На този разузнавач дядо ми, лека му пръст, беше бордови картечар 1945 г. Използван е и за корекция на артилерийския огън и поддръжка на сухопътните войски. Първата му доставка от Германия е 1944 г. Има разпереност 18 м. и дължина 12 м, носеща площ: 38.00 кв. м., маса: 2830/около 4100 кг., двигател: 2 х Аргус Ас 410А-1 - 467 к.с. и максимална скорост от 350 км/ч. Таванът му е 7300 м. Има далечина на полета 670 км. Въоръжен е с 6 х 7.92 мм. картечници и четири бомби по 50 кг. Носи високотехнологична за времето си фотокамера.
Самолетът на дядо ми е улучен в крилото и единия двигател. Приземява се аварийно под силен огън. Дядо ми разбира, че се е отървал на косъм, след като чак на земята вижда един куршум, забит в плътния ток на подметката на кубинката си и спрял точно до петата му.
Това е фактологическата информация, която знам. Отвъд нея обаче за самолета знам малко като история и развитие, за употребата му и съдбата му по нататък. Моля, споделете знания. Ще съм благодарен на всеки един от вас. Аз съм дилетант в този раздел и предварително се извинявам на ветераните за евентуални мои неточности.
Самолетът на дядо ми е улучен в крилото и единия двигател. Приземява се аварийно под силен огън. Дядо ми разбира, че се е отървал на косъм, след като чак на земята вижда един куршум, забит в плътния ток на подметката на кубинката си и спрял точно до петата му.
Това е фактологическата информация, която знам. Отвъд нея обаче за самолета знам малко като история и развитие, за употребата му и съдбата му по нататък. Моля, споделете знания. Ще съм благодарен на всеки един от вас. Аз съм дилетант в този раздел и предварително се извинявам на ветераните за евентуални мои неточности.
Comment