Съобщение

Collapse
No announcement yet.

НАЙ-ДОБРИТЕ изтребители на 30-те години (преди новите моноплани)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    НАЙ-ДОБРИТЕ изтребители на 30-те години (преди новите моноплани)

    Специално търсих из форума, но не можах да открия такава нарочна тема, затова предлагам тук да обсъдим изтребителите от поколението преди модерните моноплани. Става дума за самолети като Gloster GLADIATOR, И-15/153, Kawasaki Ki-10, Fiat CR.33/42 Falco, Dewoitine D.510, Fokker D.XXI, Avia B-534, PZL P-7/24 и т.н. - въобще самолети които участват в боевете в последните предвоенни и първите военни години, но по това време вече са морално остарели.

    За да добавите нов самолет към темата, той трябва да отговаря на следните шест условия:
    1. да е разработен и влязъл на въоръжение през първата половина на 30-те години или да е разработка на базата на такъв самолет (горно ограничение 38-ма година);
    2. шасито да не се прибира;
    3. да не е целометалически, т.е. в конструкцията да има и дървени елементи, а поне част от обшивката да е платнена;
    4. да е едноместен (т.е. чист изтребител, а не "въздушен ловец", "разрушител" или тежък изтребител);
    5. да е сериен модел, който поне в даден момент да е бил сред основните машини на дадени ВВС (без значение колко малки са)
    6. да има "впечатляващи" за времето и страната, в която е създаден, характеристики, за да може да претендира за най-добър.


    Като под-условие: да е участвал в някакви военни действия в ролята на изтребител.

    И тъй като в последно време форума стана твърде "сериозен", а на времето се заформяха много интересни дискусии и спорове по такива теми, нека се опитаме да определим кой е най-добрия изтребител от това поколение. Израза НАЙ-ДОБРИТЕ в заглавието го поставих с такава цел - предизвикателство.
    Last edited by gollum; 14-10-2011, 15:16.

    #2
    Кои предвоенни? Защото поне за СССР "предвоенни" значи до 1941 г., а към началото на войната най-масови са:
    И-16: 3 144 изправни машини
    И-153: 2 340 изправни машини
    МиГ-3: 864 изправни машини
    И-15: 537 изправни машини
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    Comment


      #3
      Имах предвид изтребителите от поколението преди модерните моноплани. От твоя списък се изключва напр. МиГ-3, а за И-16 и аз не съм решил към кои да го отнеса.

      Comment


        #4
        О, аз не виждам нищо лошо в несериозните теми от този сорт (неприятно ми е когато друг тип теми се превръщат в такива, но това е отделен въпрос).
        Мисля че акцентът не следва да е толкова на "предвоенни", колкото на "междувоенни", т.е. биплани или моноплани с малко метални елементи (предимно дървени и с платнена обшивка), с прибиращи се или най-много полуприбиращи се колесници и максимални скорости не превишаващи с много 400 км/ч. А не толкова "намиращи се на въоръжение до началото на войната", защото тогава ще попаднат и вече модерни моноплани, каквито започват да се появяват след 36-та (грубо казано).

        ПП Мисля, че И-16 все пак не би трябвало да влиза в този списък (или най-много да влиза само с едното крило ).

        Comment


          #5
          То и първите Ме-109 попадат в списъка.

          Comment


            #6
            Е, не, за да е"честен" списъка, според мен, от немските трябва да включва He-51 и Ar.68. Включи ли се 109-ката, трябва да се добавят и "Хърикейните", както и някои от по-новите френски моноплани. Струва ми се, че неприбиращото се шаси следва да е основен критерий за включване в списъка.

            Аз от тези бих заложил на PZL Р-24. Или на "Гладиатор"-а. Малко се колебая.

            Comment


              #7
              В общи линии съм съгласен с определението на Голум, а He-51 и Ar.68 не ги включих заради по ниските ЛТХ и въобще смятам че Германия не притежава достатъчно конкурентен изтребител по описаните критерии.

              Comment


                #8
                Моите фаворити имат приблизително равни ЛТХ. Аз бих ги подредил в следния ред:
                1. PZL Р-24 - заради 2х20мм оръдия
                2. Fiat 42 Falco - заради 2х12.7мм картечници
                3. Gloster GLADIATOR - въпреки таблично по-слабите ЛТХ от И-153
                4. И-153 - заради ЛТХ
                5. 6.... останалите

                Comment


                  #9
                  Аз бих предложил за класацията няколко моноплана с неприбиращо се шаси: А5М2, Ki-27 и P-26. Те ще са, така да се каже, "скоростното крило", защото подозирам, че по маневреност са отстъпвали на бипланите от списъка (въоръжението е стандартно за тези времена).

                  Comment


                    #10
                    Р-26 може и да мине тук, но ако включим А5М2 и Ki-27, то тогава трябва да прибавим опростения Hawk 75 за Китай, Тайланд и Аржентина, а това не е коректно тъй като тази конструкция в последствие еволюира до Р-40 а от там до Р-51.

                    Comment


                      #11
                      Като разгледах критериите,за своя голяма изненада се спрях на Джапанския "Зеро-сан" Скорост,маневра,оръдия,дълъг полет,уникална скороподемност,елементарен за производство и т.н.Единствено прибираемия колесник малко разваля работата.И все пак си е точно за тази графа,защото започва бойния си път още в Китай.През войната практически няма сериозно развитие,ако не броим наложителните модификации свързани с практическото му приложение.Интересен за обсъждане ще е и Бъфало-то на Брюстер.Фините правят чудеса с него точно преди войната.Другия вариант е да разделим на подтеми "моноплани" и "биплани".Или да сложим ограничение за годините на разработка или на приемане на въоръжение.На практика най-добрия предвоенен изтребител е BF-109E. Печели всички (цивилни) конкурси и състезания.Лети в Испания,разработва се от 1934г.Продаден е на трети страни предвоенно(Сърбите дори имат лиценз за производство).Така,че определено си е "предвоенен".Изцяло отговаря на условието :

                      - "въобще самолети които участват в боевете в последните предвоенни и първите военни години, но по това време вече са морално остарели."

                      Някои не биха се съгласили с последното твърдение.Но на практика Ме-109Ф/Г е съвсем различна машина и не би трябвало да се съотнася като един самолет със моделите до БФ-109Е-7Н .Основно преработена аеродинамика,друг двигател,друго въоръжение,друго оборудване и дори бензин с различно октаново число. .Дори е в друга теглова категория.Ако приемем всички Месершмити 109 за един самолет,то тогава трябва да приемем и П 36 - уорхаук - китихаук за един.Kакто и "грозното пате" на Сикорски.превърнало се финално в П-47,което определено не би било коректно.

                      Comment


                        #12
                        Всъщност в условието изрично е упоменато, че изключваме модерните моноплани с прибираем колесник, така че за обсъждане остават бипланите с прибираем или неприбираем колесник и по-ранните моноплани с неприбираем колесник. А-6М и Ме-109 /всички модификации/ никак не се включват в тази рамка. С други думи - изтребителите които са гръбнак на ВВС през войната не са обект на тази тема - а само самолетите на които по една или друга причина им се налага да участват при започването и въпреки че към момента са морално остарели.

                        Comment


                          #13
                          Аз си спомних за любимия си съветски довоенен изтребител От 1935-6 г. е, моноплан, мисля, че не е с прибиращ се колесник, така че - би трябвало да влиза, само въоръжението му е нестандартно - 102 мм оръдие. Обаче пък е двумоторен, това дисквалифицира ли го?

                          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                          Проект 22.06.1941 г.
                          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                          Comment


                            #14
                            На мен ми беше много симпатично едно холандско фокерче.


                            thorn

                            Средновековните църкви в България

                            Comment


                              #15
                              uzi71 говори с разцепен език
                              Цитираш Fiat CR.42, който по нищо не се различава от Brewster "Buffalo" B-239/F2A - и двата са създадени към 1937 г., и двата влизат на въоръжение през 1939 г., и двата може да се каже, че са гръбнакът на ВВС - финландските и италианските съответно. Само дето единият е биплан с неприбераем колесник, а другият моноплан с прибираем. Аз също веднага се сетих за B-239:
                              During the Continuation War of 1941–1944, the B-239's (a de-navalized F2A-1) operated by the Finnish Air Force proved capable of engaging and destroying most types of Soviet fighter aircraft operating against Finland at that time, achieving, in the first phase of that conflict, a kill-ratio of 32:1, 32 Soviet aircraft shot down for every B-239 lost[2] and producing 36 Buffalo "aces".[3]
                              С едно уточнение - в Зимната война реално не участват.
                              "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                              "But I know none, and therefore am no beast."

                              (Richard III - William Shakespeare)

                              Comment

                              Working...
                              X