Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Айова срещу Тирпиц

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Айова срещу Тирпиц

    Айова тръгва да съпровожжда северни конвои в края на 1943 г. и има реален шанс да се сблъсска с Тирпиц, но бритаските миниподводници го обездвижват през септ 1943 г.Ако това събитие не се бе случило и адмирала на Тирпици бе по нападателен, кой би надвил
    П.В.

    #2
    Айова срещу Тирпиц

    А в сметката слагаш ли авиацията?

    Comment


      #3
      Понеже знам какво си чел, и понеже не виждам смисъл да повтаряме една дискусия направо ще я пастна за да спестя време и на другите.
      XII. Bismarck vs. Iowa
      We are often asked how Bismarck or Tirpitz would fare against an Iowa-class battleship. Generally speaking, this question is easy to answer as follows:
      "Not very well!"
      The American Iowa-class battleships were armed with powerful, long-ranged 16-inch guns which fired a heavy 2,700-pound armor-piercing shell and benefited from a superior gunfire control system. Furthermore, the Iowas were capable of 33-35 knots maximum speed. Their higher speed and superior horizontal armor protection would have given the Iowas an immense tactical advantage in a long-range gunnery engagement. Their high speed would have granted the Americans choice of engagement and they would have been able to dictate the range at which to do battle. At long ranges, the American 16-inch guns could penetrate Bismarck virtually at will, while the German 380mm gun could only hope for combat system kills against the always vulnerable superstructure of any battleship. U.S. Navy doctrine in the period leading up to World War II was to attain great gun accuracy at long range, for that is where American admirals wanted American battleships to engage a potential foe. By 1944, with their clear advantage in radar technology and superior fire-control systems, the advantage in gunnery engagements would have been conferred even more markedly on the U.S. ships.
      The German ships were admirably suited to a close range battle, such as might be expected in the pre-radar era in the North Sea. At close ranges, the German ships might have had a slight advantage over their American counterparts.
      The side protective system of the U.S. ships was superior to that on the German warships, although both classes were equally vulnerable to the type of torpedo hits on the steering gear which doomed Bismarck.
      Overall, although one can never predict the outcome of a one-on-one engagement with certitude, it is clear that the odds in any such a confrontation would have substantially favored the American ship.

      Comment


        #4
        малко възражения

        Тук има много истини, но.....
        палубата на Тирпиц има ЕФЕКТИВНА съпровивляемост С/У снаряди = 112мм над машините и 130мм над погребите.
        Айова има ЕФЕКТИВНА съпровивляемост С/У снаряди = в централната част 152мм, а в края където е по-дебела 178мм.
        Снарядът на Айова може да пробие палубата на Тирпиц над машините от 22 000м, а над погребите от 24 000м
        Немското оръдие трябва да стреля от 30 000м за да има шанс да пробие палубата на американеца
        Кулите и барбетите на Тирпиц са уязвими от всякакви дистанциии - я челата, я покривите.
        Челото на Айова от "В" клас е уяязвимо от 15 000м и после от 27 000м
        Сега за бордът Айова има наклонен на 19 градуса 307мм пояс+22мм ламинация от STS и 38 вертикална стена.Освен това има и противоторпеднипрегради от по 16мм всичко = 460м вертикална.Тя се пробива от около 20 000 ярда.
        Бордът на Тирпиц пояс+скос е уязвим на 12 000м машиното и неуязвим по отношение на погребите
        П.В.

        Comment


          #5
          Просто конкретизираш казаното горе Друг е въпроса дали Айовата ще може да вдигне споменатите 33-35 възела при положение че през войната никога не е постигала повече от 31,5, пък в Северно море повече от 27 не и давам.. Абе общо взето предвид схемата на брониране има шанс да загуби битката. Но дори US. корабът да потъне реалният губещ ще е Тирпиц защото се предполага че тои също ще е порядъчно потрошен а няма да има къде да бъде ремонтиран.

          Comment


            #6
            Тирпиц на изпитаният според Dulin&Garzke е развил при 53 200 метрични тона 30.8 възла, при втори опит 31 възла. Айова при 56 928 е развил в дълбоководие 31.9 ъзла и се смята добър при 30.7.Значи имат реален шанс на равни скорости:tup:
            П.В.

            Comment


              #7
              Ами оръдията на теория германските са по-скорострелни, но в сравнение с 406мм на Айова?

              Comment


                #8
                2 на Айова срещу 3 на Тирпиц?Това е на теория.На практика повече от залп в минута едва ли могат да дадат.Виж Бисмарк от 5.55 до 6.00 сруще Худ дава точно пет залпа
                П.В.

                Comment


                  #9
                  Plamen каза:
                  [B]2 на Айова срещу 3 на Тирпиц?
                  Имаш предвид залпове нали?

                  Comment


                    #10
                    Plamen каза:
                    [B]Тирпиц на изпитаният според Dulin&Garzke е развил при 53 200 метрични тона 30.8 възла, при втори опит 31 възла. Айова при 56 928 е развил в дълбоководие 31.9 ъзла и се смята добър при 30.7.Значи имат реален шанс на равни скорости:tup:
                    Sys tozi kalpaw Нос повече от 27 в Северно море не и давам.

                    Comment


                      #11
                      първите три залпа са с по оръдие от кула т.е. стрелят четири оръдия за по-бърза пристрелка.Недолет, перелет и попадение.След това Шнайдер минава на пълни залпове като покрива целта
                      П.В.

                      Comment


                        #12
                        А може ли един въпрос?
                        Все пак, при подобна среща се предполага целта на немците да не е потопяването или повреждането на вражеския кораб, а по-скоро унищожението на конвоя. Което означава, че:

                        1. Американския линкор е по-обвързан, защото трябва да прикрива конвоя, докато немският остава относително по-свободен;

                        2. Логично е, че подобна операция ще се планира с оглед на присъствието на американския линкор (което няма как да не бъде установено по един или друг начин), което означава, че немците ще се стремят да не свеждат двубоя до линкор срещу линкор;

                        3. Много е възможно тази атака да бъде подкрепена от някой крайцер (впрочем тук гадая, защото въобще не знам с какво са разполагали немците по това време и дали при присъствието на американския линкор в конвоя ще са включени и други кораби), който да нападне конвоя щом двата линкора започнат огневи дуел;

                        4. Също така, много е възможно атаката на "Тирпиц" да бъде съпровождана или предшествана от атаки на немски подводници и самолети. А в този случай американския линкор може да получи не малки повреди (тъй като все пак е достатъчно уязвим за торпеда, както разбирам). В тази връзка - не знам по това време немците използвали ли са вече планиращи бомби и противокорабни ракети. Защото ако отговорът е положителен, то с подобно оръжие дори линкор като американския може да бъде силно повреден, което също би повишило шансовете на "Тирпиц" значително (особено ако в предшестващите атаки бъдат извадени от строя радара или пунктовете за управление на огъня на американския линкор, които предполагам са по-слабо защитени).

                        Comment


                          #13
                          Немците биха могли да имат максимално като надводни сили тежките крайцери Хипер, Шеер, Лютцов и вероятно Шарнохорст, както и около 10-12 есминеца.
                          Американците имат тежките Уичита, Тузкалуза, Лондон лек Шефилд или Ямайка 5-6 есминеца и някой линкор от класа КГV, а и един самолетоносач.Немците разчитат на брегово базирана авиация.
                          П.В.

                          Comment


                            #14
                            Това всичкото е пътувало в прикриващата група на всеки подобен конвой? Нямах си идея, че са ги прикривали толкова сериозно.
                            А имали ли са ПВО крайцер в ордера?
                            Що се отнася до самолетоносача - това ще да е ескортен британски или американски, нали? Те имат малка авиогрупа и далеч не винаги могат да вдигнат самолетите й (особено когато условията са лоши), така че не могат да осигурят кой знае какво прикритие срещу бреговата авиация (която при това е значително по-самостоятелна в действията си). Така че при въздушна атака корабите ще трябва да разчитат предимно на ПВО си, за което обаче нямам добра идея. Впрочем, по това време средната артилерия би трябвало да е от 40 мм "пом-пом"-и или сходни, а тежката би трябвало вече да е екипирана със снаряди с разиовзриватели. При това май имат и радарен контрол на огъня? Така че ПВО им ще е сравнително ефективно, особено срещу атака с пикиращи бомбардировачи. Но за сметка на това, за атака с планиращи бомби или противокорабни ракети би трябвало да са сравнително уязвими.
                            Не знам доколко добре са се справяли с подводна атака (във всеки случай, конвоите са понасяли загуби от подобни атаки).
                            Тук, разбира се, влизат в действие твърде много фактори, чиято ефективност ще етрудно да се прецени. А и като цяло ми се струва, че немците не биха рискували да включват наличните си тежки надводни сили в подобна операция, когато в най-добрия случай ще унищожат част от конвоя и ще нанесат символичен удар по гордостта на американските моряци. Но заплащайки това с тежки загуби.

                            Comment


                              #15
                              За планиращата бомба: Много ме съмнява да е приложима на север.
                              1. трябва много добра видимост
                              2. ПВО -то на US корабите е далеч по-силно от това на макаронения кораб и едва ли ще остави шансове на праволинейно летях самолет.
                              Но кактро вече казах Тирпиц губи при всички случай ако влезне в огневи контакт, просто тогава вече не е съществувала възможност сле д евентуални повреди да бъде ремонтиран. Значи дори по някаква случайност да потопи Айовата пак губи по точки защото е кораб за еднократна употреба.

                              Comment

                              Working...
                              X