Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Подводниците след ВСВ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    А тази - "Лос Анджелес", ударна ли е? "Ударна" в този контекст означава такава, която лови други подводници и надводни кораби ли?

    Comment


      #17
      не, мисля че е ударна в другия смисъл - удря с лоши неща по вражеските градове
      albireo написа
      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

      Comment


        #18
        Ударни(многоцелеви) са подводници,които се създават,за да унищожат вражеските подводници и кораби.Ракетните подводници трепят градове.
        Иначе при Фолклендите британска ударна подводница("Конкърър" май беше) потопява аржентинския лек крайцер "Генерал Белграно".Това е първия и последния(май) коран,потопен от ядрена подводница във военен конфликт
        С пистолет и добра дума се постига много повече,отколкото само с добра дума

        Comment


          #19
          Общо взето по критерий стойност/ефективност е по-добре ударните да се правят дизелови. а ядрени да се запазят само тези с МБР. Е САЩ могат да си позволят всичко да им е ядрено, но при единоборство дизелът винаги ще победи.

          Comment


            #20
            А можеш ли да споделиш защо дизелът винаги ще победи? Защото за мен (както нямам познания по проблема) това не е очевидно.

            Comment


              #21
              Защото дизелът е мнооого по-тих, под вода се движи с електродвигател и практически не вдига шум. От своя страна ядрената подводница е с порядъщи по-шумна поради следните фактори: реакторът не може да се изключи, следователно непрекъснато трябва да се охлажда, помпите трябва да работят, течността да циркулира>мнооого шум, парната турбина не е свързана директно с вината а има редуктор, също източник на доста шум. Вярно има амортизация обаче пак шумовия фон е много по-голям от този на дизелите. Друг минус на ядрените е че не могат да легнат на дъното, в такъв случай помпите ще зазмучат тиня и ще стане мазано.

              Comment


                #22
                Liubopitno 6umoviq fon o6te li igrae takava rolq v podvodnite srajeniq ?
                Imam predvid s GPSite i pro4ee 6pionska aparatura ne e li malko izli6no?
                Fairness is a wonderful attribute, Major Anderson. It has nothing to do with war."
                Page 97
                "Human beings didn't evolve brains in order to lie around on lakes. Killing's the first thing we learned. And a good thing we did, or we'd be dead, and the tigers would own the earth."
                Page 241
                "I am your enemy, the first one you've ever had who was smarter than you. There is no teacher but the enemy. No one but the enemy will tell you what the enemy is going to do. No one but the enemy will ever teach you how to destroy and conquer. Only the enemy tells you where he is strong. And the rules of the game are what you can do to him and what you can stop him from doing to you. I am your enemy from now on. From now on I am your teacher."
                Page 262
                Ender's Game

                Comment


                  #23
                  А как според тебе една подводница открива друга с тайната надежда да я направи перманентно подводна? GPS е навигационна система.

                  Comment


                    #24
                    Що за корито е...

                    Da ne se izrazih pravilno imah predvid 4e i diselovite pravqt 6um i 4e v suvremieto ima dostatu4no 4uvstvitelni uredi koito da ulovqt dori nego. Ili ne znam a otnosno Gps-a dadoh go kato primer 4e 6pionskite i navigacionite uredi zna4itelno sa se razvili....
                    Fairness is a wonderful attribute, Major Anderson. It has nothing to do with war."
                    Page 97
                    "Human beings didn't evolve brains in order to lie around on lakes. Killing's the first thing we learned. And a good thing we did, or we'd be dead, and the tigers would own the earth."
                    Page 241
                    "I am your enemy, the first one you've ever had who was smarter than you. There is no teacher but the enemy. No one but the enemy will tell you what the enemy is going to do. No one but the enemy will ever teach you how to destroy and conquer. Only the enemy tells you where he is strong. And the rules of the game are what you can do to him and what you can stop him from doing to you. I am your enemy from now on. From now on I am your teacher."
                    Page 262
                    Ender's Game

                    Comment


                      #25
                      Да вдигат ама многократно по-малко, и има огромна разлика дали ще те чуят от 5 или 50 мили.

                      Comment


                        #26
                        Ама нали дизелните подводници са доста по-бавни(въпреки тишината),пък и трябва да изплават за презареждане на батерииките(изключвам Готланд-ите и тем подобни дето са с безкислородните двигатели)
                        С пистолет и добра дума се постига много повече,отколкото само с добра дума

                        Comment


                          #27
                          даа тази дискусийка ме привлече да се регна .

                          Първо

                          първоначалната серия LA SSN 688-718 са стратегически подводници с балистични ракети

                          SSN 719-750 са следващата серия строени са като ударни подводници (тук явно се получава леко объркване , под ударни имаме предвид ловци) с 12 вертикални шахти за tomahawk (заменят шахтите с балистични ракети от стария варинат) , тези имат леко "upgrade"-нат реактор.

                          SSNs 751-773 - са всъщност последната серия "688I" подобрени... по-тихи с по-добър сонар.

                          Всичките имат единични корпуси и са с по един реактор...
                          По принцип са доста тихи особенно поседната серия , но спред мене това им е единственото преимущество.
                          имат само по 4 торпедни апарата - томахавките са само за надводи цели и според мене 4 торпедни апарата са малко за подводница - ловец - проблема идва от това че те всъщност както сами видяхте не са проектирани за това. За една стратегическа подводница 4 торпедни апарата за самоотбрана може да се каже че са достатъчно но за ловец... мисля че не.

                          И аз не ги харевам LA... най-малкото защото са грозни с тази ръбата рубка... което между другото не е само естетически проблем ... несъвършенната хидродинамика означава по-нисък праг при който започва кавитацията и съответно за да остане тиха подводницата трябва да се движи по-бавно.

                          мм това е набързо за LA ...

                          EDIT ...

                          сега видях за издържливостта и дизелните подводници...

                          За издържливостта на двойните корпуси... според моето скромно мнение от това има доста голям смисъл... ядреното оръжие не е оправдание да си строиш калпаво корпусите - това е все едно да съкратиш бронята на танк защото разбираш ли можело да го цънат с тактическа ядрена бойна глава.

                          За дизелните...
                          Досега въпроса е малко спорен... американците изобщо не ги строят което според мене е грешка... от друга страна би било грешка всички ловци да са само дизелни... то май по принцип няма такова нещо като дизелна подводница ловец... просто дизелните подводници "дебнат"
                          т.е. тяхното поведение при евентуална подводна война ще е доста различно от това на убииците (ударните подводници).

                          наистина са доста по-тихи от една страна заради по-малките им размери от друга по чисто механични причини но... но...
                          по-малката им енерговъораженост и автономност ги ограничава доста..
                          Скоро обаче нещата ше се променят когато двигателите със затворен цикъл наи-после станат масови... руснаците доколкото знам вече мислят и по-новите им дизайни като амур и кило са проектирани така че да могат да се преоборудват сравнително лесно.

                          айде да свършвам че за първи пост малко се поотнесох .
                          "Благородството задлъжнява"

                          Comment


                            #28
                            Здравей и добре дошъл, ConcreteDonkey .

                            Един въпрос, който поне мен като лаик в хидродинамиката ме вълнува - какво означава това:
                            несъвършенната хидродинамика означава по-нисък праг при който започва кавитацията и съответно за да остане тиха подводницата трябва да се движи по-бавно
                            .
                            Инак за дизелните подводници - то си е ясно, че за САЩ те не са кой знае колко приложими, освен за отбрана в близкия периметър - все пак на тях им трябват офанзивни подводници, които да могат да действат ефективно в кажи-речи целия световен океан .
                            И още нещо - (пак да спомена, че питам, защото не съм кой знае колко наясно - този път с тактиката на подводния бой), защо 4 торпедни апарата да са недостатъчни? Обикновено от колко се води обстрел на вражеска подводница? И ако правилно си спомням, запасът от торпеда така или иначе е малък - повечето торпедни апарати в известен смисъл го смаляват още повече . Но питам най-вече от интерес.

                            Comment


                              #29
                              мм за кавитацията е малко е сложно защото и аз съм лаик в това отношение... ше се опитам да го обясня все пак...

                              при движението на водата около корпуса над определена скорост се получават турболенции и се нарушава ламинарното движение на водата... това се получава заради дисбаланса на плътността на водата около корпуса... амм май не звучи просто...
                              руски или английски? да ти потърся някоя статия...

                              За броя на торпедните апарати...
                              4 не са достатъчни поради много причини
                              Обикновенно предпочиташ противника ти да не може да стреля втори път - значи е по-добре да дадеш залп с повече от едно торпедо ... обикновенно 2 - по-малка е вероятността да бъдат заблудени и двете от противодеиствието на противника и по-голяма вероятността удара да е фатален.
                              Торпедата се презареждат сравнително бавно... дори с автоматика... някои са доста тежки.
                              Освен това е добре да имаш в готовност разнообразно въоражение готово за стрелба - например голямо торпедо с пасивна акустика срещу голяма надводна цел на голямо разстояние + крилати противокорабни ракети + ракетоторпеда срещу други подводници (бърза реакция + голям обсег ) и да кажем малки торпеда за борба с подводници (малък обсег +голяма скорост) и тнт и тнт.... сам разбираш че ако искаш всичко това да ти е готово за стрелба когато решиш е добре да е заредено предварително - не когато засечеш целта да презареждаш тепърва ...

                              точно затова по-добрите ударни подводници имат доста торпедни апарати - 8 на акула I (4x533мм + 4 650мм) 8 на акула II (2x533мм + 6x650mm) и 8x533мм на Seewolf (говорим за новата Seewolf).
                              "Благородството задлъжнява"

                              Comment


                                #30
                                Gollum, значи за кавитационното обтичане на корпуса на подводница е проблем, който се появява при сравнително висока скорост. Кавитацията най-общо е явление, при което, в следствие на понижаването на налягането на водата (по една или друга причина, най-вече при вихрово обтичане), тя започва да кипи (в буквалния смисъл) - получават се паро-газови мехури, които при излизане от зоната на вихрово обтичане (понижено налягане) се "затварият", което е съпроводено със създаването на хидродинамична ударна вълна (звук). С кавитацията сериозно са се сблъскали при гребните винтове, разработвани за състезателни лодки (за подобряване на рекорда за скорост на вода) през 20-те години на миналия век (става дума в корабостроенето, иначе с кавитацията са се борили преди това при водните турбини за ВЕЦ и различни високо-производителни помпи). Най-общо казано (и малко профанизирано) - в следствие на високата скорост с която водата обтича винта се получава силно разреждане зад лопатата на винта и на задната повърхност на лопатата се образуват въпросните паро-газови мехури. След известно време те се "затварят" и сумарния ефект от получените ударни вълни може да доведе до разрушаването на винта. Затова са разработени т. нар. суперкавитиращи винтове, със специална форма на лопатите, която намалява разреждането зад тях, а също и със специално набраздена повърхност, която не дава на мехурчетата да се развият и да достигнат големи размери (става дума за микрони разбира се).
                                Кавитация се получава не само при обтичане на винтовете, но и на корпусите на съдовете и затова добрата хидродинамика е много важна при високи скорости на движение за намаляване на кавитационния шум.
                                Пример в това отношение е съветската подводница Проект 705 (наистина външно много красива подводница, доста авангардна за времето си, разработвана първоначално като Проект 661, Alfa-class според НАТО) - един вид technology demonstrator, който е държал на нокти щатските адмирали през 70-те и 80-те. Пример за отлична хидродинамика, която в съчетание с мощни реактори е позволила на подводниците от този клас да развиват скорост от 44.7 възела (ненадмината и до ден днешен от подводница), всичко това при ниво на шумност съпоставимо с нивото на американските подводници от същата епоха.

                                Comment

                                Working...
                                X