Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Подводниците след ВСВ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    Благодаря много, изясниха ми се малко нещата. Инак - за материали и руски, и английски вършат работа.
    Виждам, че и двамата сте наясно с въпроса - защо, ако имате време и желание, разбира се, не се захванете да поразясните малко нещата около подводниците - всичко това е интересно (предполагам не само за мен) и ценно. Под "разясните въпроса" разбирам както някои чисто технически детайли (като вече споменатите), така и в исторически план - надпреварата в подводното въоръжение (особено от ВСВ насам). И, ако имате представа и малко организационна и доктринална информация - типове и класификация на подводниците според тактическото и оперативното им приложение, организация на съединениято, тактически принципи на действие.

    Comment


      #32
      мм аз не разбирам много... особенно детайлите... например има цяла гамма неакустични средства за засичане на противника по новите руски подводници (ако не се лъжа от Sierra нататък) за която не знам абсолютно нищо. Ако някой знае нещо по въроса да каже...

      а в исторически план е доста сложно... просто нямам представа дали данните с които разполагам не са манипулирани... от едната или от другата страна.
      "Благородството задлъжнява"

      Comment


        #33
        Няма проблем - аз дори не знам какви са тия нови руски подводници (пък и от старите си нямам и идея). Инак всички източници са малко или много манипулирани, така че няма защо да се притесняваш. Сиреч, ако ти се пише нещо - давай .

        Comment


          #34
          мм много общо ще се получи... по-добре задавай по-конкретни въпроси ... или аз да почна серия теми с такава тематика и който му е интересно да се включва?
          "Благородството задлъжнява"

          Comment


            #35
            Нямам много време да пиша. Като се върна от отпуска повече. За сега следното:
            1. Лос Анжелис НИКОГА не са били стратегически, и НИКОГА не са носели БАЛИСТИЧНИ ракети. в първата серия томахоуките се изстрелват от торпедните апарати, във следващата серия ги пренасят във вертикалнии шахти с цел да се спести място и да се запази същият боезапас.
            2. Рубката им е остваена такава именно за да се подобри обтичането, това е и една от причиние да се използува еднокорпусна схема. При двукорпусната шпигатите създават завихряния.
            3. 4 торпедни апарата са напълно додстатъчни за ловец. просто американскителодки имат доста тясна специализация. Освен това на тях и няма особенно много място за още, все пак ТА са странични. На руските има повече и с по-голям калибър ТА защото те освен борба с подводници трябва да се "грижат" и за сащианските авиогрупировки.
            4. Скоростта. подводниците в бойна ситуация не се движат с повече от 15 възела (освен в книгите на "експерта" Том Кланси).
            проект 705 К ("К" от "чистия" 705 е построена само една и тя доста бързо е свалена от експоатация) са Алфа, 661 по НАТО са клас ПАПА. Двата класа нямат нищо общо.
            5. Относно шумността: ПАПА са били ужасно шумни, руските подводници се изравняват с американските по ниво на акустична скритост едва с пр 945, по НАТО - СИЕРА.
            Повече когато съм отново на работа, сиреч 10-ти, или ако инциденто мина покрай компщтър.

            Comment


              #36
              даа сега като се замислих си прав за балистичните , най-вероятно съм се заблудил от вертикалните шахти... а и все пак навсякъде ги водят SSN ... това трябваше да ме подсети ама...

              ако ми позволиш да те поправя Алфите 705 и 705к са Лира не Папа, Папа е Анчар 661.
              За алфа си напълно прав че са много шумни, даже ги наричаха "ревящата крава" ако не се лъжа :lol: ,
              но това при високи скорости . Т.е. възможно е самата подводница не е била чак толкова шумна при ниските скорости.

              За шумноста на руските може да се спори... т.е. спорен е момента при когото те настигат по този показател американските... според мене момента настъпва с модернизираните Виктор (II и III)- по-рано от сиера.
              Но това е много спорно. Вероятно няма да се съгласиш .

              Интересно ми е според тебе след като 4 ТА за американските ловци са достатъчно тогава защо на Seewolf са 8?
              Наистина на по-новите ЛА има шахти за вертикално изтрелване на томахавки но томахавките никога не са били ASW, освен това имам данни че вече на американските подводници няма противокорабния вариант на томахавките... т.е. тези шахти в ЛА вече са само за стрелба по цяли на сушата.

              между другото според една американска таблица която имам се оказва че подобрения Victor III бил по-тих от най-старата акула... има ли такова нещо?

              За мястото за торпедата на ЛА... не съм съгласен че странично разположените ТА са по-ограничени като количество от носовите ... все пак носа на една подводница винаги е доста пълен... само си представи акустиката там...

              Освен това в новия Северодвидск (проект 885 Ясен) торпедните апарати също са странично разположени а не съм чул да са по-малко от тези на акулите. Поне на схемата която имам се виждат отново 8 (по 4 от всяка страна, разположени под ъгъл).
              "Благородството задлъжнява"

              Comment


                #37
                Проект 885 "Ясень" си е носител на крилати ракети т.е. като "Оскар" или като "Чарлитата". Заложена е през далечната 1993г. ама един господ знае кога ще я довьршат. "Алфата" между другото е уникална с течно-металното охлаждане на реактора и няма нито един смьртен случай по време на експлоатацията на този клас за разлика от другите класове. А за повече инфо за незнаещите за руските подводници http://submarine.id.ru/ с едно наум. Не всичко е вярно, но е максималното, което може да се очаква.
                Rolling, turning, diving
                Rolling, turning, diving, going in again
                Run, live to fly, fly to live, do or die
                Run, live to fly, fly to live, Aces high.

                Comment


                  #38
                  Ясен го дадох за пример заради страничните ТА ... че не е по-ограничено мястото отколкото в носа ... иначе по принцип май все пак е многофункционална , но не съм сигурен. Тук може да се спори...

                  На алфа може да няма смъртен случай... но има ужасно много проблеми с реактора и по-точно с системата му за охлаждане... течен живак под налягане... ако не се лъжа... при загуба на налягане в тръбите цялото охлаждане отива по дяволите - живака се втвърдява и реактора се изключва автоматично.

                  Проблематични подводници са били...

                  Иначе са били с много малък екипаж - изключително автоматизирани.

                  А сайта ми е един от любимите .
                  "Благородството задлъжнява"

                  Comment


                    #39
                    информация за линеен кораб "Трехь Иерарховъ"

                    Алфите затова са и свалени от вьорьжение - именно поради изключително трудната поддрьжка
                    Rolling, turning, diving
                    Rolling, turning, diving, going in again
                    Run, live to fly, fly to live, do or die
                    Run, live to fly, fly to live, Aces high.

                    Comment


                      #40
                      мм а дали първия Seewolf от '57 не ли беше и той с такъв реактор?
                      "Благородството задлъжнява"

                      Comment


                        #41
                        Твьрдо ние Само руснаците са си правили подобни експерименти.
                        Rolling, turning, diving
                        Rolling, turning, diving, going in again
                        Run, live to fly, fly to live, do or die
                        Run, live to fly, fly to live, Aces high.

                        Comment


                          #42
                          Точно Seewolf беше с течен реактор май.После го сменят с обикновен доколкото си спомням
                          С пистолет и добра дума се постига много повече,отколкото само с добра дума

                          Comment


                            #43
                            Hartman написа
                            Точно Seewolf беше с течен реактор май.После го сменят с обикновен доколкото си спомням
                            Да прав си моя грешка. Пьрвият й реактор се охлажда с течен натрий, но само след 2 години се отказват от този тип.
                            Rolling, turning, diving
                            Rolling, turning, diving, going in again
                            Run, live to fly, fly to live, do or die
                            Run, live to fly, fly to live, Aces high.

                            Comment


                              #44
                              на 705 течността в първия контур не е живак а сплав на олово и бисмут. А сащианците почват да слагат повече ТА защото след края на студената война е неоправдано да се строят специализирани кораби. ТА на мидела заемат много повече място защото целият апарат трябва да е в здравия корпус, докато при носовото разположение това се отнася само за затворната част.

                              Comment


                                #45
                                правя си тука разни сметки и констатирах че руските подводници със воите спомагателни двигатели (тези които има такива) могат да развият до към 7 възела, което е съвсем приемливо в режим на дебнене, а ако изключат реактора то те стават почти абсолютно тихи, вече е интересно колко бързо могат обратно да го включат и да вдигнат пара, в слючай на зор.

                                Comment

                                Working...
                                X