Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дървени/целометалически изтребители на РККА

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Дървени/целометалически изтребители на РККА

    Основните модерни изтребители на СССР по това време.
    Як 1 с дървени криле
    МиГ 3 дървен моноког
    ЛЛГ(наричан летящ лакиран ковчег) дървен
    Всичките имат недостатъци в летателните качества.

    #2
    ЛЛГ(наричан летящ лакиран ковчег) дървен
    Такъв самолет няма. Има ЛаГГ ( Лавочкин-Горбунов-Гудков )

    И е наричан "лакированьiй гарантированьiй гроб"

    Дървени са заради недостига на алуминий като суровина в първата година на войната - и като за дървена конструкция са си доста добри.
    "Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.

    Comment


      #3
      agent006 написа
      Основните модерни изтребители на СССР по това време.
      Як 1 с дървени криле
      МиГ 3 дървен моноког
      ЛЛГ(наричан летящ лакиран ковчег) дървен
      Всичките имат недостатъци в летателните качества.
      Не ми стана много ясно какво общо имат дървенийте в руските самолети със загубите на съветската авиация? А немските като са били изцияло метални, несваляеми ли са били? И какво общо има това от какъв материал е направена една или друга машина с темата?
      GOTT MIT UNS!

      Comment


        #4
        Не ми стана много ясно какво общо имат дървенийте в руските самолети със загубите на съветската авиация?
        Е то е ясно - щом са дървени, отстъпват по летателни качества на металните. Следователно ги свалят по-често. Което не е много правилно като заключение, защото например Ла-5, наричан "дървения спасител на Сталинград" е високо оценен от германците като летателни качества, нищо, че е пълен с "дървении".
        "Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.

        Comment


          #5
          Ла-5 си е добър самолет, но се появява по-късно, а не в началото на войната.
          То отпосле русите пускат и Як-3 и т.н.

          Comment


            #6
            Stormbringer написа
            Е то е ясно - щом са дървени, отстъпват по летателни качества на металните.
            Не съм много съглаен с това. За скоростта и натоварването на машините от времето на ВСВ, това дали са метални или дървени е било практически едно и също. А дървения материал не е бил присъщ само за руснаците, англичаните правят от него също няколко от своите успешни машини. А за сравнение на здравината и живучестта на 'дървен' и метален самолет ще спомена за дървения Ил-2 или така известен под името 'Летящ танк'.
            GOTT MIT UNS!

            Comment


              #7
              Използването на дървесина си има своето оправдание в случая със СССР и едва ли може да се критикува много. Макар и самолетите, в чиято конструкция се използва дървесина да са по-тежки (а и конструкцията им да е по-чувствителна към претоварванията), все пак разликата не е чак абсолютна, т.е. да се смята, че съветските изтребители напълно отстъпват на немските към средата на 1941 г. по технически и тактически качества. Както се вижда и в практиката, съветските пилоти успяват и с тези машини да постигат успехи, т.е. работата по-скоро е в качеството на подготовката и организацията, т.е. в човешкия фактор.
              Та мисълта ми е, че не може причината да се търси и намира само в разликите между самолетите. Както показва войната, добре обучени пилоти с боен опит успяват да свалят немски изтербители и когато летят на И-16. А и работата на изтребителите съвсем не се свежда до сваляне в двубой на чуждите изтребители .

              ПП Просто за пример - в "Москито"-то също се използва дървесина, а това автоматично не го прави лош самолет .

              Comment


                #8
                Не съм много съглаен с това. За скоростта и натоварването на машините от времето на ВСВ, това дали са метални или дървени е било практически едно и също. А дървения материал не е бил присъщ само за руснаците, англичаните правят от него също няколко от своите успешни машини.
                Аз също не съм съгласен с това. Но това си е теорията на агента, доколкото я схванах. Още повече, че това дърво се обработва по специален начин, което многократно подобрява качествата му - в случая с ЛаГГ, мисля че използваха особен вид пресована брезина с лепило, подложена на високо налягане и т.н., при което се е получавал материал с чудесни якостни характеристики. Освен това - овъглява се, но не гори.

                И ако ЛаГГ-3 е имал по-лоши летателни х-ки, това не се дължи на дървения материал, а на слабия му двигател ( за самолет с такова тегло ).
                "Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.

                Comment


                  #9
                  Да обработвали са го, но в условията на ускорено производство за нуждите на фронта не можели да го порират хубаво и серийният ЛаГГ е с по-ниска скорост от увеличеното съпротивление на дървената повърхност.
                  Все пак дървото не може да се мери с метала. А и нищожното предимство на Ме 109 вършело работа в боя.

                  Comment


                    #10
                    Това излиза от темата, но Ил-2 не е изцяло дървен самолет, ако правилно си спомням само задната част на фюзелажа е била изработена основно от дърво.

                    Agent006 написа
                    Все пак дървото не може да се мери с метала.
                    Разбира се, за предпочитане е да са метални, но все пак става въпрос за нещо друго, защото когато се създава един самолет и още повече, когато се приема на въоръжение и пуска в масово производство, основно значение има не постигането на самоцелни "добри" технически характеристики, а съобразяване с множество фактори, сред които общата икономическа ситуация, възможностите на производствените мощности и нуждите. А в съветската ситуация изборът на дървесина е оправдан от тази гледна точка, защото, образно казано е по-добре да имаш 10 изтребителя с не много добри качества, отколкото 1 с много добри.

                    Agent006 написа
                    А и нищожното предимство на Ме 109 вършело работа в боя.
                    Всъщност това, което е "вършело работа в боя" е не толкова предимството на Ме-109 в техническо отношение, а предимствата в летателната и тактическа подготовка и най-вече превъзходството в бойния опит и организацията. На фона на тези разлики техническите характеристики имат по-малко значение. Т.е., да се върна на темата, съветските ВВС губят толкова много самолети не толкова защото машините им са остарели или с по-лоши характеристики от немските, а защото имат недостатъчно развита инфраструктура, лоша организация и пилотите им са зле или във всеки случай недостатъчно подготвени, а от бойния опит не се вадят и разпространяват бързо нужните изводи. И особено лошо върху това се отразява общия хаос в координацията и командването, настъпил с началото на войната, както и чисто обективни фактори, свързани с отстъплението. Все неща, които са писани и в тази, и в други теми.
                    Last edited by gollum; 01-04-2008, 13:51. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                    Comment


                      #11
                      но Ил-2 не е изцяло дървен самолет, ако правилно си спомням само задната част на фюзелажа е била изработена основно от дърво.
                      След като се преодолява кризата със суровините, Ил-2 си се произвежда като изцяло металически. Иначе точно при този самолет не са можели да си позволят да правят компромиси с метала - все пак това е щурмови самолет и е трябвало да има значително по-висока живучест от един изтребител. И аз доколкото знам, само задната част от фюзелажа временно е изработвана от дърво.
                      "Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.

                      Comment


                        #12
                        gollum написа
                        Това излиза от темата, но Ил-2 не е изцяло дървен самолет, ако правилно си спомням само задната част на фюзелажа е била изработена основно от дърво.
                        Gollum, ако разсъждаваме по този начин, едва ли ще открием някъде из литературите самолет с изцяло 100% дървена конструкция, създаден след 1930г. примерно. Което сериозно би оспорило съшествуването и коректността на понятие като 'дървен самолет'.
                        GOTT MIT UNS!

                        Comment


                          #13
                          Да, по-късно го изработват изцяло от метал. Но това, така или иначе, е далеч от темата, а и в началото на войната в конструкцията на Ил-2 все още се използва и дърво.

                          Peterpetroff, все пак има голяма разлика в това колко и къде се използва дърво и метал, а специално в случая с Ил-2 имаме и бронекорпус. Мисълта ми е, че от това, което си написал човек може да си извади извод, че Ил-2 е "дървен самолет", което все пак е далеч от това да е точно, особено на фона на обсъжданите тук почти изцяло дървени изтребители (като ЛаГГ, например). В Ил-2 се използват отделни дървени детайли на корпуса (които понякога се правят и от метал) и част от задницата на фюзелажа е дървена, като впоследствие и тя е изработвана от метал. Докато при ЛаГГ и Ла ситуацията е различна. Добре е да сме малко по-точни във формулировките .
                          Last edited by gollum; 01-04-2008, 14:06. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                          Comment


                            #14
                            ОК, Gollum, съгласен съм за това. :tup:
                            GOTT MIT UNS!

                            Comment


                              #15
                              При първите серии(едноместния вариант) на Ил-2 задната част на фюзелажа е дървен монокок(там се разполагат кислородните балони, радиоапаратура и системата за вдигане/спускане на задкрилките и др.). Централната част на фюзелажа и центроплана на крилото са едно цяло, а крилото и опашното оперение имат смесена конструкция(вътрешната част на крилото е дървена,а консолите метални, както вертикалния и хоризонталния стабилизатор също са от дърво). При двуместните серии(от Ил-2М...) нещата се променят - опашното оперение става целометалическо, като цяло целият планер вече е металически(Ил-2 тип 3)
                              Beausйant

                              Comment

                              Working...
                              X