Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Един вечен самолет

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    В този аспект Т-6 Texan,макар и не толкова добре известен у нас,действително се нарежда "В челото" като "бонус" за него служи,това,че като учебна машина влиза в таблицата и на военните и на гражданските.Аз предлагам всеки да си избере фаворит(или няколко такива),да ги опише накратко,като обоснове критериите по които ги класира "в челото"Моите фаворити до момента са
    1.Ту-95+модификации
    2.ДС-3 +варианти
    3.Т-6 - цялата гама от версии
    Като представители на
    1.Военен
    2.Граждански
    3.Учебен
    клас самолети.Ту-95 заради психологическия натиск който оказва много години наред.ДС-3 като родоначалник на "класическата" схема за транспортна машина и Т-6 заради уникално богатата си кариера на учебна машина.

    Comment


      #17
      Абе тази тема за най-стария летящ самолет не я ли обсъждахме вече?

      Last edited by Thorn; 03-06-2008, 11:35. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение


      thorn

      Средновековните църкви в България

      Comment


        #18
        Нимрод
        Това не е съвсем до скоро летял самолет. Това е все още летящ самолет, а и му предстои модификация, целяща разширяване на ударните възможности - носене и употреба на Сторм Шедоу

        Б-707
        Това отдавна вече не лети в гражданската авиация, понеже на повечето големи летища не биха го пуснали заради високите нива на шума. За последен път съм го виждал в граждански вариант на Хийтроу през 2000. А и военните му версии са на път да минат в резерва, особено след появата на Е-767 и КС30
        Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

        Comment


          #19
          Sailor_Malan написа
          Това не е съвсем до скоро летял самолет. Това е все още летящ самолет, а и му предстои модификация, целяща разширяване на ударните възможности - носене и употреба на Сторм Шедоу
          За него не бях сигурен дали всички са стари или е като Ту-95 стара конструкция-ново производство.
          Иначе за Летяците машини аз бих добавил още-
          Мустанг, Беаркет, Темпест, при това силетят съвсем активно.
          А-да, Ту-16, който за разлика от летящите 95 (всички летящи са по-млади от мене) си е "дърто", само не съм сигурен колко и дали все още летят.

          Comment


            #20
            Мани ги летящите Мустанги, Темпести и прочие атракции. Говорехме за машини, които някъде се водят официално на въоръжение и някой смята, че биха му били полезни за някакви военни цели.


            thorn

            Средновековните църкви в България

            Comment


              #21
              Az не говоря за атракционите дето летят веднъж на високосна...Става дума за състезателните машини преправени от споменатите самолети.
              Иначе от машините които ти си споменал нито една не е произведена преди 1980.
              То тогава да сложим и Ф-15-16 в темата?

              Comment


                #22
                Стана дума за Нимрод и си спомних, че само преди седмица имаше скандал по въпроса:

                Явно имат проблеми с поддръжката, според статията възможната причина самолетът да е паднал е теч на гориво (доста вероятно да се е появил без помощта на талибаните), след което керосина стига до някаква нагорещена тръба и става 6 минутен пожар, след което експлозия. Твърди се, че самолетите от този вид никога не са поддържани на задоволително ниво. Сега като възраст са на 37 годинки (като време което служи 1 самолет, не дизайна).

                По принцип върви програма за модернизацията на Нимродите, но нещо парите все не стигат, а това разследване може съвсем да ги приземи.

                Ту-16 в момента си лети при другарите китайци, все нещо трябва да имат за да плашат разни самолетоносачи Производството им (домашно наименование Н-6) обаче е вървяло до 90-те, не зная кога точно са го спрели.

                Ето и мечката в най-модерната компания - Ф-22, действието се развива някъде около Аляска.
                A follow-up to this. The wonderful blog Ares posted a while back about the Thanksgiving Day intercept of Russian Tu-95 Bear bombers up near Alaska. This was notable because the interceptors were Lo…


                Сега като се замисля, от това разстояние не може ли с малък радар а се направи карта на ЕОП на Раптора с точност до сантиметър?
                Last edited by Пилот; 03-06-2008, 16:03. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
                „Аз, Драгомир, писах.
                Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                Модератор на раздел "Военна Авиация"

                Comment


                  #23
                  Сега като се замисля, от това разстояние не може ли с малък радар а се направи карта на ЕОП на Раптора с точност до сантиметър?
                  по руските форуми бяха убедени, че точно това е била идеята за да пускат Ту-95 да се мотае в района.


                  thorn

                  Средновековните църкви в България

                  Comment


                    #24
                    Thorn написа
                    по руските форуми бяха убедени, че точно това е била идеята за да пускат Ту-95 да се мотае в района.
                    A смисъл в цялото напъване йок. Просто защото в мирно време разните подобни самолети летя с добавени отражатели, едно за да не могат разни любопитни люде да ги замерват, после за да не създават опасност за останалите хвъркати ако РВД не ги "види".
                    По авиошоутата е същото...и после разни "фили" цвилят "уууу пък Б-2 го "видяха" на радара".

                    Comment


                      #25
                      Гоги, разбирам за какво говориш, но отражателите са под корема (тези за които зная де), явно и резервоарите са с тази цел. Но това за което говоря е друго - не изтребителен радар, а специализиран такъв. Разделителна способност в сантиметри, ако не и по-малко. Каквито и отражатели да има, пак не може да се облепи Ф-22 в алуминиево фолио за да не се вижда какво има отдолу. Зная, че ЕОП зависи и от поддръжката на RAM-а, ама точно тези самолети бяха предислоцирани след като спряха от полети Ф-15 и се съмнявам да са имали време нарочно да не поддържат самолетите (за да им се намали скритността). Също така има части, които не могат да се пипат на боен самолет - носовата част с радара няма отражатели залепени отгоре, никой не е сменял стъкларията на самолета (а тя май беше със златни нишки за не е радиопропусклива) и тя може да се изследва, вътрешността на въздухозаборниците ме съмнява да са я пипали, инфрачервените излъчвания също могат да се забележат...
                      Въпросът е дали руснаците са били натъпкали Ту-то с всякаква "научна" електроника от този вид или не са очаквали да имат този късмет...
                      „Аз, Драгомир, писах.
                      Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                      Модератор на раздел "Военна Авиация"

                      Comment


                        #26
                        А какво пречи да се лепне нещо от вътрешната част на фанара? Отделно дето за да надзърнеш където ти се иска ще трябва или Ту-то да прави пируети или Ф-а сам да се подложи....Отделно дето ме съмнява руснаците да могат да направят такъв радар с приемливи масо-габаритни характеристики...ако изобщо могат.

                        Comment


                          #27
                          Гога, какво значи с приемливи масогабаритни характеристики? Говорим за нещо завряно в голям бомбер. И място има и тежести може да носи.


                          thorn

                          Средновековните църкви в България

                          Comment


                            #28
                            Явно имат проблеми с поддръжката, според статията възможната причина самолетът да е паднал е теч на гориво (доста вероятно да се е появил без помощта на талибаните), след което керосина стига до някаква нагорещена тръба и става 6 минутен пожар, след което експлозия. Твърди се, че самолетите от този вид никога не са поддържани на задоволително ниво. Сега като възраст са на 37 годинки (като време което служи 1 самолет, не дизайна).
                            Абе то проблема с горивните течове си го е имал и Де Хевиланд Комет(самолета на базата на който е направен Нимрода) - няколко доста зрелищни катастрофи с прилични жертви(Кометата е един от първите реактивни пътнически самолети) из Европа е имало в резултат на тоя факт през 60те.
                            А и друго ми стана интересно в статията - на какво отгоре патологоанатом(coroner демек) дава заключения относно годността на самолет за полети, че видите ли и никога не са били годни според него. Тоя доктор явно е бивш авиоинженер. Иначе по повод пенсионирането заради разследването. Абе от една страна аз лично ще се радвам, понеже харесвам машината и пенсионират ли я ще цъфне в някой музей а като съм си на Острова повечето интересни такива са ми на максимум 3 часа път с влак. А от друга страна ми е малко съмнително да го направят(освен ако са си намислили алтернативен вариант) понеже евентуалната модификация с усилени ударни възможности би им запълнила "дупка" в която Торнадото и Тайфуна не се вместват - голяма машина способна да патрулира дълго време в райони на конфликти с ниска интензивност(и слабо ПВО - общо взето Нимрода успешно може да се пази от талибанското "ПВО" даже с добре подбран профил на полета - оръжието би му позволявало да си стои постоянно над 2500 м. където ПЗРК определено биха имали проблем да го стигнат, а МЗА никаква я няма, а пък и голям и има много място за монтиране на всякакви средства за защита) и да унищожава трайно малоразмерни цели(ако е верно каквото съм чел се е предвиждало да носи 4 Сторм Шедоу).

                            Та ще поживеем - ще видим.
                            Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                            Comment


                              #29
                              Mисля че в "Мир авизции" имаше статия за Комет и добро описание на катастрофите, ако искаш мога да го изровя списанието, и снимки на онази дето са я вадили до Сицилия.

                              Comment


                                #30
                                Доколкото помня проблема на Комета беше в "умората на метала",май точно от разследване на негови катастрофи дори навлиза този термин.Беше нещо свързано с формата на илюминаторите и деформациите които създават в полет.Така ,че ако не ти е проблем снимай тука онази статия,да я преслушаме набързо.

                                Comment

                                Working...
                                X