Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Интересно

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Интересно

    Нека това да бъде тема за интересни, куриозни и/или малко известни факти, свързани с военната авиация. Може също да се включват и странни или неконвенционални проекти - само да не се обърне на поредната дискусия за Вундервафе и за "Летящите чинии на Третия Райх" :mhehe:

    Започвам с едно откритие, което доста ме изненада - използването на Lockheed U2 от самолетоносач. Доста бях прочел за този самолет, но никъде не бях срещал такава информация, пък и винаги съм го мислел за самолет с доста широки габарити, и дори не ми беше хрумвало такова нещо. Но попаднах на ето тази палубна снимка на U2:



    Програмата за използване на U2 от самолетоносач с цел увеличаване на обсега на действие започва към края на 1963. Намерих информация за излитания от два самолетоносача - U.S.S. Ranger (CV-61) и U.S.S. America (CV-66). През май 1964 базиращите се на Ranger самолети U2 извършват шпионски мисии във Френска Полинезия и заснемат изпитанията на френски атомни бомби на атола Муруроа. През ноември 1969 и на America са извършени тестове за палубно базиране на U2, откъдето е и поместената снимка. Но след 1969 програмата е изоставена.

    Оказа се, че Lockheed U2 съвсем не е толкова проблемен - дължина 19.2 м, разпереност 31.4 м, максимална излетна маса 18 тона. За сравнение - E-2 Hawkeye има дължина 17.6 м, разпереност 24.5 м, максимална излетна маса 23 тона.

    П.П. Доста се чудих къде да поместя това, не е много подходящо за темата със загадките. В крайна сметка реших да пусна нова тема, защото не намерих подобна "обща" тема, а съм забелязал, че често се пускат нови теми с наблюдения или въпроси от подобно естество.

    #2
    Е то тва даже в уикипедиа го пише.
    albireo написа
    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

    Comment


      #3
      Логично, аз там попаднах на тази снимка и информацията е оттам. Ако човек знаеше всичко, което го има в Уикипедия, ехе...

      Comment


        #4
        то не е много
        особено ако мозъчният хард ти е по-големичък
        най-добре да са два )

        Comment


          #5
          Добре, ето нещо, което в Уикипедия го няма. Ама пък в Гугъл го пише - това проблем ли е?



          Използване на Мesserschmitt Me 262 за буксир на бомба-планер. Системата е т.нар. "Deichselschlepp" - използва се твърд теглич (очевидно не е обикновен кабел за буксир), дълъг около четири метра. Идеята е проста и доста близка до концепцията за Mistel - самолетът влачи планера до целта, където пилотът посредством пиропатрон в съединението между самолета и теглича освобождава бомбата, която планира до земята. Това доста би увеличило възможностите на Me 262 като бомбардировач, тъй като самият самолет вдига сравнително малък товар и не може да носи бомби на вътрешно окачване.

          Идеята се заражда към края на 1944 и началото на 1945 г. Конструкцията на планера се вижда доста ясно от снимките - взети са крилата на Fieseler Fi 103 (Фау-1). По средата се монтира бомбодържател, в зависимост от големината на бомбата. За движение по земята се използва двуколесно шаси, което след излитането се отделя.

          Първият полет е проведен със самолет Me 262 V10 на 30 октомври 1944 само с планера на буксир. На 18 и 21 ноември са следващите два полета, съответно с 500 и 1000 кг тежест, която да "симулира" окачена бомба. До февруари 1945 г. са проведени двадесетина полета, като освен бомби е тествано и използването на 900-литрови допълнителни резервоари и 700-кг торпеда BT700.

          Проблемите обаче са много - закачането на еднотонен товар за опашката меко казано затруднява полета. Ме 262 коренно променя поведението си, маневреността драстично пада, стабилността също се губи, а скоростта пада до малко над 500 км/ч - все фактори, които "връзват ръцете" на пилота и биха го направили лесна мишена при среща с противникови изтребители. На 21 февруари 1945 самолетът, с който се провеждат изпитанията аварира, което окончателно катализира решението за прекратяване на изпитанията.

          В доста източници се споменават и изпитанията на системата Deichselschlepp на бомбардировач Arado Ar 234, като освен бомби и допълнителни резервоари на буксир са взимани и Фау-1. И за Arado-то няма информация програмата да е доразвита успешно.

          Буксируеми резервоари се появяват през 1963 г. и на F-104 Starfighter в опит да се увеличи обсегът на действие. Това само се споменава бегло на няколко места, няма данни за широко приложение.

          Comment


            #6
            Заслуги советской штурмовой авиации во Второй мировой войне были настолько велики, что, казалось, этот тип самолетов должен был прописаться…

            Интересная статья про штурмовики...
            "Россия безразлична к жизни человека и к течению времени. Она безмолвна. Она вечна. Она несокрушима..." Томас КАРЛЕЙЛЬ .

            Comment

            Working...
            X