Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Гарантирано най-грозния самолет на всички времена

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    tonev написа
    Торн, какво се води последната снимка? Комета някаква за търсене на подводници?
    Точно. Казва се Нимрод, обаче нормалните Нимроди нямат такъв тумор на носа.


    thorn

    Средновековните църкви в България

    Comment


      #32
      Специално Т-4, от някои гледни точки е много красив самолет. Например на тези снимки (според мен) изглежда много добре:


      Да се дават определения за външния вид е доста субективно. Например чувал съм, че Су-25 е грозен самолет, а според мен е доста красив.

      Comment


        #33
        Да, то по-скоро би трябвало определението да е "странен", а не "грозен". Иначе Т-4 в полетно положение е красив, но в режим на кацане и излитане с тая чупка на носа се получава доста грозно творенийце.

        А оригиналът, от който се смята че е взаимстван - XB-70 Valkyrie, е един от най-красивите самолети, които съм виждал.
        "Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.

        Comment


          #34
          кало написа
          къде видя реактивен двигател?
          Че това от снимката си е такъв тип задвижване. Всмуква от пред въздух и го изтласква назад през сопло. Загледай се малко в снимката и ще видиш, че е точно това. Е ако бях написал реактивен движител а не двигател (макар, че значат едно и също), сигурно щеше да се спести излишно писане.
          Защо да е лесно, като може да е трудно?

          Comment


            #35
            assen написа
            ... ако бях написал реактивен движител а не двигател (макар, че значат едно и също), сигурно щеше да се спести излишно писане.
            В случая не е едно и също - двигателят е ДВГ, а движителят е импелер. Само при чисто реактивните системи двигател = движител.

            Това на цветните снимки е късна реплика в мащаб 60%. Оригиналният Stipa-Caproni е такъв:





            assen написа
            Че това от снимката си е такъв тип задвижване. Всмуква от пред въздух и го изтласква назад през сопло...
            Приликите с реактивен двигател са чисто повърхностни. РД с течно гориво и окислител, или РД с твърдо гориво не всмукват нищо отпред, което не им пречи да са реактивни двигатели.
            Last edited by Nick; 26-03-2008, 20:36.
            Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
            A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець

            Comment


              #36
              При реактивните двигатели, ако правилно си спомням, витлата се използват за нагнетяване на въздуха, в който след това се впръсква гориво, като сместа се запалва и изтича през соплото, задвижвайки самолета. Тук има само витло, което се върти в тръба, т.е. задвижването става по същия начин, както и при останалите витлови самолети. Но може би няма някакви особени предимства, след като не е възприето? Или основният недостатък са размерите на тялото, като при това става въпрос за пространство, което не може реално да се използва за полезен товар?

              Comment


                #37
                Г-н gollum е прав, тази самолет е обикновен витлов, а тази "тръба" би му дала някакво предимство само ако има по-особено вътрешно сечение (сопло на Лавал).
                Той по-скоро се родее донякъде с водните джетове.
                Всички апарати използващи импулса на реактивната тяга се наричат реактивни,
                но тези които си носят и окислителя със себе си са ракетни
                (като МЕ-163 "Комет", и цялата серия X-..... хиперзвукови US самолети )
                Останалите са въдушно реактивни, като тези които използват копресор са
                турбореактивни (всички съвременни-при тях тези много лопатки са няколкото степени на въздушния компресор), за разлика от първите (тези с пулсиращия
                двигател на V-1) които използват свободно навлизащия въздух и по тази
                причина се нуждаят от начална скорост за да се стартират.

                Comment


                  #38
                  gollum написа
                  При реактивните двигатели, ако правилно си спомням, витлата се използват за нагнетяване на въздуха, .?
                  Искаш да кажеш турбо-компресорните РД, подвид на въздушно-реактивните двигатели. Само те използват "витла" - компресор, по-точно - чията основна задача е подаване на окислител (въздух) в горивната камера, която е реактивният двигател/движител. Вторичен ефект на компресора е допълнителна тяга при двуконтурните РД. (PS. Освен турбо-компресорните има и мото-компресорни въздушнореактивни двигатели, при които компресорът е задвижван от отделен двигател, най-често ДВГ; Капрони създава най-успешните варианти на такъв двигател).

                  Останалите въздушно-реактивни двигатели не изискват компресорна група. Течнореактивните и твърдогоривните реактивни двигатели също нямат "витла".

                  Основният ефект, който се цели в конструкцията на Капрони е да се създаде подемна сила от самия фюзелаж при ниски скорости (спрямо земята).
                  Last edited by Nick; 27-03-2008, 19:01.
                  Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
                  A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець

                  Comment


                    #39
                    Ок, приемам, не съм особено запознат с тези неща, аз тези, които си имат "складиран" окислител под някаква форма, за себе си ги назовавам (явно некоректно) като "ракетни", а останалите (тези, които използват окислител от атмосферата) - "реактивни".

                    Nick написа
                    Основният ефект, който се цели в конструкцията на Капрони е да се създаде подемна сила от самия фюзелаж при ниски скорости (спрямо земята).
                    Пак не претендирам за познаване (та затова и питам, де), но този ефект се създава от фюзелажа в смисъл, че е въпрос повече на формата му, отколкото на начина на задвижване? Или пък става въпрос за участие на въздушния поток, който протича през тръбата и неговото въздействие върху долната й част, която е основата на фюзелажа?

                    Comment


                      #40
                      Доколкото си спомням, това е била идеята, да се генерира подемна сила чрез създаване на поток с висока относителна скорост спрямо аеродинамичната повърхност при ниски скорости спрямо земята. Обърни внимание, че витлото е разположено наравно с предния ръб на "тръбата" и, следователно, въздушният поток няма да е канализиран 100% вътре в обтекателя, а има и определен компонент, обтичащ "бъчвата" отвън. Т.е. създава се въздушен поток около аеродинамична повърхност, резултиращ в подемна сила при скорост спрямо земята нула. Ама каква точно беше аеродинамичната теория зад този ефект, не си спомням с подробности.
                      Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
                      A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець

                      Comment


                        #41
                        haji_D написа
                        цялата серия X-..... хиперзвукови US самолети
                        Доколкото си спомням Х-серията са свръхзвукови, по-специално Белл Х-1 мисля че беше първия свръхзвуков. Пилотиран хиперзвуков самолет /т.е. със скорост над 5 МАХ не знам да е съществувал , но може и да греша.

                        Comment


                          #42
                          Джетовете? Октоподите, сепиите, медузите? Те да не би да изгарят твърдо или течно гориво?
                          Задвижват се от изстрелването на струя флуид по посока обратна на движението им. Пълна бутилка с вода и въздух под налягане също е реактивен двигател.
                          Защо да е лесно, като може да е трудно?

                          Comment


                            #43
                            Това какво общо има с темата?

                            Comment


                              #44
                              За мен това е грозен самолет:





                              Прилича ми на двуутробен бозайник.

                              Тъзи също:



                              И това:

                              Защо да е лесно, като може да е трудно?

                              Comment

                              Working...
                              X