисията са на топло във военновъздушна база в САЩ. Проблема е че те не могат да приземят/излетят самолета, предполагам причината е 2-3 те секунди забавяне на комуникацията с БЛА-то. Преди кацане Рипъра се поема от наземен екип на който единствената работа е да приземи/издигне самолета и това летище обикновено е "на терена". Така че ти не можеш да използваш необорудвани летища, за да си прибереш птичката. А ако в зоната на конфликта имаш такова летище с базирани изкормвачи, тогава защо ти е да се пънеш да мяташ птичката от LCS? Изстреляй си я от летището.
                              This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                              Comment


                                E че то това точно е най-малкия проблем, електрониката за тая цел(издигането на машината докато я поеме екипа в CONUS и спътниците) не е нещо кой знае колко грамадно. Виж прибирането няма как да се случи все още. Даже системата ползвана за прибиране на AAI Pioneer на Айова и Ню Джърси няма да помогне. Верно е, че това прави кораба малко подобен на HMS Furious но пък технически не е невъзможно. Всеки случай надали ще видим Reaper базиран на кораб (какъв да е), но пък и това върши работа и е добре въоръжено(Хелфайър, Вайпър Страйк и още разни гадости)
                                Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                                Comment

                                Working...
                                X