Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Германски ас свалил самолета на ”Малкия принц”

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    В нея Риперт разказва, че свалил самолета на писателя при разузнавателна мисия с Месершмит-109 над морето, близо до Тулон.
    Видях и че някой преди мене го е споменал, но до тук едно стана ясно. Г-н Риперт лъже. Даже с G6 не е имал техническата възможност да "хване" Лайтнинга. От 262 практически всеки разузнавателен самолет на базата на изтребител е можел да избяга (освен F5 и Spitfire PR го е правил неведнъж - даже подробно се е знаело какво точно трябва да се направи ако те срещне 262 - хоризонталната маневреност на 262 е отвратителна и виражите ги е правел за цяла вечност с тия двигатели - виж за гонене на тежки птици като бомбардировачите е бил перфектен). Практически само Fw190 e можел безпроблемно да го хване.


    Екзюпери е убит от войната. Физическият му убиец не е от значение
    Съвсем точно казано.
    Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

    Comment


      #17
      Даже с G6 не е имал техническата възможност да "хване" Лайтнинга. От 262 практически всеки разузнавателен самолет на базата на изтребител е можел да избяга (освен F5 и Spitfire PR го е правил неведнъж - даже подробно се е знаело какво точно трябва да се направи ако те срещне 262 - хоризонталната маневреност на 262 е отвратителна и виражите ги е правел за цяла вечност с тия двигатели - виж за гонене на тежки птици като бомбардировачите е бил перфектен). Практически само Fw190 e можел безпроблемно да го хване.
      Това е супер, само че машината не се управлява от друга машина с цъкащи алгоритъмчета, а от човек. Ако пилотът на Лайтнинга е невнимателен или неопитен, може изобщо да не го види преди да е станало твърде късно, камо ли пък да тръгне да бяга. И практически не само Fw 190 е свалял "Лайтнинги"
      Last edited by Stormbringer; 17-03-2008, 21:38.
      "Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.

      Comment


        #18
        Sailor_Malan написа
        Г-н Риперт лъже. Даже с G6 не е имал техническата възможност да "хване" Лайтнинга. [...] Практически само Fw190 e можел безпроблемно да го хване.
        Тоя лайтнинг го изкара някаква неуловима свиня... G6 през 1944 не е техническо чудо, а тезата, че fw е по-бърз от bf, не ми звучи добре формулирана :p 262 пък какво общо има?... :mhehe: Както и да е, вече се разбра - всичко е относително

        Comment


          #19
          Спекулираме си както винаги,така да минава времето.Всеки казва по една очевидна истина и после кой разбрал,кой не до там.На практика много стари и слаби машини са сваляли "последна дума на техниката" И обратното,не рядко самотна и бавна машина успешно е бягала от превъзхождащи я.Само дето тука случая не е такъв.Но удоволствието да поспекулираш си остава .Особено благодатна тема е (Човешкия фактор ) хи хи .Те ви още спекулациики по нашенски.http://dnes.dir.bg/2008/03/16/news27...html#sepultura :kill_myse
          Last edited by bigbeer; 18-03-2008, 10:23.

          Comment


            #20
            а тезата, че fw е по-бърз от bf
            A, няма проблем. Нека обаче да питаме цифрите

            Bf 109 G10(най-бързата модификация)
            Маx скорост - близо до земята 550
            на 7400 метра - 680

            Bf 109 G6
            Маx - близо до земята - 545
            на 8700 метра - 650


            Fw190D
            576
            680

            Fw190A8
            568
            643
            652(с впръскване на водо-метанолова смес)

            F-5
            665 км/ч

            Демек или G-10 (на голяма височина) или Dora. И по-скоро Dora
            Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

            Comment


              #21
              Sailor_Malan написа
              Bf 109 G10(най-бързата модификация)
              ...а К4 с неговите 730?

              Sailor_Malan написа
              Демек или G-10 (на голяма височина) или Dora. И по-скоро Dora
              Ооооо, ако това имаше предвид под Fw190, така по-бива.... Още отначало трябваше така да кажеш, все пак между A8 и D няма нищо общо.

              Нека все пак не забравяме, че през юли на 1944 нито К4, нито G10, нито D9 са на въоръжение. Така че не ни остават много възможности.

              А ако излезем от кръга на безсмисленото сравняване на цифри - не мисля, че 15-те км/ч предимство на F-5 са от каквото и да е значение

              П.П. най-големият шок в живота ми беше, когато преди няколко дни разбрах, че P38 се управлява не с лост, като останалите нормални изтребители, а с щурвал. Отврат.

              Comment


                #22
                а К4 с неговите 730?
                Най-бързата G модификация имах предвид.

                не мисля, че 15-те км/ч предимство на F-5
                Погледнато чисто като цифри си 100% прав.
                Само дето 15 км/ч е предимството пред G-6 на 8700 метра с впръскване на водометанолова смес и т.н.
                А F-5 не се мотае на тая височина. Това е територията на Spitfire PR, който междувпрочим е на въоръжение и в USAAF.

                Обаче това вече е вдаване в подробностите от моя страна
                Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                Comment


                  #23
                  Sailor_Malan написа
                  Най-бързата G модификация имах предвид.
                  :p

                  Sailor_Malan написа
                  А F-5 не се мотае на тая височина. Това е територията на Spitfire PR, който междувпрочим е на въоръжение и в USAAF.
                  Е не намесвай спитфайъра, де, не е честно Но доколкото знам, и PR не са въоръжени... все пак и PR, и F5 не летят на максимална скорост, т.е. надеждата на пилота им е да се измъкне преди немеца да му се нахвърли подобаващо :p

                  Не съм чел много за бойното използване на тези машини, но все си мисля, че не са имали големи загуби. Както Mosquito-то. Има защо де...

                  Comment


                    #24
                    Всичко зависи от конкретиката на обсотятелствата в дадения монмент на случката. Чисто теоретично и проактически P-38 би могъл да бъде свален от произволен изтребител от ВСВ. Нека си припомним например случките от битките над София, ако не се лъжа Лайтнинги са били сваляни ,при това доста успешно, от Девоатини. А каква е разликата в максималните им скорости? При едно височинно предимство на немеца, независимо какъв самолет пилотира, е в състояние да свали Лайтнинг, който се движи в прав полет с крайсерска скорост и незбелязал противника си. Тук това дали P-38 има или няма въоръжение е почти незначително обстоятелство. Общо взето моите впечатления са таива, че един изтребител, и в частност разузнавач, по времето на ВСВ влиза в бой единствено и само ако сам той пожелае това. Разбира се тук говорим за сравнително съвременни за войната машини, а P-38 общо взето се вмества в тази категория.
                    GOTT MIT UNS!

                    Comment


                      #25
                      Не съм чел много за бойното използване на тези машини, но все си мисля, че не са имали големи загуби.
                      A, много си прав по отношение на загубите на PR. Никак не са били големи. Всъщност самолет способен да го хване със сигурност се е появил през Корейската война (МиГ-15). Даже и Глостер Метеор си е имал проблеми. Не че е било невъзможно, но на Спитфайъра му е било лесничко да се изниже. Ако имаш откъде да си намериш Aeroplane и ти се чете за PR, потърси си мартнеския брой от тая година.

                      Но доколкото знам, и PR не са въоръжени
                      Поне по-ранните не са. Въоръжени спитфайри разузнавачи се появяват много към края на войната.

                      Тук това дали P-38 има или няма въоръжение е почти незначително обстоятелство
                      Е това е до толкова незначително обстоятелство, до колкото съществената разлика в масата(фотоапаратите са малко по лекички от 20 или 37 мм. оръдие и няколко 12.7 мм. картечници+всичките муниции за тях) може да се определи като "незначително обстоятелство". А съществената разлика в масите си е сериозно обстоятелство
                      Last edited by Sailor_Malan; 20-03-2008, 14:48.
                      Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                      Comment


                        #26
                        Неее, имах предвид друго. То е ясно, че на разузнавачите им махат оръжията за да се постигне по-висока макс.скорост. Имах предвид, че явно изненаданият Ф-5 Лайтнинг на Екзюпери едвали щеше да има шанса да използва оръжията си, та дори и да имаше такива на разположение. Освен това, когато споменах, че оръжията са незначителна подробност в случая, имах предвид случая повтарям: Лайтнинга се е движил в прав полет и с карайсерска скорост, при това незабелязал противника си. Мисля,че при такива обстоятелства съдбата на разузнавача е решена за секунди, със или без той да има оръжия.
                        Все пак единствения шанс на обезоръжен разузнавач при среща с противников изтребител е да се опита да избяга от него използвайки именно макс. си скорост, но кокато противникът е забелязан твърде късно се получава така като се е случило с Екзюпери.
                        Last edited by peterpetroff; 20-03-2008, 20:58.
                        GOTT MIT UNS!

                        Comment


                          #27
                          peterpetroff написа
                          единствения шанс на обезоръжен разузнавач при среща с противников изтребител е да се опита да избяга от него използвайки именно макс. си скорост, но кокато противникът е забелязан твърде късно се получава така като се е случило с Екзюпери.
                          Както вече казахме, не знаем какво се е случило с Екзюпери, а версията на германския пилот може да мине и за спекулация.

                          Sailor_Malan написа
                          A, много си прав по отношение на загубите на PR. Никак не са били големи. Всъщност самолет способен да го хване със сигурност се е появил през Корейската война (МиГ-15). Даже и Глостер Метеор си е имал проблеми. Не че е било невъзможно, но на Спитфайъра му е било лесничко да се изниже. Ако имаш откъде да си намериш Aeroplane и ти се чете за PR, потърси си мартнеския брой от тая година.
                          Мда.

                          Я дай повече подробности за изданието - как се казва поредицата? Че в eMule има всичко. :p

                          Comment

                          Working...
                          X