Много хубаво с постването на тези неща от руски страници, но идеята беше уж накратко да се даде информация за различните самолети на различните страни. От всичките дълги постове разбрах кой самолет с какви баки, двигатели летял, че и серийните номера даже Мисля че мааалко по-интересно ще е ако се пуска по нещо за начините им на използване, предимства и недостатъци и т.н. Иначе ще сравняваме само технически характеристики, което не винаги е било от значение на бойното поле.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ВСВ авиацията накратко
Collapse
X
-
:nworthy: Понеже темата е самолетите от ВСВ, ето две снимки на германска реактивна техника от края на войната. Фирмата Арадо има много интересни разработки, за които не е стигнало време да бъдат произведени масово и да могат да се проявят на бойното небе.
:sm100: А третата снимка е на летящата лодка ДО-26 Морски орел. Абе чудо!!!:tup:Last edited by танкиста от Харков; 19-10-2005, 15:59.От както е изобретен барута, ангелите не участват в сраженията на хората!
Comment
-
:nworthy: Eто два от вариантите на самолет Дорние 335. Втория е спарка и служи за обучение на млади пилоти.
:rock: А сдвоената чудесия имам в този вид и с това обяснение.
:sm100: Снимките са от едно изложение на германска военна техника проведено през 1946 г. в английския град Фарнбороу. Там била изложена най-различна техника. Реактивни, ракетни и други самолети, ракетите Фау-1 и Фау-2, подводници с валтеров двигател и няколкото варианта на миниподводници, които са били влезли вече на въоръжение.Last edited by танкиста от Харков; 25-10-2005, 14:46.От както е изобретен барута, ангелите не участват в сраженията на хората!
Comment
-
Гост
-
Seafire
В средата на ноември 1944 г. британските Адмиралтеиство пуснало специално ¹7/44, искане за създаване палубен изтребител - аналога "Спитфаир" Mk.21. На новия изтребител показали двигател "Грифон 60"с двоина нагнетателем, силно шаси, обкатанное на Mk.XVII,в крак с типа "жало" и катапултен крак. Крило останавили неодобстава. Получения в резултата конверси самолет,с име "Сифаир" Mk.45, испитвали в Фарнбюро, него летял Е. Браун. Тои с удоволствие отметнал, че машината е по лека за пилотиране и на пистата, че "Сифаир" XV. В едно
испитание полета при пикиране на височина над 10 км на Mk.45 била достигната скорост, соответна М=0,88. Беспокойството по причина усиливашата се тенденция
увода право на излитане и кацане за некомпетентното реактивен момент. Специалистите по двигатели установили в фирмата "СуперМарин" предложили вход за положение, истина, за сега по- чисто теоретически: установи на самолета вместо единичия 5-лопастно витло "Ротол" с трелопатно сносно витло противоположно обръщане. Mk.45 бил построен малка серия с 50 машини
Spitfire Mk.XVI - истребитель-бомбардировщик, разработанный английской фирмой Supermarine. Spitfire Mk.XVI очень схож с модификацией Spitfire Mk.IX, но с двигателем американской постройки Packard Merlin 266 мощностью 1705 л.с. Принят на вооружение Королевских ВВС Великобритании в октябре 1944 года. Самол¸т конструировался с акцентом на штурмовые операции. Для этих целей на самолет были установлены крылья "E" типа с двумя двадцатимиллиметровыми пушками и двумя 12.7-мм пулеметами, увеличены топливные баки и установлены дополнительны подкрылевые узлы подвески для легких бомб весом до 254 килограмм или неуправляемых ракет. Всего было произведено 1054 экземпляра.
Самолет находился на вооружении RAF до 1946 года.
Spitfire Mk.XIV - скоростной истребитель, разработанный английской фирмой Supermarine. Следующей после Spitfire Mk.IX крупносерийной версией Спитфайра стала модификация Spitfire Mk.XIV. У него был усилен фюзеляж и крылья для установки двух двадцатимиллиметровых пушек и четырех 7.62-мм пулеметов (на модификации Spitfire Mk.XIVE вместо 7.62-мм пулеметов установлены два 12.7-мм пулемета). Spitfire Mk.XIV был очень схож с модификацией Mk.VIII, за исключением усиления фюзеляжа и более мощного двигателя - Rolls-Royce Griffon 65 мощностью 2050 л.с, позволяющего самолету развивать скорость до 720 км/ч . Так же на этой модификации был установлен более широкий стабилизатор и элероны корневой части крыла. На Spitfire Mk.XIV было установлено убирающиеся хвостовое колесо. Эта модификация прославилась в роли охотников на немецкие ракеты V1, уничтожив в 1944 году более 300 таких ракет. Так же на этой модификации был впервые сбит реактивный истребитель Me.262. Всего произведено 957 самолетов.
Spitfire Мk.VII стал первым из семейства Спитфайров на котором устанавливались двухскоростные двигатели Rolls-Royсе Merlin 60-ой серии, благодаря чему он впервые преодолел скорости в 400 миль в час (644 км/ч) в горизонтальном полете. На серийный Spitfire Мk.VII установили двигатель Rolls-Royсе Merlin 64 мощностью 1710 л.с. Новая система охлаждения двигателя изменила очертания самолета - появился увеличенный воздухозаборник под левой консолью крыла. Так же изменилась конструкция кабины пилота - появился фонарь улучшенной аэродинамикой и с двойным остеклением. На Spitfire Мk.VII установили убираемое шасси разработанное для Spitfire Мk.III. Всего было произведено 140 экземпляров этой модели.
Gloster Sea Gladiator - одноместный палубный истребитель, одномоторный цельнометаллический биплан с закрытой кабиной и неубирающимся шасси. Палубный вариант сухопутного истребителя "Гладиатор". Последний был спроектирован в КБ фирмы "Глостер эйркрафт компани" под руководством Г. Фолланда. Опытный самолет SS.37 впервые поднялся в воздух 12 сентября 1934 г. В серию его запустили под названием "Гладиатор". С января 1937 г. он строился серийно на заводе "Глостер" в Хакклкоте. Всего выпущено 587 экз. "гладиаторов", в том числе 98 "си гладиаторов".
Палубный вариант, "Си Гладиатор", был создан в середине 1938 г. От модификаций для ВВС он отличался усиленным силовым набором нижнего крыла, измененным оборудованием и наличием захватов для корабельной катапульты и посадочного гака.
Для английской морской авиации выпускались две модификации самолета: "Си Гладиатор" (Interim), переходная модель на базе сухопутного истребителя "Гладиатор" II и "Си Гладиатор" I, основная модификация со спасательной лодкой в обтекателе под фюзеляжем между стойками шасси.
Состоял на вооружении как палубный только в Великобритании - с февраля 1937 г. В 1940 г. партия самолетов без палубного оборудования была передана Финляндии.
"Переходные" истребители поступили в эскадрильи морской авиации в декабре 1938 г., но использовались только в учебных целях. В марте 1939 г. первую эскадрилью "си гладиаторов" принял на борт авианосец "Корейджес". Позднее они базировались также на авианосце "Глориэс". В начале Второй мировой войны эти самолеты использовались при патрулировании Индийского океана. Весной 1940 г. они приняли участие в Норвежской кампании как с авианосцев, так и с берега. С береговых баз "си гладиаторы" прикрывали от немецких налетов военно-морскую базу Скапа-Флоу в Шотландии. С лета 1940 г. эти истребители начали действовать в Средиземноморье. Они летали с авианосцев "Игл" и "Илластриэс".
С июня 1940 г. "си гладиаторы" обеспечивали ПВО баз на о. Мальта. В мае 1941 г. такие же машины обороняли аэродром Малеме на о. Крит. С марта 1942 г. "си гладиаторы" разместили на аэродроме под Александрией в Египте.
С авианосцев устаревшие бипланы сняли в конце 1940 г. "Си Гладиатор" сняли с производства в конце 1939 г., сухопутные истребители прекратили собирать в апреле следующего года. Как истребитель "Гладиатор" использовался на периферийных театрах боевых действий до конца 1942 г., официально снят с вооружения в Англии в 1945 г. В Финляндии был снят с вооружения в 1942 г.
Handley Page Halifax GR - патрулен-противоподводен самолет, четиремоторен целонометалически моноплан с двакилно оперение; убирашо се шаси с опащковидно колело. Модификация тяжкия бомбардировач. Последния бил саздаден в КБ фирма "Хендли-Пейдж" под руководството Г. Волкерта. Опитния образец самолета свършил първия полет 25 октомври 1939 г. Сериното производство започнали в октомври 1940 г. Самолета се строиа на заводите "Хендли-Пейдж" (Редлет, Криклвид), "Инглиш електрик" (Семлсбюри), LAPC (Лондон), "Рутс секюритиз" (Спик), "Фейри авиешън" (Стокпорт). В общта сложност пснатотия 6179 екз.
С края 1942 г. било началото преоборудованиею бомбардировачите в патрулно-противоподводни самолети на завода "Канлиф-Оун" в Истле.Двигателите и воружението в зависимоста от модификацията. Бомбавата врата в всички варианти до 5920 кг. Екипажа - 7 чов.
Операция "Халифаксов" в Берингово командования започнало с янари 1943 г. с базата в Великобритания, няколко после- и с Гибралтар. Самолет преименуван до края на воината.
"Халифакс" махнали от производство в ноември 1946 г. (после воината пуснали толкова военно-транспортни модификации). Противоподводните варианти служили до март 1952 г.
Comment
-
Имам нещичко точно по темата,в известен смисъл то си е обобщение на цялата тема.Правил съм си извадки от всички ТТ данни поблукувани из достъпния печат през миналите 20-тина години.За съжаление заема около 40 стандартни страници текст,при това в графичния си вариант(тоест табличка с много съкращчния)Ако го постна не знам какво ще се получи.Та ако имате интерес писнете,ще го сложа.Има и за Японската,Испанската,Латвийската и сума ти други малки авиацийки като Швейцарската например.
Comment
-
За да не са само ТТ данни,както някои се оплакаха ето едно организационно документче. http://www.allaces.ru/cgi-bin/s2.cgi...snk/401105.dat
Comment
-
Въпрос към познавачите
:1087: А някой може ли да каже, коя модификация е този Спитфайер! :sm113:
Щото така в калта, много малко личи от него и не може да се познае.
Самолета е свален от наши граничари със залп с пушки Манлихер, в района на Созопол, през есента на 1949 г. В средата е турския пилот, който имал късмета да оживее без никакво потрошаване!
:fahr39:От както е изобретен барута, ангелите не участват в сраженията на хората!
Comment
Comment