Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Любопитно

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Любопитно

    Пускам тази тема за всякакви интересни и забавни моменти свързани с авиацията, които са твърде кратки или несериозни за отделна тема.

    А ето какво намерих днес - кацания на U-2, явно с приз за едни от най-интересните в света:
    The U-2 Dragon Lady is the most difficult plane to land in the world. The two-week-long pilot interview involves three flights. All interview landings are vi...
    „Аз, Драгомир, писах.
    Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

    Модератор на раздел "Военна Авиация"

    #2
    Готина тема , тъкмо като за мен.

    Та моят неангажиращ цяла тема въпрос е : Признати ли са в световен мащаб 2500-те бойни полета на Ханс-Улрих Рудел ?
    Загива само онзи който се е примирил с поражението !
    Ханс Улрих Рудел

    Comment


      #3
      Пилот написа Виж мнение
      Пускам тази тема за всякакви интересни и забавни моменти свързани с авиацията, които са твърде кратки или несериозни за отделна тема.

      А ето какво намерих днес - кацания на U-2, явно с приз за едни от най-интересните в света:
      http://www.youtube.com/watch?v=eamnTyfkUBY
      Божичко, тя наистина мрази да каца, повече отколкото Б-24 е мразел да лети! Конструкторите проектирали този самолет са нямали сърце! Колкото и да са им плащали на пилотите на U-2 все е било малко. Финалната сцена, където щатската полиция арестува пилота в скафандър е просто култова.
      This is my signature. There are many like it but this one is mine.

      Comment


        #4
        Twolf написа Виж мнение
        Готина тема , тъкмо като за мен.

        Та моят неангажиращ цяла тема въпрос е : Признати ли са в световен мащаб 2500-те бойни полета на Ханс-Улрих Рудел ?
        Ох,като прочета нещо такова и подпалвам...И после ще трябва да се извинявам
        Няма да ти отговарям директно,но ще се опитам да ти помогна сам да си отговориш.
        Първо си задай няколко въпроса:
        Кой оспорва въпросните полети-ами победителите естественно.
        Рудел има една прекрасна книга-прочети я,но не бързай с изводите.После вземи прочети спомените на Галанд.После тези на Шнауфер(доста млад си е отишъл и са по-скоро записки).Не те съветвам да четеш тези на Хартман-писани са от американски журналист.После намери общотото-то просто крещи-това са младежи до един отлични спортисти,презиращи всякакви пороци(изключваме прословутите пури на Галанд)Всеки един от тях е патриот без да има нещо общо с управляващата партия(дори сега си спомням,че Мьолдерс изпраща летателната си книжка и ордените след като разбира за гоненията към епископа на Мюнстер)
        Това са идеалисти,отлични атлети и надарени явно -но това в никакъв случай не е достатъчно.Всеки един от тях е имал и огромната доза късмет(виж само как Рудел се измъква преплувайки Днепър от руски плен.Виж и Хартман как успява да избяга,виж и Галанд как успява да свали двама англичани със спуснат колесник)
        И накрая-Луфтвафе колкото и да отричат си остава авиацията с най-строг контрол относно отчитането/присвояването на въздушна победа(там няма такова животно като ,,групова победа'' примерно)
        По същия педантичен начин са се отчитали и броя полети.
        Като заключение:
        Пука ли ти?Не,наистина,пука ли ти?
        За мен Рудел е неоспорим,за всеки трезвомислещ(уви съвременното общество ги изяжда все повече)направил си труда да прочете не ,,сериозни изследвания'' ,а живи мемоари ще му стане ясно ,че немските асове били те летци,танкисти или подводничари са безспорни.Не можеш да отричаш Витман само защото е бил есесовец...

        ,,За какво,защо,в името на какво-който задава тези въпроси си няма и най-малка представа от героизъм""
        Ерих Мария Ремарк

        Comment


          #5
          Специално на щукарите трябва да са признати. Щурмовата авиация са правели бая полети на ден. Е, не чак колкото Висоцки пее: "20 полетов в сутке", но това си е хипербола, нормален прийом за изкуството.
          За 4 г. примерно е възможно Рудел да навърти километража. Ако сложим примерно 3-4 полета на ден /час и нещо за полет/, е, имало и е и повече, и по-малко е имало, имало е и дни на отпуск, дни на ранявания, но общо взето най-много са летели сравнено с бомберите и с изтребителите.

          Във връзка с това, за времето на полетите на тоя тип авиация. На англичаните при Тобрук 1942г. много лошо им влияело на психиката, че техните самолети като излетят, след 5 мин. се чували разривите на бомбите им
          Last edited by Kramer; 07-01-2012, 23:43.

          Comment


            #6
            4 полета на ден не е норма, а претоварване. Едва ли някой пилот може да издържи на такова темпо за повече от 2-3 седмици.
            Ако приемем дори 300 дни в годината за "активна служба" (и пак е много) със средно 2 полета на ден, това прави 2400. Т.е. бих казал, че е възможно и да е направил 2530 бойни полета, но този човек е имал зверски късмет да оцелее всичкото това време. Интересно, че това са близо два пъти повече полети от всеки друг немски ас-пилот на бомбардировач/щурмовик: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...nd_Attack_aces

            поправка: за Щуките явно това не важи. Късият им обсег и способността да излитат и кацат на примитивни летища им е позволявала (и изисквала) да оперират от писти максимално приближени до фронта и затова са можели да извършат до 10 кратки полета на ден. В историята на един от пилотите на Щука се споменава за рекорден ден с 19 бойни полета, но това трябва да е много далеч от нормата, имайки предвид недостатъчното гориво, не на последно място.
            Last edited by Dinain; 08-01-2012, 03:24.
            "No beast so fierce but knows some touch of pity."
            "But I know none, and therefore am no beast."

            (Richard III - William Shakespeare)

            Comment


              #7
              Dinan,Рудел описва един ден с 17 полета през който е излитал да бомбардира танкове намиращи се буквално на километър-два от летището му.Така че според мен си е напълно възможно,още повече ,че при подобни полети презарядка с гориво се налага между 6-7 полета.Кацаш с един,скачаш в друг,а през това време механиците презареждат боеприпасите на първия-дори двигател не подгряваш-точно така го описва.Но си абсолютно прав-не всеки ден е такъв-но като наложиш едното на другото нещата си идват на мястото и броя полети е напълно реален.Дори 1450те бойни на Хартман с 352 победи за две години и половина са си напълно в реда на нещата.

              Comment


                #8
                fidelis , мисля че говориш за книгата "Пилот на Щука" , нея съм я чел , а "Пръв и последен" тъкмо завършвам първата книга. Та въпроса ми дойде точно от книгата на Рудел.

                Цитирам : "Те (англичаните), изобщо не искат да повярват че съм извършил повече от 2500 бойни полета с такъв бавен самолет."

                Когато четох за бягството му от руснаците и преплуването на Днепър , как при атаката на една гара ( не мога да се сетя в момента коя ) едва не се разбива в гората заради облаците и мъглата , изобщо за всичките му сваляния общо 32 на брой , просто се чудя на зверският му късмет.
                Загива само онзи който се е примирил с поражението !
                Ханс Улрих Рудел

                Comment


                  #9
                  Amazon написа Виж мнение
                  Божичко, тя наистина мрази да каца, .....
                  Което ми напомни за това:

                  Този самолет пък едва ли не не е можел да се снижава, че дори и да лети хоризонтално.

                  Comment


                    #10
                    За качествата на "крокодила": любопитно интервю (рус.)
                    "Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта

                    Comment


                      #11


                      Летающий авианосец СПБ
                      Летающие авианосцы - это не фантастика. Это реальные боевые машины. Более того, их до и во время Второй Мировой строили и в США и в Японии и в СССР. Что-то дельное получилось только в СССР. Прич¸м настолько дельное, что перед вами едва ли не единственный образец "фантастического оружия", которое не просто принимало учатсие в войне, но и оказалось очень эффективным. СПБ - это Составной Пикирующий Бомбордировщик, состоящий из носителя ТБ-3 (он же "летающий кремль", самол¸т сам по себе легендарный и выдающийся) и 2х пикировщиков И-16.
                      Результат применения: около 30 успешных, ингда даже очень успешных вылетов.
                      Причина малой известности: Самол¸т носитель ТБ-3 перестали производить ещ¸ в 37ом. А строить новые, в условиях опустощающей войны было просто невозможно.




                      BV.141A
                      Ничем не примечательный самол¸т разведчик. Ничем, кроме внешнего вида. Ассеметричный самол¸т - это действительно что-то редкое. И тогда и сейчас.
                      Результат применения: Вполне удачные развед-вылеты. Это был действительно неплохой разведчик.
                      Причина малой известности: Просто страный самол¸т, не "вундервафе" и не "оружье возмездия".

                      Comment


                        #12
                        Честно казано, не си представям какво точно му е било "успешното" на летящия сандък (вземам назаем израза от една книга). Виж, реални "въздушни самолетоносачи" наистина се правят, но в друг "формат" - дирижабли. Има сащиански такива, да речем. Реално не знам да са използвани във военни действия.

                        Comment


                          #13
                          Имало е няколко успешни бомбардировъчни мисии. Самият автор на идеята е разбирал, че в този си вид тя е неподходяща за съвременната обстановка.
                          Статия: ТБ-3/СПБ - Дальний бомбардировщик/звено Вахмистрова

                          Comment


                            #14
                            Т.е. имали са късмет, но това по никакъв начин не превръща идеята в "успешна" (както пишеш е осъзнал и създателя й). Мога да се сетя поне за два-три модела френски бомбардировачи (също достойни кандидати за званието "летящ сандък"), разработени 30-те години и точно толкова "успешни" във войната с Германия). Ерзац с използване на остаряла техника.
                            Съгласен съм, че е интересен, така че си е за темата (самата идея за въздушни самолетоносачи е готина, естествено, непрактична, но това не отнема от красотата й (особено за някой дизелпънк сетинг)).

                            Comment


                              #15
                              идеята е била да се съчетае бързината на изтребителя, и дължината на полета на тежкия бомбардировач, като по този начин се компенсира малката продължителност на полета на изтребителя.
                              Няколко години по късно техническите данни на новите модели премахват необходимостта на това сложно изпълнение, наречено "Цирк на Вахмистров" и правено дори и с 5 самолета.

                              Comment

                              Working...
                              X