tonev написа
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Гарантирано най-грозния самолет на всички времена
Collapse
X
-
Да, то по-скоро би трябвало определението да е "странен", а не "грозен". Иначе Т-4 в полетно положение е красив, но в режим на кацане и излитане с тая чупка на носа се получава доста грозно творенийце.
А оригиналът, от който се смята че е взаимстван - XB-70 Valkyrie, е един от най-красивите самолети, които съм виждал."Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.
Comment
-
кало написакъде видя реактивен двигател?Защо да е лесно, като може да е трудно?
Comment
-
assen написа... ако бях написал реактивен движител а не двигател (макар, че значат едно и също), сигурно щеше да се спести излишно писане.
Това на цветните снимки е късна реплика в мащаб 60%. Оригиналният Stipa-Caproni е такъв:
assen написаЧе това от снимката си е такъв тип задвижване. Всмуква от пред въздух и го изтласква назад през сопло...Last edited by Nick; 26-03-2008, 20:36.Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець
Comment
-
При реактивните двигатели, ако правилно си спомням, витлата се използват за нагнетяване на въздуха, в който след това се впръсква гориво, като сместа се запалва и изтича през соплото, задвижвайки самолета. Тук има само витло, което се върти в тръба, т.е. задвижването става по същия начин, както и при останалите витлови самолети. Но може би няма някакви особени предимства, след като не е възприето? Или основният недостатък са размерите на тялото, като при това става въпрос за пространство, което не може реално да се използва за полезен товар?
Comment
-
Г-н gollum е прав, тази самолет е обикновен витлов, а тази "тръба" би му дала някакво предимство само ако има по-особено вътрешно сечение (сопло на Лавал).
Той по-скоро се родее донякъде с водните джетове.
Всички апарати използващи импулса на реактивната тяга се наричат реактивни,
но тези които си носят и окислителя със себе си са ракетни
(като МЕ-163 "Комет", и цялата серия X-..... хиперзвукови US самолети )
Останалите са въдушно реактивни, като тези които използват копресор са
турбореактивни (всички съвременни-при тях тези много лопатки са няколкото степени на въздушния компресор), за разлика от първите (тези с пулсиращия
двигател на V-1) които използват свободно навлизащия въздух и по тази
причина се нуждаят от начална скорост за да се стартират.
Comment
-
gollum написаПри реактивните двигатели, ако правилно си спомням, витлата се използват за нагнетяване на въздуха, .?
Останалите въздушно-реактивни двигатели не изискват компресорна група. Течнореактивните и твърдогоривните реактивни двигатели също нямат "витла".
Основният ефект, който се цели в конструкцията на Капрони е да се създаде подемна сила от самия фюзелаж при ниски скорости (спрямо земята).Last edited by Nick; 27-03-2008, 19:01.Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець
Comment
-
Ок, приемам, не съм особено запознат с тези неща, аз тези, които си имат "складиран" окислител под някаква форма, за себе си ги назовавам (явно некоректно) като "ракетни", а останалите (тези, които използват окислител от атмосферата) - "реактивни".
Nick написаОсновният ефект, който се цели в конструкцията на Капрони е да се създаде подемна сила от самия фюзелаж при ниски скорости (спрямо земята).
Comment
-
Доколкото си спомням, това е била идеята, да се генерира подемна сила чрез създаване на поток с висока относителна скорост спрямо аеродинамичната повърхност при ниски скорости спрямо земята. Обърни внимание, че витлото е разположено наравно с предния ръб на "тръбата" и, следователно, въздушният поток няма да е канализиран 100% вътре в обтекателя, а има и определен компонент, обтичащ "бъчвата" отвън. Т.е. създава се въздушен поток около аеродинамична повърхност, резултиращ в подемна сила при скорост спрямо земята нула. Ама каква точно беше аеродинамичната теория зад този ефект, не си спомням с подробности.Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець
Comment
Comment