Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ПЪРВИ РЕАКТИВЕН САМОЛЕТ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Me 163 мисля, че е по правилно да се разглежда като ракетен самолет, докато Me 262 е турбо-реактивен.

    Утре ще гледам да постна малко повече инфо за Me 163, ако го изнамеря къде е.
    Dulce et decorum est pro patria mori

    ОТТУКА ЗАПОЧВА РОДИНАТА -
    СЪС ГРОБ НА НЕЗНАЕН ЮНАК,
    НАД КОЙТО СМЪРТТА Е ПРЕМИНАЛА,
    СМЪРТТА НЕ И ВРАЖИЯ КРАК.

    Comment


      #17
      Ме 163 е всъщност един безмоторник с ракетно задвижване. Използва двигател Walter HWK 509, който може да работи само 5-10 минути. През това време пилотът трябва да се изкачи на височина от около 10000 м, да изключи двигателя и да атакува противника. След изчерпване на запасо от гориво (1100 литра) самолета започва да лети като безмоторник и истава лесна плячка за изтребителите на съюзниците.
      Ме 163 е първият и дотогава единствен серийно произвеждан ракетен изтребител. Достига скорост от 1000 км/ч и се издига на 5000 м за 1 мин., а 12000 м за 3,45 мин.
      Първият прототип полита през август 1943 г. От него са произведени 327 бр. през 1944 и 37 бр. през 1945.
      Въоръжен е с 30 мм оръдия МК 108.
      Ме 163 не оказва никакво влияние върху хода на въздушната война и неоправдава очакванията на Луфтвафе и не постига очакваните успехи. Твърди се, че Ме 163 са свалили 9-16 противникаови самолета, но са причинили смърта на доста повече германски пилоти.
      Dulce et decorum est pro patria mori

      ОТТУКА ЗАПОЧВА РОДИНАТА -
      СЪС ГРОБ НА НЕЗНАЕН ЮНАК,
      НАД КОЙТО СМЪРТТА Е ПРЕМИНАЛА,
      СМЪРТТА НЕ И ВРАЖИЯ КРАК.

      Comment


        #18
        Me 163

        Originally posted by "Neonix"

        ..... и 37 бр. през 1947.
        Сигурно имаш предвид 1945.

        Comment


          #19
          Re: Me 163

          Да ZWQRA, правописна грешка. Ще я коригирам! :tup:
          Dulce et decorum est pro patria mori

          ОТТУКА ЗАПОЧВА РОДИНАТА -
          СЪС ГРОБ НА НЕЗНАЕН ЮНАК,
          НАД КОЙТО СМЪРТТА Е ПРЕМИНАЛА,
          СМЪРТТА НЕ И ВРАЖИЯ КРАК.

          Comment


            #20
            Какво ще кажете за Коанда?
            Никога не бях чувал за него, докато не видях кракто представяне по "Дискъвъри". Поне тази поредица от кратки филмчета, "100 години полет", беше много готина.
            Та човекът е направил нещо, дето може да се нарече турбореактивен самолет, през 1910 година. Разбира се, тук има място за много спорове, все пак реактивният двигател не е толкова стар, неговият е бил "примитивен вариант", ако използваме фразата в един от долните документи.

            Ето малко информация от мрежата, прочетете и преценете:





            Абе изобщо с търсачки може да се намери, жалко само, че повечето страници повтарят едно и също.

            Естествено, тук не може и да се говори за сериен самолет, но все пак е впечатляващо.

            Comment


              #21
              Да, съгласен съм, че е впечатляващо. Но трябва да имаме предвид, че в почти всички случаи (поне за които аз се сещам) много преди нещо да бъде обявено като "открито" (т.е., достатъчно авторитетни хора да го повярват и да започнат да го прокламират или още повече - да започнат да го произвеждат) се намират хора, които го обосновават теоретично, често създават работещи варианти и дори го използват. Но обикновено никой не им обръща достатъчно внимание и поради тази причина иновацията, открита от тях бива забравена и не оказва почти никакво влияние на съвремието си.
              Явно в случая си имаме работа с определен социален закон, който регулира скоростта, с която социума възприема иновациите. Често хората казват, че "идеята била изпреварила времето си", но всъщност става въпрос за нещо по-общо, поне според мен.

              Comment


                #22
                Най-добрите реактивни самолети на Германия - ами това са тези дето си останаха на хартия!!! :lol: :lol:
                Тук не говоря за ТТД, тук става въпрос за обща стратегия.
                Всеки от германските реактивни самолети е страхотно достижение за науката /и за победителите от ВСВ.../ и истински удар за индустрията и Луфтвафе!
                Разработката на тези самолети и построяването им отнема огромен научен и индустриален потенциал, да не говорим за непосилното търсене на супер дефицитни материали.
                И кво? В резултат Луфтвафе полечава малко самолети с огромен потенциал, но с трудно управление - и най-вече с критично малък ресурс и бедствено ниска надеждност. Вари го, печи го, ако щеш го дай на немците да го построят - но новото си е ново и просто си трябва време за доизпипване!
                Та така, технически безсполно гениални, олимпийски достижения!!!! Стратегически - истинско бедствие и разхищение!!!

                Вместо това, немците трябваше да си седнат на тевтонските задници и вместо да пърхат в техническите небеса, да си стоят в реалността и да създават високо ефективни самолети, използвайки изпитани технологии, по-елементарни за изпълнение, но и с ММММММММММного по-голяма надежност и от там ТТТТТТТТТТТТТТТТТТТТТТТТТитанично по-голяма ефективност. Примери? Виждали ли сте До-335....

                С уважение: Капитан, съветник на Луфтвафе по стратегическите въпроси :lol: :lol:
                На нож!

                Comment


                  #23
                  За споменатият До-335 съм съвсем съгласен - още повече, че това е самолетът, необходим според доктрината към която се придържа Гьоринг (доколкото въобще се придържа към нещо). Но всички знаят, че Дорние строят самолети за флотската авиация и бомбардировачи, така че никой не обаква и не приема от тях изтребител. Впрочем, не ги и обичат кой знае колко.
                  Дали опитите по отношение на реактивната авиация са грешка? Не мисля, но не е трябвало да се забавят и замразяват, защото подобни машини са способни да дадат решаващо темпово преимущество на създателя си, стига да му стигне времето. А потенциално подобна възможност е съществувала, стига да не беше пак споменатия Гьоринг (е, не е само той) и изискването "войната да се завърши с оръжията, с които е започната". А това изискване погребва твърде много научни достижения. Но още по-голяма вина има администрацията като цяло, защото така и не съумява да изработи единна и що годе ефективна система за обощаване на научните резултати и планирането на изследванията.

                  Comment


                    #24
                    kapitan каза:
                    [B]Виждали ли сте До-335....
                    Прослувутият "Пфейл"-Стрела на български език. Ех, мечти, мечтиииииии. Най-бързият витлов изтребител създаван някога-976 км/час при плоско пикиране. Един от най-тежко въоръжените изтребители за своето време. Катапултна седалка! Колега вашите думи ми звучат доста познато. Чел бях някъде пристрастията на един голям авиационен специалист и още по-голям Българин за този самолет. Вашите думи ми напомниха за него!
                    Наистина, грешката на германците е била, че не са отдали нужното внимание на този самолет. Ако бяхо го отдали, май доста летящи крепости и летящи танкове щяха да бъдат засадени в двора на Третият Райх :tup:
                    То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                    Comment


                      #25


                      ето го, наистина невероятен самолет
                      аз даже имам негово моделче ама не съм го правил
                      albireo написа
                      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                      Comment


                        #26
                        Звяра, да ти питам щом като самолетите получават името на фирмата, от коя фирма е Та 152? През германците през 1944 е направена промяна и самолетите на най-добрите конструктори като Вили Месершми, Крт Танк и инж. Калкерт от Gotha, носят техните имена. А колкото до Do 335, може и да е добър, но срещу B-29 ще види голям зор и немците пак щяха да опрат до реактивни самолети. Също щеше да има проблеми исъс самолети като P-51H и P-47M. Да не говорим, че англичаните не изостават много в тази област от германците. Американците също. Първите P-80 пристигат в Европа, съвсем малко след края на войната. Виж за V-2 и според мен е пълно разхищение на средства и материали. Друг въпрос е, че и с най-модерните си рективни самолети, Гераминя пак щеше да загуби войната.

                        Comment


                          #27
                          Хъм, Do-335 има малко по-различни задачи - това е стратегическият изтребител, който е толкова необходим на Гьоринг за доктрината му . И като такъв основните му задачи са многоцелева наземна поддръжка, ескорт и накрая разправяне с вражески изтребители. Въпреки че с "Мустанг"-0ите би могъл да се бие почти на равно, особено ако го има в нужните количества. А с прехващаческите задачи ще се справи не по-зле от останалите изтребители (още повече, че предвид по-голямата му мощност може да носи и ПВ ракети). НО да незабравяме, че стратегическият изтребител е необходим докато Германия е в офанзивна позиция, а не в дефанзивна.

                          Comment


                            #28
                            Според мен, това е изтребителят, от който Германия има нужда точно в този момент за борба с огромните бомбардировъчни потоци - много бърз, за секунди се появява, удря със силно въоръжение /оръдия и ракети/ и изчезва, преди картечарите да са разбрали за какво става въпрос Просто като една оса да обикаля около бавния рояк тежки стършели... /за ескорта оат ицтребители просто няма какво да говорим при тези скорости.../ А ако не е само една, ами цяла група, то тогава може да стане интересно...
                            На нож!

                            Comment


                              #29
                              Е, все пак той не е идеалният прехващач - по-скоро си е именно стратегически многоцелеви изтребител. А в тази му роля ще се изисква много само от една от предвижданите задачи. В подобни условия къде-къде по-добре ще е да се заложи на специализиран прехващач или още по-добре, да бяха вложили повече средства в разработването на управляеми ПВО ракети - и без друго са били стигнали много далеч в тая посока, а когато става въпрос за борба с формации от тежки бомбардировачи по-ефективно средство едва ли щяха да намерят. Но по принцип каквото и да бяха направили с отбранителна стратегия не могат да спечелят нищо .

                              Comment


                                #30
                                Piinik

                                kapitan каза:
                                [B]Според мен, това е изтребителят, от който Германия има нужда точно в този момент за борба с огромните бомбардировъчни потоци - много бърз, за секунди се появява, удря със силно въоръжение /оръдия и ракети/ и изчезва, преди картечарите да са разбрали за какво става въпрос Просто като една оса да обикаля около бавния рояк тежки стършели... /за ескорта оат ицтребители просто няма какво да говорим при тези скорости.../ А ако не е само една, ами цяла група, то тогава може да стане интересно...
                                Хайде да не говорим с общи приказки, а да привидем малко факти в защита на твърденията. Максималната скорост на този прехвален самолет е 763km/h. В същото време, последния вариант на Мустанг може да развие до 780, като в същото време е несварнимо по-маневрен. А именно Мустанга ще бъде основния му противник, тъй като ескортиращите изтребители винаги са сваляли повече противникови самолети отколкото бордните стрелци. Тази скорост от 976 km/h е пълен абсурд. В плоско пикиране витлов самолет не може да достигне такава скорост. Просто челното съпротивление няма да позволи. А и отъкде ще вземе мощност за тази скорост? От двигателите? Ами че те всъщност предават мощността си на витлата. А ефективността на витлото при такива скорости е нищожна. Ако твърдението, че Do 335 e достигнал такава скорост е вярно, то и тъврденията че един P-47 при пикиране е преминал звуковата бариера, също трябва да са верни. Въоръжението също не е толкова мощно- едно 30 мм оръдие и две 20 мм. Нищо особено. Изобщо не може да се сравнява с оръдейната батарея на Ме 262.
                                Общо взето този сценарий с осите дето жилят бавните стършели е меко казано невъзможен, защото изтерибетиле от ескорта (които не са по-бавни) ще видят сметката на осите за 0 време.
                                Няма смисъл да приписваме някакви свръхестествени качества на този самолет. Че е много добър, това е вярно. Но и че характиристикте му не биха могли да заличат американското количествено превъзходство също е факт, който е по-добре да приемем, а не да търсим под вола теле.

                                Comment

                                Working...
                                X