Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ил-2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Ъ?!?!?!?!
    "Хайде стига глупости, ако ударната/щурмовата версия на Фоке Вулфа беше доразвите, естествено, че би имала такова "въоръжение"

    Хм,това няма да го коментирам,а относно това - "Друг е въпроса, че Тактическото приложение на двата самолета е коренно различни. Приятелю, къде си видял Ил-2 в борда срещу тежки бомбардировачи от типа на Flying Fortress и Liberator? " - ами точно това е,ФВ-190 не е щурмовик,а преработен самолет,който определено не може да се сравни със специално разработения ЩУРМОВИК :tup:
    С пистолет и добра дума се постига много повече,отколкото само с добра дума

    Comment


      #17
      Whatever, щом казваш, че е така... Но не говори глупости, подобна на тази, че Ил-2 издържал на попадение на Мк108, на продължителен обстрел. Самолета си е наистина забележителен, той поставя началото на един "нов вид" авиация- щурмовата. Може да се каже, че А-10 и СУ-25 са негови наследници. Но погледни масовия вариант, с който съветските ВВС започват войната. Като в първите години не е ефективен, през 1942 нещата се обръщат. Тогава той става един изключителен самолет, който тормози немците.
      101st Airborne The Screaming Eagles At Normandy

      Comment


        #18
        Кой е казал,че издържа на МК-108?!?!Масовият вариант,с който започват войната,има една голяма разлика - неналичието на стрелец в опашката.Но иначе си е почти същата машинка Освен това в началото не е ефективен заради пилоти и заради немското въздушно превъзходство.Той не е изцяло променен,за да стане успешната машина от 42-а нататък.Той е същият,но със стрелец :twisted:
        С пистолет и добра дума се постига много повече,отколкото само с добра дума

        Comment


          #19
          Originally posted by "Hartman"

          Parabellum, достатачно добре съм запознат с бронирането на FW-190F. Имах предвид ,че FW-190F няма силното брониране на Ил-2. Все пак последният има има стоманена бронирана "вана", с дебелина на стените между 12мм и 4 мм. Бронята на Ил-2 има обща маса около 700 кг. Бронята е напълно достатачна да издържи на обстрел на оръжия с калибър до 13мм. При определени условия бронята може да издържи на попадение от 20мм. оръдие. неслучайно немците са кръстили самолета "Циментовият". Какво по-голямо признанието от това на врагът?!
          Колкото до бомбеният товар, малък е. Но това не е фатално за щурмовик.
          Между другото защо не поговорим за недостатаците на FW-190F? Никой не спомена ,че самолета неможе да бъде изполван от грунтови летища. Прехваленият самолет няма и специален бомбардировачен прицел. А снабден с бомбодържатели и допълнителна броня самолета неможе да се противопостави на противниковите изтребители, противно на митовете. Да не говорим ,че самолета няма стрелец за защита на задната полусфера.
          А защо никой не спомена за FW-190G, не сте ли чували за този вариант?!
          Определено Ил-2 е сред най-забележителните бойни самолети от Втората Световна Война.Колкото до най-добрият щурмповик, то това е Ил-10
          8)
          Бронирането на ФВ-190Ф е между 5 и 10 мм и откъде ти хрумна че не може да бъде изпозван от грунтови летища?Има доста снимки на които ясно си личи че е използван от такива летища.Немските пилоти заявяват,че не е необходимо да се използва бомбардировачен прицел.Атаките са извършвани на бръснещ полет.Бомбата 500кг дори да бъде откачена на 50 метра от танка пак го помита.А за Г-серията аз съм споменал малко по-горе в моят пост какво представлява
          То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

          Comment


            #20
            Тва за грунтовите си го пише в Ретросалон-чето А това за прицела не е баш вярно.Все пак не само танкове се атакуват
            С пистолет и добра дума се постига много повече,отколкото само с добра дума

            Comment


              #21
              Не знам какво пише в Ретро-салончето.Данните които имам са от две монографии една руска ,а другата американска.И в двете пише едно и също и съм склонен да повярвам на този факт.Я ми кажи Ил-2 има ли бомбардировъчен прицел?
              То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

              Comment


                #22
                Виж само каква хубава грунтова полоса





                То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                Comment


                  #23
                  Един единствен източник никога не е достатъчен за достатъчно обективна оценка на каквото и да е.
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    #24
                    Снимките не лъжат според мен
                    То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                    Comment


                      #25
                      да, репликата ми беше към Хартман
                      albireo написа
                      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                      Comment


                        #26
                        Еми то все пак има грунтова писта и грунтова писта Има голяма разлика между тях
                        С пистолет и добра дума се постига много повече,отколкото само с добра дума

                        Comment


                          #27
                          Определено няма разлика.Грунтовата писта е едно,а асфалтовата съвсем друго.Немците започват да изпозват асфалтови писти,когато войната започва да се води на тяхна територия.По същата логика ще ми кажеш,че и бомбардировачите на Райха са изпозвали на Източният фронт асфалтови или циментови полоси


                          То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                          Comment


                            #28
                            Не,не.Имам превид,че да кажем Ю-87 може да излети от една доста по-разкаляна поляна отколкото ФВ-190
                            С пистолет и добра дума се постига много повече,отколкото само с добра дума

                            Comment


                              #29
                              ФВ-190 също може да излети от тази поляна.Виж само колко е висок колесникът му и колко е широк коловозът между гумите му.Даже Ме-109 с тесният си коловоз излита спокойно от такива поляни.
                              През януари 1944г.,нашите ВВС имат следният проблем.До този момент когато пада сняг летателната дейност се прекратява до април месец-т.е. когато снегът се разтопи напълно.Но през 44-та положението е друго.Символичната война е в разгара си и нашите изтребители трябва да излетят срещу врага.Затова е подготвен един Месершмит 109Г-2,пилотира го най-добрият пилот Стоян Стоянов.След кратка засилка самолета излита нормално и нормално каца.И това без да е разриван падналият сняг от поляната.
                              То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                              Comment


                                #30
                                Прототипа на Ил-2 се казва ЦКБ-55 и е бил двуместен с стрелец в задната кабина. На някой мъдри глави в Москва им хрумва ,че самолета е достатачно бърз и брониран и срещата с противникови изтребили не би била страшна. Затова се прави нов прототип ЦКБ-57 - едноместен вариант. Той става основа на едноместният Ил-2 посрешнал немската атака през 1941. Войната доказва ,че едноместният Ил-2 е твърде уязвим. Още в самото начало на 1942 се взима решени за преминаване лъм производството на Ил-2М - самолет напрактика еквивалентен на ЦКБ-55. Оригиналната идея е била отлична и ДВУМЕСТНА

                                FW-190F/G получават доста добро развитие.

                                Колкото до бронирането на FW-190F-8. Къде по-точно бронята е 10мм.? Аз се сещам за бронеплочата зад главата ,която е 12 мм. И това е най-сериозното брониране по самолета.

                                Предназначението и на FW-190F/G и Ил-2/10 е напрактика еднакво. Непосредствена подръжка на наземните сили и борба с противниковите бронирани цели.

                                Колкото до "изтребителните" качества на Ил-2. Факт е ,че боевете от 1942 и 1943 показват ,че Ил-2 доста добре се справя със задачата по унищожаване на немските транспортни самолети и бомбардировачи. Така например на 8 Октомври 1943 г. 8 Ил-2 водени от капитан Нестеренко срещат около 30 Ju-87. Капитана се впуска в бой. Той продължава около 20 минути и завършва с 8 свалени Ju-87. Такива случаи не са изключение. Повечето от най-опитните руски пилоти на Ил-2 имат по няколко (2-3) свалени противникови самолета. Тези случаи карат Илюшин да започне проектирането и изпитанията на Ил-2И - тежък брониран изтребител на базата на щурмовика. Проекта е изоставен, тъйкато усилията се пренасочват към Ил-1. Ил-1 е олекотена версия на Ил-2 с по-мощен двигател АМ-42 и значително подобрена аеродинамика. Разработката започва в краят на 1943 г. Основното предназначение на Ил-1 би било борба с тежките немски стратегически бомбардировачи. Руснаците се опасяват от появата на такива самолети и най-вече са притеснени от липсата на руски самолети способни да им се противопоставят. Първият си полет Ил-1 прави на 19 Май 1944 г. Проведени са учебни въздушни боеве с пленени немски изтребители Me-109G-2 и FW-190A-4. Те показват ,че Ил-1 би бил напълно способен да влиза в бой и с тези масови немски изтребители. въпреки това вече е средата на 1944 г. опасноста от появата на немски стртегически бомбардировачи над СССР е отминала. Разработката спира. Ил-10 е създаден на пазата на Ил-1. От там и доста добрите му маневрени качества.

                                Колкото до грунтовите летище, май не сте рабрали правилно колегата. Има грунтови летище и грунтови летища. Не е толкова важно колко е широк коловозът и колко е висок колесника. Най-важното е какво налагане упражнява самолета върху почвата. Грунтовите летища ,особенно за тежки самолети като FW-190F, се прави върху достатачно твърда и устойчива на натиск почва. [/b]
                                In My Humble Opinion.

                                Comment

                                Working...
                                X