Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Граждански кораби

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Граждански кораби

    Тук смятам да понапиша шещо за най-новата придобивка на "Кюнард лайн" - "Queen Mary 2".
    Корабьт е построен вьв Франция в Сен Назер от компанията "Алстом"
    Той има впечатляващи размери:
    Дьлжина- 345 м. с 3 м. по-дьльг от Айфеловата кула
    Ширина- 40 м. (с крилата на мостика 45 м.)
    Газене-10 м.
    Височина-72 м. от кила до клотика
    Водоизместване-150 000 т.
    Машина- комбинирана установка газотурбинна/дизелелектрическа с мощност 157 000 к.с.
    Задвижването се осьществява от 4 винта, два са фиксирани, а два са с променлива стьпка.
    Цената на строителството е над $ 800 млн.
    Корабьт може да поеме 2 620 пьтници обслужвани от 1 253 членен екипаж.
    "Queen Mary 2" е спуснат на вода на 25.09.2003г. в Сен Назер, крьстен е на 09.01.2004г. в Саутхемптьн от Нейно Величество Елизабет 2,която разби о борда 3-литрова бутилка шампанско. Корабьт ще се отправи на пьрвото си пьтешествие на 12.01.2004г.
    Цените са "народни". За обикновена кабина е $3 500, а за "лукс" е $55 000 за 15-дневен круиз.Цената обаче си струва. Най-малката кабина е с площ от 59 кв.м.,а луксозната - 488 кв.м. сьс собствен асансьор, зимна градина, балкон с изглед кьм морето, фитнес салон и личен камериер.
    На борда има 6 ресторанта с екзотични кухни, дискотеки, нощни барове, бална зала, 5 басейна, тангенторни вани, сауна, фитнес зала и други глезотии. Освен това има козметичен и вьзстановителен салон. Разполага с киносалон за 600души, а за почитателите на Мелпомена има театрална зала в стила на лондонския "Уест Енд", планетариум и 6-етажен атриум, който прехвьрля пьтниците в древния Рим. Навсякьде има врьзка с Интернет. И така да пожелаем щастливо плаване, три фута под кила и т.н.
    И сега малко снимки от крьщенето:





    Rolling, turning, diving
    Rolling, turning, diving, going in again
    Run, live to fly, fly to live, do or die
    Run, live to fly, fly to live, Aces high.

    #2
    Граждански кораби

    Аз следя доколкото е възможно съдбата на този лайнер. Наистина той е впечатляващ !
    Доколто си спомням вестниците писаха че той вече е вез първите си жертви по време на строежа-13 души загинаха!
    Дано съдбата му е по-щастлива от тази на "Титаник"
    То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

    Comment


      #3
      Едно уточнение за задвижването на кораба - става въпрос не за винтове с променлива и постоянна стъпка, ами за последния "писък на модата" - т. нар. MerMaid™ задвижване (разработка на ALSTOM).



      Състои се от 4 независими пропулсивни групи (променливотоков гребен ел. двигател + винт с променлива стъпка). Те са изключително компактни (това всъщност е най-силната им страна) и мощността на един такъв движител е 20 MW, 2 от тях са неподвижни, а другите 2 са ориентируеми на 360°. Това, заедно с оригиналната система DynamicPositioning™ (отново на ALSTOM), осигурява на кораба феноменална маневреност (за неговите размери) и стабилност.

      Comment


        #4
        Много благодаря за уточнението
        Rolling, turning, diving
        Rolling, turning, diving, going in again
        Run, live to fly, fly to live, do or die
        Run, live to fly, fly to live, Aces high.

        Comment


          #5
          :tup: :tup: :tup: А каква скорост развива? За "Синя лента" не може да се говори но все пак е любопитно. Информацията за ел/двигател + винт с променлива стъпка дали е достоверна? защото е малко нелогично, все пак променливата стъпка се използува за двигатели с константи най-подходящи обороти, докато при ел-овете те могат да се регулират в широки граници.
          Айде и от мене малко картинки:


          Comment


            #6
            Ама все пак е срамота че са го строили във Франция. Нещо нямам кеф да се возя на този кораб :evil:

            Comment


              #7
              Откакто гледах по "Discovery" за строежа на "Аврора" на P&O загубих интерес към круизните кораби.
              Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
              Неизвестен руски адмирал

              Comment


                #8
                Originally posted by "Odzava"

                Откакто гледах по "Discovery" за строежа на "Аврора" на P&O загубих интерес към круизните кораби.
                Защо :o
                Rolling, turning, diving
                Rolling, turning, diving, going in again
                Run, live to fly, fly to live, do or die
                Run, live to fly, fly to live, Aces high.

                Comment


                  #9
                  Уп-с-с-с, извинявам се - допуснал съм 2 неточности.

                  Гоги, абсолютно си прав - винтовете са с фиксирана стъпка и диаметър 5,5 метра. Това поне се отнася за дивайсите монтирани на Millenium и другите от този клас - те имат по 2 MerMaid (18,5 MW всеки) и макс. скорост 24 възела.

                  Втората неточност е, че MerMaid всъщност е разработка на ALSTOM и KaMeWa (сега собственост на Rolls-Royce)<

                  Comment


                    #10
                    Ето го Millenium



                    А ето ги и QM2



                    неговата проектна максимална скорост е 30 възела (незнам на изпитанията колко е развил)

                    Comment


                      #11
                      Ами защото се оказа, че всъщност съвременните круизни кораби са направени да съберат парите на богатите пансионери. И са като конструктор "Лего"-винта в Полша, корпуса в Германия, интериора в Англия. Ей за това не ме кефи цивилното корабоплаване.
                      Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                      Неизвестен руски адмирал

                      Comment


                        #12
                        че това за пенсионерите винаги е било така
                        albireo написа
                        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                        Comment


                          #13
                          Видях му булба
                          Този кораб има булб. Днес във вестника имаше рентгенова снимка на него.
                          Хайде като акостира в Ню Йорк мрел гинал отивам да го щракна
                          То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                          Comment


                            #14
                            Чакам снимка:nut:

                            Comment


                              #15
                              Голяма Новина за всички Морски. Днес като отидох на работа в Луфтханза, гледам в офиса се търкаля някаква брошура, като я отворих и онемях. Брошура на Кунард за Куин Мери 2 барабар с цените на билетите, и чертежи на кораба по палуби. В Четвъртък съм почивка, ще я сканирам и ще я постна тук. Най-евтиният билет е 1600 долара.
                              Под брушура разбирайте списания-предполагам, че нещо такова е била брошурата за Титаник-баси:nut:
                              То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                              Comment

                              Working...
                              X